وبلاگ

چرا باید از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم؟

چرا باید از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم

راه‌های بسیاری برای تبلیغ یک محصول یا خدمات وجود دارد، یکی از راه‌های اصلی استفاده از هدایا تبلیغاتی است. این محصولات به نحوی گیرنده را جذب نام و لگو تجاری شرکت می‌کند. علت استفاده از هدایای تبلیغاتی، ترغیب مشتری به خرید یا استفاده از خدمات تبلیغ شده است. استفاده از هدایا تبلیغاتی در مقایسه با سایر تبلیغات میزان موفقیت خوبی را در پی داشته است. به همین دلیل صنعت هدایا تبلیغاتی در حال گسترش است.

هدایای تبلیغاتی به عنوان قدردانی از وفاداری مشتریان به آن‎ها داده شده و برای شرکت‌ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی ارزشمند در رابطه شرکت و مشتری شناخته می شود. در این مقاله سعی بر این داریم که شما را با تاثیر هدایای تبلیغاتی بر مخاطب آشنا کنیم و چرا هدایای تبلیغاتی را به عنوان هدیه انتخاب می‌کنیم را برای شما شرح دهیم، پس تا انتها مقاله ما را یاری کنید.

هدیه تبلیغاتی چیست ؟

هدیه تبلیغاتی راهی منحصر به فرد برای تبلیغات شرکت و حفظ برند در ذهن مشتریان است. این هدایا افراد بسیاری را با برند شرکت آشنا کرده و تصویری از شرکت را منعکس می‌کند. از هدایا تبلیغاتی می‌توانید به عنوان پاداش برای مشتریان وفادار که مبلغ مشخصی را خرید می‌کنند در نظربگیرید. اقلامی که به عنوان محصول تبلیغاتی در نظرگرفته می‌شود، معمولا هدایا رایگانی هستند که نام، آرم یا پیام شرکت را روی خود دارند.

بسیاری از مردم زمانی که به هدیه تبلیغاتی فکر می کنند به یاد خودکار، تی شرت، تقویم ، گلدان تبلیغاتی می افتند. موارد دیگری مانند بطری های آب، کیف های حمل و نقل، دفترچه یادداشت یا گلدان و نمونه‌های بیشتری نیز هستند. با این حال، تقریباً هر چیزی که فکرش را کنید می‌تواند به یک هدیه تبلیغاتی تبدیل شود.

هدیه تبلیغاتی چیست ؟

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر مخاطب

هنگامی که محصولی را رایگان را در مراسمات و همایش‌ها هدیه می‌دهید، حس موفقیت را برای گیرنده ایجاد می کنید. آن‌ها احساس می‌کنند کاری که انجام داده‌اند آن‌ها را شایسته کسب این محصول رایگان کرده است. حس وفاداری ارائه محصولات رایگان در مورد کارمندان نیز موثر است. می توانید این موارد تبلیغاتی را در رویدادها یا مهمانی‌های شرکت خود به آنها بدهید.

این هدایا باعث می‌شود که کارمندان احساس کنند در شرکت ارزشمند هستند و هر بار که از آن هدیه استفاده می کنند، حس وفاداری بیشتری به شرکت ایجاد می‌شود. به طور متوسط، هدایا تبلیغاتی حدود پنج ماه نگهداری و 1000 بار دیده می‌شود. با این حال، هر چه هدیه تبلیغاتی مفیدتر باشد، مدت بیشتری نگهداری می‌شود و تأثیر گذاری آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر مخاطب

چرا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم؟

دلایلی وجود دارد که چرا هدایای تبلیغاتی، یکی از اولین تکنیک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شده است وعلت استفاده از هدایای تبلیغاتی چیست؟ اگر یک دقیقه به خانه یا محل کار خود نگاه کنید، احتمالاً خواهید دید که حداقل یک محصول تبلیغاتی در اطراف شما وجود دارد. امروزه هدایا تبلیغاتی با وجود تبلیغات تلویزیونی و دیجیتال همچنان پربازدیدترین شکل تبلیغات در میان مصرف‌کنندگان هستند.

هدایای تبلیغاتی بسیار فراتر از آگهی‌های بازاریابی معمولی و سایر ایده‌های تبلیغاتی مشابه هستند. تقریباً 72 درصد از دریافت کنندگان هدایای تبلیغاتی در یک نمایشگاه گفتند که برندی را که کالا را به آنها هدیه داده به خاطر دارند. این عدد نشان دهنده دیده شدن برند شما با هدایای تبلیغاتی است. در زیر علت استفاده از هدایا تبلیغاتی را ذکر کرده ایم:

  • بهبود شناخت برند

اگر می خواهید مشتریان جدیدی به دست آورید، باید مطمئن شوید که آنها با برند شما و آنچه را که ارائه می دهید آشنا هستند. هدایا تبلیغاتی به مشتریان کمک می‌کند که برند و خدمات شرکت را به خاطر بسپارند. اگر هدیه تبلیغاتی مناسبی را انتخاب کنید مدت طولانی برای آن‌ها باقی می‌ماند که شرکت و برند شما را یادآوری می‌کند.

  • قرار گرفتن در معرض دید

برخی ازاقلام تبلیغاتی برای چند ثانیه جلوچشم مشتری باقی می‌مانند. در نظر داشته باشید که آیتم‌های تبلیغاتی مفید می‌توانند در اکثر مواقع در معرض دید قرار بگیرند. با این کار صدها نه هزاران نفر با برند شما آشنا می‌شوند و آن را در ذهن خود می‌سپارند.

  • وفاداری مشتری را افزایش دهید

در کسب کارتان نباید هدایا تبلیغاتی را فقط به مشتریان احتمالی و جدید هدیه دهید. باید مشتریان فعلی خود را نیز در نظر بگیرید تا از حمایت آن‌ها تشکر کرده باشید. با این کار به مشتریان می‌گوید چقدر برایشان ارزش قائل هستید و ثابت می‌کنید که برای شما فقط یک  واحد پول نیستند. چنین هدایایی موجب می‌شود که برند شما بخشی از زندگی روزمره آن‌ها شود.

  • موجب بازاریابی دهان به دهان می‌شود

تبلیغات دهان به دهان یکی از مؤثرترین اشکال بازاریابی است و باید تا حد امکان از آن استفاده کرد. هدایا تبلیغاتی موجب صحبت کردن در مورد برند و شرکت می‌شود که مصرف کنندگان را به ارئه اطلاعات دعوت می‌کند.

  • بهبود بازاریابی

هدیه دادن اقلام تبلیغاتی به کارمندان باعث ایجاد حسن نیت و ایجاد وفاداری می شود. این تلاش‌ها فرهنگ محیط کار را تقویت کرده و سازمان شما را به مکانی برای استعدادهای برتر تبدیل می‌کند.

چرا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم

چه هدیه تبلیغاتی برای مجموعه خود انتخاب کنیم

هدایا تبلیغاتی اقلام رایگانی هستند که با برند و نام یک شرکت شخصی سازی شده است. امروزه هدایای تبلیغاتی فراتر از خودکارهای ساده هستند. همانند اقلام مفیدی مانند بطری‌های آب، کیف‌های حمل و نقل، دفترچه یادداشت، لیوان‌های مسافرتی شخصی، چتر یا جاکلیدی‌ را شامل می‌شود. این هدایا برای استفاده روزمره کاربردی هستند و نام و برند شما در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد.

 لباس تبلیغاتی، جاکلیدی، لیوان، گلدان، سررسید، دفتر یادداشت، فلش، ماگ، … نیز هدایای تبلیغاتی موثری هستند که به راحتی می توان لوگوی خود را به صورت واضح روی این هدایا طراحی کرد. با این حال، هر چیزی می تواند یک آیتم تبلیغاتی باشد،  یکی از مواردی که در انتخاب هدایا تبلیغاتی خود باید در نظر داشته باشید این است که آن هدیه  برای مصرف کننده مفید باشد.

در آن زمان است که مردم به دریافت هدایا تبلیغاتی پاسخ می دهند. پس در نظر داشته باشید که هدایا علاوه بر اینکه باید برند شرکت را تبلیغ کند برای مشتری کارایی داشته باشد. نمونه‌ای از هدایا تبلیغاتی که می‌توانید برای مجموعه خود انتخاب کنید را لیست کرده ایم:

لباس تبلیغاتی

یکی از انواع هدایای تبلیغاتی محبوب، لباس تبلیغاتی است. هنگامی که توسط مصرف کننده پوشیده می شود، به عنوان یک تبلیغ و همچنین یک هدیه رایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هدیه تبلیغاتی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

بطری آب و لیوان چای

مردم هر روز از لیوان‌های چای و بطری‌های آب استفاده می‌کنند، بنابراین این اقلام هدایای تبلیغاتی عالی هستند. هر بار که شخصی از آیتم استفاده می‌کند، لوگوی شرکت شما را می‌بیند. بنابراین وقتی به دنبال خدمات یا محصولاتی است که شرکت شما ارائه می‌دهد، احتمالاً کسب‌وکار شما را به خاطر می‌آورد.

جاکلیدی

جاکلیدی با اطلاعات حک شده بر روی آن یک هدیه پیچیده است که باید برای وفادارترین مشتریان شما رزرو شود. جاکلیدی‌های پلاستیکی یا چرم مصنوعی مد روز و جذاب هستند و به اندازه کافی مقرون به صرفه که می‌توانید به همه مشتریان خود ارائه دهید.

گلدان تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی مدرن و جدیدی است که جای بسیار کمی را اشغال می‌کند به همین منظور بر روی میز می‌گذارند. این محصول عمر طولانی دارد و سالیان دراز در دید افراد مختلف قرار می‌گیرد. گلدان‌های تبلیغاتی با گیاهانی که در خود دارند حس طراوت و تازگی را به محیط می‌دهند و موجب ایجاد شادابی در افراد می‌شود.

چه هدیه تبلیغاتی برای مجموعه خود انتخاب کنیم

نکته پایانی

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، علت استفاده از هدایای تبلیغاتی بسیار ساده است زیرا وقتی صحبت از تبلیغ کسب و کار شما می‌شود، هدایا تبلیغاتی راهی کم هزینه و بسیار موثر برای افزایش شناخت برند و بهبود فروش هستند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که مردم تمایل دارند به برندهایی که محصولات تبلیغاتی با کیفیت بالا  به آنها هدیه می دهند، وفادار باشند.

هدیه تبلیغاتی کم‌هزینه یک مزیت محسوب می‌شود، اما اقلام تبلیغاتی با کیفیت پایین اینطور نیستند. دادن یک هدیه با کیفیت عالی به مشتری برای اولین بار باعث می شود که آنها شما را به عنوان یک تجارت با کیفیت بالا به یاد آورند. می‌توانید با مراجعه به سایت ارمغان گرافیک از هدایایی تبلیغاتی باکیفیت این شرکت معتبر خریداری کنید و لطفا برای ما کامنت بگذارید که چرا هدایای تبلیغاتی را برای شناخته شدن برند خود انتخاب می‌کنید.

سوالات متداول

✅بهترین هدایای تبلیغاتی کدام هستند؟

 تی شرت، گلدان، خودکار، لیوان، بطری‌های آب، فلش، هدفون، کیف های حمل و نقل، جا کلیدی، سررسید و …

✅چه هدیه‌ای می‌توانید به مشتریان بدهید؟

ابتدا باید هزینه که برای تهیه هدیه تبلیغاتی می‌کنید را در نظر بگیرید و بر مبنای آن هدیه‌ای باکیفیت متناسب با شرکت خود برای مشتری تهیه کنید، هدایا تبلیغاتی تصویری از شرکت شما را نمایش می‌دهد پس در انتخاب خود دقت کنید.

✅چگونه از هدیه در تبلیغات استفاده می‌کنید؟

با هدایا تبلیغاتی منحصر به فردی که ارائه می‌دهید، مخاطبان را با هدایا درگیر کنید و توجه مشتری را به برند خود جلب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *