وبلاگ

چاپ ریسوگراف چیست و چه تفاوتی با سایر روش‌های چاپی دارد؟ 

چاپ ریسوگراف

صنعت چاپ همه روزه در حال پیشرفت است. به کارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا در این صنعت باعث شده تا کارخانه‌های مختلف، به تولید دستگاه‌های چاپ در مدل‌های گوناگون بپردازند. هر یک از این دستگاه‌ها کاربرد منحصر به فردی دارند. این دستگاه‌ها بر اساس نوع چاپ، مدل کاغذ مصرفی و … دسته بندی می‌شوند. چاپ ریسوگراف یکی از انواع سیستم‌های چاپ می‌باشد که امروزه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

دستگاه چاپ رسیو برای نخستین بار توسط کمپانی ریسوکاگو در کشور ژاپن تولید شد. در واقع نام این روش چاپ نیز از کمپانی تولید کننده دستگاه‌های ریسوگراف گرفته شده است. از خلق اولین دستگاه ریسوگراف تقریباً 4 دهه گذشته است. دستگاه‌های چاپ ریسوگراف اندازه‌ کوچک و استفاده آسانی دارند و همین مسئله باعث شده تا تعداد زیادی از افراد خواهان استفاده از این دستگاه برای تولید و چاپ آثار و محصولات خود باشند.

دستگاه ریسوگراف از ترکیب چند تکنولوژی مختلف تولید شده است و یکی از به‌روزترین روش‌های چاپ در دنیا محسوب می‌شود. این دستگاه ترکیبی از سیستم چاپ افست و اسکرین پرینتینگ است. ترکیب این دو روش چاپ باعث شده تا دستگاه‌های ریسوگراف بتوانند با سرعت بسیار بالا، دقت زیاد، کیفیت عالی و… به چاپ بپردازند. با استفاده از دستگاه چاپ ریسو نمی‌توانید به‌طور همزمان به چاپ چند رنگ بپردازید و تنها قادر به انجام چاپ تک رنگ خواهید بود.

هزینه چاپ با دستگاه‌های ریسوگراف بسیار پایین است. اگر قصد چاپ در تیراژ بالا را دارید بهتر است از روش ریسوگراف استفاده کنید؛ زیرا با پرداخت کمترین هزینه می‌توانید بهترین کیفیت چاپ را داشته باشید. از چاپ ریسوگراف در موارد متعددی استفاده می‌شود. شما می‌توانید دستگاه‌های ریسوگراف را در مکان‌های مختلفی هم چون مدارس، ادارات، دانشگاه‌ها و … مشاهده کنید. اگر می‌خواهید بیشتر با تفاوت چاپ ریسوگراف با سایر سیستم‌های چاپی آشنا شوید، بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ به روش ریسوگراف

چاپ ریسوگراف چیست؟

ریسوگراف یا داپلیکیشن یکی از روش‌های چاپ است که با استفاده از آن می‌توان به چاپ در تیراژ بالا و کیفیت عالی پرداخت. این روش در اوایل سال 1980 در ژاپن ابداع شد و پس از آن طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. برای چاپ در تیراژ بالا بهتر است از این روش چاپ استفاده کنید. این مسئله به آن علت است که برای چاپ ریسوگراف هزینه بسیار پایینی پرداخته می شود و استفاده از این روش برای چاپ به تعداد بالا، مقرون به صرفه تر است.

شما می‌توانید چاپ در حجم بسیار بالا را با استفاده از دستگاه‌های ریسوگراف در کمترین زمان ممکن انجام دهید. سرعت این روش چاپ به شدت زیاد است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعداد زیادی پرینت انجام می‌دهد. چاپ ریسو در کشور ما نیز انجام می‌شود و به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین روش‌های پرینت در کشور شناخته شده است. شما می‌توانید در تمامی مراکز چاپ، دستگاه‌های ریسوگراف را مشاهده کنید و چاپ خود را با استفاده از آن‌ها انجام دهید.

چاپ ریسوگراف چیست؟

ویژگی‌های چاپ ریسو

چاپ ریسوگراف دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که باعث شده تا بسیاری از افراد از این روش برای چاپ استفاده کنند. از جمله خصوصیات اصلی این نوع چاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فناوری نوین چاپ: نخستین ویژگی چاپ به روش ریسوگراف استفاده از تکنولوژی نوین است. دستگاه‌های داپلیکیشن از شابلون برای چاپ استفاده می‌کنند. شابلون به طور دقیق از تصویر یا سند شما کپی می‌گیرد. در این زمان شما یک صفحه چاپ شده با جزئیات کامل و یک دست خواهید داشت.
  • چاپ رنگی به صورت نقطه‌ای: تعداد جوهرهای استفاده شده در دستگاه‌های ریسوگراف بسیار محدود است. این دستگاه‌ها اغلب رنگ‌ها را به صورت نقطه‌ای مورد استفاده قرار می‌دهند و این مسئله امکان کنترل دقیق‌تر رنگ‌ها را فراهم می‌کند. همچنین در چاپ نقطه‌ای می‌توان از ترکیب چند رنگ برای ایجاد سایه نیز استفاده کرد.
  • مقرون به صرفه: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چاپ ریسوگراف مقرون به صرفه بودن آن است. شما به راحتی می‌توانید در حجم زیاد و با قیمت بسیار ارزان چاپ انجام دهید.
  • زیبایی ظاهری: ظاهر دستگاه‌های ریسوگراف بسیار زیبا است. این دستگاه‌ها ظاهری متفاوت با سایر سیستم‌های چاپ دارند. در تولید این دستگاه‌ها اغلب از رنگ‌هایی زنده استفاده می‌شود که بسیار جذاب و چشم نواز هستند.
  • سرعت و کارایی بالا: دستگاه‌های ریسوگراف قابلیت چاپ در سریع‌ترین زمان را دارند. این دستگاه‌ها می‌توانند در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات چاپ را انجام دهند. در واقع با استفاده از این دستگاه‌ها در وقت و زمانتان صرفه جویی خواهید کرد.

ویژگی‌های چاپ ریسو چیست؟

مزیت استفاده از چاپ ریسو چیست؟

استفاده از چاپ ریسو دارای مزیت‌های مختلفی است. شما می‌توانید با شناخت مزایای چاپ ریسو این روش را برای چاپ محصولات خود استفاده کنید. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری با محیط زیست: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های چاپ ریسوگراف، سازگاری آن با طبیعت و محیط زیست است. جوهرهای استفاده شده در این چاپ از سویا تهیه می‌شوند و همین مسئله طبیعت دوست بودن ریسوگراف را نشان می‌دهد.
  • عدم خمیده کردن کاغذ: دستگاه‌های چاپ داپلیکیشن به هیچ عنوان کاغذ را خمیده نمی‌کنند. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید چاپ خود را روی کاغذهایی صاف و بدون پیچش انجام دهید.
  • مقاومت جوهر ریسوگراف در برابر نور و آب: جوهر استفاده شده در این چاپ از نوع جوهرهای روغنی هستند و همین مسئله باعث ایجاد مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر نور و آب می‌شوند. صفحات چاپ شده توسط دستگاه ریسوگراف به هیچ عنوان تغییر رنگ و شکل نمی‌دهند.
  • دارای سیستم چاپ سرد: در دستگاه‌های ریسوگراف از سیستم چاپ سرد استفاده شده است. این سیستم در کمترین زمان ممکن جوهر را خشک می‌کند و از پخش شدن آن به طور کامل جلوگیری می‌کند. استفاده از سیستم خنک کننده باعث کاهش میزان مصرف انرژی نیز می‌شود.

مزیت استفاده از چاپ ریسو چیست؟

فرق دستگاه ریسوگراف با سایر دستگاه‌ها

دستگاه‌های ریسوگراف با دستگاه‌های آفست و فتوکپی دارای شباهت‌های بسیار زیادی هستند. از این دستگاه‌ها برای چاپ و فتوکپی مطالب و اسناد مختلف استفاده می‌شود؛ اما میان این دستگاه‌ها تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. مهم‌ترین تفاوت چاپ ریسوگراف با سایر روش‌های چاپ عبارت است از:

  • سرعت: سرعت چاپ در دستگاه ریسوگراف بسیار بالاتر از سایر دستگاه‌های چاپ است. این دستگاه به راحتی می‌تواند حدود 11000 برگه را در یک ساعت چاپ کند.
  • کیفیت: تفاوت دیگر سیستم ریسوگراف و سایر دستگاه‌ها کیفیت چاپ است. کیفیت چاپ در دستگاه ریسوگراف بسیار بالا است و شما برگه‌هایی با چاپ یکدست و مرغوب خواهید داشت.
  • قابلیت چاپ روی برگه‌هایی با اندازه‌های متنوع: با استفاده از چاپ ریسوگراف می‌توانید به راحتی روی برگه‌هایی با سایز و ابعاد متنوع چاپ انجام دهید. در صورتی که این امکان برای سایر دستگاه‌ها فراهم نیست.
  • قابلیت چاپ رنگی: تعداد زیادی از دستگاه‌های چاپ تنها از جوهر مشکی برای چاپ استفاده می‌کنند؛ اما در سیستم ریسوگراف می‌توانید با استفاده از جوهرهای رنگی به راحتی چاپ رنگی داشته باشید.
  • قابلیت اتصال به کامپیوتر: شما می‌توانید دستگاه ریسوگراف را به رایانه خود متصل کنید و به راحتی از تمام طرح‌های موجود در سیستم کپی بگیرید. این امکان در تعداد زیادی از دستگاه‌های چاپ وجود ندارد.
  • استفاده بسیار راحت: شما می‌توانید بدون داشتن تخصص از دستگاه ریسوگراف استفاده کنید. استفاده از این دستگاه بسیار راحت است و به تخصص خاصی نیاز ندارد.

فرق دستگاه ریسوگراف با سایر دستگاه‌ها

آیا چاپ ریسو ارزان و به صرفه است؟

چاپ ریسوگراف یکی از ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه ترین روش‌های چاپ است. با استفاده از این روش به راحتی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار اندک چاپ خود را در تیراژهای بسیار بالا انجام دهید. علت ارزان بودن این روش چاپ استفاده از مواد ارزان‌تر است.

در صورتی که بخواهید از مواد و جوهرهای گران قیمت برای این نوع چاپ استفاده کنید، هزینه شما بالاتر خواهد رفت. همچنین علت دیگر ارزان بودن چاپ با استفاده از دستگاه‌های ریسوگراف پایین بودن مصرف برق آن‌ها است. این دستگاه‌ها سرعت بسیار بالایی در چاپ دارند و همین مسئله باعث کاهش میزان مصرف برق و انرژی می‌شود.

علت استفاده اکثر چاپخانه‌ها از دستگاه چاپ ریسوگراف چیست؟

مهم‌ترین دلیل محبوبیت این چاپ در اکثر چاپخانه‌ها، استفاده از روش‌های نوین است. دستگاه‌های ریسوگراف برای چاپ از تکنولوژی‌های به روز استفاده می‌کنند و همین مسئله باعث افزایش استقبال چاپخانه‌ها از این دستگاه شده است. علاوه بر این در این نوع چاپ از شابلون و اسکنرهای قوی استفاده می‌شود و میزان خطا در آن به صفر می‌رسد.

سرعت بسیار بالای چاپ و میزان مصرف انرژی کم این دستگاه‌ها نیز علت دیگر استفاده از چاپ ریسوگراف در چاپخانه‌ها است. مکانیکی بودن چاپ در دستگاه‌های ریسوگراف باعث کاهش مصرف برق می‌شود و اکثر خریداران برای صرفه جویی در مصرف انرژی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین میزان تقاضای چاپ در این دستگاه‌ها بسیار بالا است و تعداد زیادی از مشتریان تنها خواهان استفاده از این دستگاه هستند.

آیا چاپ ریسو ارزان و به صرفه است؟

قیمت دستگاه چاپ ریسو چقدر است؟

عوامل متعددی روی قیمت دستگاه‌های چاپ رسیو تاثیر گذار هستند؛ بنابراین نمی‌توان قیمت خاصی را برای این دستگاه‌ها در نظر گرفت. قیمت این محصولات بر اساس عواملی هم چون برند تولید کننده، اندازه، مشخصات فنی دستگاه، پیکر بندی، عملکرد، داخلی یا وارداتی بودن محصول، چند منظوره بودن، قابلیت چاپ به صورت دو رو، توانایی فیدر، میزان سرعت و … تخمین زده می‌شود.

در زمان خرید دستگاه‌های چاپ ریسوگراف بهتر است تمامی عواملی که در بالا گفته شد را در نظر داشته باشید تا بتوانید دستگاهی مطابق با بودجه و هزینه‌های خود خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. سعی کنید دستگاه ریسوگراف را به صورت نو خریداری کنید. دستگاه‌های استوک در مدت زمان کوتاهی دچار خرابی و آسیب می‌شوند و شما را به دردسر می‌اندازند.

قیمت دستگاه چاپ ریسو چقدر است؟

کاربرد دستگاه چاپ ریسوگراف

دستگاه‌های چاپ به روش ریسوگراف دارای کاربردهای متعددی هستند. از این دستگاه‌ها در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود. دستگاه‌های ریسوگراف اغلب در مدارس و ادارات برای چاپ برگه‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این برای چاپ محصولات تبلیغاتی نیز می‌توان از دستگاه‌های ریسوگراف استفاده کرد. از جمله دیگر کاربردهای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده در چاپخانه‌ها
  • اداره‌های دولتی برای چاپ فاکتور و …
  • به کار بردن دستگاه چاپ ریسوگراف در دانشگاه‌ها برای چاپ جزوات و مطالب درسی
  • استفاده از دستگاه در محیط‌های فرهنگی مانند سینما برای چاپ بلیط

کاربرد دستگاه چاپ ریسوگراف

دستگاه ریسوگراف چگونه کار می‌کند؟

دستگاه ریسوگراف برای انجام چاپ از فرآیند رنگ نقطه‌ای استفاده می‌کند. این دستگاه دارای یک قالب چاپ، مستر و رول کاغذی است. مستر به مواد جوهری که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفته می‌شود. برای این که چاپ انجام شود، در ابتدا باید قالب روی مستر قرار بگیرد. توجه داشته باشید که قرارگیری قالب باید با دقت کامل انجام شود.

پس از آن باید مستر را درون دستگاه چاپ ریسوگراف قرار دهید و روی آن کمی فشار وارد کنید. این فشار باعث می‌شود جوهر مستر به کاغذ منتقل شود. مستر دارای ظرفیت محدودی است و پس از چاپ 10000 برگه باید تعویض شود. شما نمی‌توانید از یک مستر برای چاپ تعداد زیادی از کاغذ استفاده کنید. به علت استفاده از تکنیک رنگ نقطه‌ای چاپ تنها در یک رنگ انجام می‌شود و شما نمی‌توانید به طور همزمان از چند رنگ برای چاپ استفاده کنید.

اگر قصد چاپ تصاویری را دارید که دارای رنگ‌های زیادی هستند، باید فرآیند چاپ را در چندین مرحله انجام دهید و هر بار یک از یک رنگ در مستر استفاده کنید. پیش از این که تصاویر دیجیتالی را به دستگاه چاپ ارسال کنید باید تمامی رنگ‌های آن را به صورت تصاویر جداگانه در مقیاس خاکستری در آورید. پس از آن شابلون یا مستر دور درام پیچیده می‌شود و به کاغذ فشار می‌آورد. این فشار باعث ایجاد نقاط رنگی روی کاغذ و انجام چاپ می شود.

دستگاه ریسوگراف چگونه کار می‌کند؟

نکات مهم هنگام خرید دستگاه چاپ ریسوگراف

در زمان خرید دستگاه ریسوگراف برخی مسائل بسیار مهم وجود دارند که باید به آن ها توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا بهترین دستگاه را برای خود خریداری کنید و بتوانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم:

یک بار مصرف بودن مستر

دقت داشته باشید که مستر در تمامی دستگاه‌های ریسوگراف به صورت یک بار مصرف است؛ بنابراین باید سعی کنید برای چاپ در تعداد بالا از این دستگاه استفاده کنید. با استفاده از این دستگاه برای تعداد چاپ‌های پایین باید هزینه بالایی بپردازید. به عنوان نمونه چاپ به تعداد 200 برگه با چاپ 50 برگه برای شما یک هزینه را خواهد داشت. این موضوع به این خاطر است که پس از هر بار چاپ مستر دستگاه به طور کامل تعویض می‌شود و با یک مستر نمی‌توان تمامی برگه‌ها را چاپ کرد.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه چاپ ریسوگراف

پر شدن هر درام با یک رنگ جوهر

در زمان خرید دستگاه چاپ ریسوگراف باید دقت داشته باشید که نمی‌توانید یک درام را با چند رنگ جوهر پر کنید. تمامی دستگاه‌ها در زمان خرید دارای یک درام هستند که درون آن جوهر مشکی وجود دارد. اگر شما بخواهید از رنگ‌های دیگر نیز برای چاپ استفاده کنید باید برای هر رنگ یک درام جداگانه خریداری کنید. دقت داشته باشید که قیمت درام‌ها بسیار بالا است. قیمت دو درام با هزینه کل دستگاه برابر است.

وزن کاغذهای چاپی

در زمان خرید دستگاه چاپ ریسو باید به وزن کاغذهای چاپی نیز دقت داشته باشید. اغلب در قسمت مشخصات فنی دستگاه وزن قابل تحمل نوشته شده است. اغلب در دستگاه‌های ریسوگراف می‌توان از کاغذهایی با وزن ۶۰ گرم تا ۲۰۰ گرم استفاده کرد.

وزن کاغذهای چاپی

توجه به میزان کیفیت چاپ

در زمان خرید دستگاه‌های چاپ ریسوگراف بهتر است به کیفیت سایر مواد نیز دقت داشته باشید. کیفیت چاپ برگه‌ها بر اساس عوامل متعددی هم چون نوع دستگاه، نوع برگه و … دارد. همچنین شما با استفاده از جوهر و رول‌های با کیفیت می‌توانید میزان کیفیت چاپ خود را به میزان زیادی افزایش دهید.

توجه به نیازهای مشتری

اگر قصد خرید دستگاه‌های چاپ ریسو برای چاپخانه خود را دارید بهتر است به نیازهای مشتریان خود توجه داشته باشید. اگر مشتریان شما افرادی هستند که معمولاً به چاپ تا حجم 500 تا 10000 نیاز دارند بهتر است سریعاً دستگاه ریسوگراف را خریداری کنید. اگر چاپ در تعداد بالاتر از 10 هزار نیاز دارند باید از دستگاه‌های چاپ آفست استفاده کنند. همچنین اگر مشتریان شما اغلب از چاپ تک رنگ استفاده می‌کنند، بهترین انتخاب برای شما خرید دستگاه‌های چاپ ریسو است. این دستگاه‌ها می‌توانند نیازهای مشتریان شما را به طور کامل برطرف کنند.

توجه به نیازهای مشتری

محصولات چاپی که با چاپ ریسو انجام می‌شوند کدام‌ها هستند؟

با استفاده از چاپ ریسو می‌توان محصولات مختلفی را چاپ کرد. برای چاپ هر یک از این محصولات به مستر جداگانه‌ای نیاز است. شما می‌توانید به راحتی با پرداخت هزینه‌ای اندک محصولات خود را با استفاده از این دستگاه‌های چاپ کپی کنید. از جمله این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاپ کردن تمامی مدل‌های سر برگ اداری و تجاری
  • چاپ مدل‌های مختلف تراکت تبلیغاتی در ابعاد گوناگون
  • تولید پاکت نامه در ابعاد مختلف برای کاربردهای متنوع
  • چاپ کردن کتاب‌های تک رنگ در تعداد بالا تا 10 هزار نسخه
  • چاپ فاکتور و سر نسخه در محیط‌های اداری و بیمارستان‌ها
  • تولید بلیط در محیط‌های مختلف هم چون سینما، کنسرت، موزه و …

کدام محصولات با دستگاه چاپ ریسوگراف چاپ می‌شوند؟

امروزه از دستگاه‌های چاپ ریسو در موارد متعددی استفاده می‌شود. افرادی زیادی برای چاپ محصولات خود از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. چاپ به وسیله این دستگاه مزایای متعددی را برای افراد فراهم می‌کند. شما می‌توانید به راحتی برای چاپ محصولات مختلف از سیستم‌های چاپ ریسو استفاده کنید. حال ممکن است با خود بپرسید که دقیقاً برای کدام محصولات می‌توان از این نوع چاپ استفاده کرد. در ادامه این محصولات را به شما معرفی می‌کنیم:

  • برای محصولاتی که نیاز فوری به آن‌ها دارید: زمانی که برای چاپ یک محصول عجله دارید بهتر است از چاپ ریسوگراف استفاده کنید. سرعت انجام چاپ در این دستگاه بسیار بالا است.
  • هنگامی که قصد چاپ محصول در تیراژ بالا را دارید: اگر می‌خواهید در تیراژهای 500 تا 10 هزار محصولتان را چاپ کنید، بهتر است از چاپ ریسو استفاده کنید. هزینه این چاپ برای شما در تیراژهای بالا بسیار کم خواهد بود.
  • زمانی که قصد چاپ تک رنگ دارید: هنگامی که قصد استفاده از یک رنگ برای محصولات خود را دارید بهتر است از چاپ ریسوگراف استفاده کنید. چاپ به صورت تک رنگ با استفاده از این دستگاه راحت‌تر است. اما اگر قصد چاپ چند رنگ را دارید بهتر است از دستگاه‌های آفست استفاده کنید.
  • هنگامی که با محدودیت بودجه مواجه هستید: اگر محدودیت بودجه دارید و نمی‌توانید هزینه زیادی را برای چاپ محصولاتتان استفاده کنید بهتر است از چاپ ریسو استفاده کنید. این چاپ در تیراژهای بالا بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

کدام محصولات با دستگاه چاپ ریسوگراف چاپ می‌شوند؟

نتیجه گیری

چاپ ریسوگراف یکی از روش‌های چاپ است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این روش ترکیبی از چاپ آفست و اسکرین پرینتینگ می‌باشد. بهتر است در تیراژهای بالا و زمانی که وقت زیادی ندارید از این روش چاپ برای چاپ محصولات خود استفاده کنید. از چاپ رسیو اغلب در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و … استفاده می‌شود. در هر بار استفاده از این دستگاه باید مستر آن را تعویض کنید. اگر قصد انجام چاپ ریسو را دارید می‌توانید از وب سایت ارمغان گرافیک کمک بگیرید. ارمغان گرافیک با کمترین هزینه چاپ را برای شما انجام می‌دهد.

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به سوالات مهم در مورد چاپ ریسوگراف پاسخ دهیم.

  1. مهم‌ترین مزیت استفاده از چاپ ریسو چیست؟

چاپ ریسوگراف بسیار ارزان است و سرعت بسیار بالایی دارد. در واقع با استفاده از این روش چاپ می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک در مدت زمان کوتاهی محصولات خود را چاپ کنید.

  1. چاپ ریسو در چه سایزهایی انجام می‌شود؟

شما می‌توانید برای چاپ محصولات خود از سایرهای مختلف برگه‌ها استفاده کنید. در واقع هیچ محدودیتی برای انتخاب سایر نخواهید داشت.

  1. چاپ ریسو بهتر است یا چاپ آفست؟

اگر قصد انجام چاپ برای محصولاتی با تیراژ کمتر از 10 هزار را دارید بهتر است از چاپ ریسو استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید محصولاتی بالاتر از 10 هزار تیراژ چاپ کنید چاپ آفست برای شما مناسب است. همچنین در صورتی که قصد انجام چاپ تک رنگ را دارید، بهتر است از چاپ ریسو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *