وبلاگ

اشانتیون و هدیه تبلیغاتی چه تفاوت هایی باهم دارند؟

اشانتیون و هدیه تبلیغاتی چه تفاوت هایی باهم دارند؟

اشانتیون و هدیه تبلیغاتی از واژه های پرکاربرد در انواع شرکت ها و کسب و کار های مختلف است. به دلیل شباهت زیاد میان این دو ممکن است به اشتباه به جای یکدیگر به کار بروند. شناخت دقیق هر یک و آشنایی با تفاوت اشانتیون و هدیه تبلیغاتی به شما کمک می کند تا متناسب با نیاز خود یکی از آیتم ها را انتخاب کنید.

اگر از اشانتیون و هدیه تبلیغاتی در شرکت و کسب و کار خود استفاده کنید، می توانید باعث جلب رضایت مشتریان شوید. در این مقاله سعی داریم تا با تعریف کامل و بیان تفاوت ها به شما در انتخاب بهتر کمک کنیم پس تا انتهای مطالب با ما همراه باشید. پیشنهاد می کنیم برای سفارش گلدان تبلیغاتی به سایت فروشگاهی ارمغان گرافیک مراجعه کنید.

اشانتیون چیست؟

واژه اشانتیون از کلمه فرانسوی ( échantillon )  گرفته شده که به معنای نمونه ای از یک کالا است. استفاده از این کلمه در بازار تجاری بسیار رواج دارد و به معنای نمونه از یک کالا است که به صورت رایگان یا پولی در اختیار مشتری قرار می گیرد. کاربرد اصلی اشانتیون برای آن است که مشتریان بتوانند با دریافت نمونه ای از کالا، خرید مطمئن داشته باشند.

برای مثال اشانتیون در صنعت عطر سازی و فروش آن کاربرد زیادی دارد. به این صورت که نمونه ای کوچک از رایحه های مختلف قبل از خرید در اختیار مشتری قرار می گیرد تا با تست بو ترغیب به خرید نمونه اصلی شود. هدف اصلی از این نوع اشنانتیون معرفی نوع محصول و کیفیت آن است. گاهی نیز این اشانتیون محصولی رایگان نیست و مشتری با پرداخت مبلغ کمتری از کالای اصلی می تواند اشانتیون را خریداری کند. مثلا شرکت های تولید کننده عطر تستر و اشانتیون محصول خود را گاهی با قیمت پایین تر به مشتریان می فروشند.

البته باید توجه داشت که در بازار تجاری معنای اشانتیون گاهی متفاوت است. به این معنی که برخی از تولید کنندها و همچنین فروشنده ها  برای تشویق و ترغیب مشتریان به خرید بیشتر، بر روی محصول خود یک اشانتیون از نمونه های خریداری شده به طور رایگان قرار می دهند.

اشانتیون چیست؟

انواع اشانتیون برای مشتری

انتخاب اشانتیون باید متناسب با نوع کسب و کار و فعالیت شما باشد. به همین خاطر می توانید از انواع مختلف اشانتیون برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. اشانتیون ها با توجه به نوع کاربردی که دارند به صورت زیر تقسیم بندی می شوند.

  • اشانتیون های رایگان

این نوع اشانتیون ها به صورت رایگان و بدون هیچ گونه دریافت پول از مشتریان عرضه می شود. اشانتیون رایگان نمونه ای کوچک از محصول اصلی است که در قدرت تصمیم گیری مشتری تاثیر زیادی دارد. معمولا تولید کنندگان محصولات آرایشی و عطر و پرفیوم از این روش برای جذب مشتری استفاده می کنند.

  • اشانتیون بر روی سبد خرید

این نوع اشانتیون نیز جنبه تبلیغاتی و تشویق مشتریان به خرید دارد. به این صورت که فروشنده در ازای خرید محصول مشخص و یا تعداد معینی از یک کالا اشانتیون برای مشتری خاصی در نظر می گیرد. این کار به افزایش فروش و در نتیجه سود بیشتر کمک می کند زیرا اگر مشتری از اشانتیونی که دریافت کرده است رضایت داشته باشد به خریدار آن محصول تبدیل می شود.

انواع اشانتیون

مزایای اشانتیون

اگر به دنبال یک اشانتیون مناسب هستید، باید به دنبال ایده برای اشانتیون باشید تا بیشترین تاثیر را بر مشتریان خود داشته باشید.ارائه اشانتیون برای مشتری ها مزایایی به همراه دارد که از مهم ترین آن ها می شود موارد زیر را نام برد.

  • جذب مشتریان بیشتر: همان طور که گفته شد برای تشویق مشتریان به خرید محصول و جذب مشتریان جدید ممکن است از اشانتیون استفاده شود. این کار در کسب و کار های تازه تاسیس شده و قدیمی کاربرد دارد.
  • جلب رضایت مشتریان قدیمی: نگه داشتن مشتریان قدیمی یکی از اصول مهم در کسب و کار است. به همین خاطر معمولا فروشندگان برای جلب رضایت مشتریان قدیمی، اشانتیون های خاصی را در نظر می گیرند.
  • ایجاد خاطره خوب در ذهن مشتری: ارائه اشانتیون باعث می شود خاطره خوبی از خرید در ذهن مشتری باقی بماند و آن فروشگاه ها را به اطرافیان خود معرفی کند.

توجه به تفاوت اشانتیون و هدیه تبلیغاتی و مزایای آن ها می تواند به شما کمک کند تا به بهترین شیوه برای کسب و کار خود تبلیغات نمایید. تبلیغات و بازاریابی مناسب باعث می شود از رقیبان خود یک قدم جلو تر باشید.

مزایای اشانتیون

هدایای تبلیغاتی چیست؟

در تعریف هدیه تبلیغاتی باید بگوییم که این نوع هدیه به عنوان یک قسمت از استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی توسط شرکت ها و موسسه های مختلف شناخته می شود و یکی از بهترین روش های جذب رضایت مشتریان است. شرکت ها و موسسه های مختلف برای ارتقای برندینگ و همچنین جذب مشتریان جدید از این روش استفاده می کنند.

برای تاثیر گذاری بیشتر بر روی مشتریان بهتر است از هدایای اختصاصی و خاص استفاده کنید. این نوع هدایا معمولا با لوگو، نام برند و یا شعار های تبلیغاتی مرتبط با شرکت تهیه می شوند تا مشتریان با این نام آشنا شوند.

مشاوران حوزه بازاریابی همواره به تاثیر هدایای تبلیغاتی بر مشتریان تاکید زیادی می کنند. به همین خاطر بهتر است با درک بهتر تفاوت اشانتیون و هدیه تبلیغاتی از این روش ها برای افزایش سرعت پیشرفت خود کمک بگیرید تا بتوانید همیشه از رقیبان حوزه خود جلوتر باشید.

هدایای تبلیغاتی چیست؟

اهمیت استفاده از هدیه تبلیغاتی

استفاده از هدایای تبلیغاتی برای شرکت ها امر بسیار مهمی محسوب می شود. یکی از مهم ترین اهمیت استفاده از این نوع هدایا را می توان افزایش تعامل و ارتباط با مشتریان دانست. هنگامی که یک شرکت هدیه تبلیغاتی کاربردی و جذابی به همراه لوگو و برند خود به مشتریان می دهد، این کار باعث ارتباط گرفتن با آن ها می شود.

از نظر روانشناسی هر گاه یک نفر هدیه ای به طور رایگان به شخصی می دهد، آن شخص به دلیل حس قدردانی و تشکر تمایل دارد که ارتباط خود را با آن فرد بیشتر کند تا به نوعی این خوبی را جبران نماید. این نکته روانشناسی به درستی در امور بازاریابی و تبلیغاتی به کار گرفته شده است. بنابراین با دادن یک هدیه تبلیغاتی به مشتری، باعث می شوید که مشتری برای جبران این خوبی ارتباط بیشتری با شما داشته باشد و از محصولات و خدمات شرکت شما استفاده کند.

پس برای حفظ و افزایش ارتباط با مشتریان خود بهتر است به تفاوت اشانتیون و هدیه تبلیغاتی توجه داشته باشید و بهترین نوع هدیه را متناسب با نوع کسب و کار خود انتخاب کنید تا همیشه در ذهن مشتریان بمانید.

اهمیت استفاده از هدیه تبلیغاتی

مزایای هدیه تبلیغاتی

مزیت های بسیار زیاد استفاده از هدایای تبلیغاتی در حوزه بازاریابی باعث شده که امروزه شرکت ها به دنبال بهترین هدیه برای مشتریان خود باشند. از مهم ترین مزایای هدیه تبلیغاتی می شود موارد زیر را نام برد.

  • افزایش میزان وفاداری مشتریان: دریافت هدیه تبلیغاتی به نوعی باعث حس دین در مشتریان می شود. به این صورت که آن ها برای جبران این هدیه خود را ملزم می دانند تا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. به بیان دیگر شما با این کار باعث می شوید که مشتریان به رقیبان تجاری در آن حوزه مراجعه نکنند و تنها به شما وفادار باشند.
  • ارتقای برندینگ: هر چه نام و شهرت برند شما در میان مشتریان بیشتر شناخته شود، شانس موفقیت بیشتری نسبت به رقبای خود پیدا می کنید. یکی از اصول اساسی در بازاریابی تلاش برای ارتقای برندینگ است. شما به راحتی می توانید با در نظر گرفتن هدیه های تبلیغاتی مناسب و ارائه آن به مشتریان خود به این امر کمک کنید.
  • افزایش میزان فروش: استفاده از هدایای تبلیغاتی تاثیر مستقیمی بر میزان فروش شما خواهد داشت. زیرا با درج نام و شعار تبلیغاتی خود بر روی هدایا، مشتریان با نام شرکت و کسب و کار شما آشنا می شوند و به راحتی شما را به دیگران نیز معرفی می کنند. که این امر بر شبکه سازی و افزایش فروش کمک زیادی می کند.

بعد از آشنایی با اهمیت و مزایای هدیه تبلیغاتی، در ادامه به بررسی تفاوت اشانتیون و هدیه تبلیغاتی می پردازیم تا شما بتوانید با توجه به تفاوت های میان آن دو مناسب ترین را انتخاب کنید.

مزایای هدیه تبلیغاتی

مقایسه تفاوت های هدیه تبلیغاتی و اشانتیون

در پاسخ به این سوال که تفاوت اشانتیون و هدیه تبلیغاتی چیست؟ بهتر است به بررسی کامل تفاوت های میان آن ها به شرح زیر بپردازیم.

  1. تفاوت در هدف: یکی از مهم ترین تفاوت های میان اشانتیون و هدایای تبلیغاتی، هدف استفاده است. به این صورت که هدف اصلی در اشانتیون، افزایش فروش و تشویق مشتریان به خرید بیشتر است. اما هدف از ارائه هدایای تبلیغاتی به همراه نماد شرکت و لوگوی آن بیشتر برند سازی و شناخته شدن نام تجاری و همچنین افزایش ارتباط مشتریان با شرکت است.
  2. تفاوت در شیوه ارائه: اشانتیون بیشتر به صورت تخفیف بر روی اجناس، نمونه کوچکی از محصول و یا به صورت هدیه بر روی محصولات خاص اعمال می شود، همیشگی نیست و معمولا نوعی جایزه برای تشویق به خرید بیشتر است. اما هدایای تبلیغاتی کالاهای غیرقابل فروش مثل سالنامه، لوازم التحریر، وسایل تزیینی و… با درج نام شرکت و شعار تبلیغاتی به مشتریان و کارمندان یک شرکت داده می شود و به نوعی ماهیت آن هدیه است نه جایزه.

بنابراین تفاوت اشانتیون و هدیه تبلیغاتی باعث می شود طراحی و نحوه ارائه آن متفاوت باشد. به طور معمول بر روی اشانتیون ها نام و برند فروشگاه درج نمی شود و مشابه دیگر محصولات فروشنده می باشد.

مقایسه تفاوت های هدیه تبلیغاتی و اشانتیون

دلیل برتری هدیه تبلیغاتی نسبت به اشانتیون

استفاده از هدیه تبلیغاتی و اشانتیون از روش های موثر در بازاریابی برای جذب مشتریان جدید هستند. اما تفاوت اشانتیون و هدیه تبلیغاتی و برخی از مزایای این هدایا باعث شده تا این روش نسبت به اشانتیون برتری داشته باشد. از موارد برتری هدیه تبلیغاتی نسبت به اشانتیون می شود به موارد زیر اشاره کرد.

  • اثر طولانی مدت بر مشتری: اشانتیون ها به صورت مقطعی و کوتاه مدت بر روی یک محصول اعمال می شوند اما هدیه های تبلیغاتی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر مشتریان داشته باشد. زیرا با هر بار استفاده از این نوع هدیه ها نام برند و شعار تبلیغاتی شما دیده می شود که این موضوع باعث اثر طولانی مدت بر مشتری خواهد شد.
  • قابلیت شخصی سازی: هدایای تبلیغاتی قابلیت شخصی سازی متناسب با کسب و کار و شرکت شما را دارند. این هدایا به صورت خاص و منحصر به فرد برای نام برند تجاری شما طراحی می شوند. این موضوع باعث می شود مشتریان ارتباط نزدیک تری با شرکت و کسب و کار شما داشته باشند.

دلیل برتری هدیه تبلیغاتی نسبت به اشانتیون

انواع هدیه تبلیغاتی

اگر به دنبال یک هدیه تبلیغاتی مناسب هستید، باید به دنبال ایده های خلاقانه و تاثیرگذار باشید تا بیشترین تاثیر را بر مشتریان خود داشته باشید.

انواع هدیه تبلیغاتی کاربردی و مناسب عبارت اند از:

  • گلدان تبلیغاتی: نگهداری از گل جایگاه ویژه ای در فرهنگ مردم دارد. از مزایای گلدان تبلیغاتی می شود به کاهش استرس و اضطراب روزانه، افزایش انرژی مثبت در افراد، بهبود هوای محیط کار و… اشاره کرد. به همین خاطر این نوع هدیه می تواند مشتریان را جذب کرده و باعث تقویت ارتباط و همکاری میان شما شود.
  • سالنامه: سالنامه و دفترچه نیز به دلیل کاربرد زیاد در فضای اداری و کاری می تواند گزینه مناسبی برای هدیه تبلیغاتی و درج لوگوی مخصوص شما باشد.
  • تقویم: انواع تقویم مانند تقویم رومیزی می تواند به بهترین شیوه برند شما را به مشتریان معرفی کند.

خودکار، جاکلیدی، انواع ماگ و لیوان و… نیز از نمونه های دیگر هدایای تبلیغاتی می باشند.

سخن پایانی

در هنگام انتخاب روش تبلیغاتی برای شرکت و کسب و کار خود باید به تفاوت اشانتیون و هدیه تبلیغاتی توجه داشته باشید. همان طور که گفته شد مزایای بیشتر هدیه تبلیغاتی باعث شده که این روش نسبت به اشانتیون برتری داشته باشد. شما می توانید برای شناخته شدن برند خود از انواع هدیه های خاص مانند گلدان های تبلیغاتی و… استفاده کنید. مجموعه تبلیغاتی ارمغان گرافیک با ایده پردازی های خلاقانه می تواند بهترین هدایای تبلیغاتی متناسب با کسب و کار شما را طراحی نماید.

 

سوالات متداول

هدایای تبلیغاتی در چه مواقعی به مشتریان داده می شوند؟

ارائه هدایای تبلیغاتی می تواند در مناسب های مختلف و یا در هنگام آشنایی با مشتریان جدید انجام شود. این هدایا محدود به موقعیت و زمان خاصی نیستند و شما می توانید هر زمان که بخواهید آن ها را به مشتریان خود هدیه دهید.

داشتن لوگو برای هدیه تبلیغاتی لازم است؟

داشتن لوگو و هک شدن آن بر روی هدیه تبلیغاتی باعث افزایش اعتماد مشتریان می شود. اما شما می توانید در صورت نداشتن لوگو از شعار های تبلیغاتی و یا نام برند خود استفاده کنید.

ایجاد تنوع در هدایای تبلیغاتی مهم است؟

اگر می خواهید به مشتریان قدیمی خود هدیه تبلیغاتی اهدا کنید بهتر است از هدیه های متفاوت و متنوع استفاده کنید.

آیا هدایای تبلیغاتی فقط مخصوص مشتریان است؟

خیر، شما می توانید از هدایای تبلیغاتی برای هدیه دادن به کارمندان و کارکنان شرکت نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *