وبلاگ

رنگ بندی ها در فاکتور به چه معناست؟

رنگ بندی در چاپ فاکتور

فاکتورها به عنوان یک رکن اساسی در همه تجارت ها و معاملات هستند. اما شاید کمتر کسی به رنگ ها و اصول ترتیب آنها در فاکتور توجه کند. فاکتور هایی که زیر نظر سازمان ها و ارگان های مهم هستند قطعا از رنگ ها و اصولی رنگی خاصی پیروی میکنند که دانستن معانی و ترتیب این رنگ ها قطعا میتواند کمک ما کند برای اینکه بتوانیم فاکتور های مهم را از فاکتورهای معمولی فروشگاه ها تشخیص بدهیم.

اصول رنگ بندی در چاپ انواع فاکتور

ما به طور کلی دو نوع فاکتور داریم که در زندگی روزمره از آن استفاده میکنیم. اولین فاکتور، فاکتورهای رسمی است که تفاوت هایی با فاکتورهای غیر رسمی دارد. یکی از بزرگترین تفاوت های آن نظارت نداشتن اداره مالیات و ارگان های مرجع بر این فاکتور ها است.

  • فاکتورهای رسمی

در فاکتورهای رسمی اغلب از رنگ سیاه و سفید استفاده میشود. اما بعضی از اداره و ارگان ها به دلیل اینکه قصد دارند قالب رنگی متنوع تری در فاکتورهای خود داشته باشند از رنگ های دیگر هم استفاده میکنند که بتوانند زیبایی خاصی به فاکتور های خود بدهند. در این مواقع این سازمان ها از رنگ هایی مانند زرد، آبی و سبز استفاده میکنند تا طیف رنگی خود را گسترش دهند.

  • فاکتور های غیر رسمی

فاکتورهای غیر رسمی به دلیل  اینکه نظارت خاصی روی آنها نمیشود و نیاز نیست به ارگان یا سازمانی پاسخگو باشند از رنگ ها و مدل های مختلف استفاده میکنند. اما نمیتوان چون نظارتی نیست بدون آگاهی از رنگ های مختلف استفاده کرد، بلکه باید به تناسب از رنگ هایی که بیشتری همخوانی را با یکدیگر دارند استفاده کرد تا فاکتور زیبایی و جلوه‌ی خود را نشان دهد.

در دنیای امروزه برای چاپ فاکتورها راه های زیادی وجود دارد که میتوان استفاده کرد اما یکی از بهترین راه ها استفاده از چاپ ریسو میباشد. این چاپ جز مقرون به صرفه ترین روش چاپ میباشد که افراد میتوانند از آن برای چاپ محصولات طراحی های خود استفاده کنند.

اصول رنگ بندی در چاپ انواع فاکتور

روانشناسی رنگ چیست؟

رنگ ها همیشه بخش مهمی در زندگی روزمره ما میباشند. این رنگ ها هستند که باعث زیبایی و جلوه دادن به زندگی ما شده اند. با استفاده رنگ ها ما میتوانیم از حضور درختان، ستارگان، خورشید و دیگر اتفاقات دنیا لذت ببریم. فلسفه روانشناسی رنگ بحث مهمه رنگ‌ها و رفتار انسان ها در مواجهه با رنگ هارا مطرح میکند.

رنگ ها نقش تعیین کننده ایی در برند ها و محصولات مختلف دارند. شرکت ها با استفاده رنگ ها میتوانند هدف خود را به مشتریان نشان دهند و همیین رنگ ها باعث میشود که مشتریان انگیزه پیدا کنند که برای خرید محصولات مختلف به شرکت ها و سازمان های مختلف رجوع کنند.

بررسی دانشمندان در سراسر جهان نشان داده است که رنگ ها میتواند باعث افزایش یا کاهش افراد برای خرید محصول خاصی شود. به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز باعث ایجاد نگرانی و اضزراب در افراد میشود و افراد انگیزه چندانی برای استفاده از محصولاتی که رنگ تند دارند نیستند. اما در مقابل رنگ هایی مانند آبی یا رنگ سبز باعث اعتماد و آرامش افراد میشود.

از این رو باید بدانیم انتخاب رنگ برای محصولات و فاکتورها بسیار مهم است و باعث ایجاد اعتماد مشتریان میشود. در چاپ ریسوگراف رنگ ها همیشه با بهترین کیفیت چاپ میشوند تا تاثیر خود را بر روی مشتری بگذارند.

روانشناسی رنگ چیست؟

استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی

رنگ ها به دلیل تاثیر گذاری بالایی که دارند در صنایع مختلف بسیار استفاده میشوند. یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین صنایعی که میتوان از رنگ ها استفاده کرد صنعت طراحی میباشد. از نقاشی تا طراحی کتاب ها و طراحی لباس های مختلف، همه از رنگ هایی استفاده میکنند که باعث ایجاد انگیزه و ایجاد اعتماد سازی برای مخاطب و مشتریان شود.

روانشناسی رنگی می‌تواند در طراحی و گرافیک بسیار مفید باشد. زمانی که در طراحی از روانشناسی رنگ استفاده می‌شود، به تعادل بین رنگ‌ها، انتخاب رنگ‌های مناسب برای پیام ارسالی و شناخت جامعه هدف کمک می‌کند. در مقاطع زمانی  و موقعیت های مختلف ممکن است نیاز به رنگ‌های متنوعی برای ارسال پیام‌های گوناگون باشد.

برای مثال، انتخاب رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی برای طراحی وب سایت یک کمپانی ممکن است مناسب باشد، چون این رنگ‌ها به مخاطب حرفه‌ای بودن، امنیت و محترم بودن را القا میکند. از طرف دیگر، انتخاب رنگ‌های جذاب و زنده برای محصولات مواد غذایی و نشان دهنده شادی، خوشحالی و هیجان برانگیز بودن محصول می‌باشد.

از طرف دیگر، به کمک روانشناسی رنگ می‌توان رنگی را برای یک برند مشخص کرد. برای مثال، استفاده از رنگ قرمز برای یک برند مربوط به خودروهای لوکس یا استفاده از رنگ آبی برای برند مربوط به سلامتی و ورزش، کمک به شناخت برند در جامعه هدف خواهد کرد.

در کل، استفاده از روانشناسی رنگ را می‌توان به عنوان یک عامل کلیدی در طراحی پیام‌ها و طرح‌های مختلف معرفی کرد.

استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی

رنگ برای برند ها

رنگ ها برای برندها، یکی از عوامل مهم در شناخت ویژگی‌های یک برند در بازار است. رنگ ها یکی از عوامل مهم در ایجاد و تعریف این شخصیت می‌باشد. در واقع، رنگ به عنوان یک ابزار اساسی در طراحی برندینگ و شناخت برند با دیگران تعامل دارد.

انتخاب رنگ مناسب برای برند می‌تواند به شناسایی برند و تشخیص آن توسط مصرف کنندگان کمک کند.

رنگ‌های مختلف می‌توانند احساسات مختلف را نشان دهند، به عنوان مثال آبی بیشتر در برندینگ مرتبط با شادی، آرامش مشاهده شده است. یک رنگ دیگر همچون زرد می‌تواند جذابیت و خوش‌بینی را نشان دهد.

همچنین در برندینگ، ترکیب رنگ‌ها نیز بسیار مهم است. استفاده از ترکیبات رنگی خنثی می‌تواند برای طرفداران برند آرامش بخش باشد، در حالی که رنگ‌های قوی، ترس و هیجان را نشان می‌دهند.

در کل، رنگ در کنار برندینگ، به عنوان یکی از مؤثر ترین عوامل شناخت برند مطرح می‌شود و می‌تواند در شکل‌دهی به شخصیت و شناخت برند تأثیر گذار باشد.

رنگ برای برند ها

تاثیر گذاری نوع چاپ در فاکتور

فارغ از رنگ ها و روانشناسی رنگ باید به نکات دیگری هم توجه کرد نکاتی از قبیل نوع چاپ، سایز و اندازه چاپ و …. . اما در این بین نوع چاپ بسیار کلیدی و مهم است. اگر بخواهید چاپ باکیفیت و مقرون به صرفه ایی داشته باشید میتوانید از چاپ  فوری ریسو استفاده کنید تا از کیفیت محصول خود اطمینان خاطر داشته باشد. اگر میخواهید با خیالی آسوده محصولات خود اعم از فاکتور، پاکت عکس یا گلدان های تبلیغاتی را خریداری کنید میتوانیداز سایت‌ارمغان‌گرافیک استفاده کنید و سوالت خود را از کارشناسان این وب سایت جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *