وبلاگ

مناسب ترین گل یا گیاه برای هدیه چیست؟

گل مناسب هدیه

انتخاب هدیه‌ای که بتواند آزمون «زمان» را با موفقیت پشت سر بگذارد همیشه یک چالش است، اما دادن گل و گیاه به عنوان هدیه می‌تواند شروع خوبی باشد. داشتن شناخت کافی از کسی که می‌خواهید به او هدیه بدهید، مهم‌ترین بخش انتخاب گل مناسب هدیه به شمار می‌رود.

برای مثال، یک گیاه ساکولنت (که به آبیاری زیاد نیاز ندارد) بهترین گزینه برای یک دوست پرمشغله که اکثر اوقات در بیرون از خانه است محسوب می‌شود. اگر کسی که هدیه را دریافت می‌کند از قبل گیاهان زیادی دارد و به نگهداری از آن‌ها علاقه‌مند است، یک انتخاب غیرمعمول را در نظر بگیرید که مهارت‌های او را به چالش بکشد. اگر با گیاهان آشنایی ندارید، در این مقاله از سایت ارمغان گرافیک با ما همراه باشید تا چند مورد از انواع مناسب‌ترین گل و گیاه برای هدیه را به شما معرفی کنیم.

مناسب ترین گل یا گیاه برای هدیه

کاکتوس کریسمس (Schlumbergera bridgesii)

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس یک نوع ساکولنت است که در زمستان گل می‌دهد. حجم گلدهی چشمگیر آن ممکن است باعث شود تصور کنید این گیاه دردسر زیادی دارد، اما این تصور کاملاً به دور از واقعیت است. کاکتوس کریسمس نور روشن و غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد و در خاک گلدان معمولی ​​یا مخلوط مناسب برای کاکتوس‌ها رشد می‌کند.

اگرچه ساکولنت‌ها به خشکی بسیار مقاوم هستند، این گیاه گرمسیری یک برنامه آبیاری ثابت را ترجیح می‌دهد، به خصوص در اواخر پاییز و زمستان که فصل شکوفه دادن آن است. برای تشویق بیشتر به رشد، این گیاه را در یک ظرف آویزان بکارید تا شاخه‌های آن جای کافی برای رشد را داشته باشند.

گیاه یشم (Crassula argentea)

گیاه یشم یک ساکولنت بزرگ است. این یک گیاه مناسب هدیه برای افرادی محسوب می‌شود که در پرورش ساکولنت‌ها و کاکتوس‌های کوچک مهارت دارند. زمانی که به اندازه کافی رشد کرد، ساقه آن چوبی شده و شبیه یک درخت کوچک می‌شود. علاوه بر آبیاری گاه‌به‌گاه و یک پنجره روشن، گیاه یشم نیازهای بسیار کمی دارد.

یک چالش خوب برای کسانی که به پرورش گیاهانی از این دست علاقه دارند، تلاش برای رشد دادن عمودی آن است که می‌تواند با هرس منظم شاخ و برگ‌های سنگین آن جهت کاهش وزن انجام شود. هرس گیاه همچنین باعث می‌شود ساقه چوبی و زیبای آن بیشتر در معرض دید باشد، زیرا در غیر این صورت ساقه آن زیر حجم زیادی از برگ‌های سبز و گوشتی پنهان خواهد شد.

ارکیده شاپرکی (Phalaenopsis spp)

ارکیده شاپرکی

تصور بسیاری از افراد این است که ارکیده گلی پردردسر بوده و نگهداری بسیار سختی دارد؛ اما گونه‌های تجاری ارکیده‌ها مقاوم هستند، به راحتی رشد می‌کنند و تنها به میزان توجه متوسطی نیاز دارند. بسیار مهم است که آب و هوای مناسب داشته باشید، زیرا ارکیده‌ها شرایط مرطوب و معتدل و نور جزئی و غیر مستقیم را ترجیح می‌دهند.

شکوفه دادن مجدد ارکیده‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما کاهش نور و دما از جمله کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم تا به شروع روند شکوفه‌دهی ارکیده‌ها کمک کنیم. تا زمانی که دما به زیر ۱۲ درجه سانتی‌گراد نرسد، قرار دادن این گل مناسب هدیه در یک شب پاییزی در بیرون از خانه می‌تواند راه خوبی برای ایجاد این شرایط باشد.

نرگس کاغذی (Narcissus papyraceus)

برخی از افراد علاقه‌ای به نگهداری طولانی‌مدت از گیاهان آپارتمانی ندارند و گل‌های نرگس کاغذی یک هدیه عالی برای چنین افرادی به شمار می‌روند. این گل‌ها ممکن است برای همیشه دوام نیاورند، اما از گل‌های بریده‌شده بیشتر عمر می‌کنند و برخی از مزایای نگهداری از گیاهان را نیز برای صاحب خود فراهم می‌سازند.

نرگس کاغذی از پیاز رشد می‌کند و خارج از فصل گل می‌دهد. ریشه‌های آن باید نسبتاً مرطوب نگه داشته شوند، اما وقتی شکوفه دهند، مشکل زیادی وجود نخواهد داشت. پس از اتمام دوره گلدهی، می‌توانید این گل‌ها را در حیاط یا باغچه بکارید.

سرخس آشیانه (Asplenium nidus)

سرخس آشیانه

سرخس آشیانه، یک گیاه مناسب هدیه برای هر کسی است که خانه یا آپارتمانی سایه‌دار دارد که گیاهان آفتاب‌دوست در آن رشد نمی‌کنند. این یک گونه سرخس مقاوم به شمار می‌رود که به زندگی در جنگل عادت دارد، جایی که هوا معمولاً خنک و مرطوب است.

در خاک مرطوب و با زهکشی خوب عمل می‌کند و همچنین به آب‌پاشی علاقه دارد؛ اما این بدان معنی نیست که شما به یک بطری مه‌پاش نیاز دارید؛ اسپری کردن آن در سینک یا آویزان کردن آن در نزدیکی دوش حمام نیز موثر است.

دراسنا بلالی (Dracaena fragrans)

دراسنا بلالی نیز یک انتخاب عالی برای هدیه دادن به کسی است که در آپارتمان یا خانه‌ای با سایه زیاد و نور کم زندگی می‌کند. این گیاهان با شرایط نوری و روال آبیاری متغیر مشکلی ندارند. به آرامی رشد می‌کنند، اما می‌توانند به ارتفاع ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر برسند. میزان رشد و رنگ برگ‌های آن‌ها نشان‌دهنده مقدار خورشیدی است که دریافت می‌کنند: در مقابل نور مستقیم خورشید رنگ پریده‌تر می‌شوند تا نور اضافی را منعکس کنند و در سایه رنگ سبز آن‌ها تیره‌تر می‌شود تا جذب نور خورشید را به حداکثر برسانند.

گیاه ماری یا سانسوریا (Dracaena trifasciata)

گیاه ماری یا سانسوریا

گیاه ماری یک نوع گل مناسب هدیه است. این گیاه انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی به شمار می‌رود که تجربه نگهداری از گیاهان را ندارند. سانسوریا یک گیاه بسیار مقاوم به شمار می‌رود که تقریباً در هر شرایطی با خوشحالی رشد می‌کند. این گیاه نور مستقیم را ترجیح می‌دهد، اما با سایه یا حتی نور مصنوعی نیز مشکلی ندارد.

بعلاوه، به لطف برگ‌های ضخیم و گوشتی خود، آب را با کارایی قابل توجهی ذخیره می‌کند که باعث می‌شود به خشکی بسیار مقاوم باشد. سانسوریا ترجیح می‌دهد به جای آبیاری بیش از حد، نادیده گرفته شود و یک هدیه عالی برای هر کسی است که ممکن است به طور منظم آبیاری گیاه را فراموش کند.

سایر انواع گیاه و گل مناسب هدیه

تاکنون با بهترین گیاهان مناسب هدیه آشنا شدیم، اما شاید هیچکدام از این گزینه‌ها نظر شما را به خود جلب نکرده باشند. در ادامه چند مورد دیگر از انواع مناسب ترین گل و گیاه برای هدیه را معرفی خواهیم کرد:‌

  • آلوئه ورا: برای کسانی که دوست دارند هدایای کاربردی بدهند، گیاه آلوئه ورا یک انتخاب عالی است. مراقبت از آن آسان بوده و فقط هر چند هفته یک بار به آب نیاز دارد. آلوئه‌ورا را می‌توان برای سوختگی، آفتاب‌سوختگی و همچنین نرم کردن پوست خشک استفاده کرد.

سایر انواع گیاه و گل مناسب هدیه

  • اسطوخودوس: گیاهان اسطوخودوس که به خاطر رایحه تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش خود شناخته می‌شوند، ظاهری فوق‌العاده داشته و خانه دوست شما را با عطر زیبای خود مسحور خواهند کرد.
  • ساکولنت‌ها: ساکولنت‌ها فوق‌العاده شیک هستند و مراقبت از آن‌ها آسان است. شکل ظاهری انواع ساکولنت‌ها با هم بسیار متفاوت بوده و تنوع بالایی دارند.

سخن پایانی

در مجموع می‌توان گفت گیاهان هدایای عالی هستند زیرا فواید زیادی دارند. آن‌ها می‌توانند فضای خانه را جذاب‌تر ساخته، به تصفیه هوا کمک کنند و سلامتی شما را افزایش دهند؛ اما از همه مهم‌تر، گیاهان معانی قدرتمندی دارند و می‌توانند به بیان احساسات قلبی شما کمک کنند. با این حال، بهتر است هنگام هدیه دادن گیاهان به عنوان یک نماد مراقب باشید زیرا برخی از آن‌ها نماد چیزهای متعددی هستند.

در این مقاله، بهترین انواع گیاه و گل مناسب هدیه را معرفی کردیم. توصیه ما به شما این است که گیاهی را انتخاب کنید که نه تنها برای موقعیت مورد نظرتان مناسب باشد، بلکه احساسات شما را نیز به وضوح بیان کند. علاوه بر دادن گیاه یا گل به عنوان هدیه، خرید گلدان تبلیغاتی شیک و یک بسته خاک مناسب می‌تواند هدیه شما را بسیار به یاد ماندنی و کاربردی سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *