وبلاگ

اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی و سمیناری

هدایای تبلیغاتی و سمیناری

استفاده از هدیه‌های تبلیغاتی یکی از روش‌های فروش بیشتر است. امروزه صاحبان مشاغل مختلف برای جلب مشتری‌ از این روش استفاده می‌کنند. هدف تمامی این شرکت‌ها معرفی برند خود و شناخته شدن بیشتر نزد مخاطبان است. هدایای تبلیغاتی و سمیناری بهترین گزینه برای تبلیغات هستند.

در عصر امروز و با گسترش کسب و کارهای آنلاین دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی مانند چاپ تراکت و بروشور به جذب مشتری پرداخت. امروزه استفاده از هدایای مختلف مانند یک گلدان تبلیغاتی تاثیر بیشتری در فرایند فروش و جذب مشتری دارد.

دارا بودن خلاقیت و نوآوری، توجه به نیازهای مشتریان و ارائه هدیه‌های تبلیغاتی هدفمند می‌تواند شما را به سمت پیروزی بیشتر در میان رقبا سوق دهد. هدیه‌های تبلیغاتی یکی از بازوهای مهم تبلیغات هستند و می‌توانند سبب بالا بردن جایگاه شما را در بازار مصرف شوند.

هدایای تبلیغاتی و سمیناری روشی برای قدردانی از مشتری نیز محسوب می‌شود. در استراتژی‌های بازاریابی عصر جدید، هدیه دادن به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مصرف‌کننده معرفی شده است. در واقع کسب و کار شما زمانی رشد می‌کند که بتوانید تعاملی مداوم و پایدار را میان برند خود و مشتریان برقرار کنید.

هدایای تبلیغاتی و سمیناری

 معمولا هدایای تبلیغاتی به مشتریانی اهدا می‌شود که میزان خرید بیشتری دارند. علاوه بر این برخی از هدایای تبلیغاتی در پایان هر سال یا به مناسبت‌های مختلف به مشتریان داده می‌شود. این هدایا باید در کیفیت بالا تهیه شوند؛ زیرا هدیه‌های بی‌کیفیت به اعتبار مجموعه شما لطمه خواهد زد.

معمولا هدایای تبلیغاتی و سمیناری حاوی آرم، برند، نشان یا شعار یک کسب و کار هستند که به‌ صورت رایگان در میان مشتریان توزیع می‌شوند. این هدایا برای آشنایی مردم با محصولات و خدمات شرکت تهیه و تولید می‌شوند. نکات زیر می‌تواند به شما در تهیه کردن یک هدیه تبلیغاتی بسیار خاص و مناسب کمک کند:

  • هدیه‌های تبلیغاتی منحصر به جنسیت و سن و سال نیستند.
  • سعی کنید نهایت خلاقیت را در آماده کردن بسته‌های تبلیغاتی به خرج دهید.
  • بهتر است هدایایی را آماده کنید که سایر شرکت‌ها از آن استفاده نکرده‌اند.
  • هدیه باید متناسب با نیاز و سلیقه مشتری باشد.
  • اطلاعات ثبت شده بر روی هدیه باید کوتاه اما با معنی و تبلیغاتی باشد.

هدایای تبلیغاتی چیست؟

تبلیغات بخش بسیار مهمی از هر کسب و کار را تشکیل می‌دهند. تمامی صاحبان مشاغل و صنایع برای پیشرفت و افزایش باشگاه مشتریان خود نیاز به استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف دارند. هدایای تبلیغاتی و سمیناری از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های تبلیغ در دنیای امروز هستند.

هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که توسط شرکت‌ها یا سازمان‌های مختلف تهیه می‌شوند. این هدایا در مناسبت‌های خاص و به صورت رایگان در میان مشتریان، پرسنل یا سایر افراد توزیع می‌شود. بر روی هدایای تبلیغاتی لوگو شرکت، نام تجاری، شماره تماس، آدرس یا سایر اطلاعات مهم دیگر نیز ثبت می‌شود.

درج اطلاعات مختلف بر روی هدایای تبلیغاتی سبب می‌شود تا نام یا لوگوی برند برای همیشه در ذهن مشتری ثبت شود. هدایای تبلیغاتی به شما این امکان را می‌دهند که با مخاطبان و مشتریان خود در سطح عمیق‌تری ارتباط داشته باشید. در ادامه به کاربردهای مهم هدیه‌های تبلیغاتی می‌پردازیم:

  • معرفی کسب و کار به مشتریان جدید
  • معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت
  • بازاریابی و جلب مشتری از طریق مشتریان قدیمی
  • افزایش فروش محصولات یا خدمات
  • ارتباط بهتر با سایر اعضای سازمان یا شرکت

 هدایای سمیناری چیست؟

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر سازمان، تهیه کردن هدیه بعد از برگزاری سمینارهای مختلف برای افراد حاضر در آن است. سمینارها رویدادهای بسیار مهم و خاصی هستند که در آن ارائه کنندگان درباره موضوعی خاص به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

خریدن یا آماده کردن هدایای تبلیغاتی و سمیناری ارزشمند برای مهمانان حاضر در سمینار از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا این هدیه‌ها می‌توانند مقدمه‌ای بسیار خوب برای همکاری شما با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها باشند.

 هدایای سمیناری چیست؟

هدیه‌های سمیناری نیز همانند هدیه‌های تبلیغاتی می‌توانند سبب ماندگار شدن برند شما در ذهن افراد حاضر در سمینار شوند. علاوه بر این می‌توانند سبب تمایل بیشتر افراد به خرید از محصولات یا استفاده از خدمات ارائه شما توسط برند شما شوند.

انواع هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از عناصر ضروری برای فرایند هویت‌سازی کسب و کارها شناخته می‌شوند. همانطور که پیش از این هم بیان کردیم، هدایای تبلیغاتی باید بسیار کاربردی و خاص باشند تا مشتریان بتوانند آن را نگهداری کرده و در زندگی روزمره خود از آن استفاده کنند.

معمولا هدیه‌های تبلیغاتی باید بسته‌بندی‌ بسیار مدرن و خاصی دارند. علاوه بر این بسیار مقاوم هستند و می‌توانند به سراسر کشور ارسال شوند. در اغلب موارد بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی در جعبه‌های زیبای فلزی، چوبی یا پلاستیکی انجام می‌شود. در ادامه برخی از انواع هدایای مناسب تبلیغاتی را بیان می‌کنیم:

ادکلن و عطر

یکی از هدایای خاص تبلیغاتی، عطرها و ادکلن‌های خوشبویی هستند که بر روی جعبه آن‌ها لوگو و برند کسب و کار نقش بسته است. با استفاده از این محصولات می‌توانید به شیوه‌ای بسیار خلاقانه، نظر افراد مختلف را متوجه برند خود کنید.

ادکلن و عطر

صنایع دستی

صنایع دستی مختلف از جمله هدایای تبلیغاتی و سمیناری خاص هستند که می‌توانند برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. ارگان‌های مختلف می‌توانند با توجه به صنایع دستی خاص منطقه خود، هدایای تبلیغاتی بسیار زیبایی را آماده کنند.

عروسک‌های تبلیغاتی

کسب و کارهایی که مخاطبان اصلی آن‌ها کودکان هستند، می‌توانند از عروسک‌های تبلیغاتی مختلف استفاده کنند. ظاهر فانتزی این عروسک‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در ذهن مخاطب داشته باشد. معمولا بر روی لباس یا کلاه این عروسک‌ها نام و لوگوی شرکت یا سازمان ثبت می‌شود.

ماگ‌ها و لیوان‌ها

یکی از رایج‌ترین هدایای تبلیغاتی در سازمان‌های مختلف، ماگ‌ها و لیوان‌های سرامیکی هستند. ماگ‌ها از جمله لوازم پرکاربرد هستند و می‌توانند در طول روز برای نوشیدن چایی، قهوه و سایر نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار گیرند. بر روی بدنه این محصولات نام و شعار تبلیغاتی سازمان‌ها حک می‌شود.

تقویم رومیزی

تقویم‌های رومیزی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین هدایای تبلیغاتی هستند. این تقویم‌ها بر روی میزهای اداری و شرکتی قرار گرفته و برای برنامه‌ریزی و مشاهده تاریخ استفاده می‌شوند. تقویم‌های رومیزی دارای طرح، رنگ، جنس و سایزهای مختلف هستند که می توانید لوگو و اطلاعات تماس خود را در صفحات مختلف آن درج کنید.

تقویم رومیزی

انواع لوازم اداری

لوازم اداری پرکاربرد مانند خودکار، دفترچه یادداشت و سایر لوازمی که افراد در طول روز با آن سروکار دارند، از مهم‌ترین هدایای تبلیغاتی و سمیناری محسوب می‌شوند. شما می‌توانید بر روی بدنه این لوازم آرم یا نشان کسب و کار خود را حک کنید.

تیشرت

تیشرت‌ها انتخاب خوبی برای هدایای تبلیغاتی هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که تیشرت‌های تبلیغاتی به مدت یک سال و نیم مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند؛ بنابراین می‌توانند به ماندگاری برند شما در ذهن مشتری کمک کنند.

انواع هدایای سمیناری

هدایای سمیناری با هدایای تبلیغاتی تفاوت دارند. این هدیه‌ها معمولا رسمی‌تر و گران‌بهاتر از هدایای تبلیغاتی هستند. صاحبان مشاغل مختلف می‌توانند با اهدای هدایای سمیناری، بازار خود را گسترش دهند و در نهایت سود بیشتری کسب کنند. در ادامه مهم‌ترین هدیه‌های سمیناری را بیان می‌کنیم:

کارت آویز

کارت آویزهای پرسنلی یکی از رایج‌ترین هدایای سمیناری هستند که معمولا در تمامی سمینارها و همایش‌های مختلف به کار می‌روند. کارت آویزهای پرسنلی حاوی بندی اطلاعات اصلی شرکت هستند و باعث می‌شوند تصویر برند شما به خوبی در ذهن مخاطب ثبت شود.

پوشه‌های تبلیغاتی

یکی دیگر از هدایای مورد استفاده در سمینارهای مختلف، پوشه‌ها یا فولدرهای تبلیغاتی هستند. معمولا داخل این پوشه‌ها، اوراق، بروشورها و کارت ویزیت‌های شرکت قرار می‌گیرد. علاوه بر این بر روی جلد این پوشه‌ها نام یا لوگوی برند ثبت می‌شود.

پوشه‌های تبلیغاتی

نشان سینه

یکی از منحصربه‌فردترین هدایای مورد استفاده در سمینارها، بج‌های سینه هستند. این بج‌ها برنجی بوده و حاوی برند و لوگوی شرکت می‌باشند. هدف استفاده از این نشان‌های برنجی، تثبیت هویت بصری نهاد و یکپارچگی افراد حاضر در سمینار است.

تندیس‌های تبلیغاتی

تندیس‌های تبلیغاتی یکی از بهترین و گران‌بهاترین هدیه‌ها برای قدردانی از افراد حاضر در سمینار هستند. تندیس‌ها لوگو یا نشان شرکت را به خوبی نشان می‌دهند و در اندازه و متریال مختلف تولید می‌شوند. امروزه تندیس‌های تبلیغاتی مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

لوح تقدیر

لوح‌های تقدیر از دیگر هدایای رایج در انواع سمینارها هستند و برای قدردارنی از افراد استفاده می‌شوند. لوح‌های تقدیر از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند در مراسم‌های مختلف، مسابقه‌ها، همایش‌ها و… مورد استفاده قرار بگیرند.

هدایای تبلیغاتی سمیناری برای مهمانان

برخی از افراد حاضر در سمینارهای مختلف از شرکت‌کنندگان اصلی نیستند و به عنوان مهمان یا اسپانسر به سمینار دعوت می‌شوند. قدردانی از این افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود هدیه‌های ارزشمندی‌ را برای این افراد تهیه نمایید.

بسته پذیرایی

پذیرایی از مهمانان از مهم‌ترین اقدام شما در برگزاری سمینار است. استفاده از پک‌های مختلف بسته‌بندی می‌تواند به شما در داشتن یک پذیرایی شیک و به یادماندنی کمک کند. شما می‌توانید لیبل تبلیغاتی مجموعه‌ خود را بر روی این بسته‌ها بچسبانید.

بسته پذیرایی

ست مدیرتی

ست‌های مدیریتی هدیه‌های بسیار گران‌بها و خاصی هستند که باید به مهمانان ویژه سمینار اهدا شوند. ست‌های مدیریتی شامل انواع محصولات چرمی، خودکار و روان‌نویس، جاسوئیچی و سایر محصولات منقش به لوگوی شرکت هستند. بهتر است در انتخاب اقلام موجود در این ست‌ها، سلیقه و نیاز مخاطب خود را در نظر بگیرید.

خودکار تبلیغاتی

خودکار از ضروری‌ترین لوازم برای افراد حاضر در سمینار است و می‌تواند جزئی از هدایای تبلیغاتی و سمیناری باشد. استفاده از خودکارهای تبلیغاتی تنها منحصر به زمان سمینار نیست؛ بلکه افراد در هر مکان و زمانی که از آن استفاده کنند، نام برند و لوگوی شما را به خاطر می‌‌آورند.

تقویم رومیزی و سررسید

تقویم‌ها و سررسیدها از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند و معمولا در همایش‌هایی که در روزهای پایانی سال برگزار می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تقویم‌ها بسیار کاربردی هستند و می‌توانند در تمام روزهای سال مورد استفاده کاربران قرار گیرند.

ساک دستی تبلیغاتی

ساک‌های دستی از مناسب‌ترین و ارزان‌ترین هدایای تبلیغاتی هستند که کاربردهای فراوان دارند. معمولا در دو طرف این ساک‌ها نام یا لوگو به همراه شعار شرکت یا سازمان چاپ شده است. این هدیه به عنوان یک روش تبلیغاتی متحرک می‌تواند به راحتی نام و برند سازمانی شما را در معرض دید عموم قرار دهد.

ساک دستی تبلیغاتی

مزیت استفاده از هدایای سمیناری

هدایای تبلیغاتی و سمیناری تاثیر زیادی در افزایش موفقیت شما دارند. این هدایا سبب می‌شوند تا نام برند شما برای مدت زمان زیادی در ذهن شرکت‌کنندگان باقی بماند. علاوه بر این می‌توانند سبب اعتماد بیشتر مشتریان به برند شما شوند و در نتیجه میزان فروش شما را افزایش دهند.

سخن پایانی

گیفت‌ها و هدایای تبلیغاتی دسته‌ای از محصولات هستند که با هدف افزایش فروش و جذب مشتری استفاده می‌شوند. استفاده موثر از این هدایا می‌تواند میزان آگاهی و شناسایی نام و برند تجاری شما را بیشتر کند. علاوه بر این می‌تواند سطح وفاداری مشتری‌ها را افزایش داده و تعهد پرسنل را تقویت نماید.

هدایای تبلیغاتی و سمیناری باید خلاقانه و هدفمند باشند؛ بنابراین اگر زمان آماده‌سازی این هدایا را ندارید، باید آن را به افراد باتجربه در این زمینه واگذار کنید. کانون تبلیغاتی ارمغان گرافیک با بهره‌گیری از طراحان متخصص و خلاق یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفارش هدایای تبلیغاتی است.

چاپ گلدان تبلیغاتی، پاکت‌های عکاسی و کارت ویزیت از جمله خدمات ارزنده این شرکت به شما عزیزان است. تمامی خدمات ارائه شده توسط ارمغان گرافیک با استفاده از مجهزترین دستگاه‌ها، با کیفیت عالی و قیمت مناسب انجام می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره در خصوص خدمات ما روی لینک زیر کلیک کنید:

سوالات متداول

1-چرا امروزه استفاده از روش‌های تبلیغاتی مانند چاپ کاتالوگ و بروشور توصیه نمی‌شود؟

این ابزارها تنها جنبه تبلیغاتی دارند و در اغلب موارد بعد از مدتی توسط مشتری دور انداخته می‌شوند.

 

2- کدام کسب وکارها می‌توانند از هدایای تبلیغاتی استفاده کنند؟

استفاده از هدایای تبلیغاتی و سمیناری برای تمامی مشاغل و کسب و کارها در هر سطحی و با هر بودجه‌ای توصیه می‌شود.

 

3-چرا باید در انتخاب رنگ المان‌های چاپ شده بر روی هدایای تبلیغاتی دقت کنیم؟

رنگ المان‌های چاپ شده بر روی این هدایا باید با رنگ زمینه در تضاد باشد تا موارد چاپ شده بر روی آن به خوبی دیده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *