وبلاگ

با انواع پاکت عکاسی و نحوه چاپ آن آشنا شوید

پاکت عکاسی

یکی از پرکاربردترین پاکت‌ها در صنف عکاسان و تصویربرداران، پاکت عکاسی محسوب می‌شود. این پاکت‌ها معمولاً در کسب و کارهای عکاسی، لابراتوارهای عکاسی و مراکز تصویربرداری کاربردهای زیادی دارند؛ برای مثال حتماً برایتان پیش آمده است که جهت گرفتن عکس پرسنلی به یک مرکز عکاسی مراجعه کنید و عکس‌های خود را در یک پاکت تحویل بگیرید. به این پاکت‌ها، پاکت عکاسی گفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره انواع پاکت عکاسی و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کنیم، بنابراین اگر کسب و کار عکاسی دارید خواندن این مقاله حتماً به شما توصیه می‌شود.

پاکت عکاسی چیست؟

همانطور که می‌دانید، پاکت‌ها کاربردهای مختلفی دارند و برای نگه داشتن چیزهای مختلفی مانند نامه، سربرگ اداری، عکس و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. پاکت عکاسی در سایزهای متنوع به صورت تخصصی برای ارائه عکس به مشتریان کاربرد داشته، از مزایای پاکت عکاسی می‌توان به بسته‌بندی آراسته و حفاظت از عکس‌های داخل آن اشاره کرد.

پاکت عکاسی چیست؟

اما آیا می‌دانستید کسب و کارهای عکاسی و تصویربرداری می‌توانند به صورت بهینه‌تری از این پاکت‌ها استفاده کنند؟ با سفارش یک پاکت عکاسی تبلیغاتی،‌ این کسب و کارها می‌توانند لوگو و اطلاعات مربوط به خود را روی پاکت چاپ کرده و با این کار،‌ پاکت عکاسی را به یک وسیله بازاریابی تبدیل کنند. با سفارش چاپ پاکت عکاسی از ارمغان گرافیک،‌ می‌توانید یک پاکت شخصی‌سازی‌شده در سایز استاندارد یا دلخواه تحویل بگیرید و از آن برای ایجاد آگاهی بیشتر از برند خود استفاده کنید.

انواع پاکت عکاسی

همانطور که گفته شد، اولین و مهم‌ترین کاربرد پاکت عکاسی، ایمن نگه داشتن عکس‌های چاپ‌شده است اما این پاکت‌های می‌توانند جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشند. پاکت‌های عکاسی در انواع مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های ظاهری و کاربرد منحصر به فردی دارند. این پاکت‌ها را می‌توان از چندین جهت دسته‌بندی کرد که در ادامه هر یک از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

از لحاظ شکل ظاهری

مهم‌ترین مشخصه ظاهری پاکت‌های عکاسی که موجب تمایز آن‌ها از سایر انواع پاکت‌ها می‌شود، شکل ظاهری آن‌هاست. در گذشته با توجه به اینکه بیشتر سفارشات عکاسی مشتریان حول محور عکس‌های پرسنلی بود، پاکت‌های کوچک با سایز ۶٫۵ * ۹٫۵ سانتی‌متر مورد استفاده قرار می‌گرفتند که به آن‌ها پاکت عکس پرسنلی گفته می‌شد؛ اما امروزه با گسترش نیازهای مشتریان، پاکت‌ها در شکل‌های مختلفی طراحی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به پاکت نامه‌ای یا ملخی و … اشاره کرد.

انواع پاکت عکاسی

از لحاظ سایز و ابعاد

انواع پاکت عکاسی با توجه به نیاز مشتریان در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام پاسخگوی نیازهای متفاوتی هستند. از جمله رایج‌ترین سایزهای پاکت عکاسی می‌توان به سایزهای ۷*۱۰، ۹*۱۲، ۱۶*۲۱، ۲۰*۳۰ و ۳۰*۴۰ اشاره کرد.

طراحی این پاکت‌ها به گونه‌ای است که از هر طرف چند میلی‌متر فضای آزاد در نظر گرفته می‌شود تا عکس‌ها به راحتی در داخل پاکت جای گیرند. در میان انواع سایزهای پاکت عکاسی که در بالا معرفی کردیم، رایج‌ترین و پرکاربردترین سایز پاکت عکاسی ۷*۱۰ به شمار می‌رود که برای عکس‌های پرسنلی کاربرد دارد.

از لحاظ جنس

برای تولید پاکت‌های عکاسی از کاغذها و مقواهای مختلفی می‌توان استفاده کرد، از جمله:

  • کاغذ تحریر ۸۰ گرم و ۱۰۰ گرم (همان کاغذ معمولی سفید رنگ) که ارزان‌ترین اما رایج‌ترین گزینه به شمار می‌رود.
  • کاغذ کتان ۱۲۰ گرم که ضخیم‌تر بوده و بافت خاصی دارد.
  • کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرم که سفید و براق بوده و ضخامت و مقاومت بیشتری نسبت به کاغذ تحریر دارد.
  • کاغذ شومیز یا کارتی ۱۴۰ گرم که نسبتاً ضخیم است.
  • کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم که ضخیم‌ترین نوع کاغذ برای تولید پاکت عکس به شمار می‌رود و ماندگاری و مقاومت بسیار بالایی دارد.

علاوه بر این موارد، می‌توان برای تولید پاکت عکاسی از طلق، مقوای تحریر و مقوای گلاسه نیز استفاده کرد.

پاکت‌های عکاسی

از لحاظ قابلیت‌ها و ویژگی‌های سفارشی

پاکت عکاسی به طور کلی ساده طراحی می‌شود، اما اگر بخواهید ویژگی‌های کاربردی به آن اضافه کنید تا مشتریان بیشتر جذب شوند می‌توانید از ویژگی‌های کاربردی مانند دکمه‌دار کردن پاکت بهره ببرید. در ادامه این قابلیت‌ها را بیشتر بررسی می‌کنیم:

  • پاکت عکاسی طلقی دکمه‌دار: یکی از انواع پاکت عکاسی که از طلق ساخته شده و معمولاً‌ در ابعاد استاندارد طراحی می‌شود. این نوع پاکت دارای دکمه‌ای است که باعث می‌شود از عکس داخل آن به طور مؤثرتری حفاظت شود. طلق‌های پلاستیکی مورد استفاده برای طراحی این نوع پاکت‌ها بسیار متنوع بوده و در رنگ‌بندی‌های متفاوتی موجود هستند. می‌توانید روی این پاکت‌ها نام و لوگوی شرکت، نشانی و شماره تماس خود را به صورت طلاکوب یا نقره‌کوب حک کنید تا جلوه زیباتر و لوکس‌تری به آن بدهید. این نوع پاکت در تعداد دلخواه قابل سفارش است.
  • پاکت عکس قبضی: این پاکت بسیار کاربردی بوده و می‌تواند به عنوان فاکتور یا قبض عمل کند. معمولاً روی درب آن، قبض سفارش با شماره سریال و قابلیت پرفراژ طراحی شده و می‌توان نام مشتری، تاریخ و مبلغی که از مشتری دریافت شده را روی آن نوشت. مهم‌ترین مزیت این نوع پاکت عکاسی، پیگیری آسان سفارش‌ها بدون نیاز به صدور قبض و پرداخت هزینه اضافی جهت صدور قبض دارای شماره سریال است.

نحوه استفاده از این نوع پاکت‌ها بدین شکل است که عکاس با کمک پرفراژ، قبض را پس از تکمیل اطلاعات از پاکت جدا کرده و به مشتری تحویل می‌دهد. پس از آماده شدن عکس‌های مشتری، او می‌تواند قبض را به عکاسی ارائه کرده و عکس‌های خود را در پاکت مربوطه دریافت کند.

ویژگی‌ها و مزایای پاکت عکاسی

همانطور که گفته شد، در گذشته سفارش‌های مشتریان محدود بود و کسی به فکر استفاده از پاکت‌های عکاسی برای تبلیغ کسب و کار خود نمی‌افتاد. در این زمان پاکت‌ها به صورت ساده از جنس کاغذ تحریر گرم پایین ساخته می‌شدند و نهایت خلاقیت طراحان این بود که یک عکس عمومی مانند دوربین یا گل را روی آن چاپ کنند؛ اما امروزه با پیشرفت صنعت چاپ، این امکان وجود دارد که پاکت نامه عکاسی کاملاً شخصی‌سازی‌شده را برای کسب و کار خود سفارش دهید.

ویژگی‌ها و مزایای پاکت عکاسی

از جمله ویژگی‌ها و مزایای پاکت‌های عکاسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان چاپ در ابعاد و اندازه‌های دلخواه
  • چاپ پاکت عکس به صورت افقی و عمودی
  • امکان استفاده از متریال‌های مختلف برای چاپ پاکت عکاسی از جمله کتان، کاغذ تحریر، گلاسه، شومیز و حتی مقوا
  • امکان تولید پاکت‌ها با قابلیت‌های متنوع از جمله دکمه و قبض
  • امکان طراحی پاکت با استفاده از اشکال و رنگ‌های اختصاصی

فرآیند طراحی و چاپ پاکت عکاسی

مهم‌ترین نکته در فرآیند طراحی انواع پاکت عکاسی این است که نیاز و سلیقه خود را به طور واضح با گرافیست در میان بگذارید تا او به یک ذهنیت کلی دست یافته و بتواند پاکت مورد نظر شما را طراحی کند. یک نکته مهم دیگر این است که حتماً سایز مورد نظر خود را به گرافیست اطلاع دهید تا ابعاد طرح را مطابق با این سایز تنظیم کند. طبق استانداردها، پاکت‌های عکاسی باید از هر طرف بین ۵ تا ۱۰ میلی‌متر فضای خالی داشته باشند تا عکس‌ها به خوبی در آن‌ها جای گیرند.

ویژگی‌ها و مزایای پاکت عکاسی

چاپ پاکت عکاسی به روش افست انجام می‌شود که بهترین کیفیت را در میان سایر انواع چاپ دارد و هزینه آن نیز بسیار مقرون به صرفه است. کیفیت این نوع چاپ بسیار بالا بوده و بین چاپ سیاه و سفید با چاپ رنگی از لحاظ قیمت، تفاوتی وجود ندارد.

یکی از بهترین خدماتی که موسسه ارمغان گرافیک برای مشتریان عزیز خود عرضه می‌کند، خدمات چاپ ریسو است  و تمام مراحل چاپ (ریسو یا افست)،  توسط مجموعه ارمغان گرافیک برای شما در کمترین زمان ممکن انجام شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی پاکت عکاسی و ویژگی‌ها، مزایا و انواع آن پرداختیم. هر شرکتی که با عکاسی سر و کار دارد، می‌تواند یک پاکت عکاسی شخصی‌سازی‌شده سفارش دهد تا از این ابزار مهم و کاربردی برای تبلیغ برند خود استفاده کند. شما نیز می‌توانید با سفارش پاکت عکاسی از مجموعه ارمغان گرافیک، می‌توانید پاکت خود را در سایز و جنس دلخواه سفارش داده و از خدمات طلاکوب و نقره‌کوب نیز بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *