وبلاگ

تاثیر گلدان تبلیغاتی در جذب مشتری

تاثیر گلدان تبلیغاتی در جذب مشتری

یکی از تأثیرگذارترین روش‌های بازاریابی بین واحدهای تجاری، استفاده از هدایای تبلیغاتی شیک و لوکس است. در این روش بازاریابی که نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه‌تر بوده و به پرداخت هزینه کمتری نیاز دارد، شما می‌توانید نام برند و شرح مختصری از خدمات خود را روی هدایای نفیسی مانند سررسید، زونکن، ماگ یا لیوان، خودکار و حتی گلدان چاپ کرده و آن را به همکاران، دوستان، شرکا و آشنایان اهدا کنید.

در بین این هدایا، گلدان تبلیغاتی طی سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته است و شرکت‌های زیادی از این روش برای شناساندن نام خود به مشتریان بالقوه بهره می‌برند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی تاثیر گلدان تبلیغاتی در جذب مشتری بپردازیم و مزایای آن را با هم مرور کنیم.

گلدان تبلیغاتی؛ یک روش مؤثر بازاریابی

پیش از هر چیز، خوب است با مفهوم گلدان تبلیغاتی بیشتر آشنا شویم. گلدان تبلیغاتی به گلدان‌هایی گفته می‌شود که می‌توان هر نوع گیاهی را در آن‌ها کاشت و روی گلدان، نام برند، لوگو و شرح مختصری از خدمات برند را چاپ کرد. شاید اکنون از خود بپرسید این کار چه تأثیری دارد؟

حتماً تاکنون با سررسید، لیوان، خودکار و سایر لوازمی که کاربرد تبلیغاتی داشته و لوگوی یک برند روی آن‌ها چاپ شده مواجه شده یا شاید حتی چنین هدیه‌ای را از سوی یک برند دریافت کرده باشید. گلدان تبلیغاتی نیز مفهوم و کاربرد مشابهی دارد؛ با این تفاوت که روی میز یا جای مشابهی قرار می‌گیرد و نگاه هر رهگذری را به خود جذب می‌کند. به این صورت، برندی که لوگوی آن روی گلدان چاپ شده است می‌تواند خود را به طیف گسترده‌تری از مشتریان بالقوه بشناساند و نام خود را در ذهن آن‌ها حک کند.

گلدان تبلیغاتی؛ یک روش مؤثر بازاریابی

گلدان‌های تبلیغاتی در بازاری که پر از هدایای تکراری و بعضاً گران‌قیمت است، یک روش نوآورانه و خلاقانه محسوب می‌شود که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و مدل‌های متنوع آن توسط کسب و کارها قابل تهیه هستند.

گلدان تبلیغاتی و بازاریابی سبز

همانطور که می‌دانید، امروزه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد (بخصوص نسل‌های جوان‌تر) محیط زیست و حفاظت از آن است. گلدان تبلیغاتی در مقایسه با هدایای تبلیغاتی دیگر که ممکن است موجب اتلاف منابع، آسیب‌دیدگی درختان و در نهایت محیط زیست شوند، هدیه‌ای زیبا و کاربردی به شمار می‌رود. مهم‌ترین تاثیر گلدان تبلیغاتی در جذب مشتری این است که به او نشان می‌دهد کسب و کار شما به محیط زیست اهمیت داده و برای سالم نگه‌داشتن آن می‌کوشد.

این یکی از روش‌های بازاریابی سبز به شمار می‌رود که امروزه در میان کسب و کارها بسیار رواج پیدا کرده است. با اهدای یک گلدان تبلیغاتی، نه تنها اسم برند خود را به عنوان یک حامی محیط زیست در ذهن مشتریان حک می‌کنید، بلکه جان تازه‌ای به محیط زیست و طبیعت بخشیده و به همه نشان می‌دهید که شرکت شما برای محیط زیست اهمیت ویژه‌ای قائل است. با ترویج این روش بازاریابی، شرکت‌های بیشتری به این کار تشویق شده و حتی شرکت‌هایی که تاکنون اهمیتی به مسائل زیست محیطی نمی‌دادند نیز مجبور به پیروی از روش‌های بازاریابی سبز مانند اهدای گلدان تبلیغاتی می‌شوند.

گلدان تبلیغاتی چگونه به جذب مشتری کمک می‌کند؟

به طور کلی، هدیه تبلیغاتی یک روش مدرن برای جذب مشتریانی است که شما را نمی‌شناسند یا مدت‌هاست در کنار شما بوده‌اند اما دیربه‌دیر از شما خرید می‌کنند. در این روش می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ زیرا نه تنها هدیه‌ای جذاب و زیبا به مخاطب می‌دهید که برای همیشه در ذهن او می‌ماند بلکه از بازاریابی دهان‌به‌دهان نیز بهره خواهید برد. قطعاً پس از اهدای گلدان تبلیغاتی، نام شما نیز در میان برندهای دوستدار محیط زیست به میان خواهد آمد.

گلدان تبلیغاتی

با استفاده از هدایای تبلیغاتی بخصوص گلدان‌های تبلیغاتی، حس زندگی، سرسبزی و طراوت را به مخاطب هدیه می‌دهید. گل‌ها و گیاهان طنین‌انداز زندگی و طبیعت هستند و انرژی مثبت و هوای پاکیزه را در اطراف خود پخش می‌کنند. با توجه به این نکات، قطعاً تاثیر گلدان تبلیغاتی در جذب مشتری بیشتر از هدایای سرد و بی‌روحی مانند سررسید، تقویم و غیره خواهد بود.

مزایای اهدای گلدان تبلیغاتی برای جذب مشتری

گلدان‌های تبلیغاتی علاوه‌بر خاص و خلاقانه بودن، مزایای دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

امکان چاپ طرح دلخواه روی بدنه گلدان

مهم‌ترین ویژگی گلدان‌های تبلیغاتی که آن‌ها را به یک روش بازاریابی تبدیل می‌کند، امکان چاپ طرح روی بدنه آن‌هاست. این گلدان‌ها معمولاً از جنس سرامیک لعابی ساخته شده و برای چاپ یا نصب لوگو روی آن‌ها از روش چاپ کوره‌ای یا اتیکت مولتی استایل استفاده می‌شود. چاپ کوره‌ای یک روش چاپ فوق‌العاده به شمار می‌رود زیرا نه تنها رنگ‌ها را بهتر نشان می‌دهد و ماندگاری بالاتری دارد، بلکه مبلغ کمتری برای انجام آن خرج می‌شود.

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

گلدان‌های تبلیغاتی در مقایسه با سایر هدایای تبلیغاتی مانند سررسید و غیره، قیمت کمتری دارند. هزینه‌های ساخت این هدایا در قیمت خرید گلدان، چاپ لوگو روی بدنه و بسته‌بندی آن خلاصه می‌شود که در مقایسه با سایر هدایا بسیار کمتر است. علاوه بر این، معمولاً شرکت‌ها برای سفارش‌های حجم بالاتر، تخفیف‌های قابل توجهی ارائه می‌دهند.

تاثیر گلدان تبلیغاتی در جذب مشتری

قابل سفارش در سایزهای متنوع

گلدان‌های تبلیغاتی در سایز‌های کوچک تا بزرگ قابل سفارش هستند، اما رایج‌ترین سایزی که معمولاً کسب و کارها سفارش می‌دهند ۷*۷ با ارتفاع ۱۶ سانتی‌متر و ۱۱*۱۱ با ارتفاع ۲۲ سانتی‌متر است. این سایز گلدان‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند زیرا محدودیتی در حمل و نقل یا قرار دادن روی میز کار و فضای اداری ایجاد نمی‌کنند. لازم به ذکر است که با قرار گرفتن گلدان روی میز یا در معرض دید، تاثیر گلدان تبلیغاتی در جذب مشتری بیشتر می‌شود.

کاشت گیاهان زیبا و مقاوم در گلدان‌های تبلیغاتی

معمولاً هنگام کاشت گیاه در گلدان‌های تبلیغاتی، گونه‌های گیاهی بی‌دردسر و مقاومی انتخاب می‌شوند که نگهداری از آن‌ها در فضای آپارتمان راحت بوده و به آبیاری کمی نیاز دارند. در صورت نگهداری مناسب، حتی می‌توان این گیاهان را پس از مدتی تکثیر کرد.

برای گلدان‌های سایز کوچک، گیاهانی مانند هاوارتیا گورخری و برای گلدان‌های بزرگ، گیاه سانسوریا سبز پاکوتاه یا ابلق بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیاهان نیازمند شرایط خاصی جهت رشد بهتر نبوده و با آب و نور کم نیز سازش دارند. البته شما می‌توانید گیاه مورد علاقه خود را نیز جهت کاشت در گلدان تبلیغاتی به شرکت تولیدکننده سفارش دهید.

مزایای استفاده از گلدان تبلیغاتی

امکان نگهداری گلدان‌ها داخل بسته‌بندی به مدت طولانی

همانطور که گفته شد، برای گلدان‌های تبلیغاتی از گیاهان مقاوم استفاده می‌شود و همین موضوع، نگهداری آن‌ها داخل بسته‌بندی تا ۷-۱۰ روز را امکان‌پذیر می‌سازد. شرکت تولیدکننده قبل از بسته‌بندی گلدان، یک بار آن‌ها را آبیاری می‌کند و سپس داخل طلق قرار می‌دهد که باعث می‌شود رطوبت در داخل آن باقی مانده و گیاه سلامت خود را حفظ کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تاثیر گلدان تبلیغاتی در جذب مشتری و مزایای این روش بازاریابی پرداختیم. اهدای گلدان تبلیغاتی یک روش بازاریابی سبز به شمار می‌رود و یکی از مهم‌ترین مزایای آن، این است که به مشتریان نشان می‌دهد کسب و کار شما دوستدار محیط زیست است و برای حفظ و بقای آن تلاش می‌کند.

شرکت ارمغان گرافیک یکی از شرکت‌هایی است که به طور تخصصی در زمینه چاپ و تولید انواع گلدان تبلیغاتی فعالیت داشته و این گلدان‌ها را در سایزهای مختلف، با یا بدون زیرگلدانی و با بسته‌بندی کامل در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. برای سفارش گلدان تبلیغاتی کافیست طرح مورد نظر و سایز گلدان را در صفحه «خرید گلدان تبلیغاتی» مشخص کرده و سفارش خود را در سایت ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *