در حال نمایش 2 نتیجه

از گذشته‌های دور تا به امروز پاکت‌ها نقش مهمی در جابجایی و ارسال انواع اشیاء نظیر نامه‌ها و مواردی از این قبیل داشتند. این محصولات با توجه به کاربردشان در ابعاد و شکل‌های متفاوت تولید می‌شدند که امروز نیز به همان منوال و با بهبود کیفیت تولید و عرضه می‌شوند.

از مهمترین انواع پاکت کاغذی، می‌توان به پاکت نامه اشاره کرد. شاید فکر کنید این نوع پاکت‌ها در خاطرات گذشته جا مانده‌اند و به نوستالژی تبدیل شده‌اند، ولی اینگونه نیست چرا که این روزها نیز برای انتقال و جابه‌جایی  مکاتبات اداری هنوز هم استفاده از انواع پاکت مرسوم است.

باوجود پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی شدن نامه‌ها، نامه‌ها و اشیاء مختلفی وجود دارند که باید در پاکت قرار گیرند. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که در مورد پاکت و انواع آن بیشتر بدانید و از اهمیت استفاده از پاکت مطلع شوید، تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

پاکت

انواع پاکت

در گذشته تمام پاکت‌ها در ابعاد و اندازه‌های پاکت‌نامه‌های امروز تولید می‌شد که تنها برای نامه‌نگاری از آن‌ها استفاده می‌کردند. با گذشت زمان و بالا رفتن تنوع این محصولات در ابعاد و اشکال مختلف، استفاده و کاربرد آن نیز بالا رفت و برای هر محصولی، پاکتی ویژه تولید شده است.

پاکت نامه، ملخی یا اداری، A5 و A4، از انواع مختلف و پرکاربرد پاکت‌های موجود در بازار هستند. در ادامه مطلب دو نوع از این محصولات‌ را معرفی خواهیم کرد تا اطلاعات شما در این زمینه کامل شود.

1- پاکت ملخی

پاکت‌ها معمولا به دو شکل ملخی و وسط چسب، با روش‌های مختلفی تولید و صحافی می‌شوند. پاکت‌های ملخی از قسمت طول و پاکت وسط چسب از قسمت عرض آن باز و بسته می‌شوند. پاکت ملخی یکی از انواع پاکت نامه است که از نظر ابعاد با سایرا پاکت‌ها  متفاوت بوده، بدین صورت که طول آن به‌اندازه عرض کاغذ A4 و عرض آن حدود یک سوم این کاغذ است. برای قرار دادن نامه درون پاکت ملخی باید برگه نامه تا زده شود. رنگ و گرم پاکت اداری معمولا با توجه به انتخاب و درخواست مشتری طراحی و تولید می‌شود

2- پاکت A4

پاکت‌های A4 یک محصول ویژه برای حمل و جابجایی اسناد در سایز و ابعاد کاغذ A4 است. در این پاکت کاغذهای A4 بدون اینکه تا خورده شوند قرار می‌گیرند و چون از اطراف حدود یک سانت از این کاغذها بزرگتر است، یک فضای مناسب برای معرفی و تبلیغ مجموعه شما در اختیارتان قرار می‌دهد. این پاکت‌ها در دو نوع افقی و عمودی چاپ می‌شوند.

  • پاکت A4 افقی: این پاکت دارای ابعاد 31.5*22.6 سانتیمتر با کادر افقی است.
  • پاکت A4 عمودی: این پاکت نیز از ابعاد 30.5*23 سانتیمتر با کادر عمودی صحافی و چاپ می‌شود. تنها تفاوتی که پاکت‌های عمودی با افقی دارند، جهت باز شدن درب پاکت و کادر عمودی آن است.

پاکت‌ها از نظر روش تولید نیز با هم متفاوت هستند و معمولا دو روش کاملا متمایز وجود دارد که فرایند چاپ و تولید را اجرا می‌کند. در ادامه این روش‌ها را شرح خواهیم داد.

انواع پاکت

انواع روش چاپ پاکت

پاکت‌ها همانطور که از نظر ابعاد، طرح و کاربرد با هم متفاوت هستند، به دو روش کاملا متفاوت نیز صحافی و چاپ می‌شوند. این روش‌ها عبارتند از چاپ دیجیتال و افست، که هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد.

1- چاپ دیجیتال

چاپ ریسو نام تجاری دستگاه‌های چاپ دیجیتال است که قابلیت تعداد بالای چاپ پاکت در کمترین زمان با هزینه پایین را دارد. در این روش پاکت‌ها از قبل آماده هستند و پس از ثبت سفارش توسط مشتری، پاکت‌ها یکی یکی وارد دستگاه چاپ شده و طبق الگوی مورد نظر به‌صورت یک رو یا دو رو چاپ می‌شوند. از مزایای چاپ ریسو یا دیجیتال می‌توان به سرعت بالای چاپ و همچنین امکان چاپ در تیراژ پایین اشاره کرد. به این صورت که این نوع چاپ را می‌توان از تعداد 100 عدد و به‌صورت 2 ساعته نیز انجام داد.

2- چاپ افست پاکت

این نوع چاپ نیز از مزایای بی‌شماری برخوردار بوده و معمولا از این روش برای چاپ پاکت بیشتر استفاده می‌کنند. برعکس چاپ ریسو، در روش افست شما می‌توانید تیراژ بالا سفارش دهید و در زمان کم تحویل بگیرید. این نوع چاپ معمولا برای سفارشات بالای 1000 هزار عدد مورد استفاده قرار گرفته و زمان آماده سازی این سفارش نیز کوتاه است. چاپ افست هزینه پایین و اقتصادی داشته و می‌تواند در این شرایط که قیمت کاغذ روز به روز در حال افزایش است، یک کمک بی‌نظیر برای مصرف‌کنندگان محصولات چاپی باشد.

انواع روش چاپ پاکت

کاربرد پاکت ملخی و پاکت A4

نگهداری و ارسال انواع مختلف محصولات چاپی و کاغذی نظیر، نامه، کارت دعوت، سربرگ یا پوستر، همگی می‌تواند توسط پاکت انجام شود. این محصولات چاپی اگر در پاکت قرار بگیرند در شرایط مختلف محافظت می‌شوند و خرد، شکسته یا خراب نمی‌شوند.

 کاربرد پاکت ملخی

ارسال محصولات و نامه‌ها در یک پاکت اختصاصی و ویژه که طرح و لوگوی سازمان یا شرکت شما را در برگرفته، به مخاطبتان اعلام می‌کند که چقدر برای شما ارزشمند و قابل احترام است. این کار نشان می‌دهد که سازمان یا شرکت مربوطه برای نظر افراد جامعه ارزش قائل است. پاکت‌های ملخی این کاربرد را داشته و بیشتر در ادارات و همچنین تقدیم هدایا به افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با این کاربردها بیشتر آشنا می‌شویم.

  • کاربرد پاکت ملخی در ادارات: در ادارات استفاده از این پاکت اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که طراحی دقیق و اصولی این محصولات موجب افزایش اعتبار ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف در مکاتبات اداری می‌شود. قرار دادن اسناد و مدارک مهم نظیر فاکتور فروش، صورتحساب‌ها و مواردی از این قبیل در پاکت ملخی باعث رسمیت بخشیدن به مکاتبات و مجموعه کاری خود می‌شوید.
  • کاربرد پاکت ملخی در تبلیغات: اغلب کارشناسان بازاریابی و تبلیغات بر این باور هستند که نقش پاکت ملخی در تبلیغ محصولات و مشاغل بسیار پررنگ است. بر روی این پاکت‌ها می‌توان اطلاعاتی نظیر شماره تماس شرکت، لوگو و حتی شعار تبلیغاتی موسسات خود را درج کرده و بواسطه آن با هزینه کم و در عین سادکی، یک تبلیغ موثر و گسترده را برای شرکت خود انجام دهید. هر بار که از این پاکت برای نامه‌نگاری استفاده می‌کنید و آن را برای شخص یا موسسه خاصی می‌فرستید، به‌صورت مستقیم و با هزینه کم برای مجموعه کاری خود تبلیغ کرده‌اید.
  • کاربرد پاکت ملخی در هدیه دادن: این پاکت تنها برای ارسال نامه‌های اداری کاربرد ندارد و اکثر افراد از پاکت ملخی برای هدیه دادن نیز استفاده می‌کنند. هدایای کوچکی نظیر پول نقد، کارت پستال و مواردی از این قبیل را می‌توان با استفاده از پاکت‌های ملخی اهدا کرد.

 کاربرد پاکت A4

همانطور که ذکر کردیم پاکت A4 در دو شکل عمودی و افقی چاپ و تولید می‌شود. این پاکت معمولا برای قرار دادن اسناد و حمل مطمئن آن‌ها در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسنادی نظیر فاکتورها، سربرگ‌ها و اوراق شرکتی و اداری را می‌توانید بدون تا خوردگی در این پاکت قرار دهید. از پاکت‌های A4 نیز برای تبلیغ شرکت و مجموعه کاری خود می‌توانید بهره ببرید، به این صورت که با چاپ نام و برند تجاری موسسه خود و یا حتی قرار دادن یک بروشور معرفی خدمات و محصولات عرضه شده در هر پاکت در کنار سایر اسناد، می‌توان یک معرفی و تبلیغ کارآمد را با کمترین هزینه رقم زد.

اهمیت استفاده از انواع پاکت

در بخش‌های قبل ذکر کردیم که تنوع پاکت در روش تولید، ابعاد، شکل و جنس بالا بوده و هرکدام از آن‌ها کاربردهای مختلفی دارند. استفاده از پاکت‌ در حمل و ارسال اشیاء مختلف از اهمیت ویژه برخوردار است. شاید اکثر افراد بر این باور باشند که پاکت تنها برای حفظ محتویات خود کاربرد دارد، ولی این تنها دلیل استفاده از این محصولات نیست، هرچند مهمترین آن‌ها به‌شمار می‌آید.

شما با استفاده از یک پاکت اختصاصی ضمن احترام به خدمات ارائه شده توسط مجموعه کاری خود، ارزشمندی مشتریان و مخاطبان‌تان را نیز اعلام می‌کنید و اعتبار بالایی به موسسه و شرکتتان خواهید بخشید. حمل اسناد و مدارک مهم و ارسال آن‌ها با یک پاکت مرغوب و باکیفیت، موجب امنیت بخشیدن به آن‌ها شده و در سلامت کامل به مقصد خواهد رسید. استفاده از پاکت با تمام هدف‌هایی که از آن انتظار داریم، موجب جلب نظر مخاطب و رسمیت بخشیدن به اقدامات شما در زمان نامه‌نگاری خواهد شد.

اهمیت استفاده از انواع پاکت

ابعاد پاکت ملخی و پاکت A4

پاکت یکی از ملزومات هر سازمان محسوب شده که در انواع و ابعاد مختلفی تولید و به بازار ارائه می‌شود. در این بخش از مقاله به بررسی ابعاد پاکت ملخی و پاکت A4 خواهیم پرداخت.

1- ابعاد پاکت ملخی

پاکت ملخی دارای ابعاد مختلفی بوده و به دلیل فرم و شکل مناسبی که دارد، امکان قرار دادن فاکتور، صورت حساب و غیره را در خود فراهم می‌کند. ابعاد پرکاربرد این نوع پاکت عبارتند از:

  • پاکت ملخی با سایز 16*22 سانتیمتر که برای بازاریابی مستقیم بسیار کارآمد بوده و مناسب برای کاغذهای A4 و A5 است.
  • پاکت ملخی با ابعاد 11*16 سانتی‌متر که مناسب برای ارسال فاکتورها و مدارکی با سایز A5 و A6 خواهد بود.

2- ابعاد پاکت نامه A4

این نوع پاکت یکی از بهترین انواع پاکت‌ها برای ارسال کاتالوگ، بروشور و همچنین هدایای تبلیغاتی است. ابعاد پاکت A4 عمودی برابر است با 23*32 سانتی‌متر و پاکت افقی 31.5*22.6 سانتیمتر، که به راحتی می‌توان یک کاغذ  A4 را بدون هیچگونه تا خوردگی درون آن‌ها قرار داد.

این نوع پاکت به دلیل داشتن ابعاد مناسب، در میان سازمان‌ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا می‌توان اطلاعات بیشتری نظیر آدرس، لوگو، شماره تماس و غیره را بر روی آن درج کرد.

ابعاد پاکت ملخی و پاکت A4

جنس پاکت ملخی و پاکت A4

پاکت‌های نامه دارای انواع مختلفی هستند که کاربردهای آنها با توجه به موقعیت‌های مختلف متفاوت است. جنس برخی از این پاکت‌ها کاغذی بوده و جنس برخی دیگر پلاستیکی است. هر اندازه گرماژ کاغذ بالاتر باشد کیفیت و استحکام آن نیز افزایش خواهد یافت. در کل جنس کاغذی که برای پاکت ملخی و پاکت A4 استفاده می‌شوند، به شرح زیر هستند:

۱. کاغذهای کتان: این نوع کاغذها که در گرماژ ۱۲۰ گرم طراحی می‌شوند بسیار ساده و ضخیم هستند. معمولا پاکت‌هایی که از جنس کاغذ کتان ساخته می‌شوند، برای محتویاتی که محرمانه هستند و قرار است چیزی از درون آن دیده نشود بکار می‌روند.

۲. کاغذهای گلاسه: این نوع کاغذها که در گرماژ ۱۳۵ و ۱۲۰ گرم به بازار عرضه می‌شوند، بسته به سلیقه و انتخاب مشتری برای مرسولات رسمی و غیر رسمی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳. کاغذهای تحریر: این گونه کاغذها که با گرماژ ۸۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ گرم عرضه می‌شوند، نسبت به دیگر کاغذها وزن کمتری داشته و به همین دلیل از ظرافت بالایی برخوردار هستند.

شایان ذکر است که پاکت نامه‌های ملخی و  A4 از جنس پلاستیکی نیز به بازار عرضه می‌شوند که به دلیل ویژگی‌هایی چون انعطاف‌پذیری و تنوع رنگ زیاد، محبوبیت بسیار بالایی دارند. این نوع پاکت‌ها در رنگ‌های متنوعی تولید شده‌اند و جنس آنها نیز بسیار متحکم و در عین حال انعطاف‌پذیر است و در برابر خط و خش از مقاومت بالایی برخوردار هستند. پاکت‌های پلاستیکی به دلیل داشتن دکمه، گزینه مناسبی برای نگهداری از اسناد و مدارک شما به‌شمار می‌آیند.

جنس پاکت ملخی و پاکت A4

قیمت پاکت بسته بندی ملخی و پاکت A4

قیمت این دو پاکت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. جنس پاکت، ابعاد و تعداد آن، در قیمت نهایی این محصول تاثیر مستقیم داشته و برای تمام سفارشات نمی‌توان یک قیمت واحد را اعلام کرد. شما با انتخاب سایز پاکت، نوع چاپ و تعداد مورد نظر، می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای و کاملا آسان، قیمت پاکت بسته بندی ملخی و پاکت A4 را از سایت ارمغان گرافیک دریافت کنید.

اگر تصمیم دارید پاکت‌های خود را با طراحی خاص در تیراژهای کم تحویل بگیرید، می‌توانید از چاپ دیجیتال استفاده کنید. چاپ افست نیز این امکان را به شما خواهد داد که پاکت‌ها را به‌صورت دو رو و تمام صفحه برای شما با قیمت مناسب و تیراژ بالا چاپ کند.

قیمت پاکت بسته بندی ملخی و پاکت A4

طریقه سفارش پاکت از ارمغان گرافیک

برای ثبت سفارش چاپ انواع پاکت در سایت ارمغان گرافیک، پس از وارد شدن به صفحه مورد نظر، اطلاعات خواسته شده نظیر تعداد، جنس و زمان آماده‌سازی را انتخاب کنید. پس از این کار شما به صفحه پرداخت هزینه هدایت می‌شوید و پس از پرداخت هزینه، نحوه تحویل و دریافت سفارش خود را انتخاب می‌کنید.

شما می‌توانید برای ثبت سفارش آنلاین به همین سایت مراجعه کرده و پس از آماده شدن سفارشتان، آن را به‌صورت حضوری یا از طریق پست تحویل بگیرید.

طریقه سفارش پاکت از ارمغان گرافیک