در حال نمایش 3 نتیجه

این روزها با توسعه تکنولوژی خدمات چاپ پیشرفت چشمگیری داشته و کسب‌وکارها در مواردی چون قبض و رسید باید بهترین گزینه را انتخاب کنند. شاید برایتان سوال باشد که از قبض رسید در چه مواردی استفاده می‌شود؟ آیا می‌دانید برای سفارش طرح پیشنهادی خود باید چه روندی را طی کنید؟ یا شاید درباره نوع کاغذ، سایز برگه‌های قبض رسید، اطلاعات مندرج در آن، استانداردهای لازم برای طراحی و چاپ و سایر موارد مرتبط سوال داشته باشید.

 ما پاسخ به تمامی پرسش‌های ذهنی شما عزیزان را به‌صورت یک راهنمای کامل در متن زیر ارائه داده‌ایم، تنها کافی است که برای دریافت پاسخ خود تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

قبض

درباره قبض و رسید ها چقدر اطلاعات دارید؟

قبض و رسید دو مفهوم مرتبط با مدارک مالی هستند که در فعالیت‌های مالی و تجاری استفاده می‌شوند؛ هر صنف خرید‌وفروشی به قبض رسید خرید، فروش و … نیاز دارد تا لیست اطلاعات و فاکتور معاملات خود را بر روی آن‌ها ثبت کند. البته در مفهوم اصلی این نوع برگه‌های معتبر و قانونی یعنی ” قبض و رسید” تفات‌هایی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی معنی و کاربرد این دو مورد خواهیم پرداخت.

معنی و مفهوم برگه قبض چیست؟

قبض، یک مدرک یا فاکتور مالی است که نشان دهنده پرداخت یا وصول وجه به عنوان پرداخت بابت یک محصول یا خدمت است. قبض‌ها معمولاً شامل اطلاعاتی مانند مبلغ پرداختی، تاریخ پرداخت، جزئیات محصول یا خدمت و مشخصات فروشنده یا شرکتی که قبض را صادر می‌کند، می‌شوند.

قبض‌ها می‌توانند به‌صورت چاپی یا الکترونیکی باشند. مثال‌هایی از قبض‌ها شامل قبض‌های برق، گاز، تلفن، آب و خرید محصولات و خدمات مختلف می‌شود؛ به‌طور قطع شما با همه این موارد آشنا هستید.

 برگه رسید چیست؟

رسید نیز یک مدرک مالی است که نشان می‌دهد وجهی دریافت شده است. رسیدها معمولاً شامل اطلاعاتی مانند مبلغ دریافتی، تاریخ دریافت و جزئیات دریافت کننده و پرداخت کننده هستند. رسیدها می‌توانند برای وصول وجه نقد، پرداخت بر اساس چک یا از طریق روش‌های دیگری استفاده شوند.

همچنین، رسیدها می‌توانند به‌صورت چاپی یا الکترونیکی باشند. مثال‌هایی از رسیدها شامل رسیدهای پرداخت نقدی، بانکی، پرداخت چک و پرداخت الکترونیکی هستند که در اکثر کسب‌وکارها به این موارد نیاز است.

در کشورهای مختلف، قوانین مالی و رویه‌های مربوط به قبض و رسیدها برای شرکت‌ها، کارخانه‌جات و به‌‌طور کلی هر خریدوفروشی ممکن است متفاوت باشند؛ اما در کل استفاده از قبض و رسیدها الزامی هستند و باید برای ارائه به مشتریان و نگهداری در سوابق مالی و حسابداری استفاده شوند.

 برگه رسید چیست؟

بررسی اهمیت و دلایل استفاده از رسیدها

استفاده از رسیدها و اهمیت آنها در فعالیت‌های مالی و تجاری بسیار مهم است. ما در ادامه به‌طور کامل توضیحاتی درباره دلایل استفاده از رسیدها و اهمیت آنها را برای شما عزیزان لیست کرده‌ایم.

  1. ثبت مالی و حسابداری

رسیدها به عنوان مدارک قانونی دریافت و پرداخت وجوه، به افراد اجازه می‌دهند تا تراکنش‌های مالی خود را ثبت کنند و سوابق مالی معتبر و قابل اعتمادی را ایجاد کنند. این امر به افراد کمک می‌کند تا به طور دقیق مبالغ دریافتی و پرداختی خود را ردیابی کنند و در مدیریت مالی و حسابداری خود بهبود ببخشند.

  1. اثبات وجود تراکنش

از این برگه‌ها به عنوان مدارکی قابل قبول و قانونی برای اثبات وجود تراکنش‌های مالی شما عمل می‌کنند. آنها نشان می‌دهند که شما وجهی دریافت کرده یا پرداخت نموده‌اید و این اطلاعات می‌توانند در مورد ارتباطات تجاری، قراردادها، مذاکرات قانونی و ادعاهای مالی به‌کار می‌آیند.

  1. شفافیت امور

 با صدور و دریافت رسیدها، شما و نفرات مقابل اطمینان حاصل می‌کنید که تراکنش‌های مالی به درستی انجام شده‌اند و هیچ ابهامی وجود ندارد. این امر به شما و مشتریان یا همکاران شما اعتماد بیشتری جهت همکاری و تعامل‌های مالی میان شما می‌شود.

  1. مدیریت مالی و بودجه‌بندی

 با در دست داشتن این برگه های معتبر و قانونی، شما می‌توانید به طور دقیق هزینه‌ها و درآمدهای خود را رصد کنید و بر اساس آنها برنامه‌ریزی مالی و بودجه‌بندی صحیحی را انجام دهید. این امر به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی مالی خود را بهبود بخشید و از منابع مالی خود بهینه استفاده کنید.

  1. قوانین مالی و مالیاتی

از طرفی دیگر استفاده از قبض رسیدها در بسیاری از صنف‌ها بر اساس قوانین مالی و مالیاتی، الزامی هستند. آنها به شما اجازه می‌دهند تا تراکنش‌ها و درآمدهای خود را به صورت صحیح و مطابق با قوانین مالی و مالیاتی گزارش دهید و مشکلات حقوقی و مالی را کاهش دهید.

درمجموع، استفاده از رسیدها در فعالیت‌های مالی و تجاری بسیار یک امر بسیار پر اهمیت است. این برگه‌های معتبر و قانونی نه تنها به شما و مشتریان و همکاران‌تان در کسب اطمینان دو طرفه از معاملات کمک می‌کند؛ بلکه در مدیریت مالی، حسابداری، اثبات تراکنش‌ها و رعایت قوانین مالی و مالیاتی نیز بسیار مؤثر هستند.

بررسی اهمیت و دلایل استفاده از رسیدها

قبض رسید حاوی چه اطلاعاتی است؟

قبض  رسیدها حاوی اطلاعات مهمی درباره تراکنش‌های مالی هستند. نکات مهمی که در حین معامله مورد بررسی و ثبت قرار می‌گیرند، می‌بایست حتما در این برگه ذکر شوند که دلایل اهمیت قبض رسید تلقی می‌شوند.

در ادامه توضیحاتی درباره قبض رسیدها را برای شما عزیزان آورده ایم؛ برای کسب دانش بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. محتوا و اطلاعات درج شده در قبض رسید شامل موارد زیر می‌شود که در ادامه برایتان لیست کرده‌ایم.

  1. نام و اطلاعات فروشنده یا پرداخت کننده

 قبوض و رسیدها معمولاً شامل نام و اطلاعات فروشنده یا پرداخت کننده هستند. این شامل نام فروشنده، نشانی، شماره تماس، شماره حساب بانکی و سایر مشخصات فروشنده یا پرداخت کننده می‌شود.

  1. تاریخ تراکنش

تاریخ تراکنش را نیز جزء اطلاعات مهم ثبت شده در این برگه‌های قانونی هستند. این تاریخ نشان می‌دهد که تراکنش در چه زمانی انجام شده است.

  1. شماره و شناسه تراکنش

 برخی از قبض و رسیدها شامل شماره و شناسه تراکنش می‌شوند. این اطلاعات به عنوان شناسه یکتا برای تراکنش استفاده می‌شوند و می‌توانند در صورت نیاز برای پیگیری و اثبات تراکنش استفاده شوند.

  1. مبلغ تراکنش

 قبض و رسیدها حاوی مبلغ تراکنش و خرید و فروش هستند. این مبلغ نشان می‌دهد که چه مقدار وجه دریافت یا پرداخت شده است.

  1. جزئیات محصول یا خدمت

در صورتی که تراکنش مربوط به یک کالا یا خدمت خاص باشد، قبض و رسیدها ممکن است شامل جزئیات محصول یا خدمت باشند. این شامل نام محصول یا خدمت، توضیحات، کد محصول، قیمت و سایر جزئیات مربوطه است.

  1. روش پرداخت

اطلاعاتی درباره روش پرداخت نیز می‌بایست در برخی رسید‌ها قید شوند. این ممکن است شامل جزئیاتی مانند پرداخت نقدی، پرداخت با چک، پرداخت الکترونیکی و سایر روش‌های پرداخت باشد.

  1. امضا یا مهر تأیید

اعتبار اصلی و قانونی بودن این برگه‌های مالی تحت عنوان قبض و رسید، با گذاشتن مهر تایید و امضای مدیرعامل و حسابدار رسمی شرکت و یا هر شخص دیگری که حق امضا دارد، قابل تایید است. این امضا و گذاشتن مهر تایید نشان می‌دهد که فروشنده یا پرداخت کننده تراکنش مالی را تأیید کرده است.

علاوه‌بر اطلاعاتی که در قسمت بالا به توضیح آن‌ها پرداختیم، ممکن است اطلاعات خاص دیگری متناسب با نیاز و خواسته قوانین حقوقی شرکتی و حوزه صنفی مختلفی که با آن معاملات را انجام می‌دهید نیاز باشد.

قبض رسید حاوی چه اطلاعاتی است؟

بررسی اجزای مختلف یک برگه قانونی رسید

یک برگه رسید می‌بایست حاوی اطلاعات مهم باشد؛ تا در آینده بتوان برای امور ثبتی، حسابداری و قانونی به آن استناد کرد و باید شامل اجزای زیر باشد.

  1. نام و اطلاعات فروشنده یا پرداخت کننده
  2. تاریخ و زمان تراکنش
  3. شماره رسید
  4. جزئیات محصول یا خدمت
  5. مبلغ تراکنش:
  6. روش پرداخت:
  7. شرایط بازپرداخت
  8. مهر و امضا

توجه داشته باشید که ممکن است در رسیدها بخش‌های دیگری بسته به نوع تراکنش و نیازهای مربوطه نیز وجود داشته باشد.

بررسی اجزای مختلف یک برگه قانونی رسید

شناخت انواع مختلف رسیدها و کاربردهای آنها

رسیدها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع کار و فعالیت هر مجموعه و شرکتی، و همچنین موضوع تراکنش بکارگیری آنها، کاربردهای متفاوتی دارند. در ادامه، به بررسی برخی از انواع رسیدها و کاربردهای آنها اشاره خواهیم نمو.

  • برگه رسید خرید

این نوع رسید بیشتر در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها صادر می‌شود. رسید خرید نشان می‌دهد که مشتری چه کالاهایی را خریداری کرده است و مبلغی که باید پرداخت کند. این رسیدها معمولاً شامل جزئیات محصولات، قیمت‌ها، مجموع مبلغ و جزئیات پرداخت است.

  • رسید پرداخت

وقتی که مشتری یا مشتریانی مبلغی را به فروشنده یا سازمانی پرداخت می‌کنند، رسید پرداخت صادر می‌شود. این برگه و قبض رسید شامل اطلاعاتی مانند نام پرداخت کننده، مبلغ پرداختی، تاریخ و زمان پرداخت و روش پرداخت است. رسیدهای پرداخت می‌توانند برای ثبت و تأیید پرداخت‌های نقدی، چکی، کارت اعتباری و سایر روش‌های پرداخت مورد استفاده قرار بگیرند.

  • برگه رسید خدمات

این نوع برگه معتبر و قانونی نیز در صنایع خدماتی مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، سرویس‌های خودرو و سایر خدمات مشابه صادر می‌شود. این رسیدها شامل جزئیات خدمات دریافتی مانند نام خدمت، تاریخ و زمان، قیمت و مجموع مبلغ پرداختی است.

  • برگه رسید انتقال وجه

این برگه و قبض وقتی که یک شخص وجهی را به شخص دیگری انتقال می‌دهد، به اصطلاح رسید انتقال وجه صادر می‌شود. این رسید شامل جزئیات مانند نام فرستنده و گیرنده، مبلغ انتقال، تاریخ و زمان انتقال و شناسه تراکنش است.

  • رسید بانکی

 وقتی که در یک حساب بانکی وجهی واریز یا برداشت می‌شود، بانک یک رسید بانکی صادر می‌کند. این رسید شامل مشخصات حساب بانکی، مبلغ واریز یا برداشت شده، تاریخ، زمان و شناسه تراکنش است.

  • برگه رسید مالیاتی

رسیدهای مالیاتی برای ارائه تأییدیه پرداخت مالیات است و معمولاً توسط اداره مالیات یا مراکز مالیاتی صادر می‌شوند. این رسیدها شامل اطلاعاتی مانند نام و شماره مالیاتی پرداخت کننده، مبلغ مالیات، تاریخ و زمان پرداخت، شناسه تراکنش و سایر جزئیات مربوط به مالیات می‌باشند.

  • برگه رسید تحویل کالا

اگر یک کالا یا سفارش به مشتری تحویل داده شود، رسید تحویل صادر می‌شود. این رسید جزئیاتی مانند نام مشتری، تاریخ و زمان تحویل، محتوای سفارش و امضای تأیید مشتری را دارد.

شناخت انواع مختلف رسیدها و کاربردهای آنها

اطلاعات در مورد اندازه استاندارد برای قبض و رسید

اندازه استاندارد برای قبض و رسید معمولاً به قوانین شرکت‌های استفاده کننده و اطلاعاتی که بر روی این برگه‌ها چاپ می‌شود بستگی دارد. هر چقدر اطلاعات مندرج بر روی برگه‌ها و قبوض زیادتر باشد پس سایز برگه نیز باید بزرگتر در نظر گرفته شود.

اندازه استاندارد برای قبض و رسید به موارد زیر بستگی دارد.

  • باید نام سازمان یا شرکت صادر‌کننده را شامل شود.
  • آدرس دقیق سازمان یا شرکت باید در قبض و رسید ذکر گردد.
  • شماره تماس سازمان یا شرکت برای ارتباط در صورت نیاز باید وارد شود.
  • تاریخ صدور قبض و رسید باید درج گردد.
  • شماره یا کد یکتا برای قبض و رسید باید ذکر شود تا شناسایی و ردیابی آنها امکان‌پذیر باشد.
  • اطلاعات مشتری شامل نام، آدرس و شماره تلفن باید درج شود.
  • مبلغ، تاریخ و زمان تراکنش، شرح کوتاه تراکنش و سایر جزئیات مربوط به تراکنش باید در قبض و رسید قید شوند.
  • مجموع مبلغ تراکنش باید در قبض و رسید مشخص شود.
  • نوع روش پرداخت نیز باید در قبض و رسید ذکر شود، مانند نقدی، کارت اعتباری، حواله بانکی و …
  • قبض و رسید باید فضایی برای امضاء مشتری و نماینده صادرکننده داشته باشد.

مواردی که اشاره شد حالت کلی بود؛ در عمل، هر سازمان یا شرکت ممکن است قالب قبض و رسید خاص خود را برای چاپ ریسو آن‌ها در نظر داشته باشد که ممکن است با مواردی که ما اشاره کردیم نیز کمی تفاوت داشته باشد.

اطلاعات در مورد اندازه استاندارد برای قبض و رسید

چاپ قبض و رسید با استفاده از کاغذ لس

کاغذ لس به نوع خاصی از ورق‌ها گفته می‌شوند که برای نوشتن و کپی‌برداری‌های سریع عرضه شده‌اند. این نوع کاغذ در ساختار خود دارای ترکیبات شیمیایی و کربن است که با فشار و نوشتن کلمات روی آن‌ها، اثرات آن بر روی برگه های زیرین نیز باقی می‌ماند. یعنی شما بر روی برگه‌ ای نخست شروع به نوشتن می‌کنید و به‌طور همزمان آن کلمات بر روی برگه‌های زیرین نیز چاپ می شوند.

اگر از کاغذ لس برای تهیه‌ فاکتورهای رسید استفاده شود، یک کمک بسیار بزرگ به برخی از افراد و شرکت‌ها است. شرکت‌هایی که نیاز به یک حسابرسی دقیق دارند و همیشه سعی دارند امور مالی را به‌صورت دقیق با در دست داشتن چندین نسخه همزمان از قبض‌ها و فاکتورها تهیه کنند.

ایجاد چند کپی از یک رسید و فاکتور به‌صورت همزمان، علاوه بر این‌که از زمان صرفه جویی می‌کند بلکه امکان ایجاد تخلف و خطا در حساب کتاب‌ها را بسیار کاهش می‌دهد. چاپ رسید و قبض با کاغذ لس در سه حالت( 2، 3، 4 برگه‌ای) امکان‌پذیر است. به‌عنوان مثال هنگام نوشتن فاکتور رسید، به‌صورت همزمان شما 4 کپی دیگر از آن را در دسترس خواهید داشت.

چاپ قبض و رسید با استفاده از کاغذ لس

ویژگی های سفارش فاکتور رسید در ارمغان گرافیک

ارمغان گرافیک یک شرکت بسیار مجرب در زمینه چاپ انواع برگه سر رسید، سرنسخه، کارت ویزیت و … است. افرادی که در این تیم مشغول هستند بسیار خوش سلیقه و کارآزموده هستند و مطابق با استاندارد‌ها و سلایق مشتری آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

ما از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های چاپ استفاده می کنیم و بر روی کیفیت نهایی محصولات بسیار حساس هستیم، چرا که معتقدیم رضایت مشتری از کیفیت به معنای ارزشمندی کار ما است. ثبت سفارش چاپ در تیم حرفه‌ای ارمغان گرافیک بسیار آسان است.

در هر کجا از کشور عزیزمان سکونت دارید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بعد از مشاوره اولیه و تهیه نمونه اولیه و تایید شما، آن‌وقت محصول نهایی برای شما چاپ خواهد شد و برای شما ارسال خواهد شد. ما در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی که به تیم ارمغان گرافیک نسبت به سایر شرکت های طراحی برتری داده است می‌پردازیم.

ویژگی های سفارش فاکتور رسید در ارمغان گرافیک

1.     چاپ قبض و رسید با تحریر متن اختصاصی

متن اختصاصی که به تیم طراحی و چاپ می‌دهید، به معنای متنی است که شما برای چاپ روی قبض یا رسید خود می‌خواهید. این متن معمولاً شامل اطلاعات مربوط به تراکنش، مشتری، محصول یا خدمات، قیمت، تاریخ و سایر جزئیات مربوطه است.

به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، متن اختصاصی شما ممکن است شامل اطلاعاتی مانند نام فروشگاه، آدرس، شماره تماس، تاریخ و زمان سفارش، شماره سفارش، جزئیات محصولات خریداری شده، قیمت هر محصول، جمع کل مبلغ، روش پرداخت و سایر اطلاعات مربوطه باشد.

متن اختصاصی شما باید مطابق با نیازهای شما و استانداردهای معتبر طراحی و چاپ شود. برای این منظور، بهتر است با تیم طراحی و چاپ  ما در تماس باشید و جزئیات مورد نیاز را به آنها ارائه دهید تا بتوانند متن اختصاصی شما را در قالب قبض یا رسید مناسب طراحی و چاپ نمایند.

در ادامه مثالی از یک متن اختصاصی برای شرکت تولیدی را برایتان آماده کرده‌ایم تا بهتر با این موضوع آشنا شوید:

—————————————–

شرکت تولیدی X

تاریخ: [تاریخ سفارش]

شماره سفارش: [شماره سفارش]

مشتری: [نام مشتری]

آدرس: [آدرس مشتری]

تلفن: [شماره تماس مشتری]

—————————————————————–

ردیف   نام محصول   تعداد   قیمت واحد   مجموع

—————————————————————–

1         [نام محصول 1]      [تعداد 1]        [قیمت واحد 1]        [مجموع 1]

2         [نام محصول 2]      [تعداد 2]        [قیمت واحد 2]        [مجموع 2]

3         [نام محصول 3]      [تعداد 3]        [قیمت واحد 3]        [مجموع 3]

—————————————————————–

جمع کل: [جمع کل مبلغ]

روش پرداخت: [روش پرداخت]

—————————————————————–

با تشکر از انتخاب شما. محصولات ما با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند. در صورت هرگونه سوال یا ابهام، لطفاً با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: [شماره تماس شرکت]

ایمیل: [ایمیل شرکت]

وبسایت: [آدرس وبسایت شرکت]

—————————————–

در این مثال، جزئیات سفارش شامل نام مشتری، آدرس، تلفن و سایر اطلاعات مشتری در بالای قبض قرار دارد. سپس در بخش مربوط به جزئیات سفارش، نام محصول، تعداد، قیمت واحد و مجموع هر محصول ذکر می‌شود. در انتها، جمع کل مبلغ و روش پرداخت و همچنین اطلاعات تماس شرکت برای هرگونه سوال یا ابهام آورده شده است.

2.     انتخاب انواع سایز برای چاپ قبض و رسید

برای چاپ قبض و رسید، معمولاً از اندازه‌های استاندارد کاغذ استفاده می‌شود. در زیر، چندین نوع سایز متداول برای چاپ قبض و رسید را ذکر می‌کنیم.

  • A4: این سایز (210 × 297 میلی‌متر) یکی از متداول‌ترین سایزها برای چاپ قبض و رسید است. این سایز مناسب برای چاپ قبض‌های عمومی، فاکتورها و سند‌های مالی است.
  • A5: سایز A5 (148 × 210 میلی‌متر) کوچکتر از A4 است و برای چاپ رسیدها، فاکتورهای کوچک و سند‌هایی که فضای کمتری نیاز دارند، مناسب است.
  • رول پرینتر: در برخی موارد، برای چاپ قبض و رسیدها از رول کاغذ استفاده می‌شود. این رول‌ها اندازه و عرض متفاوتی دارند و ممکن است براساس نیاز خاص شما باید سایز مناسب را انتخاب کنید.

در هر صورت، بهتر است قبل از چاپ قبض رسید، با کارشناسان تیم طراحی و چاپ ارمغان گرافیک مشورت کنید تا سایز مناسب برای نیازهای خاص شما تعیین شود و از مشکلات احتمالی در زمینه سایز و نحوه چاپ جلوگیری شود.

3.     طراحی سفارشی قبض و رسید با توجه به نیازهای شما

با توجه به سلایق و نیازهای شما، می‌توانید قبض و رسید را با طراحی سفارشی و منحصر به فرد خود طراحی کنید. در این صورت، می‌توانید از تیم طراحی و چاپ حرفه‌ای یا گرافیست خلاقی کمک بگیرید. در زیر، چندین نکته را برای طراحی سفارشی قبض و رسید می‌توانید در نظر بگیرید.

  1. برندینگ

در طراحی قبض و رسید، از المان‌های برندینگ شرکت خود استفاده کنید. از لوگو و شعار شرکت و انتخاب رنگ‌هایی که با برند شما همخوانی دارند، استفاده کنید.

  1. طرح و زیبایی

 طرح و ظاهر قبض و رسید باید جذاب و زیبا باشد. می‌توانید از الگوها، تصاویر، نقوش یا سایر عناصر تزئینی استفاده کنید تا طرح جذابی برای قبض و رسید خود ایجاد کنید.

  1. قالب و ساختار

 قالب و ساختار قبض و رسید باید مناسب و قابل فهم باشد. اطلاعات مربوط به تراکنش، مشتری، محصولات و قیمت‌ها به صورت واضح و قابل خواندن قرار بگیرند.

  1. اندازه و سایز

 اندازه و سایز قبض و رسید را می‌توانید بر اساس نیازهای خود تعیین کنید. ممکن است برای تأمین فضای کافی برای اطلاعات، نیاز به سایز بزرگتر یا کوچکتری داشته باشید.

  1. قابلیت پرینت و خواندن

مطمئن شوید که قبض و رسید قابلیت چاپ را دارند و بر روی انواع پرینترها با کیفیت قابل قبولی چاپ می‌شوند. همچنین، فونت و اندازه متن باید به طور کافی بزرگ و خوانا باشد.

  1. ارائه ایده‌های جذاب

ارائه ایده در طراحی قبض رسید یک بحث اختصاصی است و باید متناسب با حوزه فعالیت شما انجام شود.

  • طرح مینیمالیستی

 اگر سلیقه شما به سادگی و طراحی مینیمالیستی است، می‌توانید با استفاده از خطوط ساده، فضاهای خالی و رنگ‌های نیمه تیره یک طرح شیک و ساده بسازید.

  • طرح هنری و خلاقانه

اگر سلیقه شما به سمت طراحی هنری و خلاقانه است، می‌توانید از المان‌های هنری مانند نقاشی‌ها، آثار هنری یا الگوهای جالب برای طراحی استفاده کنید. همچنین، ترکیب رنگ‌های جریانی و نوآورانه می‌تواند جذابیت طرح را افزایش دهد.

  • طرح با رویکرد تاریخی

اگر علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ هستید، می‌توانید از المان‌ها و نمادهای مرتبط با تاریخ و فرهنگ مورد علاقه‌تان برای طراحی استفاده کنید. مثلاً از یک نماد ملی، قلعه‌ای تاریخی یا الگوهای باستانی برای جذابیت بیشتر در طرح استفاده کنید.

  • طرح مدرن و فوتوریستیک

 اگر به طراحی مدرن و فضایی علاقه‌مند هستید، می‌توانید با استفاده از فرم‌های هندسی، المان‌های فضایی و رنگ‌های روشن و شاد یک طرح مدرن و فوتوریستیک ایجاد کنید.

برای طراحی سفارشی قبض و رسید، بهتر است با تیم طراحی حرفه‌ای و گرافیست‌های ما مشورت کنید. آنها می‌توانند با شما در ارتباط باشند و طرحی متناسب با سلایق و نیازهای شما ایجاد کنند. همچنین، قبل از طراحی نهایی، حتماً نمونه‌های طراحی را بررسی و تصحیح کنید تا به نتیجه نهایی مطلوب برسید.

طراحی سفارشی قبض و رسید با توجه به نیازهای شما

4.     ارائه نمونه کارهای انجام شده در زمینه چاپ قبض و رسید

ما از کیفیت کار خود بسیار مطمئن هستیم و ترجیح می دهیم که مشتری با دید باز تصمیم به ثبت سفارش کند. ارائه نمونه کارهایی که توسط شرکت به مشتریان ارائه می‌شود، به شما کمک می‌کند تا تصمیم نهایی خود را در مورد چاپ قبض و رسید بهتر بگیرید.

این نمونه کارها عموماً به شما ایده‌ای از کیفیت چاپ، طرح‌ها، استفاده از رنگ‌ها و فونت‌ها، ساختار اطلاعات و سایر جزئیات طراحی می‌دهند. با دیدن نمونه کارهای قبلی شرکت چاپ ارمغان گرافیک، می‌توانید از کیفیت کار و توانایی‌های طراحی شرکت آگاه شوید. این نمونه کارها به شما اجازه می‌دهند ببینید که آیا شرکت قادر به پاسخگویی به نیازها و سلیقه شماست یا خیر.

همچنین، مشاهده نمونه کارها به شما ایده‌های جدیدی برای طراحی قبض و رسید خود می‌دهد و می‌توانید الهام بگیرید و الگوهای خلاقانه را بررسی کنید.

در نهایت، مشاهده نمونه کارها می‌تواند به شما اطمینان بیشتری در مورد انتخاب شرکت چاپ و تصمیم‌گیری نهایی در مورد طراحی قبض و رسید بدهد. با این حال، بهتر است توجه داشته باشید که نمونه کارها فقط یک بخش کوچکی از توانایی تیم ما را نشان می‌دهند و بهتر است با شرکت چاپ در ارتباط باشید و جزئیات دقیق‌تر را مطرح کنید تا از قابلیت‌ها و توانایی‌های آنها مطمئن شوید.

مراحل سفارش چاپ انواع قبض و رسید در ارمغان گرافیک

مراحل سفارش چاپ انواع قبض و رسید در تیم حرفه ای چاپ ارمغان گرافیک بسته به سلایق مشتری، روش‌ها و فرایندهای تولید و چاپ مانند چاپ ریسو و … بستگی دارد. با این حال یک روند کلی برای طراحی و چاپ انواع سررسید در نظر گرفته شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

قبل از سفارش چاپ، باید نیازهای خود را برای قبض رسید مشخص کنید. این شامل اندازه، طرح، رنگ، جزئیات مورد نیاز و هر گونه الزامات ویژه دیگر است. با کارشناسان شرکت ما از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت ارمغان گرافیک تماس بگیرید و درخواست سفارش خود  با مشورت و راهنمایی کارشناس ثبت و ارسال کنید.

پس از دریافت درخواست شما، شرکت نیازهای شما را بررسی می‌کند و ممکن است با شما تماس بگیرد تا برخی از جزئیات را مشخص کند یا سوالات اضافی را بپرسد.

بر اساس نیازهای شما، شرکت چاپ یک پیشنهاد قیمت و شرایط را برای سفارش شما ارائه می‌دهد. در این پیشنهاد، جزئیاتی مانند قیمت چاپ، زمان تحویل، شرایط پرداخت و سایر جزئیات مربوط به سفارش آورده می‌شود.

پس از دریافت پیشنهاد، شما باید آن را بررسی کنید و در صورت تمایل، پیشنهاد کارشناسان ما را را تأیید یا رد کنید. ممکن است بخواهید با شرکت چاپ در خصوص برخی از جزئیات یا تغییرات صحبت کنید، ما مرتبا روند چاپ و تولید را کنترل می‌کنیم.

شرکت ارمغان گرافیک، چند نمونه طرح را بصورت فایل برای شما ارسال می کند تا آن‌ها را بررسی کنید و در صورت لزوم، با شما تماس می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند که از جزئیات فایل‌ها راضی باشید و قابل چاپ هستند. یعنی در این مرحله، شرکت چاپ نمونه‌ای از چاپ را برای شما تهیه کند و ارائه دهد تا مطمئن شوید کیفیت و نتیجه نهایی مطابق با انتظارات شما خواهد بود.

سپس در این مرحله، شرکت چاپ به تنظیمات دقیق‌تری مانند تنظیم رنگ‌ها، انتخاب کاغذ، اندازه قبض و رسید و سایر جزئیات فنی می‌پردازد. این تنظیمات بر اساس نیازها و توافقات قبلی شما و شرکت چاپ انجام می‌شود.9. چاپ پس از تنظیمات، ما به چاپ نهایی برگه‌های قبض و رسید می‌پردازیم. در این مرحله، از تجهیزات چاپ حرفه‌ای استفاده می‌شود و کنترل کیفیت نهایی انجام می‌شود. پس از چاپ، قبض‌ها و رسیدها آماده تحویل به شما می‌شوند.

سپس در مرحله نهایی، شرکت چاپ ارمغان گرافیک سفارش شما را تحویل می‌دهد و شما می‌توانید قبض‌ رسیدها را دریافت کنید و در صورت رضایت، مبلغ قرارداد شده را به شرکت پرداخت نمایید.

مراحل سفارش چاپ انواع قبض و رسید در ارمغان گرافیک

سخن نهایی

شرکت ارمغان گرافیک با تخصص و تجربه در زمینه طراحی گرافیک و چاپ، یکی از باتجربه‌ترین مجموعه‌های برتر و قابل اعتماد است که خدمات گسترده‌ای در زمینه چاپ با به‌روزترین دستگاه‌های چاپ ارائه می‌دهد. شعار و عملکرد ما بر کیفیت، خلاقیت و رضایتمندی مشتریان، تکیه دارد و می‌تواند نیازهای شما را به خوبی برآورده سازد.

از جمله خدماتی که شرکت ارمغان گرافیک ارائه می‌دهد، می‌توان به طراحی و چاپ انواع سرنسخه، انواع پاکت عکاسی، کارت ویزیت و غیره اشاره کرد. طراحان حرفه‌ای این شرکت، نیز می توانند طرح‌های شخصی و منحصر به فرد شما را را با بهره‌گیری از رنگ‌ها، فونت‌ها و المان‌های گرافیکی زیبا، طراحی و قلب‌سازی کنند. همچنین، تیم حرفه‌ای ما توانایی طراحی و چاپ بروشورها و فولدرهای با کیفیت را داراست که ابزارهای مؤثر در تبلیغات و بازاریابی شما خواهند بود.

ما با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا و همچنین مواد اولیه باکیفیت (مانند جوهر ، کاغذ) ، به شما محصولات با طراحی شیک و زیا و استانداردهای بالا ارائه می‌دهد. تمرکز بر رضایتمندی مشتریان، ارتباط مستمر و هماهنگی با آن‌ها را سر لوحه کار خود قرار داده است و بر درک نیازها و انتظارات شما تأکید می‌کند تا خدماتی باکیفیت و قیمتی مناسب را به شما عزیزان و مشتریان همیشگی خود ارائه دهد.

برای سفارش و دریافت مشاوره با شرکت ارمغان گرافیک تماس بگیرید و ایده‌ها و نکات مورد نیازها خود با کارشناسان و مهندسین گرافیک در تیم ما صحبت کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن طرح‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد خود را به واقعیت تبدیل کنید و از خدمات چاپی با کیفیت بالا بهره‌مند شوید.