وبلاگ

مزایای استفاده از پاکت عکاسی چیست؟

مزایای پاکت عکاسی

پاکت عکاسی یکی از محصولاتی است که به طور ویژه برای آتلیه‌ها و عکاسی‌ها تولید می‌شود. بسیاری از آتلیه‌ها هنگام تحویل سفارش مشتریان خود، از پاکت عکاسی استفاده می‌کنند؛ اما مزایای استفاده از پاکت عکاسی چیست؟ اگر شما هم سوالاتی در این باره دارید، نگران نباشید؛ چرا که این مطلب به همین موضوع اختصاص دارد. در این مقاله از سایت ارمغان گرافیک قصد داریم به شما بگوییم که مزایای پاکت عکاسی چیست و چرا تهیه آن برای مراکز چاپ عکس یک ضرورت محسوب می‌شود؛ لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت نگهداری صحیح از عکس‌های چاپ شده

عکس‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای ثبت خاطرات هستند. گرچه اکنون با گسترش عکاسی دیجیتال، چاپ عکس طرفدار کمتری دارد، اما باز هم مردم برای عکس‌هایی که چاپ می‌کنند، ارزش زیادی قائل هستند. عکس‌های پرسنلی نیز به دلیلی اهمیتی که در روال اداری دارند، باید بدون نقص و سالم به اداره مورد نظر تحویل داده شوند. همین موضوع باعث شده است فارغ از نوع عکس‌هایی که چاپ می‌شوند، نگهداری از عکس، حائز اهمیت باشد. ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه نگهداری و محافظت از عکس چاپی، استفاده از پاکت عکاسی است. در ادامه در مورد پاکت عکاسی بیشتر توضیح می‌دهیم.

اهمیت نگهداری از عکس‌ های چاپ شده

پاکت عکاسی چیست؟

پاکت عکاسی، یک پاکت است که از جنس کاغذ یا مقوا تولید می‌شود. با به کار بردن این محصول، عکس‌ها دچار خط و خش نمی‌شوند و از آلوده شدن آن‌ها نیز جلوگیری می‌شود. حتما پاکت‌های کوچک سفیدرنگی که عکس‌های پرسنلی را در آن قرار می‌دادیم به یاد دارید. پاکت عکاسی اکنون تنوع بیشتری پیدا کرده است و مدل‌های مختلفی از آن را می‌توان تولید کرد. گرچه مهم‌ترین مزیت پاکت عکاسی، محافظت از عکس‌ها در برابر آلودگی و آسیب است، اما استفاده از آن، مزایای دیگری نیز دارد. در بخش بعد، با هم می‌بینیم که مزایای استفاده از پاکت عکاسی چیست و چرا به آن نیاز دارید.

مزایای پاکت عکاسی

جلوگیری از ایجاد خط و خش و آلوده شدن عکس‌ها

همانطورکه پیش‌تر گفتیم، پاکت عکاسی تا حد زیادی از آسیب دیدن عکس‌ها جلوگیری می‌کند. انواع پاکت عکاسی موجود هستند که از نظر جنس و ضخامت، تنوع زیادی دارند. قدرت محافظت این محصول، بر اساس این ویژگی های پاکت عکاسی متفاوت است؛ اما حتی نازک‌ترین آن نیز می‌تواند در جلوگیری از آسیب دیدن عکس‌ها مفید باشد. علاوه بر این، تمام انواع پاکت عکاسی از کثیف و چرب شدن عکس‌ها جلوگیری می‌کنند. به این ترتیب عمر مفید عکس‌ها افزایش پیدا کرده و بسیار دیرتر از قبل آسیب می‌بینند.

مزایای پاکت عکاسی

جلوگیری از گم شدن عکس‌ها

یکی از مشکلاتی که در مورد عکس‌ها به خصوص عکس‌های پرسنلی پیش می‌آید، گم شدن آن‌ها است. این موضوع به خصوص هنگامی که نیاز فوری به عکس وجود دارد، دردسرساز می‌شود. یکی از مزایای استفاده از پاکت عکاسی این است که تمام عکس‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد و از مفقود شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. برای همین می‌توان بدون ترس از گم شدن عکس‌ها، آن‌ها را جابجا یا نگه‌داری کرد.

امکان تبلیغ عکاسی و آتلیه روی پاکت عکاسی

جذب مشتری جدید، یکی از نیازها و راهکارهای هر کسب‌وکاری برای افزایش درآمد است. مراکز چاپ عکس نیز از این قائده مستثنی نیستند و از روش‌های مختلفی اقدام به تبلیغ برند خود می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های پاکت عکاسی این است که شما می‌توانید طرح دلخواه خود را روی آن چاپ کنید. فرقی نمی‌کند طرح مورد نظر شما ساده یا پیچیده باشد. شما می‌توانید هر تصویر رنگی و سیاه سفید را که بخواهید، روی پاکت عکاسی مورد نظر خود چاپ کنید. به این ترتیب هر پاکت عکاسی می‌تواند نقش یک بیلبورد کوچک را برای تبلیغ آتلیه یا عکاسی شما ایفا کند.

امکان درج اطلاعات لازم روی پاکت عکاسی

بدون شک در دسترس قرار گرفتن اطلاعات ارتباطی شما، برای مشتریانتان مفید خواهد بود. شما با چاپ پاکت عکاسی می‌توانید هر اطلاعاتی که بخواهید را در اختیار مراجعین خود بگذارید. آدرس و شماره تلفن عکاسی و همچنین آدرس شبکه‌های اجتماعی، از جمله ضروری‌ترین اطلاعاتی هستند که باید روی پاکت عکاسی چاپ شوند. به این ترتیب مشتریانتان می‌توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کرده و در جریان روال انجام سفارش قرار بگیرند.

مزایای پاکت عکاسی

فراهم کردن وجهه بهتر و حرفه‌ای‌تر برای کسب‌و‌کار شما

بی‌تردید داشتن یک پاکت عکاسی اختصاصی، کسب‌وکار شما را مهم‌تر و موجه‌تر نشان می‌دهد. این امتیاز به شما کمک می‌کند آتلیه یا عکاسی خود را متفاوت از رقبای خود به مردم معرفی کنید. به این ترتیب شانس بیشتری برای جذب مشتری و افزایش درآمد خود خواهید داشت. به علاوه، محافظت بهتر از عکس‌ها، موجب رضایت مشتریان شما می‌شود.

تسهیل انجام روال کارهای مربوط به مراکز چاپ عکس

عکاسی‌ها و آتلیه‌ها نیازمند رعایت برخی روال هستند تا مدیریت ثبت سفارش و تحویل آن‌ها به مشتری را راحت‌تر انجام دهند. عدم توجه به این مسئله مهم می‌تواند باعث دردسرهای بزرگی شود. گم شدن عکس‌ها و حتی تأخیر در پیدا کردن سفارش انجام شده مشتریان، هم ترافیک کاری اضافی ایجاد می‌کند و هم باعث عدم رضایت مشتری می‌شود. یکی از مزایای پاکت عکاسی این است که می‌توانید تمام فیلدهای لازم برای مدیریت بهتر کار خود را روی آن چاپ کنید. فیلدهایی مثل نام مشتری، تاریخ ثبت سفارش، تعداد عکس‌های سفارش داده شده، ابعاد عکس‌ها و مواردی از این قبیل، از جمله چیزهایی هستند که وجود آن‌ها روی پاکت عکاسی، کار را ساده‌تر می‌کند.

ویژگی های پاکت عکاسی

حالا که به طور مفصل در مورد مزایای پاکت عکاسی صحبت کردیم، وقت آن است که به ویژگی های پاکت عکاسی نیز بپردازیم. شناخت این موارد به شما کمک می‌کند بتوانید درباره ویژگی های پاکت عکاسی مورد نظر خود به جمع‌بندی درستی برسید.

ویژگی های پاکت عکاسی

ابعاد پاکت عکاسی

سایزهای پاکت عکاسی، متنوع هستند؛ برای همین می‌توان برای قرار دادن انواع عکس‌ها از آن‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید سفارش چاپ پاکت عکاسی را در سایزهای استاندارد بدهید و یا سایز مورد نظر خودتان را تعیین کنید. تنوع سایز پاکت عکاسی باعث شده است چه برای عکس‌های پرسنلی و چه عکس‌های خیلی بزرگ بتوان روی آن‌ها حساب کرد. به علاوه، اگر نیاز به پاکت عکس رادیولوژی دارید هم می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید. امکان چاپ سایزهای مختلف پاکت عکاسی، باعث شده است بتوانید آن‌ها را به صورت افقی یا عمودی سفارش دهید.

جنس پاکت عکاسی

پاکت عکاسی در جنس‌ها و متریال‌های مختلفی قابل تولید است. شما می‌توانید جنس پاکت عکاسی مورد نظر خود را بر اساس مقاومت و کیفیتی که در نظر دارید انتخاب کنید. کاغذ تحریر، کاغذ کتان، کاغذ شومیز و کاغذ گلاسه، از جمله انتخاب‌هایی هستند که از نظر جنس پاکت عکاسی پیش روی خود دارید. گرماژ یا ضخامت‌های مختلف این کاغذ‌ها بر اساس نیازمندی شما قابل سفارش است.

انواع پاکت عکاسی

انواع پاکت عکاسی

مدل های مختلف پاکت عکاسی موجود هستند که بر اساس نیاز خود می‌توانید هرکدام از آن‌ها را سفارش دهید. پاکت عکاسی ساده، پاکت عکاسی دکمه‌دار و پاکت عکاسی قبضی، گزینه‌هایی هستند که می‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید. در ادامه، به طور خلاصه در مورد هرکدام از انواع مختلف پاکت عکاسی توضیح می‌دهیم.

پاکت عکاسی ساده

این محصول، ساده‌ترین نوع پاکت عکاسی و رایج‌ترین آن است. پاکت عکاسی ساده، در جنس‌های مختلف و ابعاد متنوعی قابل سفارش است؛ اما ویژگی ظاهری خاص دیگری ندارد.

پاکت عکاسی دکمه‌دار

پاکت عکاسی دکمه‌دار، از جنس طلق تولید می‌شود و امکان درج لوگو و متن به صورت طلاکوب یا نقره‌کوب روی آن وجود دارد. بستن دکمه تعبیه شده روی درب این پاکت، از عکس‌ها در برابر گم شدن به خوبی محافظت می‌کند. به علاوه، جنس آن نیز به گونه‌ای است که از تا شدن عکس‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

پاکت عکاسی قبضی

پاکت عکاسی قبض‌دار، همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد، یک قبض نیز به همراه خود دارد. شما می‌توانید پس از دریافت سفارش چاپ عکس، قبضی که در ادامه درب پاکت وجود دارد را جدا کرده و به مشتری تحویل دهید. شماره سریال درج شده روی قبض و پاکت، یکسان هستند؛ برای همین، پیگیری سفارش به راحتی انجام خواهد شد.

برش‌های مختلف پاکت عکاسی

پاکت عکاسی در برش‌های مختلفی در دسترس هستند که نمونه‌های آن را می‌توانید در سایت مشاهده کنید. با این حال اگر به برش متفاوت و خاصی نیاز دارید، باز هم می‌توانید آن را سفارش دهید؛ بنابراین چنانچه مدل خاصی از پاکت عکاسی را در اینترنت پیدا کرده‌اید که به شکل متفاوتی برش خورده است، از بابت تولید آن نگرانی نخواهید داشت.

پاکت عکاسی

جمع‌بندی

پاکت عکاسی یک محصول کاربردی است که مشتری اصلی آن، آتلیه‌ها، عکاسی‌ها و مراکز چاپ عکس هستند. قرار دادن عکس‌ها در پاکت عکاسی، از آن‌ها در برابر انواع آسیب‌ها مثل خش شدن، تا شدن و آلودگی جلوگیری می‌کند. البته مزایای پاکت عکاسی به همین مورد خلاصه نمی‌شود بلکه این محصول می‌تواند محلی برای درج اطلاعاتی مثل آدرس و تلفن عکاسی هم باشد.

امکان چاپ پاکت عکاسی در هر طرح و رنگی وجود دارد. به علاوه می‌توانید از بین ابعاد مختلف و متریال‌های گوناگون، پاکت عکسی مورد نظرتان را مطابق با نیازهای خود سفارش دهید. پاکت عکاسی انواع مختلف دارد که پاکت عکاسی ساده، پاکت عکاسی دکمه‌دار و پاکت عکاسی قبضی، سه نوع اصلی آن هستند. سفارش چاپ پاکت عکاسی اختصاصی، آتلیه شما را یک کسب‌وکار حرفه‌ای و موجه نشان می‌دهد؛ برای همین توصیه می‌کنیم از مزایای پاکت عکاسی غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *