وبلاگ

تراکت چیست و نکات طراحی تراکت

تراکت چیست و نکات طراحی

آیا شما می‌دانید تراکت چیست؟ تراکت با خلاصه کردن اطلاعات مهم و جذاب، یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ محصولات، خدمات، رویداد‌ها یا شرکت‌هاست. طراحی تراکت نیز وابسته به هدف اصلی شما است. اما در کل، یک تراکت شامل عنوانی جذاب، متن­های خلاصه و قابل فهم، تصویر‌های جالب، اطلاعات تماس برای تماس با شما و نحوه دریافت خدمات توسط مشتریان است.

برای ایجاد طرح تراکت، شما می‌توانید از نرم‌افزار‌های طراحی گرافیکی یا سایت‌های طراحی آنلاین تراکت استفاده کنید. مهم است که تراکت طرحی زیبا، متن خوانا و یک ارتباط بصری قوی داشته باشد. استفاده از رنگ‌ها و فونت‌ها به خوبی در تراکت بررسی شود و نظم و تعادل مناسبی در طرح ایجاد کنید. نرم‌افزار‌های گرافیکی و هوش مصنوعی گزینه مناسبی برای طراحی تراکت نیستند. خلاقیت و ایجاد یک طرح جذاب، با توجه به موضوع شما، نیاز به افراد متخصص در این حوزه دارد.

فاکتور‌های مهمی در انتخاب یک مجموعه و سپردن کار چاپ تراکت به آن‌ها وجود دارد که باید به این موارد توجه داشته باشید. کیفیت تراکت و نوع چاپ آن اهمیت خیلی بالایی دارد. چاپ ریسو یکی از مرسوم‌ترین روش‌های چاپ تراکت است. استفاده از تراکت برای شرکت‌های مختلف، فروشگاه‌های بزرگ، سالن زیبایی، باشگاه ورزشی، آموزشگاه‌ها و غیره بسیار پر کاربرد است. با کمک یک تراکت خوب می‌توان مشتریان بسیار زیادی جلب کرد.

نحوه طراحی تراکت در جذب مخاطبان تأثیر مستقیم دارد. استفاده از تصاویر جذاب و رنگی و بیان نکات کلیدی می‌تواند روی نظر مخاطب تأثیر بگذارد. استفاده از کلماتی مانند تخفیف ویژه یا جشنواره فروش، می‌تواند توجه افراد را جلب کند. نکات خیلی زیادی در طراحی یک تراکت وجود دارد؛ مانند انتخاب رنگ، نوع متن، بررسی تصاویر و غیره. آیا می‌دانید اصول ساخت تراکت چیست؟ برای اینکه به طور کامل با انواع تراکت، نوع چاپ، کاربرد، معایب و مزایای آن آشنا شوید، در این مطلب با ما همراه باشید.

تراکت چیست

تراکت چیست؟

آیا می‌دانید تراکت چیست؟ تراکت یک ابزار تبلیغاتی است که برای اطلاع‌رسانی در مورد یک محصول، خدمات یا رویداد خاص استفاده می‌شود. این ابزار تبلیغاتی اکثراً به صورت یک برگه رنگی با ابعاد کوچک طراحی شده که حاوی اطلاعات مهم و کوتاهی درباره موضوع موردنظر است.

تراکت‌ها به طور گسترده در فروشگاه‌ها، دفاتر، دانشگاه‌ها و رویداد‌های مختلف استفاده می‌شوند. تراکت‌ها معمولاً با استفاده از رنگ‌های جذاب، تصاویر آراسته و متن­های کوتاه و مفهومی طراحی می‌شوند تا جذابیت بیشتری را به مخاطبان ارائه کنند. مزیت‌های استفاده از تراکت‌ها در تبلیغات شامل امکان ارسال سریع و آسان پیام به مخاطبان، قیمت کمتر نسبت به تبلیغات دیگر و قابلیت ارائه اطلاعات کامل و کوتاه در مورد محصول یا خدمات شما می‌باشد.

بهترین راه برای طراحی یک تراکت موفق، وجود لوگو یا عکس رنگی از محصول و خدمات شما در تراکت است. در این تراکت باید از تصاویر جذاب و رنگ زمینه جدید استفاده کرد. از یک تصویر خاص استفاده کنید که تکراری نباشد و کیفیت خیلی خوبی داشته باشد. هنگام طراحی انواع تراکت، رنگ اهمیت بالایی دارد. در واقع تراکت برگه کوچکی است که برای تبلیغات مؤثر استفاده شده و در بین مردم پخش می‌شود.

پخش تراکت در آموزشگاه‌ها و سالن های زیبایی بین مشتریان انجام می‌شود. برخی از فروشگاه‌ها برای تبلیغات و شناختن خود به افراد آن منطقه، تراکت را به درب خانه‌های افراد برده و به آن‌ها تحویل می‌دهند. با توجه به نوع محصولات و خدماتی که ارائه می‌شود، نوع پخش تراکت تعیین خواهد شد. یکی از محل‌های مناسب برای پخش تراکت نمایشگاه‌ها و ورودی مراکز فروش و تجاری هستند. افراد مختلفی در این مکان‌ها رفت و آمد دارند و شما می‌توانید خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید.

مزایای استفاده از تراکت

اولین سؤال که در ذهن شما به وجود می‌آید این است که تراکت چیست؟

برای پاسخ به سؤال تراکت چیست؟ باید با تاریخچه استفاده از این ابزار تبلیغاتی آشنا شوید. تراکت با نام لاتین flyer از روش‌های ساده تبلیغاتی است که برای مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تراکت ساده، متون و تبلیغات در یک طرف برگه چاپ شده و هزینه چاپ پایین می‌آید. در تراکت‌های اختصاصی از کاغذ درجه یک به همراه چاپ دو طرف برگه استفاده می‌شود تا جلوه بهتری داشته باشد.

قطعاً برای شما پیش آمده که هنگام باز کردن درب ورودی خانه، تعدادی تراکت در بین درب ببینید. این نوع پخش تراکت صرفاً برای فروشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی و خدماتی مناسب است. مشاغلی که یک کسب و کار خاص دارند باید این تبلیغات را برای مشتریان هدف انجام بدهند.

چاپ تراکت و پخش آن در بین مردم نمی‌تواند نیاز‌های یک کسب و کار به عنوان مثال صنایع و تجهیزات را برطرف کند. بلکه اینگونه مشاغل در محیط‌های مرتبط مانند جلسات صنف کاری یا نمایشگاه‌های عرضه این گونه محصولات، امکان تبلیغات دارند. تراکت سیاه و سفید باعث جلب توجه افراد نمی‌شود.

تراکت‌ها در رنگ‌های مختلف و از کاغذ گلاسه تهیه می‌شوند. تراکت برای مدت زیادی استفاده نمی­شود؛ زیرا افراد بعد خواندن و استفاده از خدمات ممکن است آن را دور بیاندازند. با توجه به این موارد خیلی برای کیفیت کاغذ هزینه نکنید. یک کاغذ با ضخامت مناسب می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

تراکت برای انتقال پیام کوتاه و مؤثر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همیشه در طراحی و چاپ تراکت باید سلیقه افراد مختلف را در نظر بگیرید. با توجه به روانشناسی، به دنبال رنگ‌هایی باشید که توجه افراد را به خود جلب می‌کند. یکی از رنگ‌های مهم برای جلب توجه رنگ قرمز است و معمولاً در تراکت استفاده می‌شود.

تراکت چیست نکات طراحی

کاربرد‌های مهم تراکت چیست؟

مهم‌ترین کاربرد تراکت چیست؟ در اینجا کاربرد‌های مهم تراکت را توضیح خواهیم داد.

معرفی برند‌های مختلف

تراکت‌ها، از جمله ابزار‌های مهم و قدرتمند برای معرفی و تبلیغات یک برند به دلیل قابلیت انعطاف­پذیری هستند. تراکت‌ها برگه‌های کوچک چاپ شده‌ای هستند که شامل اطلاعاتی درباره‌ی برند و خدماتی است که آن برند ارائه می‌دهد. این ابزار‌ها در نمایشگاه‌ها و به طور عمومی جهت جذب مخاطبان و شناختن برند بکار ‌می‌روند. تراکت‌ها به عنوان یک وسیله ارتباطی مؤثر و قابل حمل می‌توانند نقش بزرگی در ایجاد آگاهی و اطلاعات در مورد برند داشته باشند.

با استفاده از یک تراکت جذاب و خلاق، هر شرکت دارای برند می‌تواند به مخاطبان خود اطلاعات مورد نظر را درباره محصولات و خدمات منتقل کند. تراکت‌ها می‌توانند شامل تصاویر جذاب، متن کوتاه، صفحه فراخوان استخدام و اطلاعات تماس باشند. این اجزا، ظاهر تراکت را جذاب­تر می‌کنند و بخشی از مهم‌ترین استراتژی‌های تبلیغاتی هستند. در این تراکت، یک برند می‌تواند درباره ویژگی‌های خاص محصولات یا خدمات خود صحبت کند، به صورت کوتاه و جذاب فایده‌ها و مزیت‌های منحصر به فرد خود را برجسته و مخاطبان را ترغیب کند.

بر این اساس، تراکت‌ها باعث می‌شوند که مخاطبان نکات اصلی برند را در ذهن خود به خوبی حفظ کرده و برای برطرف کردن نیاز‌ها و خواسته‌هایشان، اقدام کنند. به علاوه، استفاده از تراکت‌ها باعث می‌شود که صاحبان برند به لحاظ هزینه نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر، پول کم‌تری بپردازد؛ اما همچنان اثر‌گذاری مورد نظر را داشته باشد.

معرفی محصول

تراکت ابزاری است که در معرفی محصولات، خدمات، رویداد‌ها، یا هر نوع پیام تجاری دیگر به کار ‌می‌رود. تراکت‌ها از مهم­ترین و مؤثرترین روش‌ها برای رسیدن به مشتریان جدید و ارتقای فروش هستند. طراحی و محتوای تراکت‌ها باید جذاب و جالب باشد تا توجه گیرنده را جلب کند، به بیان دقیق مزایا، قابلیت‌ها و هدف ارائه این محصول بپردازد. تراکت‌ها به عنوان یک منبع ارتباطی می­توانند در دسترس مشتریان گوناگون قرار بگیرند. تراکت­ها در سازمان‌ها از طریق پخش در مراسم‌ها و نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می­گیرند.

تراکت‌ها همچنین به عنوان یک ابزار بازاریابی ارزان برای محصولات و خدمات جدید بکار می­روند. قبل از طراحی یک تراکت، مهم است که یک طرح بازاریابی جامع و استراتژی راهبردی برای معرفی محصول خود به دست ‌آورید. برای خلاقیت همواره سعی کنید که استفاده از تصاویر جذاب، شکل‌های غیر متعارف و رنگ‌های جذاب را در نظر بگیرید تا تراکت‌های شما عادی و کسل‌کننده نباشد. متن تراکت شما باید به­دقت جزئیات فنی و مزایای نوآورانه محصول را در بر بگیرد.

در عین حال تراکت باید قابل فهم و قابل خواندن حتی برای افراد غیر فنی باشد. در نهایت مهم است که تراکت‌ها را در جا‌هایی که مشتریان بیشتری وجود دارند، پخش کنید. به رویداد‌هایی مانند نمایشگاه که مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند، بروید و تراکت‌های خود را بین مشتریان پخش کنید. در کل، تراکت‌ها ابزار بی‌نظیری برای معرفی محصولات به جامعه هستند. طراحی جذاب، محتوای مناسب و استراتژی توزیع به منظور رسیدن به مخاطبان درست، می‌توانند موفقیت شما را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

معرفی محصول

معرفی خدمات

تراکت‌ها در معرفی خدمات یک کسب و کار نقش بسیار مهمی دارند. این ابزار تبلیغاتی از طریق ارسال پستی و تحویل به دست مشتریان می‌توانند نقش مهمی در جذب مشتریان و ارتقاء شناخته شدن کسب‌و‌کار داشته باشند. معرفی خدمات کسب و کار شما می‌تواند بوسیله تراکت به شکل زیر انجام شود:

  • گروه هدف: انتخاب دقیق گروه هدف کسب و کار شما بسیار مهم است. از طریق تحلیل مشتریان هدفتان، می‌توانید ببینید که کدام بخش از جامعه نسبت به خدمات شما بیشتر علاقه‌مند است و اینگونه تراکت را مخصوص آن‌ها طراحی و توزیع کنید.
  • عنوان جذاب: استفاده از عنوان جذاب و منحصر به فرد می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کند. به یاد داشته باشید که به ویژگی‌ها و مزیت‌های خدمات خود بپردازید.
  • نکات کلیدی: در قسمت اول تراکت، نکات کلیدی در مورد خدمات خود را ذکر کنید. این نکات باید مختصر و شفافیت باشند تا مشتریان به راحتی آن را درک کنند.
  • عکس و طراحی: استفاده از تصاویر و طرح‌های زیبا و چشم‌نواز می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب توجه مخاطبان داشته باشد. همچنین، قرار دادن لوگو و اطلاعات تماس شما در تراکت بسیار مهم است تا مشتریان بتوانند با شما در تماس باشند.
  • پیشنهاد ویژه: در پایان تراکت، پیشنهاد ویژه و خاص خود را به مخاطب بدهید. این می‌تواند شامل تخفیف‌های ویژه، هدایا رایگان و سایر مزیت‌هایی باشد که مشتریان ترغیب شده و خدمات شما را تجربه کنند.

با این توضیحات، می­توانید در استفاده از تراکت‌ها برای معرفی خدمات کسب و کار خود به موفقیت برسید.

بازاریابی

تراکت، یک روش بسیار مؤثر در بازاریابی است که از طریق توزیع بروشور‌ها و پوستر‌ها با هدف جذب مشتریان یا اطلاع‌رسانی درباره محصولات و خدمات اثر گذار است. کاربرد‌های تراکت در بازاریابی با اهمیت و گسترده هستند و در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهم کرد:

  1. اطلاع‌رسانی: تراکت‌ها ابزار مناسب برای اطلاع‌رسانی به مشتریان هستند. با استفاده از این روش، می‌توانید اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خود را به صورت کامل و جامع به مشتریان منتقل کنید.
  2. تبلیغات و افزایش فروش: تراکت‌ها معمولاً حاوی اطلاعات رقابتی و تخفیف‌های ویژه هستند که مشتریان را به خرید و استفاده از محصول یا خدمات شما ترغیب می­کند.
  3. ارتباط مستقیم با مشتری: توزیع تراکت‌ها می‌تواند مسیری برای ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان جدید یا قدیمی باشد. با ارائه شماره تماس، آدرس و ‌ایمیل در تراکت‌ها، مشتریان می‌توانند برای سؤالاتی که دارند یا برای انجام تعاملات بیشتر با شما در ارتباط باشد.
  4. شناسایی برند: طراحی تراکت‌ها با استفاده از نماد‌ها، شعار‌ها و طرح‌های منحصربفرد می‌تواند به شناسایی برند شما کمک کند. هر گاه مشتریان تراکت‌های شما را مشاهده کند، با برند شما آشنا شده و به شناخت بهتر کمک می‌کند.
  5. تحقیق بازار و شناسایی مشتریان: از طریق توزیع تراکت‌ها در محل‌های مختلف، می‌توانید بازخورد مشتریان را دریافت کرده و بر اساس آن‌ها برنامه­ریزی لازم را درباره محصول یا خدمات ارائه شده انجام دهید. همچنین، با استفاده از کد تخفیف، می‌توانید مشتریان جدید را شناسایی کرده و تأثیر تراکت‌ها را بر بازار و فروش بررسی کنید.

در کل، تراکت‌ها یک ابزار با ارزش در بازاریابی هستند که می‌توانند به توسعه کسب‌وکار و افزایش فروش کمک کنند. با هدف‌گذاری صحیح و طراحی مؤثر، می‌توانید از این روش برای جذب و نگه ‌داشتن مشتریان استفاده کنید.

What are the most important points of ordering different types of tracts

ابعاد تراکت

ابعاد مناسب تراکت چیست؟ ابعاد مناسب برای یک تراکت ممکن است بسته به نوع و محتوای تراکت متغیر باشد. اما در حالت کلی، سایز استاندارد برای تراکت‌ها بیشترین استفاده را دارد که  سایز 4A  با ابعاد ۲۱ × 29.7 سانتی‌متر است. همچنین، برخی از سایز‌های تراکت‌های پرطرفدار دیگر شامل:

  • سایز ۵A با ابعاد 8 × ۲۱ سانتی‌متر: یکی از سایز‌های پر استفاده است که برای هر نوع تبلیغاتی مناسب می‌باشد. بهترین سایز برای تبلیغ و ارائه تخفیفات ویژه سایز ۵A است.
  • سایز DL با ابعاد ۱۰ × ۲۱ سانتی‌متر: اندازه این تراکت یک سوم اندازه برگه ۴A است. تراکت با این سایز برای تبلیغات، مسابقات و همایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سایز تراکت ۶A با ابعاد 14.9 × 5 سانتی­متر: این سایز تراکت نیز به عنوان پر استفاده‌ترین‌ها شناخته شده است. اندازه دقیق آن مطابق با یک کارت پستال است و اندازه مناسبی دارد. مهم‌ترین نکات را در این برگه باید به صورت خلاصه بنویسید.
  • سایز تراکت ۷A 7 × 5.10 سانتی‌متر: کوچکترین سایز تراکت قابل چاپ ۷A  است. امکان طراحی خاصی در این تراکت وجود ندارد فقط متن کوتاهی باید نوشته شود.

مهمترین نکته این است که تراکت شما باید به آسانی در دست افراد قرار بگیرد و محتوای آن خوانا و قابل فهم باشد. همچنین، در طراحی تراکت رنگ­بندی، فونت‌ها، تصاویر و متن­ها بسیار مهم هستند و باید به دفعات آزمایش شوند تا شکل نهایی خوبی به دست بیاید. برخی افراد از خود می‌پرسند که بهترین سایز تراکت چیست؟ با توجه به موضوع و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، سایز مناسب انتخاب می‌شود. در حالت کلی سایز   ۵A یک انتخاب مناسب و کاربردی است.

ابعاد تراکت

انواع تراکت

انواع تراکت چیست؟ تراکت‌ها تنوع خیلی زیادی دارند و با توجه به نوع ساخت و کاربرد دسته‌بندی می‌شوند. انواع تراکت از نظر جنس شامل:

  • تراکت تحریر: یکی از پرکاربردترین تراکت‌ها است که برای پخش عمومی و تبلیغات استفاده می‌شود.
  • تراکت گلاسه: این تراکت جنس بسیار خوبی دارد و براق به نظر می‌رسد. استفاده از تراکت گلاسه در جلب مشتری و بیان بهتر مطالب مرسوم است.
  • تراکت کرافت: این نوع تراکت تنها یک رنگ دارد؛ اما بافت بسیار جذابی دارد.
  • تراکت سفید صدفی: این تراکت برای تبلیغات سالن‌های زیبایی یا فروشگاهی گزینه مناسبی است.

۸ نکته مهم در طراحی تراکت

در اینجا به ۸ نکته مهم درباره طراحی تراکت می‌پردازیم:

  • مختصر‌نویسی

سعی کنید در نوشتن متن تراکت زیاده گویی نکنید و از جملات کوتاه و جذاب استفاده نمایید. میزان متن بسیار کم باشد و در کنار آن از اعداد، جدول و تصاویر برای فهم مطالب استفاده کنید. نوشتن مطالب زیاد خواننده را خسته می‌کند. تراکت‌هایی که متن کوتاهی دارند، اثر‌گذاری بیشتری داشته و مخاطب تمام مطالب را مطالعه می‌کند. جمله‌بندی‌های درستی انتخاب کنید تا مخاطب شما گیج نشود.

  • فونت متن

در طراحی تراکت باید به فونت متنی که استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید. برخی از فونت‌های انگلیسی برای ساخت تراکت مناسب نیستند. زمانی که متن فارسی نوشته می‌شود، از فونت‌های فارسی استفاده کنید. خوانایی در انتخاب فونت اهمیت زیادی دارد، باید تمام کلمات به صورت واضح قابل خواندن باشند. سایز فونت نیز بسیار اهمیت دارد، اندازه متن را به گونه‌ای انتخاب کنید که خیلی ریز نباشد.

  • بولد کردن تخفیفات ویژه

استفاده از تخفیفات و پیشنهادات ویژه در تراکت اهمیت خیلی زیادی در جذب مخاطب دارد و معمولا افراد با دیدن تخفیف تمایل بیشتری برای بررسی تراکت پیدا می‌کنند. تخفیفات را با سایز بزرگ و رنگ‌های جذاب در تراکت طراحی کنید.

  • استفاده از تصاویر جذاب

سعی کنید از تصاویر جذاب در طراحی تراکت استفاده کنید تا مخاطب جذب آن‌ها شود. تصاویر باید کاملاً با متن شما مرتبط باشند. تصاویر محصولات خاص، نوع خدمات و غیره می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

  • درج اطلاعات تماس

حتماً باید راه‌های ارتباطی با مجموعه خود را در تراکت قرار بدهید. بعد از خواندن تراکت مشتری باید بتواند با شما ارتباط برقرار کند. اطلاعات تماس شامل شماره تماس، ‌ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی و غیره است.

  • ارائه فهرست خدمات یا کالا‌ها

استفاده از فهرست و جدول در طراحی تراکت یک ‌ایده عالی برای جذب مخاطب است.

  • انتخاب عنوان

برای هر تراکت یک عنوان مهم و کاربردی انتخاب می‌شود، این عنوان به مخاطب در شناخت شما کمک می‌کند.

  • چاپ باکیفیت

یکی از اصول مهم چاپ تراکت کیفیت چاپ است که باید کاملاً مطالب خوانا و تصاویر واضح باشند.

چاپ تراکت به صورت اصولی و جذاب برای جذب مشتری

  • فرمت فایل در خروجی چاپ

انتخاب فرمت فایل دریافتی از طرف طراح به شما بستگی دارد. معمولاً از فرمت‌های PDF استفاده می‌شود. فرمت پی دی اف امکان ادیت ندارد و تغییراتی در چاپ به وجود نخواهد آمد. در این فرمت کیفیت تصاویر حفظ شده و همه مطالب در جا‌های مناسبی که طراح مشخص کرده است، چاپ خواهند شد. ترتیب صفحات در فایل پی دی اف باید مشخص شود و برای آن رمز‌گذاری انجام نشود.

انواع تراکت

کاربرد تراکت‌های تبلیغاتی چیست؟

کاربرد تراکت‌های تبلیغاتی متنوع است و این ابزار تبلیغاتی معمولاً به شکل بروشور‌ها یا برگه‌های کوچک تهیه می‌شوند و در مکان‌های عمومی یا به صورت مستقیم به افراد خاص، توزیع می‌شوند. تراکت‌ها به عنوان یک روش ارزان و مؤثر در تبلیغات بکار ‌می‌روند و می‌توانند اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خاصی را به مخاطبان منتقل کنند.

کاربرد‌های معروف تراکت‌ها عبارتند از تبلیغ محصولات، اطلاع‌رسانی عمومی، اطلاع‌رسانی رویداد‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها. تراکت‌ها همچنین می‌توانند نمونه رایگان از محصول یا تخفیف ویژه درباره یک خدمت یا محصول را ارائه دهند. روش‌های تبلیغاتی بسیار زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها جایگزین تراکت شده‌اند. دلیل محبوبیت تراکت چیست؟ با اینکه مدت زمان زیادی از استفاده تراکت می‌گذرد و روش‌های جدیدی به وجود آمده است؛ اما تراکت همچنان به طور گسترده استفاده می‌شود. تراکت به صورت مستقیم در اختیار مخاطب قرار داده می‌شود و مخاطب با برند و محصولات به خوبی آشنا شده و در نهایت تشویق به خرید و استفاده از خدمات می‌شود.

کاربرد تراکت‌های تبلیغاتی چیست

معایب استفاده از تراکت

معایب استفاده از تراکت چیست؟ استفاده از تراکت‌ها همراه با برخی معایب و چالش‌ها همراه است. در زیر تعدادی از معایب استفاده از تراکت را بررسی می‌کنیم:

  1. محدودیت فضای تبلیغاتی: تراکت‌ها معمولاً فضایی محدود و اندازه کوچک برای ارائه تبلیغات دارند. استفاده از تراکت ممکن است توانایی جذب توجه افراد را به طور کامل نداشته باشد و نتوانید اطلاعات لازم را به طور جامع ارائه کنید.
  2. هدررفت تراکت‌ها: بسیاری از تراکت‌هایی که توزیع می‌شوند، در خیابان یا دیگر مکان‌ها انداخته شده و در نتیجه، بسیاری از آن‌ها به طور نادرست استفاده می‌شوند.
  3. عدم توجه توسط بخشی از مخاطبان: برخی از مخاطبان، به دلیل عدم علاقه یا عدم نیاز به محتوای تراکت، ممکن است به آن توجه نکنند. این موضوع می‌تواند منجر به هدررفت منابع مالی شود و نتیجتا به موفقیت کمتری برسید.
  4. هزینه‌های تولید و توزیع: تهیه و چاپ تراکت‌ها هزینه‌بر است و از لحاظ مالی، هزینه­هایی را تحمیل می‌کند. همچنین، توزیع تراکت‌ها نیز هزینه‌بر و زمان‌بر است و نیاز به منابع انسانی بیشتری دارد.
  5. کارآمدی تراکت: اثر‌گذاری تراکت‌ها محدود به منطقه یا شهر خاصی می‌شود و شما نمی‌توانید در کل کشور تراکت پخش کنید.

بنابراین، هرچند تراکت‌ها به عنوان یکی از راه‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما هنگام استفاده از آن‌ها باید این معایب را در نظر بگیرید. سعی کنید راه‌حل‌هایی را ارائه دهید که از این معایب کاسته شود.

معایب استفاده از تراکت

چند نکته مهم در چاپ تراکت

مهم‌ترین نکات چاپ تراکت چیست؟ مهم‌ترین نکات به صورت کلی شامل:

  • توجه به بازار هدف و مشتریان
  • انتخاب یک تیتر بسیار جذاب و مخاطب پسند
  • انتخاب اندازه مناسب کاغذ با توجه به محتوای تراکت
  • استفاده از کاغذ‌های درجه یک مانند گلاسه
  • استفاده از تصاویر واضح و مرتبط
  • چاپ به صورت تک رو
  • انتخاب بهترین مراکز چاپ برای چاپ کردن تراکت
  • گرفتن تخفیف برای چاپ تراکت با تعداد بالا
  • کمک گرفتن از یک طراح ماهر در این زمینه

اصول مهم در طراحی تراکت که با بکارگیری آن‌ها، تراکت ما متفاوت خواهد شد

برای طراحی تراکت‌های متفاوت و جذاب نیاز به رعایت اصول مهم و کاربردی دارید. در زیر چند اصل مهم در طراحی تراکت را بررسی می‌کنیم:

  1. سادگی: تراکت شما باید با نگاه اول جذابیت خود را نشان بدهد. بهتر است از رنگ‌های جذاب و طبیعی استفاده کنید و در طراحی تراکت‌ها از تصاویر و متن بیش از حد استفاده کنید.
  2. پویایی: تراکت‌های جالب و دیدنی باید دارای ابتکار و خلاقانه باشند. برای رساندن پیام خود، می‌توانید از تصاویر زیبا، المان‌های خلاقانه و طرح‌های منحصر به فرد استفاده کنید.
  3. پیام قوی: تراکت شما باید پیام محکم و آشکاری را به مخاطبان منتقل کند. متن­ها و شعار‌های مختصر و مفید استفاده کنید. به صورت واضح بیان کنید که مخاطبان چه کاری باید انجام دهند تا این خدمات را دریافت نمایند.
  4. آراستگی: تفاوت تراکت‌ها براساس تنوع و آراستگی‌های طراحی می‌تواند دلایلی برای تمایز طراحی شما باشد. قالب‌بندی کنترل شده، تفاوت رنگ‌ها، استفاده از عناصر چندرسانه‌ای و ترکیب‌های خاص از نوشتار و تصاویر را در نظر بگیرید.
  5. هدفمندی: هدف شما در تراکت مهم است. بنابراین، قبل از طراحی، مشخص کنید که می‌خواهید با تراکت خود چه هدفی دنبال کنید و چه زمینه‌هایی را مورد توجه قرار دهید که بتوانید از طریق آن‌ها پیام‌های خود را بهتر انتقال دهید.
  6. نام بردن برند: در طراحی تراکت‌ها، حضور منحصر به فرد برند شما در جهت ارائه خدمات مهم است. استفاده از لوگو و الگو‌های برند شما می‌تواند تراکت‌های شما را جذاب‌تر کند.

با رعایت این اصول می‌توانید تراکت‌هایی خلاقانه و متفاوت طراحی کنید که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و هدف شما را به خوبی برسانند.

اصول مهم در طراحی تراکت

چگونه می‌توانید یک طراح تراکت حرفه‌ای پیدا کنید؟

پیدا کردن یک طراح تراکت حرفه‌ای کار آسانی به نظر نمی‌رسد. ویژگی‌های یک طراح حرفه‌ای تراکت چیست؟ طراحی تراکت باید توسط افراد متخصص و کار بلد انجام شود. کسانی که سابقه طولانی در کار طراحی دارند، می‌توانند بهترین تراکت‌ها را طراحی کنند. یک طراح حرفه‌ای می‌داند که برای هر کسب و کاری چه نوع تراکتی بهتر جواب می‌دهد. انتخاب تصاویر را به درستی و مطابق با نیاز شما انجام می‌دهد. نوشتن متن جذاب برای افزایش تعداد مشتریان شما، توسط طراح مشخص می‌شود.

روش‌های مختلفی مثل مراجعه به دفاتر چاپ یا از طریق اینترنت برای پیدا کردن طراح مناسب هستند. شما باید به دنبال یک طراح مطمئن باشید که بتواند بهترین طرح را در زمان کوتاهی برای شما آماده کند. یکی از بهترین راه‌ها برای طراحی و چاپ تراکت سپردن این کار به مجموعه‌های تولید تراکت است. اینجا در ارمغان گرافیک طراحان بزرگ و با سابقه دور هم جمع شده‌اند.

شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود فاکتور‌های اولیه طراحی را بیان کرده و در نهایت کار را به طراحان ما بسپارید. بهترین طرح‌های مشتری­پسند را برای شما طراحی می‌کنند. ارمغان گرافیک یک مجموعه کامل است که علاوه بر طراحی، خدمات چاپ را نیز انجام می‌دهد. تعرفه‌های چاپ تراکت در اینجا بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید به راحتی تعداد بالایی تراکت سفارش داده و از ما تخفیف بگیرید.

نمونه کار‌های تراکت در سایت قرار داده شده است تا با نحوه کار ما بیشتر از قبل آشنا شوید. اینجا در چاپ ریسو تراکت‌های مختلف با سایز تراکت ۳A، تراکت ۴A، تراکت ۵A، تراکت ۶A، تراکت ۴B، تراکت ۵B و تراکت ۶ Bانجام می‌شود. شما می‌توانید رنگ کاغذ را از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنید. حداقل تیراژ چاپ تراکت ۵۰۰ عدد است و تا ۵۰۰۰ عدد امکان چاپ وجود دارد.

چگونه می توانید یک طراح حرفه ای پیدا کنید؟

سخن پایانی

در این مطلب متوجه شده‌اید که تراکت چیست و چه کاربرد‌هایی برای کسب و کار شما دارد. تراکت یک ابزار تبلیغاتی جذاب و پرطرفدار است که به صورت چاپی در اختیار افراد مختلف قرار می‌گیرد. برای موفقیت در این تبلیغات، نکات مختلف بیان شده در مقاله را مدنظر قرار دهید. ما در سایت ارمغان گرافیک طراحی و چاپ انواع تراکت را انجام می‌دهیم. برای ثبت سفارش می‌توانید از طریق سایت اقدام کنید. راه ارتباطی با کارشناسان ما از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت است.

سؤالات متداول

  • کاغذ مناسب برای ساخت تراکت چیست؟

جنس کاغذ از گلاسه، تحریر، صدفی و کرافت است که با توجه به سلیقه شما انتخاب می‌شود.

  • هزینه طراحی تراکت چقدر است؟

هزینه طراحی و چاپ با توجه به طرح و اندازه کاغذ مشخص می‌شود.

  • بهترین مرکز چاپ تراکت کجاست؟

ارمغان گرافیک با سابقه طولانی آماده خدمت‌رسانی به شما است.

  • چاپ تراکت برای چه مشاغلی مناسب است؟

این روش تبلیغاتی برای انواع مشاغل مناسب است؛ اما فروشگاه­ها و مشاغل جدید از این طریق خود را به افراد منطقه می شناسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *