وبلاگ

ابعاد مناسب لوگو برای هدیه تبلیغاتی کدام است؟

ابعاد مناسب لوگو برای هدیه تبلیغاتی کدام است؟

انتخاب ابعاد مناسب لوگو برای هدیه تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. زیرا هر چه اندازه لوگو مطابق با استاندارد ها باشد، مخاطب بیشتر آن را درک خواهد کرد. اندازه لوگو اگر بسیار کوچک باشد باعث می شود تا مخاطب نتواند لوگو و شعار تبلیغاتی شما را ببیند و از سوی دیگر اگر این اندازه زیاد بزرگ باشد غیر حرفه ای خواهد بود و جذابیت خود را از دست می دهد.

به دلیل میزان اهمیت ابعاد لوگو و تاثیر آن بر مخاطب در این مقاله به معرفی قوانین لوگو و بررسی ابعاد مناسب چاپ می پردازیم. پس برای آن که یک هدیه تبلیغاتی جذاب و زیبا داشته باشید ادامه مطالب را مطالعه کنید.

معرفی قوانین لوگو

برای داشتن ابعاد مناسب لوگو و درج آن بر روی هدیه تبلیغاتی باید از قوانین طراحی لوگو اطلاع داشته باشید. طراحان حرفه ای مطابق قوانین و اصول خاص می توانند بدون پایین آمدن کیفیت و وضوح لوگو آن را در ابعاد مختلف بر روی هدایای تبلیغاتی هک کنند.

قوانین لوگو را می شود در موارد زیر خلاصه نمود.

  • استفاده از فرمت وکتور (Vector)

فرمت وکتور به عنوان یک فرمت اصلی در طراحی لوگو به کار می رود. استفاده از این فرمت در ابعاد لوگو بسیار مهم است. فرمت وکتور به شما این امکان را می دهد تا به راحتی ابعاد لوگوی خود را بدون تغییر وضوح و کیفیت تصویر تغییر دهید. همچنین فرمت وکتور قابلیت هایی مانند تغییر جزییات کوچک و همچنین رنگ لوگو را دارد که باعث می شود لوگوی شما حرفه ای تر شود.

توجه داشته باشید که این فرمت به عنوان فرمت اصلی باید در طراحی لوگو و تغییر اندازه آن به کار رود اما می توانید بعدا در مواقع نیاز این فرمت را تغییر دهید. طراحان حرفه ای از این فرمت استفاده می کنند اما برای اطمینان بیشتر،  بهتر است در هنگام تهیه هدیه تبلیغاتی و یا طراحی لوگو به طراح خود بگویید حتما فرمت وکتور را اعمال کند.

  • توجه به حالت عمودی و افقی:

ابعاد مناسب لوگو برای هدایای تبلیغاتی به نوع هدیه نیز بستگی دارد برای مثال در برخی از هدایا بهتر است لوگوی خود را در حالت عمودی بر روی آن هک کنید. به همین خاطر در هنگام طراحی لوگو برای هدیه تبلیغاتی پیشنهاد می شود حتما نمونه های عمودی و افقی آن را در اختیار داشته باشید.

  • خوانا و جذاب بودن لوگو:

استفاده از فونت و طراحی مناسب باعث جلب توجه مخاطب می شود. انتخاب رنگ لوگو برای هدایای تبلیغاتی نیز باید متناسب با نوع هدیه انتخاب شود تا بتواند تاثیر زیادی بر مخاطب داشته باشد.

  • اصیل و منحصر به فرد بودن لوگو:

لوگوی به کار رفته در هدیه تبلیغاتی باید شما را از برند های دیگر موجود در بازار متمایز کند و به شرکت شما یک شخصیت منحصر به فرد بدهد. بنابراین بهتر است از طراحان حرفه ای و با تجربه در این زمینه کمک بخواهید.

توجه به قوانین گفته شده در انتخاب ابعاد مناسب برای چاپ لوگو بر روی انواع هدایا موثر است. پس حتما در هنگام تهیه هدیه تبلیغاتی به آن ها توجه ویژه داشته باشید.

معرفی قوانین لوگو

معرفی فضای چاپ یا Imprint Area

 به طور خلاصه به فضا و محلی گفته می شود که لوگو و یا متن خاص بر روی محصول مورد نظر هک می شود. این فضا با توجه به هدایای تبلیغاتی ممکن است متفاوت باشد برای مثال اگر شما می خواهید یک گل تبلیغاتی به کسی هدیه دهید بهترین فضای چاپ لوگو بر روی گلدان تبلیغاتی است.

فضای چاپ و ابعاد مناسب لوگو برای هدایای تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هدف از تعیین این فضا قابل رویت و جذاب بودن لوگو بر روی محصول می باشد.

ابعاد فضای چاپ

ابعاد فضای چاپ با توجه به عوامل مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای مثال اگر محصول مورد نظر شما از نظر ابعادی بزرگ باشد، فضای چاپ نیز متناسب با آن انتخاب می شود.

از عوامل تاثیر گذار بر ابعاد فضای چاپ می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع محصول: ابعاد محصول مهم ترین عامل تعیین ابعاد فضای چاپ است برای مثال اگر بخواهید لوگوی خود را بر روی یک خودکار و جا کلیدی هک کنید، ابعاد فضای چاپ به تناسب محصول کوچک تر خواهد شد.
  • نوع طراحی لوگو: هر چه لوگو دارای جزییات بیشتری باشد برای چاپ به فضای بیشتری نیاز دارد. اگر برای لوگو های شلوغ فضای کمی را در نظر بگیرید باعث ناخوانا شدن آن خواهید شد.
  • کیفیت مورد نظر: کیفیت چاپ نیز ممکن است ابعاد فضای چاپ را تغییر دهد. اما امروزه با استفاده از تکنولوژی می توان تصویر و لوگو های مختلف را با کیفیت بالا بر روی سطوح کوچک نیز چاپ کرد.

ابعاد فضای چاپ

بهترین ابعاد فضای چاپ

بهترین ابعاد فضای چاپ برای هک لوگو بر روی هدایای تبلیغاتی با توجه به هر محصول مشخص می شود. بنابراین شما نمی توانید از یک ابعاد خاص برای استفاده در هدیه های مختلف استفاده کنید.

نوع چاپ و میزان دقت آن نیز بر روی ابعاد فضای چاپ موثر است. برای هک شدن لوگو و شعار تبلیغاتی بر روی هدایا انتخاب نوع چاپ مانند چاپ لیزری، چاپ سیلک اسکرین، چاپ دیجیتال و… می تواند فضای مورد نیاز برای چاپ را تعیین کند. هر چه میزان دقت و ظرافت چاپ بیشتر باشد میزان فضای مورد نیاز نیز می تواند کوچک شود زیرا در این صورت وضوح تصویر حفظ خواهد شد.

با توجه به مطالب گفته شده ابعاد مناسب لوگو برای هدیه تبلیغاتی باید به صورت حرفه ای و تخصصی انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

بهترین ابعاد فضای چاپ

نحوه کار با فضا های چاپی کوچک

داشتن فضای زیاد برای چاپ مشکلی ایجاد نمی کند و شما می توانید تمام جزییات و نوشته های مورد نظر خود را بر روی هدیه تبلیغاتی چاپ کنید. اما نحوه کار با فضا های چاپی کوچک متفاوت و دشوار است زیرا برخی از هدایا به دلیل کوچک بودن فضای چاپی کمی را در اختیار ما قرار می دهد.

هنگام چاپ در فضای کوچک بهتر است تنها لوگوی مخصوص خود را بر روی محصول چاپ کنید و از هک نوشته های طولانی خودداری نمایید. هدف از درج لوگو و شعار تبلیغاتی بر روی هدایای تبلیغاتی آن است که توجه مخاطب را به خود جلب کند و باعث دیده شدن برند شما شود. به همین خاطر بهتر است در فضا های کوچک این هدف را مد نظر قرار دهید و جزییات کوچک تر را حذف کنید تا میزان تاثیر گذاری هدیه تبلیغاتی بیشتر شود.

نحوه کار با فضا های چاپی کوچک

آیا متریال بر چاپ لوگو روی هدیه تبلیغاتی تاثیر دارد؟

توجه داشته باشید که متریال هدیه تبلیغاتی ممکن است بر روی نوع چاپ تاثیر داشته باشد. مثلا استفاده از چاپ لیزری بر روی متریال های شیشه، چوب و فلز مناسب است اما از طرفی برای چاپ بر روی لباس نوع چاپ دیگری به کار می رود.

جنس این هدایا نیز در ابعاد فضای چاپ موثر است. هک لوگو بر برخی از متریال نیاز به فضای بیشتری دارد تا قابل رویت باشد. بنابراین در هنگام تعیین ابعاد مناسب لوگو برای هدایای تبلیغاتی و انتخاب نوع چاپ باید به نوع متریال هدیه دقت شود و با توجه به آن هک لوگو و نوشته های تبلیغاتی انجام گردد.

سخن پایانی

انتخاب ابعاد مناسب برای هدیه تبلیغاتی به عوامل مختلفی مانند طراحی لوگو، جزییات آن، متریال هدیه، نوع چاپ و… بستگی دارد. برای آن که بتوانید به هدف تبلیغاتی خود دست پیدا کنید باید فضای مناسبی را برای حک لوگو بر روی هدیه تبلیغاتی در نظر بگیرید.

مجموعه ارمغان گرافیک به صورت کاملا حرفه ای و استاندارد بهترین فضای چاپ را برای شما انتخاب می کند تا بتوانید لوگوی خود را کاملا خوانا و واضح بر روی محصول مورد نظر چاپ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

آیا ابعاد مناسب لوگو برای هدیه تبلیغاتی محدودیت خاصی دارد؟

ابعاد مناسب با توجه به هدیه به طور جداگانه مشخص می شود و نمی توان از یک ابعاد خاص برای تمامی هدایا استفاده کرد. اندازه این فضا با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود و در هر مورد محدودیت های مخصوص به خود را دارد.

چگونه می توانیم تشخیص دهیم که چه نوع چاپی برای هدایای تبلیغاتی مناسب است؟

نوع چاپ بر اساس متریال انتخاب می شود. بهتر است قبل از اقدام به چاپ با متخصصین این حوزه مشورت نمایید تا آن ها بهترین نوع چاپ را پیشنهاد دهند.

لوگوی تبلیغاتی بر روی هدیه باید متفاوت باشد؟

شما می توانید از لوگوی شرکت و کسب و کار خود بر روی هدایای تبلیغاتی استفاده کنید یا آن که لوگویی متناسب با هدیه مورد نظر خود طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *