وبلاگ

چه هدایای تبلیغاتی برای معماران و مهندسین مناسب است

چه هدایای تبلیغاتی برای معماران و مهندسین مناسب است

هدایای تبلیغاتی یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های تبلیغات و معرفی یک برند محسوب می‌شوند. با استفاده از این محصولات نه‌تنها می‌توان یک کسب و کار را به جامعه هدف خود معرفی کرد؛ بلکه برخلاف دیگر شیوه‌های تبلیغات می‌توان یک اثر مثبت و به ‌یاد ماندنی در ذهن مخاطب باقی گذاشت. هدیه‌های تبلیغاتی برای طیف وسیعی از کسب و کارها مفید واقع می‌شوند و دفترهای مهندسی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در این مطلب قصد داریم در مورد چند نمونه هدیه تبلیغاتی مهندسان و مزایای آن‌ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چرا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم؟

بدون شک شما هم فارغ از نوع هدیه و موضوع یک کسب و کار تا به حال یک هدیه تبلیغاتی دریافت کرده یا حداقل با آن روبرو شده‌اید. چنین تجربه‌ای احتمالاً شما را نیز به فکر استفاده از هدیه تبلیغاتی مهندسان انداخته است؛ اما چرا استفاده از چنین روشی می‌تواند برای کسب و کارتان مفید باشد؟

واضح است که اولین هدف از انجام یک پروژه تبلیغاتی، معرفی هرچه وسیع‌تر و اثرگذارتر یک موضوع به مخاطبان است. روش‌های متعددی برای چنین کاری می‌توان مثال زد که چاپ آگهی در جراید، اجاره ماهانه بنر اینترنتی در سایت‌ها، پخش تراکت در سطح شهر و اجرای تبلیغات محیطی از جمله رایج‌ترین آن‌ها هستند؛ اما با وجود محبوبیت این روش‌ها نمی‌توان از تأثیرگذاری آن‌ها اطمینان داشت. بسیاری از این ابزارهای تبلیغاتی از درگیر کردن ذهن بیننده یا خواننده برای مدتی بیش از چند لحظه ناتوان هستند.

تبلیغات در برخی موارد حتی می‌تواند آزار دهنده باشد. گذشته از این‌ها، هزینه اجرای چنین تبلیغاتی معمولاً بسیار زیاد است و فشار زیادی به کسب و کار وارد می‌کند. اگر دوام خود پروژه تبلیغاتی را هم در نظر بگیریم خواهیم دید که تقریباً تمام این موارد موقتی هستند و پس از طی شدن دوره چند روزه یا نهایتاً چند ماهه اثرگذاری خود را از دست می‌دهند. هدایای تبلیغاتی دقیقاً در میانه چنین چالش‌هایی وارد بازی می‌شوند و قوانین را به نفع کسب و کار تغییر می‌دهند. این محصولات تمام نکات منفی روش‌های دیگر را پوشش می‌دهند؛ از همین رو یکی از بهترین روش‌های تبلیغات به حساب می‌آیند. برای درک بهتر این موضوع، مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی را با هم مرور می‌کنیم.

هدایای تبلیغاتی چه مزایایی دارند؟

  • برای مدت طولانی دوام می‌آورند و بارها نظر دریافت کننده را به خود جلب می‌کنند.
  • برخلاف بسیاری از روش‌های تبلیغات نه‌تنها آزار دهنده نیستند؛ بلکه حس مثبتی را به فرد منتقل می‌کنند.
  • می‌توانند در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرند و به یک آیتم تبلیغاتی موثر تبدیل شوند.
  • اگر به خوبی انتخاب شوند، معرف دیدگاه متفاوت و نوآورانه شما و کسب‌ و کارتان خواهند بود.
  • در برخی موارد خود هدیه تبلیغاتی مهندسین می‌تواند بهانه‌ای برای صحبت در مورد خدمات شما باشند.

حالا که با مهم‌ترین مزایای هدایای تبلیغاتی آشنا شدیم بهتر است نکاتی را برای انتخاب صحیح این محصولات ارائه دهیم.

نکات انتخاب هدیه تبلیغاتی برای مهندسین و معماران

اگر می‌خواهید در خرید هدیه تبلیغاتی مهندسان موفق عمل کنید، باید به جنبه‌های مختلفی توجه داشته باشید. نادیده گرفتن هرکدام از این نکات ممکن است بخشی از اهداف تبلیغاتی شما یا تمام آن را با مشکل جدی مواجه کند. برای همین مهم‌ترین این موارد را با هم مرور می‌کنیم.

از انتخاب هدیه‌های بی‌ربط پرهیز کنید

اولین نکته‌ای که در مورد انتخاب هدیه تبلیغاتی برای مهندسین باید به آن توجه داشت، تناسب آن با موضوع کار یا دیدگاه کسب و کار است. محصولات زیادی را می‌توان در حوزه هدایای تبلیغاتی معرفی کرد؛ با این حال تمام آن‌ها مناسب یک دفتر مهندسی نیستند. برای مثال انتخاب یک کلاه یا تی‌شرت تبلیغاتی تصمیم خوبی برای معرفی یک شرکت مهندسی نیست.

مشخص کنید به چه کسانی قرار است هدیه دهید؟

از خود سوال کنید که دریافت کننده هدیه قرار است چه کسانی باشند؟ آیا می‌خواهید هدیه‌ها را به شرکت‌های پیمانکاری هدیه دهید یا مشتریان شما از مردم عادی هستند؟ طبیعتاً نوع و ارزش هدیه‌های در نظر گرفته شده برای این افراد با هم متفاوت است؛ هدیه دادن به مدیران شرکت‌های ساخت‌ و ساز مجتمع‌های تجاری نیز باید با در نظر گرفتن جایگاه و پرستیژ خاصی که دارند انجام شود.

در خرید هدیه تبلیغاتی مهندسان خسیس نباشید

نکته بعدی در انتخاب هدیه تبلیغاتی، شایسته بودن آن از نظر ارزش و قیمت است. با یک جستجوی ساده می‌بینیم که صدها محصول را می‌توان به یک هدیه تبلیغاتی تبدیل کرد؛ اما تعداد زیادی از آن‌ها خیلی ارزان هستند و نمی‌توانند وجهه آبرومندانه‌ای برای شما فراهم کنند. پس مثلاً اگر قرار است خود را به عنوان مجری طرح‌های معماری بزرگ و چشمگیر معرفی کنید، هدیه دادن خودکار تبلیغاتی انتخاب مناسبی نخواهد بود.

از هزینه‌های خرید هدیه تبلیغاتی غافل نشوید

در کنار تمام نکاتی که ذکر کردیم، نباید از بحث هزینه خرید هدیه تبلیغاتی نیز غافل شد. بدون شک محصولاتی را می‌توان مثال زد که از نظر جذابیتی که دارند و وجهه‌ای که به کار شما می‌دهند، در بهترین جایگاه قرار می‌گیرند؛ اما وقتی بحث هزینه لازم برای تهیه آن‌ها مطرح ‌شود، از لیست گزینه‌های معقول حذف می‌شوند. یک هدیه تبلیغاتی مهندسان مناسب علاوه بر تمام پارامترهایی که پیش‌تر معرفی کردیم، باید قیمت مناسبی هم داشته باشد تا امکان تهیه آن به تعداد کافی فراهم شود. جمع‌بندی در مورد قیمت هدیه تبلیغاتی تا حدی به تعداد هدیه مورد نیاز شما و البته بودجه‌ای که برای اجرای پروژه تبلیغات خود در نظر دارید وابسته است.

ویژگی های هدایای تبلیغاتی برای مهندسان

یکی از ویژگی‌های مهم هدیه تبلیغاتی برای مهندسان، کاربردی بودن آن است. فرقی نمی‌کند کدام گزینه را برای سفارش انتخاب کنید. هدیه شما اگر برای فرد دریافت‌کننده کاربردی نداشته باشد، بلااستفاده خواهد ماند و شخص دیگری آن را نخواهد دید. این به این معنی است که تمام زمان و هزینه‌ای که برای خرید هدیه تبلیغاتی مهندسان کرده‌اید، به هدر رفته است. با جمع‌بندی مطالبی که در بخش قبلی عنوان شد می‌توان ویژگی‌های هدیه تبلیغاتی مهندسان را این‌طور خلاصه کرد:

  • کاربردی است و مورد استفاده فرد قرار می‌گیرد.
  • با موضوع کسب و کار و البته مخاطب آن تناسب دارد.
  • خیلی ارزان نیست و وجهه کسب و کار را خراب نمی‌کند.
  • خیلی گران نیست و می‌توان تعداد معقولی از آن را خریداری کرد.

معرفی برخی هدایای تبلیغاتی مناسب مهندسین و معماران

واقعیت این است که محصولات خیلی زیادی برای استفاده به عنوان هدیه تبلیغاتی مهندسان در دسترس است. همین تنوع هم گاهی باعث سردرگمی می‌شود و کار انتخاب را دشوار می‌کند؛ اما با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و نکاتی که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم می‌توان بهترین هدایای تبلیغاتی مهندسین را معرفی کرد. در ادامه چند مورد از این محصولات را با هم بررسی می‌کنیم.

گلدان تبلیغاتی

گلدان‌های تبلیغاتی را می‌توان یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی برای مهندسین و معماران به حساب آورد. ممکن است در نگاه اول انتخاب گلدان چندان مرتبط با موضوع کسب و کار نباشد. اتفاقاً همین انتخاب به خوبی معرف دیدگاه و تفکر متفاوت شما در کار هم خواهد بود. با خرید گلدان تبلیغاتی به عنوان هدیه برای مهندسان، به مخاطب خود نشان می‌دهید که می‌توانید از کلیشه‌ها و چارچوب‌های رایج خارج شوید و به قول معروف طرحی نو دراندازید! گلدان تبلیغاتی هم قیمت معقولی دارد و هم می‌توان آن را به طیف وسیعی از افراد هدیه داد. شما با هدیه دادن گلدان در واقع یک زندگی و یک حس مثبت را به مخاطب خود تقدیم می‌کنید. این محصول زیبا تا مدت‌های طولانی روی میز یا دکور باقی می‌ماند و برند و ارزش‌های شما را یادآوری می‌کند. حتی اگر پس از مدتی گیاه داخل گلدان خشک شود نیز گلدان شما می‌تواند میزبان یک زندگی جدید باشد و امید و رشد دوباره را تداعی کند.

گلدان تبلیغاتی

ماشین حساب

اگر می‌خواهید ارتباط کار شما با هدیه تبلیغاتی کاملاً واضح باشد، ماشین حساب گزینه مناسبی است. ماشین حساب تبلیغاتی هم با موضوعات مهندسی و معماری متناسب است و هم برای مخاطب شما کاربرد دارد. تنوع موجود در بازار ماشین حساب هم می‌تواند دست شما را برای تعیین قیمت هدیه تبلیغاتی باز بگذارد. شما می‌توانید از یک ماشین حساب کوچک و ساده گرفته تا ماشین حساب مهندسی را برای هدیه دادن انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که کیفیت ماشین حساب هم اهمیت دارد. تصور کنید مخاطب شما در هنگام نیاز به یک محاسبه مهم و ضروری با یک ماشین حساب خراب روبرو شود.

ماشین حساب

ست ابزار مهندسی

اگر مخاطبان شما با ابزارهای مهندسی سروکار دارند، هدیه دادن یک ست از این وسایل می‌تواند گزینه خوبی به عنوان هدیه تبلیغاتی برای مهندسان باشد. خط‌کش، گونیا، نقاله و پرگار رایج‌ترین این وسایل هستند. البته با توجه به بودجه و شأن مخاطب خود می‌توانید پکیج‌های ساده‌تر و یا پیشرفته‌تری را نیز انتخاب کنید. نکته مهم در مورد ست خط‌کش تبلیغاتی این است که معمولاً فقط تعدادی از آن‌ها مورد استفاده مخاطب شما قرار می‌گیرند. برای همین بهتر است نام و نشان برند خود را روی تمام آن‌ها چاپ کنید.

ست ابزار مهندسی

ماگ تبلیغاتی

ماگ یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین هدایای تبلیغاتی برای مهندسان و معماران است. اگر بودجه شما چندان زیاد نیست یا قصد تهیه هدیه مهندسی به تعداد بالا را دارید، می‌توانید ماگ را انتخاب کنید. انواع مختلف ماگ در بازار وجود دارد که ماگ سرامیکی، ماگ مغناطیسی و ماگ آینه‌ای از جمله آن‌ها هستند. چاپ طرح‌های مهندسی در کنار لوگو و نام برند شما روی ماگ، آن را برای هدیه دادن به مخاطبینتان آماده می‌کند. در خرید ماگ تبلیغاتی نیز باید کیفیت را در نظر بگیرید. چرا که برخی از این محصولات خیلی آسیب‌پذیر هستند و ممکن است در اثر ضربه‌های سطحی بشکنند. نمونه‌های مغناطیسی یا برقی نیز باید از برندهای معتبر انتخاب شوند تا عمر بالایی داشته باشند.

ماگ تبلیغاتی

کلام آخر

هدایای تبلیغاتی راه خوبی برای معرفی برند به مخاطبان محسوب می‌شوند. این محصولات را برای هر کسب و کار و هر مخاطبی می‌توان به کار برد که مهندسان از جمله آن‌ها هستند. در خرید هدیه تبلیغاتی برای مهندسان باید پارامترهای مختلفی را در نظر داشت؛ مثلاً محصول مورد نظر نباید بیش از حد ارزان باشد. ارتباط موضوعی با زمینه کسب و کار نیز یکی از همین موارد است. گزینه‌های مختلفی را می‌توان در لیست هدیه تبلیغاتی برای مهندسان معرفی کرد که گلدان تبلیغاتی یکی از آن‌ها است. فارغ از این که چه چیزی را به عنوان هدیه به مخاطبان خود می‌دهید، فراموش نکنید که کالای مورد نظر باید کاربردی باشد؛ در غیر این صورت نتیجه دلخواه را از ابزار تبلیغاتی خود نخواهید گرفت. پیشنهاد می کنیم برای سفارش گلدان تبلیغاتی به سایت ارمغان گرافیک مراجعه کنید.

سوالات متداول

گلدان تبلیغاتی با چه سایزی و از چه جنسی ساخته می‌شود؟

گلدان تبلیغاتی در دو سایز کوچک و بزرگ از جنس سرامیک ساخته می‌شود. سرامیک استفاده شده در تولید این گلدان‌ها علاوه بر وزن کم و استحکام بالا، چاپ لوگو با بهترین کیفیت را امکان‌پذیر می‌کند.

هدایای تبلیغاتی را به چه کسانی باید اهدا کرد؟

بسته به هدفی که از خرید هدیه تبلیغاتی برای مهندسان دارید، می‌توانید آن را به مشتریان خود یا همکاران مجموعه تقدیم کنید. از این محصولات می‌توان در جریان جلسات یا همایش‌ها نیز استفاده و آن‌ها را به حضار تقدیم کرد.

چه هدایای تبلیغاتی برای مهندسان مناسب نیستند؟

محصولاتی مانند کلاه، تی‌شرت یا بگ‌های پارچه‌ای با وجود رایج بودن کاربردشان به عنوان هدیه تبلیغاتی، گزینه جالبی برای موضوعات مهندسی نیستند. برای همین بهتر است از انتخاب آن‌ها خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *