وبلاگ

بهترین شیوه و زمان پخش تراکت

The best way and time to distribute the tract

استفاده از تراکت یکی از راه‌های موثر در بازاریابی سنتی است. برخی تصور می‌کنند در دنیای مدرن که اغلب اتفاقات در بستر اینترنت رخ می‌دهد بازاریابی سنتی موفقیای به دنبال ندارد. اما این تصور تا حدودی اشتباه است. اگر از ابزار درست کمک بگیرید، تبلیغ به روش سنتی می‌تواند مکملی قدرتمند برای دیجیتال مارکتینگ باشد. چاپ ریسو یا چاپ ریسوگراف بهترین ابزار برای پرینت انواع تراکت است. بعد از انتخاب ابزار مناسب و طراحی اصولی باید تراکت‌ها را در زمان و مکان مناسب پخش کنید. برای تبلیغات هدفمند و سود بیشتر به مواردی که در ادامه می‌گوییم نیاز خواهید داشت.

فرآیند پخش تراکت

پخش تراکت فرایندی پیچیده بوده است و برای انجام آن به افراد حرفه‌ای و کاربلد نیاز دارید. باید برنامه‌ریزی دقیقی برای انتخاب زمان و مکان پخش این برگه‌های تبلیغات داشته باشید. زمانی تاثیر کار شما بیشتر می‌شود که برنامه و دوره‌ای برای پخش تبلیغات خود داشته باشید. سایر موارد مهم در فرایند پخش برگه‌های تبلیغ شامل موارد زیر است:

  • شناخت جامعه هدف

قبل از هر چیز، باید مخاطبین و جامعه خود را بشناسید، باید بدانید تبلیغات را برای چه افرادی تولید می‌کنید. این موارد به شما کمک می‌کند که از متنهای تاثیرگذار و تصاویر مناسب در طراحی تبلیغات استفاده کنید. به‌علاوه، با شناخت جامعه هدف می‌توانید مکان مناسب برای پخش تبلیغات را انتخاب کنید.

  • شناخت سلیقه مشتری

در معرفی محصولات یا خدمات خود از زاویه دید مشتری به موضوع نگاه کنید. باید بدانید به چه دلیلی آن‌ها به استفاده از خدمات شما نیاز دارند یا چرا باید برای خرید به سراغ شما بیایند. بعد با جملات تاکیدی و مناسب، مشتری را هدف قرار دهید. هنگام پخش تبلیغات نیز جامعه هدف و مشتریان احتمالی خود را در اولویت قرار دهید.

  • انتخاب رنگ مناسب

طراحی و چاپ برگه‌های تبلیغاتی به صرف زمان، انرژی و هزینه نیاز دارد. ما یک پیشنهاد جالب برای شما داریم. امروز با استفاده از نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های مختلف یا با کمک دوستانتان می‌توانید یک تراکت حرفه‌ای طراحی کنید، و برای پرینت آن از دستگاه چاپ ریسو کمک بگیرید. با خرید این دستگاه دیگر نیازی به مراجعه به مراکز کپی، آژانس‌های تبلیغاتی و غیره ندارید.

تراکت‌های رنگی بر مشتریان تاثیر بیشتری می‌گذارد و آن‌ها به خرید تشویق می‌کند. با چاپگر ریسوگراف محدودیتی برای تغییر رنگ ندارید؛ به‌علاوه، سرعت چاپ تراکت با این دستگاه بسیار بالا است. می‌توانید تنها در یک ساعت حدود ۱۱۰۰۰ برگه تبلیغاتی آماده کنید.

  • انتخاب فونت و تصویر بر اساس کسب و کار

استفاده از تصاویر مناسب به بازدهی بیشتر تبلیغات شما کمک می‌کند. تصویر باید بر اساس نوع شغل یا خدمات ارائه‌شده توسط شما انتخاب شود. از فونت‌های ناخوانا یا پیچیده استفاده نکنید؛ نوع و اندازه فونت باید به گونه‌ای انتخاب شود که خواندن آن برای تمام مخاطبین ساده باشد. در استفاده از تصویر یا متن نوشتاری زیاده‌روی نکنید. زیرا، اغلب مخاطبین علاقه‌ای به خواندن تراکت‌های شلوغ ندارند.

  • توجه به جنس تراکت

اولین چیزی که مخاطبین بعد از دریافت برگه‌های تبلیغاتی به آن توجه می‌کنند جنس آن‌ها است. مزیت دیگری که با خرید چاپ ریسو از آن بهره‌مند می‌شوید این است که: ریسوگراف در عملیات چاپ هیچ آسیبی به برگه نمی‌زند، جوهر روی کاغذ پخش نمی‌شود، جوهر آن مقاومت زیادی در برابر نور و رطوبت دارد و می‌توانید از کاغذ‌های با‌کیفیت برای چاپ تبلیغات خود استفاده کنید. به کمک این چاپگر، فرایند تولید و پخش تراکت آسان‌تر می‌شود.

فرآیند پخش تراکت

شیوه پخش تراکت تبلیغاتی

اگر، همه موارد فوق را رعایت کرده‌اید حالا باید تکنیک مناسبی برای پخش برگه‌های تبلیغاتی خود انتخاب کنید. بهترین روش‌ها عبارت‌اند از:

  • قرار دادن تراکت زیر برف پاک کن: اگر به دنبال یک روش تاثیرگذار برای تبلیغات خود هستید تراکت‌ها زیر برف پاکن بگذارید. راننده وقتی این برگه خوش رنگ را ببیند به مطالعه آن علاقه نشان می‌دهد.
  • پخش دست به دست: بعد از پرینت تراکت‌ها به کمک چاپ ریسو از نیرو‌های خود بخواهید در مکان مناسب قرار بگیرند و تبلیغات را به دست مشتریان برسانند.
  • قرار دادن تبلیغات لای درب: می‌توانید تبلیغات را لای درب بگذارید، به‌محص باز کردن درب، تبلیغات نظر آن‌ها را جلب می‌کند.
  • از طریق مغازه‌داران: می‌توانید مجموعه‌ای از تبلیغات را به مغازه‌داران بدهید و از آن‌ها بخواهید آن را به مشتریان خود بدهند.

قوانین و مقررات پخش تراکت

اگر در حوزه چاپ انواع تراکت‌ها و بنر‌های تبلیغاتی فعال هستید یا می‌خواهید در هزینه تبلیغات خود صرفه‌جویی کنید، باید با قوانین چپ و پخش برگه‌های تبلیغاتی آشنا باشید. عملیات چاپ باید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی انجام شود. قانون حمایت از مصرف‌کننده و قانون تجارت الکترونیک سایر مواردی است که باید به آن اهمیت دهید.

تمام راه‌‌‌‌ ارتباطی، تماس آدرس صفحه و شبکه‌های اجتماعی باید در تراکت قرار بگیرد. سایر موارد مهم دیگر شامل حفظ حریم خصوصی، شرح ساعت کاری، مراحل ثبت سفارش و نحوه ارسال کالا است.

قوانین و مقررات پخش تراکت

مکان های مناسب برای پخش تراکت ها

بعد از اتمام عملیات طراحی و پرینت تراکت با دستگاه چاپ ریسو باید زمان مناسبی برای پخش آن‌ها انتخاب کنید: بهترین زمان برای پخش برگه‌های تبلیغاتی شامل موارد زیر است:

  • روز‌های تعطیل
  • مناسبت‌های خاص
  • ساعات شلوغ

در انتخاب مکان مناسب باید به جامعه هدف توجه کنید. مکانی که جمعیت مخاطبین شما در آنجا بیشتر است، برای تبلیغات بهترین گزینه برای پخش تراکت خواهد بود.

نکات مهم در زمان توزیع تراکت

برای موفقیت در فرایند تبلیغات، انتخاب ابزار مناسب برای چاپ تراکت پایان کار نیست. آگاهی از برخی نکات و رعایت آن‌ها مسیر موفقیت را کوتاه می‌کند.

  • روشی مناسب برای تولید تراکت و پخش آن انتخاب کنید.
  • در طراحی و انتخاب متن برگه‌های تبلیغاتی بر روی جذب جامعه هدف و تبدیل آن به مشتریان دائمی متمرکز شوید.
  • انتخاب زمان و مکان مناسب برای توزیع تبلیغات را جدی بگیرید.
  • روش‌های مختلف پخش تراکت را بشناسید.
  • در انتخاب متن از عبارت و جملات برجسته و شفاف استفاده کنید.
  • تیتر جذابی داشته باشید تا مخاطب به خواندن سایر مطالب علاقه‌مند شود.
  • استفاده از کلمه تخفیفات جادویی مانند یک معجزه عمل می‌کند.
  • در انتخاب رنگ به نوع کسب‌و‌کار و مشتریان خود توجه کنید.
  • فونت و اندازه هر متن بر اساس اهمیت آن انتخاب شود.

نکات مهم در زمان توزیع تراکت

جمع بندی

ریسوگراف هم مانند دستگاه فتوکپی کار می‌کند، اما با صفحه رنگی که در آن قرار داده شده است، هم قادر است تعداد صفحات بالایی را در دقیقه چاپ و هم سرعت بسیار زیادتری دارد.  استفاده از چاپ فوری ریسو هزینه‌های بسیار کم‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد. علاوه‌بر آن بهترین و ایده‌آل‌ترین روش برای چاپ تراکت، روزنامه، جلد کتاب و… شناخته می‌شود. این روش به طور گسترده در محیط‌هایی که به کپی‌برداری در حجم بالا احتیاج دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از چاپ ریسوگراف علاوه‌بر داشتن سرعت بسیار بالا، ارزان و اقتصادی است.

سوالات متداول

در طراحی و چاپ تراکت به چه مواردی دقت کنیم؟

انتخاب چاپگر مناسب، شناسایی جامعه هدف، انتخاب رنگ و فونت بر اساس اهمیت موضوع تبلیغات، بکارگیری کاغذ‌های باکیفیت در کنار استفاده از جملات تاثیرگذار بخش از موارد مهم در طراحی برگه‌های تبلیغاتی هستند.

زمان و مکان مناسب برای پخش تراکت چیست؟

روز‌های تعطیل، ساعات شلوغ و مناسبت‌های خاص بهترین زمان برای پخش تبلیغات هستند. اما، مکان مناسب جایی است که تمرکز جامعه هدف شما در آنجا بیشتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *