وبلاگ

نکات مهم در مورد هدایای تبلیغاتی

نکات مهم در مورد هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی نتیجه  یک استراتژی آزمایش شده است که اکثر مشاغل به آن روی آورده اند. این هدایا غالبا قیمت معقول و مناسبی دارند و در زندگی روزمره ما استفاده می‌شوند. هدف اصلی هدایا تبلیغاتی این است که تصویری از برند در ذهن مخاطب باقی بماند. به همین خاطر بر روی هدایای تبلیغاتی، برند و لوگو خود را طراحی می‌کنند تا تاثیر ماندگاری بر روی مشتری ایجاد کنند.

هدایای تبلیغاتی راهی عالی برای جذب مشتریان جدید و تشکر از مشتریان فعلی شما محسوب می‌شود.  اما باید در نظر داشته باشید که نکات جالب در مورد هدایا تبلیغاتی موجب دیده شدن آن‌ها می‌‌شود و اگر به آن‌ها اهمیت ندهید در فروش هدایا تبلیغاتی موفق نخواهید بود. با ما همراه باشید که در این مطلب به 10 نکته جالب در مورد هدایای تبلیغاتی اشاره می‌کنیم که به شما در انتخاب درست هدایای تبلیغاتی کمک می‌کند.

1.     بودجه برابر با هزینه

قبل از تهیه هدایای تبلیغاتی از میزان بودجه خود مطمئن شوید. سپس اقلام و مقادیر متناسب با محدوده قیمت خود را پیدا کنید. به تاثیر هدایا تبلیغاتی بر روی مشتری هدف فکر کنید که آن اقلام به کار شما ارزش می‌دهند یا پس از مدتی دور ریخته می‌شود. هنگام خرید هدایا تبلیغاتی باید این نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید بودجه در نظر گرفته شده را نسبت با مزایای یک کالا متعادل سازید.

2.     مشتری هدف خود را بشناسید

یکی از نکات جالب در مورد هدایای تبلیغاتی و فروش موفق این است که مشتری هدف خود را بشناسید. سعی کنید تبلیغات خود را بر اساس نیازها و سبک زندگی مشتریان خود طراحی کنید. این امر موجب می‌شود مخازب بیشتر با تبلیغات شما درگیر شود. تحقیقات در این زمینه به شما کمک می‌کند چه نوع فروشی برای مشتریان جذاب‌تر است تا بتوانید موفقیت بیشتری را تجربه کنید.

3.     خلاق بودن

طراحی هدایا تبلیغاتی منحصر به فرد و چشم نواز می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید و آنها تشویق می‌شوند تا تجارت شما را نسبت به رقبای انتخاب کنند. روزانه ده‌ها پیشنهاد تبلیغاتی از راه‌های مختلف به مشتریان می‌شود، زمانی پیشنهاد شما دیده می‌شود که یک رویکرد خلاقانه در زمینه هدایای تبلیغاتی داشته باشید. این امر موجب افزایش مشتری و فروش بیشتر می‌شود. پس به دنبال شرکت‌های هدایای تبلیغاتی باشید که به جای نشان دادن کاتالوگ در مورد یک طرح نو صحبت کنند.

خلاق بودن هدیه تبلیغاتی

4.     ارزشمندی برند

مشتریان دوست دارند احساس ارزشمندی کنند. به همین منظور ارسال هدایا تبلیغاتی شیک برای آن‌ها باعث به وجود آمدن حس ارزشمندی در برند و مشتری می‌شود. اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها در انتخاب هدایای تبلیغاتی ارزان اشتباه می‌کنند. اقلام ارزان برای نمایشگا‌های تجاری خوب هستند. اما برای مشتریان حوزه کاری خود بهتر است همیشه محصولات باکیفیت را انتخاب کنید. آن‌ها متوجه خواهند شد که شما برای آنها ارزش قائل هستید. این به نوبه خود مشتری را تشویق می کند که به برند شما وفادار بماند در نتیجه در کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد.

5.     تبلیغ خود را تبلیغ کنید

مهم است مشتریان هدف از هدایا تبلیغاتی شما اطلاع داشته باشند تا بتوانید اثربخش باشید. هدایای تبلیغاتی خود را از طریق کانال‌های خاص مانند رسانه اجتماعی یا وب سایت‌ها به مشتری خود نشان دهید. هنگامی که تبلیغ می‌کنید، سعی شما بر آن باشد که مخاطب را متقاعد برای خرید کنید تا در نهایت پاسخ مثبت مشتریان را جلب کنید.

6.     اثر بخشی هدایا تبلیغاتی

یکی از بهترین راه‌ها اثر بخشی هدایا تبلیغاتی این است که اقلامی که تهیه می‌کنید را بر روی میز قرار بگیرد. زیرا با این کار شانس بیشتری برای به خاطر سپردن برند دارید. هدایای بر روی میز علاوه بر این‌که برند شما را به مخاطب یادآوری می‌کند موجب می‌شود افرادی که از دفتر عبور می‌کنند نیز برند شما را می‌بینند.

اثر بخشی هدایا تبلیغاتی

7.     تامین کننده قابل اعتماد

هنگام خرید هدایا تبلیغاتی، باید اطمینان حاصل کنیم که تامین کننده قابل اعتماد است. زیرا هدایا را در تعداد بالا خریداری می‎کنیم و اگر تامین کننده قابل اعتماد نباشد، ممکن است محصولات بی‌کیفیتی را تحویل دهد که برند شما را زیر سوال ببرد. بهترین کار این است که با تعدادی از افراد مختلف ملاقات کنید تا در مورد ایده و بودجه شما نظر دهند. این‌کار به شما کمک می‌کند که بهترین ارائه دهنده هدایای تبلیغاتی را پیدا کنید.

8.     زمان کافی برای سفارش

زمان کافی را برای فرایند تولید و اثبات محصول در نظر بگیرید. بهتر است نمونه‌ای از هدایا تبلیغاتی را قبل از تولید انبوه محصول واقعی مشاهده کنید. این کار باعث می‌شود که در طراحی یا اجرا مشکلی به وجو آید با هزینه کم برطرف شود. همچنین باید زمان تحویل را در نطر بگیرید. خصوصا اگر در حال سفارش هدایا برای مراسمات خاص یا نمایشگاه هستید. ممکن است طراحی تا تولید زمانبر باشد و اگر بخواهید محصول را فوری تولید کنید. متوجه می‌شود که هزینه بالاتری را باید پرداخت کنید و احتمال بی‌کیفیتی محصول نیز می‌باشد.

9.     ایجاد فعالیت در مردم

وقتی مخاطب هدایا تبلیغاتی را لمس و مونتاژ می‌کند احتمالا آن را بهتر به خاطر می‌سپارد. این مدل تبلیغات باعث ایجاد حس مثبت و آرامش در طرف می‌شود. شما می‌توانید نام تجاری خود را با این احساسات مرتبط کنید. نمونه ای از هدایای تبلیغاتی قابل جمع آوری شامل گلدان تبلیغاتی، پازل، مکعب تصویرو … می‌شود که پس از تکمیل بر روی میز قرار می‌دهد.

10.  سازگار با محیط زیست

توصیه نهای ما به شما این است که هدایای تبلیغاتی عالی محصولاتی هستند که نشان سبز را دارند. اقلام تبلیغاتی که نقش در حفظ محیط زیست دارند، بیشتر از هر موردی دیگری محبوب و پرکاربرد هستند. محصولات سازگار با محیط زست عبارتند از کیسه خرید قابل استفاده مجدد، گلدان و … برای ایجاد یک تصویر سبز از خود، ارائه محصولاتی هستند که با محیط زیست سازگاری دارند.

نکته پایانی

با توجه به نکات جالب در مورد هدایای تبلیغاتی که گفته شد، ارائه محصولات تبلیغاتی باعث بهبود یادآوری برند و افزایش فروش می‌شود. با این حال، هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی باید مطمئن شوید که این هدیه مفید، خوب و باکیفیت طراحی شده است و نشان دهنده برند شرکت شما است.  هنگامی که این ویژگی ها برآورده شوند، محصول تبلیغاتی شما به احتمال زیاد برای مدت طولانی نگهداری می‌شود که به دیده شدن برند کمک شایانی می‌کند. چنانچه نکته جالب در مورد هدایای تبلیغاتی مد نظر شما عزیزان است و در مقاله گنجانده نشده است، لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

هدف از هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی، اقلامی هستند که برای تبلیغ یک تجارت یا برند استفاده می شوند. برخی از نمونه‌ها شامل خودکار، لیوان، کیف یا تی‌شرت است که نام یا لوگوی یک شرکت روی آن چاپ شده است.

هدایای تبلیغاتی در پیشبرد فروش تاثیر می‌گذارد؟

به سادگی می‌توان گفت که هدایای تبلیغای عامل اصلی شناخته شدن برند و افزایش فروش است.

اهداف اصلی هدایای تبلیغاتی چیست؟

دیده شدن برند، افزایش فروش، ایجاد آگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *