وبلاگ

پاکت عکاسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پاکت عکاسی چیست

همه ما می‌دانیم که عکس‌هایی که چاپ می‌شوند، بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند. برای همین باید نگهداری و جابجایی آن‌ها باید به بهترین شکل انجام شود. این موضوع برای کسانی که در آتلیه مشغول به کارند و یا به نحوی با چاپ عکس سروکار دارند، بسیار اهمیت دارد. یکی از راه‌های محافظت از عکس، استفاده از پاکت عکاسی است؛ اما پاکت عکاسی چیست؟ در این مطلب از سایت ارمغان گرافیک می‌خواهیم در مورد انواع پاکت عکاسی و نحوه سفارش برای چاپ آن صحبت کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پاکت عکاسی چیست؟

پاکت عکاسی، یک پاکت از جنس مقوا یا کاغذ است که برای قرار دادن عکس‌های چاپ شده تولید می‌شود. چاپ پاکت عکاسی، موضوع جدیدی نیست و بسیاری از عکاسی‌ها از سال‌ها پیش، از این محصول استفاده می‌کرده‌اند. منظور ما همان پاکت‌های کاغذی سفیدرنگ و ساده‌ای است که از آن‌ها برای قرار دادن عکس‌ها استفاده می‌شد؛ اما اکنون امکان چاپ پاکت عکس اختصاصی فراهم شده است. به این ترتیب هر عکاسی، آتلیه یا مرکز چاپ عکس می‌تواند سفارش چاپ پاکت عکاسی اختصاصی خود را بدهد. گرچه کاربرد پاکت عکاسی کم‌وبیش مشابه با آن چیزی است که تا پیش از این وجود داشته، اما اکنون انواع پاکت عکاسی وجود دارد؛ بنابراین هر کسب‌وکاری می‌تواند پاکت مورد نظر خود را بنا به نیاز خود تهیه کند.

پاکت عکاسی چیست؟

کاربرد پاکت عکاسی

حال که دانستید پاکت عکاسی چیست، زمان آن رسیده تا با کاربردهای پاکت عکاسی نیز آشنا شوید. کاربرد پاکت عکاسی برای آتلیه‌ها باعث شده است که بسیاری از آن‌ها، به سفارش چاپ پاکت عکاسی روی بیاورند. به همین دلیل است که تنوع این پاکت‌ها از نظر اندازه و رنگ، بسیار زیاد است. البته کاربرد پاکت عکاسی به آتلیه‌ها و عکاسی‌ها خلاصه نمی‌شود؛ بلکه مراکز عکس‌برداری رادیولوژی هم می‌توانند از این محصول استفاده کنند؛ بنابراین اگر به پاکت عکس رادیولوژی نیاز دارید، می‌توانید سایزهای مختلف این محصول را سفارش دهید.

مزایای استفاده از پاکت عکاسی

چاپ پاکت عکاسی، امتیازهای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که محافظت از عکس‌ها فقط یکی از آن‌ها است. در ادامه، چند مورد از مزایای پاکت عکاسی اختصاصی را مرور می‌کنیم.

  • هر پاکت عکاسی می‌تواند مجموعه یا برند شما را تبلیغ کند.
  • قرار دادن عکس‌ها در پاکت عکاسی، از گم شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • پاکت عکاسی، از عکس‌ها در برابر خش شدن و آلودگی محافظت می‌کند.
  • سفارش چاپ پاکت عکاسی، وجهه حرفه‌ای‌تری به مجموعه شما می‌بخشد.
  • درج شماره تماس و نشانی مجموعه، اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.
  • می‌توانید فیلدهای مختلف برای یادداشت کردن نام مشتری، تاریخ سفارش، میزان بیعانه دریافتی و موارد دیگر را روی پاکت چاپ کنید.

ویژگی‌های پاکت عکاسی اختصاصی

ویژگی‌های پاکت عکاسی اختصاصی

چاپ پاکت عکاسی، نسبت به تهیه نمونه‌های آماده آن، انتخاب بهتری است. هنگام سفارش، شما انتخاب‌های زیادی از نظر مدل، ابعاد و جنس پاکت عکاسی دارید. سفارشی‌سازی این پاکت‌ها، امتیازی است که در خرید پاکت عکاسی آماده، کنترل زیادی روی آن نخواهید داشت. به عبارت بهتر شما با سفارش چاپ پاکت عکس اختصاصی، دقیقا همان چیزی را تحویل می‌گیرید که به آن نیاز دارید. در ادامه ویژگی‌های پاکت عکاسی را با هم بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که کدام مشخصات پاکت عکاسی، قابل تغییر و سفارشی‌سازی هستند.

چاپ پاکت عکاسی اختصاصی، در اندازه‌های مختلف امکان‌پذیر است

سایز پاکت عکاسی می‌تواند بر اساس سفارش مشتری تعیین شود. اگر هم بخواهید سفارش چاپ رایج‌ترین سایزهای پاکت عکاسی را بدهید، گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. این اندازه‌ها شامل سایز ۷ در ۱۰، سایز ۹ در ۱۲، سایز ۱۶ در ۲۱، سایز ۲۰ در ۳۰ و سایز ۳۰ در ۴۰ هستند. اندازه‌هایی که نام بردیم، برای قرار دادن انواع عکس چاپی از کوچک تا بزرگ مناسب هستند؛ با این وجود اگر نیاز به ابعاد دیگری داشته باشید، کافی است آن را سفارش دهید.

امکان چاپ پاکت عکاسی با جنس‌های مختلف وجود دارد

فرقی نمی‌کند شما به کدامیک از انواع پاکت عکاسی نیاز داشته باشید. به هر حال تنوع جنس پاکت عکاسی آنقدر زیاد است که گزینه مورد نظر خود را بین آن‌ها خواهید یافت. شما می‌توانید برای سفارش چاپ پاکت عکاسی، یکی از متریال‌های موجود در لیست زیر را انتخاب کنید.

  • کاغذ تحریر ۸۰ گرم و ۱۰۰ گرم (کاغذ معمولی و سفید رنگ در دو ضخامت)
  • کاغذ کتان ۱۲۰ گرم (کاغذ ضخیم‌تر و بافت‌دار)
  • کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرم (کاغذ سفید و نسبتاً براق)
  • کاغذ شومیز ۱۴۰ گرم (کاغذ کارتی نسبتاً ضخیم)
  • کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم (ضخیم‌ترین نوع کاغذی که برای چاپ پاکت عکس به کار می‌رود)

چاپ پاکت عکاسی ارزان و به صرفه است

به دلیل استفاده از چاپ افست در تولید پاکت عکاسی، قیمت این محصول به‌صرفه تمام می‌شود. البته اگر قصد چاپ پاکت عکاسی فوری را داشته باشید، امکان استفاده از چاپ سریع‌تر هم وجود دارد. نکته جالب دیگر در مورد پاکت عکاسی این است که قیمت چاپ پاکت عکاسی رنگی با سیاه و سفید تفاوتی ندارد.

چاپ پاکت عکاسی در انواع مختلف امکان‌پذیر است

یکی دیگر از ویژگی‌های پاکت عکاسی این است که انواع مختلفی از آن وجود دارد؛ یعنی جدا از سایزهای مختلف پاکت عکاسی و متریال‌های گوناگون، مدل‌های مختلفی از این محصول قابل سفارش است. برای آشنایی بیشتر با انواع پاکت عکاسی، آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

چاپ پاکت عکاسی در انواع مختلف امکان‌پذیر است

پاکت عکاسی ساده

این پاکت عکاسی، ساده‌ترین نوع پاکت عکس است. پاکت عکاسی ساده ویژگی خاصی ندارد، اما با سفارش آن تصویر و متن دلخواه شما روی پاکت با هر جنسی که انتخاب می‌کنید درج می‌شود. این محصول از لحاظ قیمت بسیار به‌صرفه است؛ برای همین مشتریان زیادی آن را انتخاب می‌کنند. پس اگر در بین انواع پاکت عکاسی به دنبال یک محصول ساده، ارزان و سبک هستید، پاکت عکاسی ساده گزینه خوبی است.

پاکت عکاسی دکمه دار

اگر می‌خواهید محافظت از عکس‌ها را به حداکثر برسانید، پاکت عکس طلقی دکمه‌دار را به شما توصیه می‌کنیم. این پاکت‌ها از جنس طلق‌های رنگی و در اندازه‌هایی که قبلاً ذکر کردیم تولید می‌شوند. دکمه پلاستیکی تعبیه شده روی درب این پاکت‌ها، هرگونه نگرانی در مورد بیرون افتادن و گم شدن عکس‌ها را برطرف می‌کند.

پاکت عکاسی دکمه دار

پاکت عکاسی طلقی دکمه‌دار امکان چاپ عکس ندارد اما می‌توان لوگو و متن را به‌صورت طلاکوب یا نقره‌کوب روی آن حک کرد. چاپ طلاکوب و نقره‌کوب، جلوه زیبا و چشم‌گیری به پاکت دکمه‌دار می‌دهند. برای همین پاکت دکمه دار جزو بهترین پاکت‌های عکاسی محسوب می‌شود.

پاکت عکاسی قبضی

یکی از انواع پاکت عکاسی، پاکت قبض دار است که در قسمت درب آن، یک قبض با پرفراژ تعبیه شده است. در واقع قبض پاکت، ادامه درب آن است و یک شماره سریال هم دارد که با شماره سریال روی درب، یکسان است. پاکت عکاسی قبضی، مطابق با نیازهای عکاسی‌ها و آتلیه‌ها طراحی شده است. به این ترتیب در هنگام ثبت سفارش، عکاس قبض پاکت را جدا می‌کند و پس از تکمیل اطلاعات، آن را به مشتری می‌دهد. در روز تحویل سفارش هم، مشتری قبض را به عکاس داده و عکس خود را تحویل می‌گیرد. سفارش پاکت عکاسی قبضی، راهی برای ساده‌تر کردن فرآیند پیگیری سفارش‌ها است. به علاوه با سفارش پاکت قبضی، از چاپ قبض به طور جداگانه بی‌نیاز می‌شوید. پس اگر به دنبال راهی برای صرفه‌جویی در مخارج آتلیه هستید، پاکت قبض دار می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

امکان چاپ پاکت عکاسی در برش‌های سفارشی وجود دارد

علاوه بر نکاتی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید سفارش چاپ عکاسی در قالب و برش مدنظر خود را نیز ثبت کنید. پس اگر مدل خاصی از پاکت عکاسی را در اینترنت پیدا کرده‌اید که برش آن با برش‌های معمول متفاوت است، باز هم می‌توانید آن را سفارش دهید. برای این کار کافی است با کارشناسان ارمغان گرافیک تماس بگیرید تا اطلاعات لازم از شما دریافت شود. به این ترتیب می‌توانید هر ایده‌ای که برای چاپ پاکت عکس دارید را به راحتی عملی کنید.

چاپ پاکت عکاسی

چرا سفارش چاپ پاکت عکاسی به مجموعه ارمغان گرافیک انتخاب خوبی است؟

ارمغان گرافیک یک مجموعه بزرگ است که در زمینه چاپ و تولید محصولات تبلیغاتی فعالیت می‌کند. این مجموعه، علاوه بر پاکت عکاسی، انواع کارت ویزیت، انواع قبض و فاکتور و همچنین گلدان تبلیغاتی را تولید می‌کند. ارمغان گرافیک در ارائه خدمات خود اهمیت زیادی برای کیفیت و سرعت قائل است؛ برای همین تجربه خوبی را برایتان رقم می‌زند. کارشناسان مجموعه ارمغان گرافیک علاوه بر ثبت سفارش‌ها، آماده ارائه هرگونه راهنمایی و مشاوره در مورد خدمات مجموعه هستند. پس اگر مطمئن نیستید کدام محصول کارایی بیشتری برای شما دارد و یا چه جنسی برای چاپ پاکت عکاسی مناسب‌تر است، می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

سوالات متداول

  • چاپ پاکت عکاسی چقدر طول می‌کشد؟

چاپ پاکت عکاسی اختصاصی، از زمان ثبت سفارش بین ۷ تا ۱۰ روز کاری طول می‌کشد.

  • حداقل تعداد قابل سفارش چاپ پاکت عکاسی چند تا است؟

حداقل تیراژ چاپ پاکت عکاسی، ۱۰۰۰ عدد است. امکان چاپ کمتر از این تعداد وجود ندارد اما برای سفارش بیشتر، محدودیتی وجود ندارد.

  • نحوه ارسال سفارشات به چه صورت است؟

مجموعه ارمغان گرافیک، سفارش‌های پاکت عکاسی در تهران را با پیک موتوری و سفارش‌های شهرستان‌ها را به وسیله باربری ارسال می‌کند.

  • آیا امکان سفارش طراحی پاکت عکاسی هم وجود دارد؟

بله. مجموعه ارمغان گرافیک می‌تواند طرح مورد نظرتان را مطابق سلیقه شما برایتان طراحی کند. این طراحی در ازای مبلغ کمی انجام می‌شود تا هزینه سفارش چاپ پاکت عکاسی تا حد ممکن پایین بماند.

پاکت عکاسی چیست

  • برای سفارش پاکت عکاسی چه کارهایی لازم است؟

پس از اینکه در مورد جنس پاکت عکاسی، ابعاد و نوع آن تصمیم گرفتید، می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت ثبت کنید. هرگونه اطلاعاتی که باید روی پاکت چاپ شوند مثل نام و آدرس عکاسی، لوگو، شماره‌های تماس و آدرس شبکه‌های اجتماعی نیز باید در فرم سفارش ثبت شوند. کارشناسان ارمغان گرافیک در کمتر از ۲ روز کاری با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آورند. سپس فرآیند چاپ شروع می‌شود و در موعدی که از پیش تعیین شده، سفارش شما به دستتان خواهد رسید.

کلام آخر

در پایان مقاله پاکت عکاسی چیست بهتر است بدانید، در این مطلب سعی بر آن بود که شما مخاطبین عزیز را با پاکت عکاسی و کاربردهای آن آشنا کنیم. همانطور که گفته شد مهم‌ترین کاربرد پاکت‌های عکاسی، ایمن نگه داشتن عکس‌های چاپ‌شده است اما این پاکت‌های می‌توانند جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشند. پاکت‌های عکاسی در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های ظاهری و کاربرد منحصر به فردی دارند.

شما نیز می‌توانید با سفارش پاکت عکاسی از مجموعه ارمغان گرافیک، پاکت مورد نظر خود را در سایز و جنس دلخواه سفارش داده و از خدمات طلا کوب و نقره‌ کوب مجموعه ارمغان گرافیک نیز بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *