وبلاگ

تفاوت هدیه سازمانی با هدیه تبلیغاتی چیست؟

تفاوت هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی

کسب و کارهای مختلف برای ارتقای برند و افزایش فروش می‌بایست از روش‌های بازاریابی نوین استفاده کنند. امروزه به کار گیری روش‌های جدید و خلاقانه می‌تواند به میزان زیادی بر موفقیت کسب و کارها تأثیر داشته باشد. هدایای سازمانی و تبلیغاتی از متدهای جذاب بازاریابی به حساب می‌آید. با شناخت دقیق تفاوت هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی می‌توانید انتخاب مناسب‌تری در این زمینه داشته باشید.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت میان هدیه سازمانی و تبلیغاتی، مزیت استفاده از این روش و مسائلی از این دست بپردازیم. پس اگر به دنبال راهی جدید و نوین برای موفقیت بیشتر هستید با ما همراه باشید. مجموعه ارمغان گرافیک با در نظر گرفتن نیاز مشتریان، بهترین و با کیفیت‌ترین هدایای سازمانی و تبلیغاتی خاص و متفاوت را ارائه می‌دهد.

تفاوت هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی و هدیه سازمانی چه تفاوتی با هدایای معمولی دارند؟

برای درک بهتر تفاوت هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی با هدایای معمولی باید ابتدا آنها را تعریف نماییم.

هدیه سازمانی شامل مجموعه هدایایی با نام و لوگوی سازمان‌های مختلف است که در مناسب‌های مختلف به کارمندان اهدا می‌شود. این هدایا باید ارزشمند و کاربردی باشند به طوری که شأن کارمندان و ارزش کار آنها را نشان دهد. شرکت‌ها به دنبال هدیه‌های سازمانی خاص و کاربردی هستند تا بتوانند مشتریان و کارمندان خود را تحت تأثیر قرار دهند.

هدیه تبلیغاتی شامل مجموعه اهدایی با هدف تبلیغاتی و جلب مشتریان است. هر چه میزان خلاقیت در انتخاب این هدایا بیشتر باشد، باعث افزایش جذب مخاطب خواهد شد. این هدایا برای جذب مشتریان جدید و قدردانی از مشتریان قدیمی اهدا می‌شود. درج نام و برند کسب و کار بر روی هدیه‌های تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

هدیه‌های معمولی معمولا بدون نام و برند خاصی تهیه می‌شوند و برای مقاصدی غیر از بازاریابی استفاده می‌شوند.

اهمیت استفاده از هدیه تبلیغاتی و سازمانی در بازاریابی

اهمیت و هدف استفاده از هدیه سازمانی و تبلیغاتی چیست؟

در سال‌های اخیر علاوه بر شرکت‌های بزرگ و قدیمی، کسب و کارهای تازه تأسیس نیز اهمیت استفاده از هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی را به خوبی دریافته‌اند. تقویت ارتباط کارمندان شرکت و مشتریان آن، به میزان زیادی بر موفقیت شرکت اثر می‌گذارد. به همین خاطر شرکت‌ها و سازمان‌ها همواره به دنبال تهیه هدیه تبلیغاتی و سازمانی خلاقانه‌اند.

هدف از هدیه سازمانی بیشتر قدردانی و تشکر از کارمندان و کارکنان سازمان است. معمولا نام سازمان بر روی هدیه هک می‌شود. هدیه‌های سازمانی علاوه بر افزایش ارتباط میان کارمندان و سازمان اهداف تبلیغاتی نیز دارند. این هدایا می‌تواند به صورت غیر مستقیم مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. به بیان دیگر مخاطبان فقط هدیه‌ای دریافت نمی‌کنند، آنها با مشاهده هدیه سازمانی با سازمان و برند شما آشنا می‌شوند.

اهمیت استفاده از هدیه تبلیغاتی جذب مشتریان جدید و افزایش وفاداری مشتریان قدیمی است. استفاده از هدیه تبلیغاتی به عنوان روش دائمی بازاریابی شناخته می‌شود. به همین خاطر باید در هنگام انتخاب هدیه نهایت دقت را داشته باشید؛ زیرا هر چه هدیه خلاقانه و جذاب‌تر باشد به همان میزان بر مخاطب و مشتریان تأثیر می‌گذارد.

متفاوت بودن هدیه سازمانی و تبلیغاتی

اصلی ترین تفاوت هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی

همان‌طور که گفته شد، برای انتخاب بهتر باید فرق هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی را بشناسید و بعد به خرید آن اقدام کنید. در ادامه به اصلی ترین تفاوت میان این دو هدیه اشاره می‌کنیم.

  • قیمت متفاوت: قیمت هدیه سازمانی در مقایسه با هدیه تبلیغاتی بیشتر است. هدیه سازمانی باید بسیار ارزشمند و لوکس باشد؛ زیرا ارزش خدمات کارمندان را نشان می‌دهد. بنابراین سعی کنید از هدیه‌های لوکس برای هدیه سازمانی انتخاب کنید. هدیه تبلیغاتی می‌تواند گران قیمت یا ارزان باشد. شما باید با توجه به بودجه و کسب و کار خود بهترین هدیه تبلیغاتی و یا سازمانی را انتخاب کنید.
  • نوع کاربرد: هدیه‌های سازمانی باید کاربرد اداری داشته باشند. به این معنی که کارمندان بتوانند از هدیه در محیط کار خود استفاده کنند. کاربرد هدیه تبلیغاتی بسیار بیشتر است. شما می‌توانید با توجه به کسب و کار خود هدیه‌های مختلف با کاربرد‌های گوناگون انتخاب کنید.

کاربرد هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی

  • مخاطب متفاوت: معمولا هدیه تبلیغاتی را به کارمندان اهدا نمی‌کنند. مخاطبان هدیه تبلیغاتی مشتریان احتمالی و مشتریان قدیمی است. از سوی دیگر هدیه سازمانی تنها به کارمندان یک سازمان محدود نمی‌شود، بهتر است این هدایا را به مشتریان وفادار  اهدا کرد.
  • تفاوت در زمان مناسبت‌ها: هدیه‌های تبلیغاتی تنها برای مناسبت‌های خاصی نیستند. شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید، اما هدیه سازمانی را باید در مناسبت‌های ویژه مانند روز کارمند، سال نو، شب یلدا و… اهدا نمایید.
  • تفاوت در اطلاعات درج شده بر روی هدیه: هدیه‌های تبلیغاتی باید حاوی اطلاعات کامل از جمله نام برند، لوگو و اطلاعات تماس باشند تا مشتریان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. در هدیه‌های سازمانی هک شدن نام سازمان کفایت می‌کند و نیازی به درج اطلاعات تماس نخواهد بود.

ویژگی های اصلی هدیه تبلیغاتی و سازمانی

ویژگی‌های مشترک هدیه تبلیغاتی و هدیه سازمانی

بعد از شناخت تفاوت هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی، بهتر است با ویژگی‌های مشترک آنها نیز آشنا شوید. ویژگی‌های مشترک این دو هدیه عبارت اند از:

  • کاربرد مشترک: تهیه هدایایی که تنها جنبه تزئینی دارند مورد استقبال مخاطبان قرار نخواهند گرفت؛ زیرا افراد به نگهداری از هدایای تزیینی با لوگو و برند تبلیغاتی علاقه‌ای ندارند. بهتر است برای جذب مخاطبان از هدیه‌های کاربردی استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود هدایایی انتخاب کنید که مخاطب در طول روز آن را می‌بیند و از آن استفاده می‌کند.
  • ارزشمند بودن: هر گاه شما به کسی هدیه می‌دهید، مخاطب برای جبران آن هدیه خود را ملزم می‌داند که از شما خرید کند و وفادار بماند. بنابراین سعی کنید هدایای ارزشمند و زیبا انتخاب کنید.

انواع هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی مناسب

5 هدیه سازمانی و تبلیغاتی خلاقانه

خلاقانه بودن هدیه تبلیغاتی و هدیه سازمانی بر روی مخاطبان تأثیر بسیاری خواهد داشت. بنابراین در هنگام تهیه این هدایا باید به نوع کاربرد و خلاقانه بودن آن توجه داشته باشید. از هدیه‌های تبلیغاتی و سازمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

گلدان های تبلیغاتی زیبا

  • گلدان: انتخاب گلدان و گل مناسب باعث افزایش اعتماد مخاطبان به شما خواهد شد. روانشناسان معتقدند که نگهداری از گل بر روحیه افراد تأثیر مثبت خواهد داشت. شما می‌توانید با درجه لوگو و برند خود بر روی گلدان آن را به یک هدیه سازمانی و تبلیغاتی ارزشمند و خلاقانه تبدیل کنید. علاوه بر آن، استفاده از گلدان تبلیغاتی به عنوان هدیه سازمانی باعث زیبا تر شدن محیط کار نیز خواهد شد.
  • هدیه رومیزی: هدیه رومیزی دفتر، ساعت، تقویم را شامل می‌شود. این هدیه برای سازمان‌ها گزینه مناسبی به حساب آید. شما می‌توانید هدیه‌های رومیزی را به کارمندان و مشتریان خود هدیه کنید. دیدن برند شما در حین کار باعث افزایش وفاداری خواهد شد.
  • فلش و لوازم الکترونیکی: کارمندان و مشتریان از این نوع هدایا به طور روزمره استفاده می کنند. بنابراین در جذب مخاطبان مؤثر خواهد بود.

انتخاب آسان هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی

در هنگام تهیه هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی باید به چه مواردی توجه داشت؟

با توجه به فرق هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی باید در هنگام خرید نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

  • توجه به نوع مخاطب: در هنگام خرید باید به ویژگی‌های مخاطبان خود توجه داشته باشید. برای این کار بهتر است با توجه به سن، شغل و سلیقه مخاطبان، هدیه خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر مخاطب شما کودک است باید متناسب با سن کودک یک هدیه مناسب و سرگرم کننده تهیه نمایید.
  • توجه به هزینه: هدیه سازمانی و تبلیغاتی معمولا در تعداد بالا خریداری می شود. بنابراین باید با توجه به بودجه مورد نظر هدیه مناسب را خریداری کنید. اگر بودجه شما برای خرید هدیه ارزشمند کافی نیست بهتر است هدیه را در تعداد کمتر خریداری و آن را به مخاطبان ویژه اهدا کنید.
  • توجه به نوع چاپ لوگو و برند: لوگو و برند باید در جای مخصوص درج شود. کیفیت چاپ و خوانا بودن آن بر مخاطبان تأثیر خواهد داشت. تمام اطلاعات درج شده باید خوانا و واضح باشد. بنابراین به نوع چاپ دقت داشته باشید.

خرید هدیه سازمانی کاربردی

سخن پایانی

انتخاب هدیه تبلیغاتی و سازمانی یک کار تخصصی است؛ زیرا اگر هدیه نامناسب تهیه کنید نه تنها موجب جلب نظر مخاطبان نمی‌شود، بلکه ممکن است بر آنها تأثیر منفی نیز بگذارد. بنابراین بهتر است با توجه به تفاوت هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی، هدیه ارزشمند و خاص را خریداری کنید. تیم ارمغان گرافیک به شما کمک می‌کند تا متناسب با نوع کسب و کار و سلیقه مخاطبان مورد نظر، بهترین هدیه سازمانی و تبلیغاتی را تهیه نمایید. برای انتخاب بهتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

در این قسمت به سوالات متداول در خصوص فرق هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی پاسخ خواهیم داد.

تا چه مدت زمانی می توان از هدیه تبلیغاتی و هدیه سازمانی استفاده نمود؟

استفاده از هدیه سازمانی و تبلیغاتی به مدت زمان خاصی محدود نمی شود. شما می توانید به عنوان یک روش بازاریابی دائمی از این نوع هدایا استفاده کنید و مخاطبان بیشتری را جذب نمایید.

آیا درج لوگو و برند بر روی هدایای تبلیغاتی و سازمانی الزامی است؟

یکی از ویژگی های اصلی هدایای سازمانی و تبلیغاتی درج لوگوی شرکت و برند بر روی آنها است. می توان گفت بدون درج لوگو و برند نمی توانید از مزایای این نوع هدایا بهره مند شوید. هرچه طراحی لوگو و چاپ آن بهتر باشد بر میزان جذب مخاطبان بیشتر تأثیرخواهد گذاشت.

بودجه لازم برای تهیه هدیه تبلیغاتی و سازمانی چقدر است؟

بودجه لازم با توجه به عواملی مانند نوع هدیه، تعداد آن و… متفاوت است. برای اطلاع از قیمت هدیه مورد نظر خود، با مشاوران تیم ارمغان گرافیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *