وبلاگ

تاثیر گذار ترین هدایای تبلیغاتی برای استارتاپ ها چیست؟

تاثیر گذار ترین هدایای تبلیغاتی برای استارتاپ ها چیست؟

هر کسی که استارتاپ دارد می‌داند دست و پنجه نرم کردن با بودجه کم چقدر می‌تواند سخت باشد. در حالی که دیدن رشد کسب و کارتان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است، اما باید همواره به تک تک جزئیات فکر کنید. به ویژه باید کارمندان و مشتریان خود را در اولویت قرار دهید، زیرا آن‌ها هستند که به شما کمک می‌کنند تا کسب و کارتان را رو به جلو ببرید. یکی از روش‌های راضی نگه داشتن کارمندان و مشتریان، اهدای هدایای تبلیغاتی استارتاپی است.

آیا تا به حال در مورد نظریه رفتاری شرطی‌سازی کنش‌گر (Operant Conditioning) شنیده‌اید؟ طبق این نظریه، می‌توانید با استفاده از مشوق‌های مثبت و منفی رفتار یک فرد را شرطی کنید؛ اما این مشوق‌ها چه چیزهایی می‌توانند باشند؟ با در نظر گرفتن اینکه شما به عنوان مدیر یا مسئول یک استارتاپ محدودیت بودجه دارید، در این مقاله هدایای تبلیغاتی را معرفی خواهیم کرد که برای استارتاپ‌ها کاملاً مناسب و کم‌هزینه هستند. با ما همراه باشید. پیشنهاد می کنیم برای سفارش هدایای تبلیغاتی به سایت ارمغان گرافیک مراجعه کنید.

چرا برای استارتاپ ها هدیه تبلیغاتی لازم است؟

تقریباً همه کارآفرینان اهمیت هدایای تبلیغاتی استارتاپی را درک می‌کنند. با این حال، درصد قابل توجهی از شرکت‌ها در بازار هستند که هنوز در مورد اثرگذاری این روش بازاریابی شک دارند. در ادامه، با مهم‌ترین دلایل اهمیت و ضرورت هدایای تبلیغاتی برای استارتاپ‌ها آشنا خواهیم شد:

چرا برای استارتاپ ها هدیه تبلیغاتی لازم است؟

هدف‌گذاری دقیق مشتری

تبلیغات رادیو و تلویزیون برای شرکتی که هنوز در بازار به خوبی تثبیت نشده است، بسیار گران هستند. آن‌ها تعداد قابل توجهی از مخاطبان را هدف قرار می‌دهند، اما چند درصد از این افراد ممکن است واقعاً به خرید از کسب و کار ترغیب شوند؟ خیلی کم! برای استارتاپ‌ها منطقی‌تر است که این سرمایه‌گذاری را روی افرادی انجام دهند که شانس خرید بالاتری دارند. یک هدیه تبلیغاتی می‌تواند محرکی باشد که باعث شود مشتری تصمیم بگیرد محصول یا خدمات شما را بخرد.

ایجاد پیوند بین استارتاپ و مشتریان

کسب و کارها باید بتوانند بین خود و مشتریان پیوند ایجاد کنند و مطمئن شوند که مشتریان به آن پایبند هستند. هنگام اهدای هدایای تبلیغاتی استارتاپی در یک رویداد یا سمینار، می‌توانید هم‌زمان محصول یا خدمات خود را به مشتریان معرفی کرده و یک هدیه تبلیغاتی به آن‌ها بدهید که آن‌ها را به یاد کسب و کار شما می‌اندازد.

هدیه تبلیغاتی؛ یک کارت ویزیت کاربردی

هدایای تبلیغاتی همچنین به عنوان کارت ویزیت شما عمل می‌کنند. برای مثال، اگر یک گلدان تبلیغاتی حاوی لوگو و اطلاعات تماس شما روی میز مشتری باشد، او هر زمان که خواست می‌تواند با شما تماس بگیرد و از خدمات یا محصولاتتان استفاده کند؛ بنابراین، توصیه می‌شود به مشتریان خود وسیله‌ای کاربردی ارائه دهید که برای مدت طولانی‌تری دوام بیاورد و آن‌ها را به یاد شما بیندازد.

افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند به این معنی است که مشتریان بتوانند بلافاصله شرکت شما را شناسایی کنند. توصیه می‌شود لوگو و اطلاعات تماس خود را روی تمامی هدایای تبلیغاتی استارتاپی چاپ کنید. به این ترتیب، مشتریان هر جا که هدایای تبلیغاتی شما را ببیند، به سرعت به یاد شما می‌افتند و محصول یا خدماتتان در ذهنشان نقش می‌بندد.

اگر قصد دارید رویدادی برگزار کرده یا در نمایشگاه شرکت کنید، یک غرفه با هدایای تبلیغاتی کاربردی مثل گلدان تبلیغاتی، خودکار، دفترچه یادداشت، جاکلیدی و غیره (حاوی لوگو و اطلاعات تماس خود) داشته باشید. همچنین خوب است کارمندانی که داخل غرفه کار می‌کنند لباس یکسان بپوشند یا پین حاوی لوگوی شرکت را به لباسشان وصل کنند.

یک روش بازاریابی ارزان و بادوام

هدایای تبلیغاتی یک روش بازاریابی بسیار موثر و کم‌هزینه هستند که مشتریان جدیدی را در اختیار شرکت قرار می‌دهند. آن دسته از شرکت‌هایی که سال‌ها است در بازار جایگاه خوبی داشته‌اند، این استراتژی را بلدند و به آن پایبند هستند. کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز دریافته‌اند که اهدای هدایای تبلیغاتی برای دستیابی به تعداد قابل توجهی از مشتریان در بازار بسیار مهم است.

آن‌ها همچنین می‌دانند که هدایا باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و حامل لوگوی شرکت یا پیام آن‌ها باشند؛ اما در شرکت‌های بزرگ‌تر با بودجه بیشتر، بهترین اثرگذاری با ارائه هدایای منحصر به فرد به دست می‌آید.

افزایش وفاداری مشتری

داشتن مشتریان وفادار هدفی است که هر شرکتی می‌خواهد به آن دست یابد. برای رسیدن به این هدف باید سخت تلاش کرد. شما باید مراقب مشتریان خود باشید و به طور مداوم برای بهبود روابط با آن‌ها تلاش کنید.

اگر محصولاتی باکیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌دهید، احتمالاً مشتریانی وفادار دارید که به طور مکرر از شما خرید می‌کنند و از محصولاتتان راضی هستند. ارائه هدایای تبلیغاتی استارتاپی راهی عالی برای قدردانی از اعتماد و وفاداری چنین مشتریانی است. اگر هدیه با کیفیت باشد، مشتری روزانه از آن استفاده خواهد کرد. چنین هدیه‌ای نه تنها علاقه و وفاداری مشتری به شما را افزایش می‌دهد، بلکه به تبلیغ برند شما ادامه می‌دهد زیرا به صورت روزانه در معرض دید آشنایان و دوستان او قرار می‌گیرد.

هدایای تبلیغاتی استارتاپی؛ نماینده شرکت شما

شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از انواع هدایای تبلیغاتی را پیدا کنید که با ارزش‌های شرکتتان مطابقت داشته باشند و به بهترین شکل آن‌ها را به نمایش بگذارند. به عنوان مثال، اگر دوستدار محیط زیست هستید و می‌خواهید این ارزش را به مشتریان خود نشان دهید، گلدان‌های تبلیغاتی گزینه‌ای بسیار جذاب و ارزشمند خواهند بود.

تاثیر هدیه تبلیغاتی بر موفقیت استارتاپ

هدایای تبلیغاتی استارتاپی را می‌توان در زمینه‌ها و با اهداف مختلف مورد استفاده قرار داد. یکی از رایج‌ترین کاربردهای این هدایا در کسب و کارهایی که به طور مستقیم با مشتری سر و کار دارند (B2C)، افزایش آگاهی از برند با توزیع انبوه یک کالای تبلیغاتی است تا اطمینان حاصل شود که درصد بزرگی از مخاطبان نام برند شما را می‌بینند و آن را به خاطر می‌سپارند.

اما شرکت‌هایی که محصولات و خدمات خود را به کسب و کارهای دیگر ارائه می‌دهند (B2B) نیز می‌توانند از مزایای این هدایای تبلیغاتی بهره ببرند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند از هدایای تبلیغاتی به عنوان راهی برای تشویق به خاطر سپردن برند استفاده کنند. این هدایا را می‌توان به صورت رایگان، به عنوان هدیه تشکر برای خرید یا پاداش برای تعامل با برند به کسب و کارها ارائه داد.

در هر صورت، آمار نشان می‌دهد که محصولات تبلیغاتی با وجود جذابیت استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، همچنان بسیار مفید و پرکاربرد هستند. طبق یکی از تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفت، ۸۵ درصد از افراد نام شرکتی که یک هدیه تبلیغاتی به آن‌ها داده بود را به خاطر داشتند. علاوه بر این، مصرف‌کنندگان نسبت به شرکتی که به آن‌ها هدایای تبلیغاتی می‌دهد (در مقایسه با شرکت‌هایی که از تبلیغات دیجیتال استفاده می‌کنند) ۲.۵ برابر تصور بهتر و مثبت‌تری دارند. علاوه بر این، اکنون که شرکت‌های آنلاین مانند ارمغان گرافیک امکان چاپ انبوه هدایای تبلیغاتی را با قیمتی مناسب به شما ارائه می‌دهند، این روش بازاریابی حتی بیش از گذشته جذابیت پیدا کرده است.

تاثیر هدیه تبلیغاتی بر موفقیت استارتاپ

نمونه‌هایی از استارتاپ‌های موفق و هدایای تبلیغاتی

اگر آمار بالا برایتان کافی نیست، شاید مثال‌های زیر بتوانند اهمیت بیشتر و تأثیر هدایای تبلیغاتی استارتاپی بر موفقیت استارتاپ‌ها را به نمایش بگذارند:

  • شرکت New Relic: در سال ۲۰۱۲، New Relic قصد داشت کاربران بیشتری را به استفاده از پلتفرم خود دعوت کند. این شرکت به عنوان راهی برای تشکر و تشویق کاربرانی که از پلتفرم استفاده کردند، تی‌شرت‌های رایگانی (در مجموع بیش از ۷۵۰۰۰ عدد) را به آن‌ها اهدا کرد. البته این تی‌شرت‌ها تنها حاوی یک لوگوی ساده نبودند، در عوض طرح‌های متعددی را ارائه می‌کردند که برای مخاطبان مورد نظر شرکت جذابیت داشتند.
  • توییتر: جالب است بدانید حتی توییتر نیز از هدایای تبلیغاتی استارتاپی استفاده کرده است. این شرکت در زمان راه‌اندازی خود، به کارمندان جدید کیف‌هایی حاوی بطری نوشیدنی، ساک خرید پارچه‌ای، تی‌شرت، کیف لپ‌تاپ و یک دفترچه یادداشت با لوگوی خود اهدا می‌کرد.

ویژگی های هدایای تبلیغاتی استارتاپی

هدایای تبلیغاتی استارتاپی یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه برای افزایش فروش، سود و آگاهی از برند هستند. معتبرترین کسب ‌و کارها نیز برای تبلیغات و بازاریابی به هدایای تبلیغاتی متوسل می‌شوند. اگر یک کسب ‌و کار کوچک یا استارتاپ با بودجه بازاریابی کم دارید، این هدایا می‌تواند بهترین روش برای شناساندن برندتان به مشتریان باشد. در ادامه ویژگی‌های هدیه تبلیغاتی مناسب برای استارتاپ‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

ویژگی های هدایای تبلیغاتی استارتاپی

متناسب با سلیقه و علایق مشتریان

یک هدیه تبلیغاتی خوب باید مطابق با علایق مشتریان باشد. هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب باید محدوده سنی مشتریان و مخاطبان هدف خود و همچنین علایق آن‌ها را در ذهن داشته باشید. برای مثال، اگر نسل جوان (گروه سنی ۱۸-۲۵ سال) را هدف قرار می‌دهید، پاور بانک، تی‌شرت، دفتر برنامه‌ریزی، هدفون و غیره می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

مفید و کاربردی

یکی از ویژگی‌های کلیدی هدایای تبلیغاتی استارتاپی این است که برای مصرف‌کننده مفید و کاربردی باشند. مخاطب باید هدیه تبلیغاتی شما را به خانه ببرد، از آن استفاده کند و آن را نگه دارد. وقتی چیزی مفید و ارزشمند نباشد، هیچ کس نمی‌خواهد آن را نگه دارد.

در معرض دید مخاطبان جدید

یکی دیگر از ویژگی‌های ضروری که باید در نظر داشته باشید این است که هدیه تبلیغاتی در معرض دید افراد دیگر قرار گیرد. هدف نهایی هدیه، تبلیغ برند شما و تأثیرگذاری است. از این رو، توصیه می‌شود هدایایی را انتخاب کنید که برای دیگران قابل مشاهده باشد. گلدان تبلیغاتی، تی‌شرت و کیف نمونه‌های بسیار خوبی از این موضوع هستند.

کیفیت و کارایی

ویژگی بعدی که هدیه تبلیغاتی استارتاپی باید داشته باشد، کیفیت بالا و کارایی مناسب است. هدیه تبلیغاتی در واقع نماینده شرکت شما است و می‌تواند ارزش‌های آن را به مشتریان نشان دهد. اگر هدیه بی‌کیفیت باشد، تصویر بدی از شرکت شما در ذهن مشتریان شکل خواهد گرفت. همچنین اگر هدیه تبلیغاتی کیفیت خوبی نداشته باشد، برای مدت طولانی از آن استفاده نمی‌شود.

دوام و ماندگاری

هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی استارتاپی مناسب، به این فکر کنید که هدیه تا چه مدت نزد مشتری باقی خواهد ماند. اطمینان حاصل کنید که هدیه تا جای ممکن نزد مشتری باقی می‌ماند و از آن استفاده می‌کند. برای مثال، گلدان‌های تبلیغاتی یک هدیه بادوام و ماندگار محسوب می‌شوند که به نگهداری دائم نیاز ندارند.

حاوی لوگو و اطلاعات شرکت

هدیه تبلیغاتی شما باید لوگوی شرکتتان را داشته باشد. در غیر این صورت افرادی که هدیه شما را در دست مشتری می‌بینند نمی‌فهمند این هدیه از طرف شما بوده است. اگر می‌خواهید هدیه تبلیغاتی اثرگذاری بیشتری داشته باشد، باید لوگو و اطلاعات مربوط به شرکت خود را روی آن درج کنید.

هدایای تبلیغاتی مناسب استارتاپ

با توجه به تمامی مطالبی که بازگو کردیم، به طور کلی باید به دنبال یک هدیه تبلیغاتی ارزان، مفید اما تأثیرگذار باشید. حتی می‌توانید ابتکار عمل به خرج دهید و از مخاطبان خود در مورد هدایای تبلیغاتی که ترجیح می‌دهند دریافت کنند بپرسید.

هدایای تبلیغاتی مناسب استارتاپ

گلدان تبلیغاتی

گلدان تبلیغاتی یک نوع هدیه تبلیغاتی جدید و نوآورانه به شمار می‌رود. این گلدان‌ها حاوی گیاهان مقاوم مانند سانسوریا هستند که به نگهداری دائم نیازی ندارند. گیاهان درون گلدان‌های سرامیکی کاشته می‌شوند و لوگو و اطلاعات تماس شما توسط شرکت‌هایی مانند ارمغان گرافیک روی آن‌ها چاپ خواهد شد. با ارائه یک گلدان تبلیغاتی زیبا و شیک به مشتریان و کارمندان خود می‌توانید سرسبزی و طراوت را به آن‌ها هدیه دهید.

لوازم ‌التحریر

لوازم‌التحریر یکی از هدایای تبلیغاتی استارتاپی ارزان ‌قیمت و به ‌صرفه به شمار می‌رود. برای مثال می‌توانید انواع خودکار تبلیغاتی و خودنویس را به مخاطبان خود هدیه دهید. همچنین دفترچه، کتابچه و تقویم تبلیغاتی نیز جزو گزینه‌های پرطرفدار در میان هدایای تبلیغاتی هستند.

ساک خرید پارچه‌ای

امروزه مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری به محیط زیست اهمیت می‌دهند و تا جای ممکن از استفاده از پلاستیک خودداری می‌کنند. با توجه به این موضوع، ساک‌های خرید پارچه‌ای نیز یک گزینه خوب و مقرون به صرفه به شمار می‌روند که می‌توانید لوگو و اطلاعات تماس خود را روی آن‌ها چاپ کنید.

تجهیزات ورزشی

این مورد بخصوص اگر مخاطبان شما به ورزش و سلامتی علاقه دارند می‌تواند مفید و کاربردی باشد. برای این منظور می‌توانید لوگو و اطلاعات تماس خود را روی انواع توپ، دسته پینگ پنگ، بدمینتون و غیره چاپ کنید و آن را به مشتریان هدیه دهید.

لیوان و ظروف غذا

ماگ‌های مسافرتی و ظروف غذای درب‌دار یک نمونه دیگر از هدایای تبلیغاتی استارتاپی موثر و مفید هستند که در زندگی روزمره کاربرد زیادی دارند. می‌توانید لوگو یا شعار تبلیغاتی خود را روی این هدایا چاپ کرده و آن‌ها را به مشتریان اهدا کنید.

سخن پایانی

به عنوان مدیر یا مسئول یک استارتاپ، احتمالاً یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شما این است که به روشی کم‌هزینه و بدون نیاز به بودجه هنگفت، برند خود را به مخاطبان بیشتری بشناسانید. برای این منظور، هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌روند که اگر باکیفیت و بادوام باشند تا سال‌ها برند شما را نزد مخاطبان تبلیغ خواهند کرد. یک نمونه هدیه تبلیغاتی خلاقانه، گلدان تبلیغاتی است که روزانه شرکت‌های بیشتری به سمت استفاده از آن جذب می‌شوند. شما نیز می‌توانید هم‌اکنون گلدان تبلیغاتی اختصاصی حاوی نام و لوگوی شرکت خود را از ارمغان گرافیک سفارش دهید.

 

 

سوالات متداول

آیا هدایای تبلیغاتی برای کسب و کارهای استارتاپی نیز مناسب است؟

بله. اکثر استارتاپ‌ها بودجه کافی برای انجام تبلیغات ندارند، اما باید روشی اقتصادی و کم‌هزینه برای افزایش آگاهی از برند پیدا کنند. اهدای هدایای تبلیغاتی یکی از این روش‌ها به شمار می‌رود.

بودجه مورد نیاز برای تهیه گلدان‌های تبلیغاتی چقدر است؟

پاسخ این سوال بستگی به میزان سفارش و طرح مورد نظر شما دارد، اما طبیعتاً هر چه تیراژ سفارش شما بالاتر باشد، قیمت نهایی کمتر خواهد بود.

مزیت هدایای تبلیغاتی برای استارتاپ‌ها چیست؟

این هدایا نه تنها به بودجه کمتری نیاز دارند، بلکه معمولاً واکنش سریع و مثبت مصرف‌کننده را در پی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *