وبلاگ

فاکتور سربرگ دار چیست

چاپ پیش فاکتور در ارمغان گرافیک

فاکتورهای فروش یکی از ملزومات بسیار مهم برای سازمان‌های بزرگ و کوچک و حتی فروشگاه‌ها و مغازه‌های تجاری هستند. در واقع فاکتورها نوعی برگه تجاری یا سند محسوب می‌شوند که حاوی اطلاعات مهم هستند. فاکتور سربرگ ‌دار از جمله بهترین فاکتورهای تولید شده در کشور است که به سازمان یا فروشگاه رسمیت داده و هویت آن را شکل می‌دهد.

در تمامی فاکتورها اطلاعاتی؛ مانند نام کالای فروخته شده، قیمت کالا، تعداد کالای فروخته شده، نام و آدرس فروشگاه و… هستند. فاکتورهای سربرگ داری که با چاپ ریسو چاپ می‌شوند، بسیار حرفه‌ای از فاکتورهایی هستند که با چاپ معمولی چاپ می‌شوند؛ پس حتماً این روش را برای چاپ فاکتورهای سربرگ دار انتخاب کنید.

فاکتورهای فروش تمام جریان‌های نقدی و غیرنقدی سازمان را به‌صورت دقیق در برمی‌گیرد و برای محاسبه سود و زیان سازمان مفید هستند. از فاکتور سربرگ‌ دار برای ثبت پرونده مالی نیز استفاده می‌شود. نگهداری و ثبت این فاکتورها در سیستم مالی شرکت یا سازمان سبب می‌شود تا مالیات را به‌صورت دقیق محاسبه و پرداخت کنید. طراحی فاکتورهای سربرگ ‌دار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند در هویت‌سازی سازمان‌ها و برندهای مختلف، مؤثر باشد. با استفاده از فاکتور سربرگ‌ دار نه‌تنها اطلاعات موردنیاز یک معامله تجاری را به طور واضح و دقیق ارائه می‌دهید؛ بلکه به مشتریان خود اطمینان می‌دهید که با یک کسب‌وکار قانونی در حال معامله هستند.

فاکتورهای سربرگ ‌دار می‌توانند شما را از رقبایتان متمایزتر کنند و تصویری متفاوت از کسب‌وکار شما ارائه دهند تا برای همیشه در ذهن مشتری‌ها باقی بماند. این کار اطمینان مشتریان را افزایش داده و موجب تقویت روابط تجاری نیز می‌شود. علاوه بر این می‌توانند به تعداد مشتریان وفادار شما بیفزایند.

طراحی یک فاکتور با سربرگ مناسب، نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن و دقت در کار است؛ پس طراحی فاکتور سربرگ‌ دار خود را به هر کسی نسپارید. فاکتورهای سربرگ‌ دار جذاب و منحصربه‌فرد می‌توانند نظر افراد بیشتری را به کسب‌وکار شما جلب کنند و آن‌ها را به همکاری با شما تشویق کنند.

ارمغان گرافیک با کادری جوان، خلاق و حرفه‌ای هر آنچه برای هویت‌سازی کسب‌وکار خود به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد. طراحی فاکتور سربرگ ‌دار با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از جمله خدمات ما به مشتریان عزیز در سراسر کشور است. کافی‌ است نام و حرفه خود را برای ما ارسال کنید.

فاکتور سربرگ‌دار چیست؟

فاکتور سربرگ‌دار چیست؟

امروزه شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ برای برندسازی و ارائه فاکتورهای معتبر، از فاکتورهای سربرگ دار استفاده می‌کنند. این فاکتورها رسمیت بیشتری دارند و در اغلب موارد با سایر ملزومات و ست‌های اداری سازمان، هماهنگ هستند. در فاکتور سربرگ دار اطلاعات زیادی همچون نام شرکت، زمینه فعالیت، لوگو، شماره پیوست و… ذکر می‌شود.

اگر فاکتورهای سربرگ دار شما توسط افراد حرفه‌ای طراحی شده باشند و اصول طراحی و نکات کلیدی در آن رعایت شده باشد، جذاب و کارآمد خواهند بود. فراموش نکنید که فاکتورها باید از استانداردهای حسابداری بهره‌مند باشند تا در زمان ثبت اطلاعات در آن‌ها، کمترین اشتباه صورت گیرد. در ادامه به مهم‌ترین اصول طراحی فاکتورهای سربرگ دار می‌پردازیم:

  • سادگی و خوانایی: اطلاعات درج شده در فاکتورها باید با فونتی خوانا نوشته شده باشند. طراحی آن نیز باید ساده باشد.
  • هویت‌سازی درست: فراموش نکنید که تم رنگی فاکتور سربرگ دار باید هماهنگی کامل با رنگ لوگو شما داشته باشد.
  • رعایت اصول کپی: فاکتورهای شما نباید درست شبیه رقبایتان باشد. این امر شما را به دردسر می‌اندازد.

استفاده از سربرگ برای فاکتورها اعتبار کسب‌وکار را افزایش می‌دهد و مدرکی معتبر برای انجام معاملات تجاری و مالی است. افزایش امنیت در فرآیند مکاتبات اداری از دیگر مزایای استفاده از فاکتورهای سربرگ دار است. استفاده از فاکتورهای سربرگ دار مزایای گسترده‌ای دارد که در ادامه به بیان آن‌ها می پردازیم:

ویژگی فاکتور سربرگ‌دار

1.تمایز و برتری نسبت به رقبا

شما با سفارش فاکتورهای سربرگ دار می‌توانید حرفه‌ای‌تر از سایر رقبای خود به نظر برسید. اگر طراحی فاکتورهای شما به‌درستی انجام شده باشد، تصویری متفاوت و برجسته از کسب‌وکار شما ارائه می‌دهند که این تصویر برای همیشه در ذهن مخاطبان و مشتریان شما باقی خواهد ماند.

2.احترام و محافظت از حقوق مشتریان

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از فاکتور سربرگ دار، ایجاد حس اعتماد در مشتریان است. با ارائه این فاکتورها آن‌ها با خیال راحت کالا و خدمات شما را خریداری می‌کنند و مطمئن هستند با کسب‌وکاری معتبر و اصیل معامله کرده‌اند. استناد به این فاکتورها می‌تواند بسیاری از ابهامات مالی آن‌ها را از بین ببرد.

3.ساده‌تر شدن پرونده‌های قضایی مالی

بسیاری از دعاوی حقوقی با ارائه فاکتور سربرگ دار و معتبر به‌سادگی حل می‌شوند؛ زیرا فاکتورهای سربرگ دار جزء مدارک معتبر قضایی محسوب می‌شوند و در صورت بروز اختلافات تجاری و مالی، به‌عنوان مدرکی معتبر به کار می‌روند؛ زیرا این فاکتورها حاوی اطلاعات قانونی و تجاری هستند.

4.افزایش آگاهی مشتریان از برند شما

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از فاکتور سربرگ‌ دار، آگاهی ‌بخشیدن به مشتریان است. این فاکتورها دارای اطلاعات مفیدی از شرکت شما هستند و اگر جذاب و حرفه‌ای طراحی شده باشند، مشتری را ترغیب می‌کنند تا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شما، به آدرس وب‌سایت یا آدرس شرکت که در فاکتور درج شده است، مراجعه کنند.

افزایش آگاهی مشتریان از برند شما

5.افزایش وفاداری مشتریان

مشتریانی که یک‌بار کالا و خدمات شما را دریافت کرده‌اند و از ارائه فاکتوری شفاف و رسمی بهره‌مند شده‌اند، دوباره هم برای خرید به فروشگاه شما مراجعه می‌کنند. این کار موجب تقویت روابط تجاری شده و فهرست مشتریان همیشگی شما را روزبه‌روز طویل‌تر و گسترده‌تر می‌کند. البته این امر مستلزم آن است که هویت‌سازی به‌صورت درست در فاکتور انجام شده باشد.

ویژگی فاکتور سربرگ‌دار چیست

تفاوت فاکتور سربرگ دار و بدون سربرگ چیست؟

عموماً فاکتورها به دو دسته سربرگ دار و بدون سربرگ تقسیم‌بندی می‌شوند. احتمالاً شما فاکتورهای بدون سربرگ را بارها مشاهده کرده‌اید؛ بدون اینکه به اطلاعات درج شده در آن اهمیت دهید. این فاکتورها در تمامی لوازم‌تحریرها و سایر فروشگاه‌های مرتبط فروخته می‌شوند.

فاکتورهای بدون سربرگ اطلاعات شخصی مربوط به فروشگاه را ندارند و تنها اطلاعات کلی؛ مانند قیمت، تعداد کالا و جمع مبلغ را شامل می‌شوند. این فاکتورها طراحی بسیار ساده‌ای دارند و یک‌رنگ تولید می‌شوند. قیمت این فاکتورها نیز در مقایسه با فاکتور سربرگ ‌دار ارزان‌تر است.

فاکتورهای سربرگ ‌دار مختص سازمان یا فروشگاه شما طراحی می‌شوند و کاملاً سفارشی هستند. نام فروشگاه، لوگو یا نشان تجاری شرکت شما، آدرس و شماره تماس سازمان، آدرس وبگاه شما و هر اطلاعاتی که شما بخواهید در فاکتورهای سربرگ‌ دار درج می‌شود. داشتن محلی مخصوص برای امضا طرفین نیز از دیگر تفاوت‌های فاکتور سربرگ دار با فاکتور بدون سربرگ است.

انواع فاکتور سربرگ دار یا فاکتور فروش و کاربرد آن

فاکتورهای سربرگ‌ دار انواع مختلفی دارند و بر حسب نیاز شما طراحی می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت که فاکتورهای سربرگ دار از لحاظ چاپ، طراحی و رسمی و غیر رسمی بودن متفاوت هستند که در ادامه به بیان خصوصیات و کاربرد هر کدام از این فاکتورها می پردازیم:

  • فاکتورهای رسمی و شماره‌دار

یکی از رسمی‌ترین فاکتورهای سربرگ دار، فاکتورهای شماره‌دار هستند. در این فاکتورها با استفاده از دستگاه‌های خاص شماره‌هایی با رنگ قرمز درج شده و برجسته می‌شوند. این شماره‌ها به فاکتورها رسمیت بخشیده و آن‌ها را برای ارائه به اداره مالیات مناسب می‌کنند.

  • طبقه‌بندی فاکتورها از لحاظ سایز

اغلب فاکتورها در دو سایز A4  و A5 چاپ می‌شوند. این دو سایز از نظر اداره مالیات معتبر هستند. اگر می‌خواهید در فاکتور خود اطلاعات بیشتری درج کنید و فضای بیشتری برای توضیحات داشته باشید، بهتر است فاکتورهای سربرگ دار خود را در سایز A4 سفارش دهید. البته فاکتورهای سربرگ دار سایزهای دیگری هم دارند که رسمی نیستند و به اداره مالیات ارائه نمی‌شوند.

  • فاکتورهای غیررسمی برای فروشگاه‌های کوچک

نوع دیگری هم از فاکتورهای سربرگ دار وجود دارند که غیررسمی هستند و در اغلب موارد در فروشگاه‌های کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرند. دلیل استفاده از این فاکتورها این است که خریدار از مبلغ کالای خریداری شده اطلاع پیدا کند. این فاکتورها به اداره مالیات ارائه نمی‌شوند و به‌عنوان سند معتبر شناخته نمی‌شوند.

  • فاکتورهای رسمی مورد تأیید اداره مالیات

فاکتورهای سربرگ دار رسمی فاکتورهایی هستند که باید به اداره مالیات عرضه شوند. این فاکتورها حاوی مشخصاتی؛ مانند شماره اقتصادی، شماره ثبت شرکت و… هستند. تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها موظف هستند که بر اساس این فاکتورها میزان مالیات مشخص‌شده توسط اداره مالیات را به‌صورت کامل پرداخت نمایند.

انواع فاکتور سربرگ دار

 نکات مهم برای چاپ فاکتور فروش یا سربرگ‌دار چیست؟

پس از آنکه اهمیت استفاده از فاکتور سربرگ دار را متوجه شدیم، باید اصول و نکات مهم در زمان طراحی آن را بدانیم تا بتوانیم بهترین و کاربردی‌ترین فاکتور را برای کسب‌وکار خود سفارش دهیم. بهتر است طراحی فاکتورها را به افراد متخصص و حرفه‌ای واگذار کنیم. در ادامه مهم‌ترین نکات در زمان چاپ فاکتورهای فروش یا فاکتورهای سربرگ دار را بیان کرده‌ایم:

  • نوع کاغذ مورداستفاده برای چاپ فاکتور اهمیت زیادی در کیفیت و قیمت فاکتور سربرگ دار دارد. معمولاً برای چاپ فاکتور فروش از کاغذ الوان ایرانی یا اندونزیایی استفاده می‌شود.
  • بهتر است این فاکتورها را به‌صورت کاربن‌دار (کاربن لس) سفارش دهید. با استفاده از این فاکتورها دیگر نیازی به خرید جداگانه کاربن ندارید.
  • بهتر است نام و برند شما در بالاترین قسمت فاکتور درج شود.
  • در فاکتور باید قسمتی را برای درج اطلاعات خریدار و فروشنده در نظر بگیرید.
  • برای درج اطلاعات فاکتور از فونت‌های خوانا استفاده کنید.
  • رنگ‌های انتخابی برای متن و محتوا باید هماهنگ با هم و هماهنگ با رنگ لوگو یا نشان تجاری شما باشند. بهتر است از رنگ‌های تند و زننده برای طراحی فاکتور استفاده نکنید.
  • فاکتورها را بسیار شلوغ طراحی نکنید؛ زیرا جذابیتی برای کاربران نخواهند داشت.
  • فراموش نکنید که بهترین کیفیت کاغذ را برای چاپ فاکتور در نظر بگیرید تا بتوانید برای مدت‌زمان طولانی از آن استفاده کنید.
  • از کاغذی با گرماژ مناسب در چاپ فاکتور استفاده کنید.
  • در بالای فاکتور قسمتی را برای درج تاریخ در نظر بگیرید.
  • فاکتورهای رسمی دارای شماره فاکتور هستند. شماره فاکتور با دستگاهی خاص و پس از مرحله چاپ روی فاکتور درج می‌شود

 نکات مهم برای چاپ فاکتور فروش

فرق چاپ فاکتور رسمی و چاپ فاکتور فروش

فاکتورهای رسمی و فاکتورهای فروش با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند. تفاوت فاکتور فروش و رسمی نشان می‌‌دهد که هر یک از این اسناد دارای نیازها و قوانین چاپ خاص خود هستند. فاکتورهای رسمی بر اساس استانداردهای اداره مالیات طراحی می‌شوند، اما فاکتورهای فروش صرفاً برای آگاهی خریدار از اطلاعات خرید ارائه می‌شود و ارزش قانونی ندارد.

در اغلب کشورها مقررات خاصی برای چاپ فاکتورهای رسمی وجود دارد. فاکتورهای رسمی باید با شرایط و قوانین مالی کشور و محلی که تراکنش انجام می­شود، تطابق کامل داشته باشد تا به‌عنوان یک مدرک معتبر در سازمان‌‌ها و شرکت‌ها استفاده شود. این اطلاعات معمولاً به شرح زیر است:

  • نام و اطلاعات کامل فروشنده (نام کسب‌وکار، نام و نام‌ خانوادگی فروشنده، آدرس، شماره‌ تماس، شماره مالیاتی، آدرس الکترونیک و…)
  • نام و اطلاعات کامل خریدار (نام خریدار، آدرس، شماره ‌تماس)
  • تاریخ فاکتور (تاریخ دقیق روز صدور فاکتور)
  • شماره فاکتور که توسط دستگاه‌های مخصوص درج شده است.
  • توضیحات کامل کالا یا خدمات (تعداد، مبلغ کالا، وزن، متراژ و…)
  • میزان مالیات بر ارزش‌افزوده
  • جمع مبلغ (مجموع کل مبلغ تراکنش بدون مالیات)
  • جمع مبلغ کل (مجموع مبلغ تراکنش با احتساب مالیات)
  • امضا (امضای طرفین معامله)

فرق چاپ فاکتور رسمی و چاپ فاکتور فروش

جدول بررسی تفاوت‌های فاکتور رسمی و فاکتور فروش

اگر می‌خواهید تفاوت‌های فاکتور رسمی و فاکتور فروش را به‌صورت دقیق‌تر بررسی کنید، جدولی که در ادامه بیان کرده‌ایم، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. انتخاب نوع مناسب فاکتور تا حد زیادی به نوع کسب‌وکار شما و نوع معاملات تجاری انجام شده توسط شما بستگی دارد.

فاکتور رسمیفاکتور فروش
اعتبار حقوقی بیشتراعتبار حقوقی کمتر
قابل ارائه به‌عنوان مدرک معتبر در محاکم قضاییفاقد اعتبار لازم برای ارائه در محاکم قضایی
لزوم مطابقت کامل با قوانین مالی کشورعدم لزوم مطابقت با قوانین مالی حاکم بر کشور
لزوم درج اطلاعات کامل فروشنده و خریدارعدم نیاز به درج اطلاعات کامل فروشنده و خریدار
درج جزئیات دقیق خریدعدم نیاز به درج جزئیات کامل کالا یا خدمات
شامل مالیات بر ارزش افزوده می‌شودعمدتاً نیازی به پرداخت مالیات برای این فاکتورها نیست
از جمله مدارک مهم در اختلافات حقوقی استجزء مدارک مهم در اختلافات حقوقی نیست
در بسیاری از موارد نیاز به پیروی از مقررات مالی و حقوقی دارد.در بسیاری از مواردنیاز به پیروی از مقررات مالی و حقوقی ندارد.

طراحی فاکتورهای سربرگ دار در ارمغان گرافیک

فاکتورهای سربرگ دار از مهم‌ترین اسناد رسمی هستند و به‌عنوان سندی معتبر در محاکم قضایی مورداستفاده قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما در میان رقبا شناخته شده باشد، باید فاکتور سربرگ دار مخصوص به خود را داشته باشید و در زمان معاملات تجاری از آن‌ها استفاده کنید. هر چه فاکتور شما شیک‌تر و خاص‌تر باشد، هویت‌سازی برند شما بهتر انجام شده است.

کانون تبلیغاتی ارمغان گرافیک با بهره‌مندی از کادری مجرب و متخصص و با استفاده از به‌روزترین دستگاه‌های چاپ، طراحی و چاپ انواع فاکتورهای رسمی و غیررسمی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد. تیم تخصصی ارمغان گرافیک با نیازسنجی دقیق شما، فاکتور سربرگ دار دقیقاً همان‌طور که مدنظر شما است، طراحی کرده و به چاپ می‌رسانند.

فعالیت ما در تیم ارمغان گرافیک از حدود 20 سال پیش آغاز شده است و در این مسیر توانسته‌ایم با ارائه محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا، مشتریانی از بهترین و بزرگ‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌های عمومی و خصوصی داشته باشیم. مشاهده نمونه کارهای انجام شده توسط تیم ما می‌تواند گواه خوبی برای کیفیت کار ارمغان گرافیک باشد.

شما عزیزان می‌توانید در هر جای ایران که هستید، انواع فاکتور، گلدان‌های تبلیغاتی، پاکت و… را در طرح و رنگ و سایز دلخواه خود سفارش داده و آن‌ها را در کمترین زمان ممکن با بهترین و بالاترین کیفیت، تحویل بگیرید. اگر می‌خواهید رویای گرافیکی خود را به چاپ برسانید، همین‌الان با شماره‌تلفن‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و از راهنمایی رایگان طراحان ما بهره‌مند شوید.

طراحی فاکتورهای سربرگ دار در ارمغان گرافیک

جمع بندی

فاکتور سربرگ دار از جمله نیازهای هر کسب‌وکاری برای پیشرفت و برندسازی است. در این فاکتورها اطلاعات دقیق شرکت یا سازمان و راه‌های ارتباطی با مدیران و تیم پشتیبانی درج می‌شود تا کاربران بتوانند به‌راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. این فاکتورها با دارا بودن نشان تجاری کسب‌وکار شما به جلب‌اعتماد مخاطبان کمک کرده و بر تعداد مشتریانتان می‌افزاید.

فاکتورهای سربرگ دار جنبه رسمی دارند و سندی معتبر برای ارائه به سازمان‌های مالیاتی محسوب می‌شوند. علاوه بر این در اختلافات تجاری و مالی به‌عنوان یک مدرک معتبر مورداستفاده قرار می‌گیرند. کانون تبلیغاتی ارمغان گرافیک با دو دهه سابقه در زمینه طراحی و چاپ انواع فاکتورهای رسمی و غیررسمی، بهترین مرجع برای سفارش این محصولات است.

سؤالات متداول

1-فاکتور چیست؟

فاکتور برگه‌ای رسمی است که از جانب فروشنده صادر می‌شود و حاوی جزئیات مهم خرید است.

2-فاکتورهای سربرگ دار رسمی چه کاربردی دارند؟

این فاکتورها برای ارائه به اداره مالیات آماده می‌شوند و یک مدرک مالی معتبر هستند.

3-کدام موارد باید حتما در فاکتورهای سربرگ دار ذکر شود؟

  • مشخصات خریدار
  • مشخصات فروشنده
  • تاریخ خرید
  • نوع کالا
  • قیمت هر واحد کالای خریداری شده
  • قیمت کل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *