وبلاگ

مزایای استفاده از تراکت در کسب ‌و کار

مزایای ثبت سفارش چاپ تراکت در ارمغان گرافیک

برای چندین دهه است که از تراکت در کسب ‌و کار برای ترویج محصولات و خدمات استفاده می‌شود. استفاده از این نوع تبلیغات از جنبه‌های مختلف مزایای زیادی دارد. تراکت‌های تبلیغاتی از نظر ارائه اطلاعاتی که مایل هستید مشتریان شما بدانند بسیار مؤثر است. تراکت‌های تبلیغاتی را می‌توان در هر جایی توزیع کرد.

تراکت چیست؟

تراکت یک برگه با استانداردهای خاص است که برای تبلیغ یک محصول، خدمات، رویداد آینده، تجارت یا نام تجاری در قالبی واحد کاربرد دارد. این کاغذ برای افزایش آگاهی و جلب‌توجه به کالا(های) تبلیغ‌شده بین مردم یا گروهی خاص پخش می‌شود.

چاپ تراکت در کسب ‌و کار با اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی انجام خواهد شد. این ابزار تبلیغاتی به‌صورت انبوه چاپ می‌شود و معمولا اندازه کوچکی دارد. تمرکز اصلی ایجاد و توزیع آگهی‌ها در تراکت جلب‌توجه، ایجاد علاقه به کالای تبلیغاتی و تشویق افراد به انجام اقداماتی مانند بازدید از یک وب‌سایت، شرکت در یک رویداد یا خرید است.

چاپ تراکت یکی از استراتژی های بازاریابی سنتی است که به‌طور موثر در شهرت و شناخت یک برند نقش دارد.

تراکت چیست؟

10 مزایای استفاده از تراکت

هرازگاهی کسب‌وکارها از بازاریابی با تراکت بهره می‌برند. این یک ابزار مفید برای تبلیغات محصول و تبلیغات تجاری است. اطلاعات ارائه‌شده روی آنها به‌منظور تأثیرگذاری بر رفتار مصرف‌کننده و جذب آنها به سمت خدمات یا محصول هستند. یک تراکت را می‌توان در رنگ‌های مختلف یا سیاه‌وسفید چاپ کرد.

چاپ تراکت در کسب ‌و کار به شما این امکان را می‌دهد که پیام خود را به‌سرعت و به شیوه‌ای جذاب بصری منتشر کنید. شما می‌توانید ایده‌های اساسی کسب‌وکار خود را به اشتراک بگذارید، محصولات و خدمات جدید خود را اعلام کنید یا کوپن‌ها و تبلیغات را ارائه دهید. از تراکت معمولا اغلب در نمایشگاه‌های تجاری و کیت‌های مطبوعاتی نیز استفاده می‌شود.

تراکت‌ها ابزار مهمی برای تبلیغات هستند و هنوز هم در این دوره با تکنولوژی پیشرفته مورداستفاده قرار می‌گیرند. این نوع شیوه تبلیغاتی هرگز قدیمی نخواهد شد؛ زیرا برای انواع مشاغل مناسب هستند و به آنها کمک می‌کنند تا به اهداف تبلیغاتی خود به روشی مؤثر دست یابند. در ادامه مزایای چاپ تراکت در کسب ‌و کار مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

  • مقرون‌به‌صرفه

چاپ تراکت نسبت به رزرو آگهی آنلاین یا آفلاین در رسانه‌ها بسیار ارزان‌تر است. یک تراکت را می‌توان با استفاده از رایانه ساخت و از آن چندین فتوکپی تهیه کرد. شرکتی که به‌دنبال تراکت‌های باکیفیت است از چاپ افست یا چاپ ریسو استفاده می‌کند که در صورت تولید انبوه خیلی گران نیست. بنابراین شما برای چاپ تراکت در کسب‌ و کار نیازی به پول زیادی ندارید.

برای مشاغل کوچک محلی (رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، سالن‌های زیبایی، کلینیک‌های دامپزشکی و…)، تراکت‌ها یک راه عالی و بسیار ارزان برای تبلیغ خدمات آنها است. تولید تراکت در مقادیر زیاد به‌خودی‌خود هزینه کمی دارد و خرید و نظارت بر خدمات توزیع بسیار آسان خواهد بود.

در این‌صورت نیازی به اجاره فضای تبلیغاتی گران‌قیمت، خرید یا جستجوی پایگاه‌های اطلاعاتی آدرس ایمیل یا شماره‌تلفن ساکنان مناطق مختلف نیست. علاوه‌بر این، توزیع تراکت‌ها می‌تواند با دستیابی به مخاطبان بیشتر، مانند افراد مسن با دسترسی محدود به منابع دیجیتال، مؤثرتر باشد.

بسیاری از شرکت‌ها به اشتباه، از صرف هزینه زیاد در کانال بازاریابی می‌هراسند. تراکت‌ها ریسک مالی کمی دارند، زیرا به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی هستند.

  • دسترسی آسان

شما می‌توانید با قراردادن تراکت در مکان‌های خاص یا تحویل مستقیم آنها به مشتریان به‌راحتی به مشتریان خود دسترسی یابید. به‌این‌ترتیب، با دادن این برگه به یک مشتری، باید به خیلی از افراد دسترسی داشت. مشتریان نیز آن را با خود به خانه یا محل کار خود می‌برند.

  • ماهیت ملموس

تراکت‌ها علی‌رغم تبلیغات آنلاین فراوان، هنوز جایگاه خود را در تبلیغات دارند و مردم جذب آن‌ها می‌شوند؛ بنابراین ایجاد یک تراکت خوب با ظاهری حرفه‌ای و کاغذ باکیفیت بسیار مهم است. افزودن جزئیات زیاد در یک فضای محدود در بازاریابی دیجیتال یا بیلبوردها به اندازه افزودن همان اطلاعات در تراکت مؤثر نیست.

هنگامی که توجه خواننده به تراکت جلب شود، آنها علاقه‌مند به دانستن بیشتر در مورد برند خواهند بود.

  • رابطه شخصی با مشتریان

هنگامی که تراکت مستقیما به مشتریان تحویل داده می‌شود، یک رابطه شخصی می‌توان با آنها ایجاد کرد. مشتریان بالقوه هر بار که به تراکت نگاه می‌کنند، مکالمه، محصول یا خدمات شما به آنها یادآوری خواهد شد. این شیوه بازاریابی شکل موثری از تبلیغات است که تبلیغات آنلاین ارائه نمی‌دهد.

  • تولید آسان

آماده‌سازی و برنامه‌ریزی سایر اشکال بازاریابی ماه‌ها طول می‌کشد و اجرای آنها حتی بیشتر طول خواهد کشید. چاپ تراکت در کسب ‌و کار را باید در عرض یک روز برای هر کمپین بازاریابی آماده و راه‌اندازی کرد. به‌هیچ‌عنوان در کیفیت چاپ تراکت کوتاهی نکنید، در غیر این‌صورت حتی قبل از مطالعه دور ریخته می‌شوند. رنگ‌ها باید روشن و تصاویر واضح باشند. اگر شک دارید، باید از یک طراح حرفه‌ای کمک بگیرید.

مزایای استفاده از تراکت

  • ارائه بازخورد باکیفیت

کسب‌وکارها می‌توانند از تراکت‌ها استفاده کنند تا مزایای خدمات یا محصولات خود را با جزئیات توضیح دهند و پاسخ‌های فوری بگیرند. در این نوع تبلیغات یک تعامل چهره‌به‌چهره مشتری بین مصرف‌کننده و بازاریاب وجود دارد.

این امر باعث می‌شود تا شرکت بداند که مصرف‌کنندگان چگونه به خدمات یا محصول آن‌ها واکنش نشان می‌دهند. این تعامل به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا کیفیت ارائه خدمات خود را بهبود بخشند و آن را به استانداردی برسانند که نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده می‌سازد.

  • خواندن آسان

پرسنل بازاریابی در هنگام طراحی تراکت جزئیات مهمی را در مورد محصول درج خواهند کرد. تراکت‌ها در حین ارائه اطلاعات مشابه تاحدامکان باید مختصر باشند. با ارائه جزئیات ساده توجه مشتریان بیشتر جلب خواهد شد و آنها را به خدماتی که در حال تبلیغ است علاقه‌مند خواهد کرد.

ازآنجایی‌که تراکت در کسب ‌و کار با هدف ارائه اطلاعات مرتبط چاپ می‌شود در آن باید کلمات کمتر و فونت‌های بزرگ و پررنگ ساده استفاده شوند. این امر مشتریان را متقاعد می‌کند که خدمات یا محصول را بخرند.

  • یادآوری فیزیکی

برخلاف ایمیل‌هایی که می‌توانند فراموش، نادیده یا حذف شوند، تراکت یک یادآور فیزیکی از کسب‌وکار شما است. قراردادن تراکت روی پیشخوان، میز قهوه یا میز شما باعث می‌شود بیشتر موردتوجه قرار گیرد و به مشتری بالقوه درباره کسب‌وکار یادآوری کند. این مدل تبلیغات تاثیر ماندگاری خواهد داشت.

برخلاف تبلیغات آنلاین یا وبلاگ‌ها، تراکت‌ها اغلب برای هفته‌ها روی میزهای خانه مشتریان باقی می‌مانند و شانس خواندن، درک و استفاده آنها را افزایش می‌دهد. تراکت‌هایی که به‌خوبی طراحی شده‌اند اطلاعات کلیدی را در قالبی خوانا ارائه می‌دهند.

از نقاط قوت و زبان ساده برای چارچوب‌بندی محصول یا خدمات خود بر اساس نیازهای مشتریان استفاده کنید. وب‌سایت، رویداد و کانال‌های اجتماعی شما باید در تراکت مشخص شده باشند.

  • تبلیغات همه‌جانبه

تراکت در کسب‌ و کار یک ابزار بازاریابی همه‌کاره است که به دلایل زیادی از جمله ایجاد هویت برند یا تبلیغ رویدادها، تبلیغات، فروش فصلی و بازدید از فروشگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این آگهی‌ها می‌توانند حاوی کوپن‌های تخفیف باشند و گیرندگان را تشویق کنند تا برای بهره‌بردن از این مزایا از فروشگاه یا کسب‌وکار شما بازدید داشته باشند.

  • بهره‌وری

تبلیغات به‌صورت تراکت مخاطبان زیادی را در برمی‌گیرد. تراکت‌ها در نزدیکی مراکز خرید، بازارها و ایستگاه‌های مترو توزیع می‌شوند. از طرف دیگر هنگام تبلیغ محصولات، نیازی به سفر در سطح شهر یا ارسال محصولات از طریق پست ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مکان شلوغ بیابید.

زمان آماده‌سازی برای کمپین توزیع تراکت بسیار کوتاه‌تر از سازماندهی انواع دیگر فعالیت‌های تبلیغاتی است. چاپ تراکت به‌طور متوسط سه الی روز طول می‌کشد، اما در صورت لزوم این امکان را دارید تا چاپ سریع را درخواست کنید و زمان را 24، 12 یا حتی 6 ساعت کاهش دهید.

نقش تراکت تبلیغاتی در زندگی روزمره

ازآنجایی‌که نتورک و فناوری‌های دیجیتال فضای بیشتری را در زندگی روزمره ما اشغال می‌کنند، روش‌های سنتی تبلیغاتی مانند پخش تراکت در کسب ‌و کار، منسوخ به‌نظر می‌رسند. بنابراین، بسیاری از شرکت‌ها در مورد منطقی‌بودن انجام تبلیغات برای توزیع تراکت‌ها جبهه می‌گیرند.

هنگام توزیع تراکت باید به مروج توجه زیادی شود. بیش از 75-80٪ از اثربخشی توزیع به مهارت‌های ارتباطی او برمی گردد، زیرا وی مستقیما با عابران تماس می‌گیرد. تراکت‌ها را می‌توان در همه‌جا توزیع کرد و مشخصات محصول تبلیغ‌شده اهمیت کلیدی ندارد. تراکت برای اکثر دسته‌بندی کالاها و خدمات مناسب است.

نقش تراکت تبلیغاتی در زندگی روزمره

تراکت از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

طراحی تراکت در جلب‌توجه مردم تاثیر دارد. یک تراکت با طراحی خوب باید چشم‌نواز و خوانا و متنی واضح و مختصر داشته باشد که تمام اطلاعات لازم را ارائه دهد. اجزا یا عناصر تراکت در کسب ‌و کار شامل موارد زیر است:

  • عنوان: موضوع یا عنوانی که توجه خواننده را جلب می‌کند. هدف آن جلب‌توجه خوانندگان و متقاعدکردن آن‌ها برای خواندن بقیه مطالب است.
  • متن: متنی بعد از عنوان باید جزئیات بیشتری در مورد آنچه برند ارائه می‌دهد، مانند تخفیف‌ها، مزایا یا خدمات را در اختیار کاربران قرار ‌دهد.
  • تصاویر: در تراکت از تصویر باکیفیت برای متمایزشدن از سایر آگهی‌ها و انتقال پیام به‌صورت بصری استفاده می‌شود.
  • اطلاعات تماس: بخش اساسی یک آگهی ارائه اطلاعات تماس مانند شماره‌تلفن، آدرس و آدرس ایمیل است تا کاربران بتوانند با برند تماس بگیرند.
  • لوگو: چاپ لوگو در تراکت واجب نیست. لوگو به شناسایی شرکت و ایجاد شناخت برند کمک می‌کند.

مزایای ثبت سفارش چاپ تراکت در ارمغان گرافیک

برای چاپ تراکت در کسب ‌و کار خود به‌صورت موثر، طراحی آن باید بسیار منحصربه‌فرد و قانع‌کننده باشد. توصیه می‌شود برای داشتن یک طراحی خلاق از یک متخصص کمک بگیرید. لذا برای خدمات طراحی تراکت به ارمغان گرافیک مراجعه کنید.

ارمغان گرافیک خدمات چاپ قابل‌اعتماد و با کیفیتی دارد که طیف گسترده‌ای از خدمات را برای محصولات چاپی ارائه می‌دهد. تمام محصولات ما بر روی تجهیزات مدرن و تنها با استفاده از مواد باکیفیت بالا چاپ می‌شوند.

ارمغان گرافیک باتجربه گسترده در این زمینه آماده ارائه رویکرد فردی، کمک در تهیه صفحه‌آرایی، تولید سریع سفارش‌ها و قیمت مناسب به مشتریان خود است. ما در ارمغان گرافیک برای سفارشات فوری از چاپگر دیجیتال مخصوص استفاده می‌کنیم. چنین تجهیزاتی با بالاترین سرعت کار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند نسخه‌های آزمایشی تراکت را برای طراحی سریع یا تغییرات ویرایشی ببینید.

چاپ فوری تراکت به شما امکان می‌دهد با موفقیت در یک محیط تجاری اشباع از پیشنهادها به رقابت بپردازید. مزیت دیگر کار با ما انتخاب گسترده‌تری از کاغذ است. شما این امکان را دارید تا سفارش خود را روی طیف وسیعی از کاغذها چاپ کنید.

جمع‌بندی

تبلیغات با تراکت در کسب‌ و کار یک گزینه بازاریابی کم‌هزینه برای مشاغل کوچک و محلی است. تراکت‌ها یک راه عالی برای معرفی کسب‌وکار جدید به یک منطقه یا جمعیت خاص یا تبلیغ یک محصول و خدمات جدید به جامعه محلی هستند. تراکت‌ها مطمئنا ارزش سرمایه‌گذاری دارند، اما باید به‌درستی طراحی شوند و توزیع آنها با برنامه باشد.

سوالات متداول

چه چیزی باید در تراکت گنجانده شود؟

هر آگهی باید شامل نام تجاری، عنوان جذاب، جزئیات مربوط به محصول، خدمات یا رویداد، محتوای مختص خوانندگان هدف و دعوت به اقدام باشد.

مزایای استفاده از تراکت برای تبلیغات کسب‌وکار چیست؟

تراکت‌ها ارزان هستند، سریع و آسان تولید می‌شوند، در انتقال پیام شخصی مؤثر خواهند بود و برای دیدن جذاب و بسیار تاثیرگذار هستند. مردم همچنان آگهی تبلیغاتی ملموس را به تبلیغات دیجیتال ترجیح می‌دهند.

هزینه چاپ تراکت چقدر است؟

قیمت تراکت بستگی به روش چاپ و تیراژ دارد. گاهی اوقات فوریت اجرای کار هم مهم است. فناوری افست می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی هزینه محصولات را برای حجم زیاد کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *