وبلاگ

بهترین زمان هدیه تبلیغاتی کدام است؟

بهترین زمان هدیه تبلیغاتی کدام است؟

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. با انتخاب بهترین زمان هدیه تبلیغاتی می‌توان علاوه بر پیشرفت در کسب و کار، احساس رضایت را در کارمندان و مشتریان هر شرکت یا موسسه ای به وجود آورد. روش های تبلیغات از گذشته تا به امروز متوجه تغییرات زیادی شده و از تبلیغات تلویزیون تا تبلیغات به صورت کارت پستال و اکسسوری های جذابی چون گلدان تبلیغاتی و… مسیر کاملی را طی کرده است؛ با این حال فاکتور زمان مناسب هدیه تبلیغاتی در همه دوران ها مهم و جز ضروریات روش‌های بازاریابی بوده است. در این مقاله از سایت ارمغان گرافیک در رابطه با بهترین زمان هدیه تبلیغاتی مطالب بسیار مفیدی را جمع‌آوری کرده‌ایم و توصیه می‌کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

یکی از روش‌ها و حیطه‌های مهم در روند بازاریابی کسب و کارها و شرکت‌های مختلف، استفاده از راهکارهای تبلیغاتی است. در گذشته تبلیغات محدود به کارت‌های تبلیغاتی، رادیو، تلویزیون و غیره بود که اتفاقا بسیار سودمند و مناسب بود و نتیجه خوبی داشت. با گذشت زمان، نوع این تبلیغات نیز تغییر پیدا کرد و مدل های زیادی برای آن تعریف شد. یکی از این روش‌های تبلیغات، استفاده از هدایای تبلیغاتی نظیر گلدان تبلیغاتی است.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

اهمیت زمان در اهدای هدیه

هدایای تبلیغاتی یکی از استراتژی‌های موفق در بخش بازاریابی است که با توجه به علاقه افراد به گرفتن هدیه، بسیار موفق ظاهر شده است. انواع هدیه تبلیغاتی جزو اشیاء و لوازمی هستند که لوگو و برند شرکت برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی بر روی آن حک می‌شود. خیلی از شرکت‌ها در سراسر جهان از هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند و از مزایای زیادی از جمله افزایش ضریب نفوذ برند و تقویت حس وفاداری مشتریان به برند بهره مند می شوند.

در واقع هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که آرم، شعار و یا نشان یک شرکت یا سازمان را به همراه دارند و به صورت رایگان توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها در اختیار مخاطبان، مشتریان و یا کارمندان شرکت مورد نظر قرار می‌گیرند. بر اساس نظرسنجی که در سال 2019 توسط موسسه تخصصی تبلیغاتی (ASI) صورت گرفته است، 85 درصد از افرادی که مخاطبین هدایای تبلیغاتی بوده‌اند، نام برند مورد نظر را به خاطر داشتند. در این میان بهترین زمان هدیه تبلیغاتی بسیار مهم است و در روند تبلیغات کسب و کارها منجر به گسترش فروش شود. هدایای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • هدایای تبلیغاتی مدیریتی.
  • هدایای تبلیغاتی خاص.
  • هدایای تبلیغاتی الکترونیکی.
  • صنایع دستی تبلیغاتی.
  • هدایای سازمانی.
  • هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی.
  • هدایای تبلیغاتی نفیس.
  • هدایای تبلیغاتی لوکس.
  • هدایای تبلیغاتی مناسبتی

زمان مناسب هدیه تبلیغاتی در هر کدام از موارد ذکر شده بسیار مهم است و در روند تبلیغات تاثیرگذار خواهد بود.

اهمیت زمان در اهدای هدیه

مزایای هدیه تبلیغاتی

قبل از آن که به بهترین زمان هدیه تبلیغاتی بپردازیم در این بخش، برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع هدایا را برای تکمیل اطلاعات شما برمی‌شماریم :

  • برنامه بازاریابی قدرتمند

یکی از مزایای بسیار مهم استفاده از هدایای تبلیغاتی در زمان مناسب شهرت کسب و کار و برند مورد نظر است.

  • کارت بیزینس ثانویه

همانطور که می‌دانید، کارت های بیزینس جزو اصلی‌ترین اجزاء تجارت و کسب و کار به شمار می‌رود ولی استفاده از هدایای تبلیغاتی نیز می‌تواند روشی برای جلوه دادن اطلاعات شرکت شما در معرض دید مشتریان محسوب شود.

  • کاربری بیش‌تر با صرف هزینه کم‌تر

به منظور سرمایه‌گذاری مناسب و ارزشمند در هدایای تبلیغاتی می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که علاوه بر قیمت ارزان، دوام بالایی نیز داشته باشند و بتوان بر روی آن‌ها تبلیغ مناسبی را درج کرد.

  • قابل لمس بودن

یکی از نکات مهم بازاریابی و تبلیغات این است که نمایش و ارائه تبلیغ باید به صورت مکرر و مفید انجام شود که هوشمندی در انتخاب زمان مناسب هدیه تبلیغاتی می‌تواند این امر را مهیا سازد.

  • وفاداری مشتری

هدایای تبلیغاتی علاوه بر اینکه برای افزایش بازدید مشتریان و پیشرفت در کسب و کار مناسبند، باعث حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید نیز می‌شوند.

  • ارتقاء کسب و کار

یکی از بدیهی‌ترین مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی ارتقاء کسب و کار است که به مانند بمب تبلیغاتی در بازار کسب و کار شما عمل می کند.

  • ارتباط قوی با مشتریان

دقت در زمان مناسب هدیه تبلیغاتی باعث کاهش مشکلات ایجاد رابطه با مشتریان جدید و تعامل موثرتر با آنان می‌شود.

بنابراین می توان گفت بهره‌وری از این مزایا، فقط در صورتی امکان‌پذیر است که در بهترین زمان هدیه تبلیغاتی بتوانید محصولات مناسبی مانند خودکار، لیوان، گلدان تبلیغاتی و غیره را به مشتریان یا کارکنان خود ارائه بدهید.

مزایای هدیه تبلیغاتی

پروسه انتخاب و ارائه هدایای تبلیغاتی

همانطور که پیش‌تر گفتیم، زمان مناسب هدیه تبلیغاتی بسیار مهم است و باید روند پروسه انتخاب و ارائه هدایای تبلیغاتی را به درستی انجام داد تا بهترین زمان هدیه تبلیغاتی را از دست ندهید و بتوانید به موقع به اهداف تجاری خود دست یابید. در این بخش روند پروسه هدایای تبلیغاتی را با یکدیگر مرور می‌کنیم :

  • در مرحله اول لازم است انتخاب هدیه تبلیغاتی خود را دست کم نگیرید و آن را به عنوان یک استراتژی بازاریابی و مارکتینگ در نظر بگیرید.
  • سپس با بررسی هدایای تبلیغاتی موجود در بازار، محصولی را مطابق با نیاز و سلیقه مخاطبان برند انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد باید هزینه‌هایی که برای تبلیغات خرج می‌شود را در نظر بگیرید تا در ادامه با مشکل مالی و کمبود بودجه مواجه نشوید.
  • فروشگاهی را با ویژگی‌های مورد نیاز برای تهیه محصول موردنظر انتخاب کنید. فروشگاه های اینترنتی معتبری در این زمینه خدمات ارائه می دهند.
  • سپس هدیه تبلیغاتی مورد نظر را با تعداد و زمان تحویل مشخص سفارش دهید.
  • در مرحله بعد هدایای مورد نظر از فروشگاه تامین‌کننده آماده‌ و به مقصد شما ارسال می‌شود.
  • در نهایت با دریافت هدایای تبلیغاتی، آن‌ را به مخاطبان، مشتریان و کارمندان مورد نظر شرکت ارائه می‌دهید.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده باید در زمان مناسب هدیه تبلیغاتی را به مصرف‌کنندگان و کاربران شرکت ارائه داد.

پروسه انتخاب و ارائه هدایای تبلیغاتی

بهترین زمان های اهدای هدیه تبلیغاتی و سازمانی

سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برای مناسبت‌های گوناگون، برای کارکنان خود هدایایی را در نظر می‌گیرند. می‌توان گفت یکی از اصول اولیه برای جلب رضایت کارمندان و افزایش اعتماد و علاقه آن‌ها به شرکت، اهدای هدایای تبلیغاتی است. با اهدای این هدایا به کارمندان، تمایل آن‌ها به ماندن در شرکت را نیز افزایش می‌دهید و باعث ایجاد ارزش درونی و حس وفاداری در افراد می‌شوید.

ولی باید در نظر بگیرید که برای اهدای این محصولات باید زمان مناسب هدیه تبلیغاتی را مد نظر قرار دهید؛ وقت شناس باشید و بهترین زمان هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنید.

در این بخش برخی از مهم‌ترین مناسبت‌هایی که می‌توان از آن‌ برای اهدای این هدایا استفاده کرد را معرفی می‌کنیم :

سالگرد تاسیس سازمان

سالگرد تاسیس یک مجموعه جزو مهم‌ترین مناسبت‌های هر سازمان به شمار می‌رود؛ بهتر است مدیران سازمان این روز را جشن بگیرند و از پرسنل خود تجلیل کنند. فراهم کردن شرایطی برای خوش و بش و هدیه دادن به کارمندان سازمان، حتی به مدت کوتاه نیز می‌تواند منجر به افزایش شادی در سازمان شود. سالگرد تاسیس سازمان می‌تواند زمان مناسب هدیه تبلیغاتی باشد که حتی با یک هدیه کوچک مثل خودکار یا گلدان تبلیغاتی نیز  رضایت کارکنان را به سمت اهداف سازمان در بازدهی مطلوب نیروی انسانی جلب کرد.

مناسبت های مذهبی بر اساس تقویم

مناسبت های مذهبی برای بسیاری از افرد در کشور ما زمان مهمی است. مدیران سازمان‌ها می‌توانند بر اساس تقویم قمری، زمان مناسب هدیه تبلیغاتی را انتخاب کنند. بیشتر سازمان‌ها در کشور ما در مناسبت‌های مذهبی، هدایای مخصوصی را در کنار پذیرایی به نیروهای خود هدیه می‌دهند که از جمله این مناسبت‌ها می‌توان به عید غدیر، عید فطر، عید مبعث، عید قربان و غیره اشاره کرد.

جشن های ملی

هر کشوری برای تاریخ خود ارزش زیادی قائل است و مناسبت‌ها و جشن های ملی نیز برای مردم و کارکنان هر مجموعه بسیار مهم خواهد بود. با توجه به تاریخ غنی کشور، مناسبت‌های ملی در ایران بسیار زیاد است ؛ مناسبت‌هایی مثل دهه فجر، شب یلدا و عید نوروز جزو مهم‌ترین‌ها در کشور ایران به شمار می‌روند و فرصت خوبی برای اهداف تبلیغاتی است. سالروز گرامیداشت شعرای ایرانی مانند حافظ، فردوسی و سعدی نیز جزو بهترین زمان هدیه تبلیغاتی است که می‌توان برای کسب رضایت و احساس خشنودی کارکنان از آن بهره جست.

همچنین زمان مناسب هدیه تبلیغاتی برای سازمان ها و نهادهایی که با دانشجویان سروکار دارند، روز دانشجو است که مناسبتی مهم  و یک فرصت عالی برای برگزاری مراسم تجلیل است.

تولد کارکنان

یکی دیگر از بهترین زمان‌هایی که سازمان‌ها می‌توانند از آن به عنوان زمان مناسب هدیه تبلیغاتی استفاده کنند، تولد کارکنان است؛ بدین منظور سازمان می‌تواند هدایایی مخصوص را در نظر بگیرد. بسیاری از سازمان‌ها هدایایی را به صورت ماهانه در نظر می‌گیرند و به عنوان هدایای تبلیغاتی مصادف با تولد کارکنان خود به آن‌ها هدیه می‌دهند.

از جمله هدایای تبلیغاتی که مناسب سالروز تولد است می‌توان به ماگ یا لیوان، پاوربانک، جاسوئیچی، فلش، کیف، اسپیکر، گلدان تبلیغاتی و غیره اشاره کرد. لازم نیست که برای تهیه هدایای تبلیغاتی کارکنان حتما هزینه سنگینی صورت گیرد. شما با یک هدیه کوچک ولی شیک و کاربردی علاوه بر تبلیغات مفید، منجر به خشنوی و رضایت کارکنان سازمان نیز می‌شوید.

بهترین زمان های اهدای هدیه تبلیغاتی و سازمانی

نکات مهم در انتخاب بهترین زمان هدیه تبلیغاتی

  • تقریبا در ذهن تمام افراد، پاداش‌های نقدی و مالی در بخش درآمدها ذخیره می‌شوند و به عنوان هدیه محسوب نمی‌گردد. به همین دلیل هدایای غیر مالی به سادگی جای پاداش‌های مالی را نخواهند گرفت. بن خرید از فروشگاه‌ها و لباس‌فروشی‌ها نیز با اینکه ممکن است در مواقعی کمی از پاداش‌های نقدی بهتر باشند، ولی باز هم تاثیر پاداش‌های غیرمالی را نخواهند داشت.
  • هر چند در برخی موارد ممکن است گیرنده هدیه ترغیب شود که ارزش هدیه را با ارزش خدمات خود مقایسه کند اما باید توجه داشته باشید که الزاما هدایایی که گران‌تر هستند، احساس خوبی به گیرنده هدایا القا نمی‌کنند.
  • سعی کنید هدایای تبلیغاتی خود را به صورتی انتخاب کنید که کاربردی باشند و به عنوان مثال، یک گلدان تبلیغاتی زیبا تا مدت‌ها مورد استفاده گیرنده قرار می گیرد.
  • الزاما نمونه محصول خود شرکت نمی‌تواند بهترین ایده در زمان مناسب هدیه تبلیغاتی باشد. به عنوان مثال فرض کنید یک آژانس مسافرتی بخواهد هدایای تبلیغاتی خود را در قالب بلیط هواپیما یا کوپن نوروزی به مشتریان خود هدیه بدهد. به احتمال زیاد، شخص دریافت‌کننده فکر می کند که تخت خالی مانده هتل، یا صندلی خالی مانده هواپیما به وی هدیه داده شده است و ممکن است ارزش هدیه در چشم او پائین بیاید.
  • یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که در سراسر جهان، “کارت تبریک” در سال نو به عنوان هدیه‌ای مانگار در ذهن افراد نقش می بندد. نرخ باز کردن بسته‌های کارت تبریک تقریبا 90 درصد است و بالاترین رتبه را در باز کردن بسته‌ها دارد. بنابراین اگر در بررسی زمان مناسب هدیه تبلیغاتی، ایام نوروز را در نظر گرفتید به این موضوع توجه داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب بهترین زمان هدیه تبلیغاتی

با ارمغان گرافیک در ارتباط باشید

شما در این مطلب با موضوع بهترین زمان هدیه تبلیغاتی از سایت ارمغان گرافیک همراه ما بودید. همانطور که عنوان شد هدایای تبلیغاتی اشیاء و محصولاتی هستند که به منظور گسترش و شهرت برند و ایجاد احساس رضایت در کارمندان یا مشتریان شرکت به آن‌ها داده می‌شود. انتخاب زمان مناسب هدیه تبلیغاتی بسیار مهم است و همانطور که اشاره کردیم زمان‌های مختلفی از جمله روز تولد، جشن‌های ملی و غیره را می‌توان به عنوان بهترین زمان هدیه تبلیغاتی انتخاب کرد. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

هدیه تبلیغاتی چیست؟

محصولات و کالاهایی که سازمان‌ها و شرکت‌ها به منظور معرفی و گسترش کسب و کار خود، در اختیار مشتریان و یا کارمندان قرار می‌دهند، هدیه تبلیغاتی نام دارند.

هدایای تبلیغاتی چه مزایایی دارند؟

استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان روش تبلیغاتی و بازاریابی، علاوه بر اینکه باعث انتقال حس شیرین و دلچسبی به دریافت‌کنندگان می‌شود، منجر به آگاهی بیش‌تر از برند و محصول شرکت نیز می‌گردد.

بهترین زمان هدیه تبلیغاتی چه زمانی است؟

برای انتخاب زمان مناسب هدیه تبلیغاتی می‌توانید علاوه بر اهدای هدیه در جشن‌های ملی، اگر می‌خواهید به کارکنان خود هدیه دهید، روز تولد کارکنان را نیز در نظر بگیرید.

هدایای تبلیغاتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

از جمله ویژگی‌های مهمی که یک هدیه تبلیغاتی باید داشته باشد می‌توان به خلاقیت، کاربردی بودن و بسته‌بندی شیک آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *