وبلاگ

10 نمونه از موثرترین هدایای تبلیغاتی

موثرترین هدایای تبلیغاتی

تبلیغات، یک بخش اساسی در هر کسب و کار رو به رشد محسوب می‌شود، اما نکته کلیدی این است که صاحبان کسب و کارها بتوانند استراتژی بازاریابی مناسب خود را پیدا کنند. برای مثال، رسانه‌های اجتماعی خوب هستند و بیلبوردها نیز در جلب نظر مخاطبان عملکرد قابل قبولی دارند، اما اگر واقعاً می‌خواهید مشتریان را به سمت خود جذب کنید، همه چیز به انتخاب موثرترین هدایای تبلیغاتی بستگی خواهد داشت.

در ادامه این مطلب از سایت ارمغان گرافیک قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با 10 نمونه از موثرترین هدایای تبلیغاتی آشنا کنیم. لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

موثرترین هدایای تبلیغاتی کدامند؟

هدیه تبلیغاتی موثر، هدیه‌ای است که بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هدایا باید مردم را هیجان‌زده سازند، یا نوعی نیاز را در زندگی فرد برطرف کنند. در این مقاله، به معرفی ۱۰ مورد از بهترین و اثربخش‌ترین هدایای تبلیغاتی می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید!

۱- گلدان تبلیغاتی

گلدان تبلیغاتی

گلدان‌های تبلیغاتی یک کالای نسبتاً جدید و نوآورانه در میان انواع مختلف هدایای تبلیغاتی به شمار می‌روند. در این روش، لوگو یا مشخصات شرکت روی یک گلدان سرامیکی چاپ می‌شود و پس از کاشت گیاه و قرار دادن گلدان در یک بسته‌بندی شیک، می‌توان آن را به مشتریان یا کارمندان شرکت اهدا کرد تا روی میز یا در فضای اداری قرار دهند.

مهم‌ترین مزیت گلدان‌های تبلیغاتی این است که به مخاطبان نشان می‌دهند که کسب و کار شما برای محیط زیست و حفظ آن اهمیت قائل است و با اهدای این گلدان‌ها، قصد در ترویج این موضوع دارد. اگر قصد سفارش گلدان‌ تبلیغاتی را دارید می‌توانید با ورود به صفحه «خرید گلدان تبلیغاتی» سایت ارمغان گرافیک، برای تهیه گلدان مورد نظر خود اقدام کنید.

۲- ساک خرید پارچه‌ای

ساک خرید پارچه‌ای

به هر وب‌سایت تولیدکننده هدایای تبلیغاتی که سر بزنید، صدها کیف خرید پارچه‌ای در آن خواهید دید. چرا؟ چون همه چیز به ترندها و آنچه مردم انتظار دارند برمی‌گردد! نسل امروزی، نسلی عاشق هدایای تبلیغاتی است و ۳۸٫۶۸ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله از ساک‌های پارچه‌ای قابل استفاده مجدد برای خرید استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که هر کسب و کاری که به دنبال سفارش هدایای تبلیغاتی است، باید ساک‌های پارچه‌ای را مد نظر داشته باشد.

بعلاوه، حمل و نقل ساک‌های پارچه‌ای در رویدادهای بزرگ راحت است. آن‌ها را می‌توان با چیزهای مختلفی مانند تراکت تبلیغاتی و سایر موارد کوچک پر کرد و درست در مقابل درب ورودی به مخاطبان تحویل داد.

۳- توپ ضد استرس

همه ما هر روز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و گاهی اوقات ممکن است زیر فشار بیش از حد کار و دغدغه‌های زندگی، احساس خفگی کنیم. جای تعجب نیست که (طبق آمار رسمی) ۷۵ درصد از افراد تنها در ماه گذشته سطوح استرس متوسط تا زیاد را تجربه کرده‌اند. توپ ضد استرس قرار نیست همه مشکلات را حل کند، اما گامی در مسیر درست به شمار می‌رود.

می‌توانید توپ‌های ضد استرس شخصی‌سازی‌شده متناسب با کسب‌وکارتان سفارش دهید. برای مثال، یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی برای یک رستوران مکزیکی، توپ ضد استرس به شکل تاکو است. این اسباب‌بازی‌ها روشی جذاب و سرگرم‌کننده برای تبلیغ یک سازمان هستند و سال‌هاست که در سراسر جهان در صدر فهرست موثرترین هدایای تبلیغاتی قرار دارند.

۴- لوازم بهداشتی شخصی

یک مقاله خارجی گزارش می‌دهد که ۷۱ درصد از مردم عادات سالم را در زندگی روزمره خود به کار نمی‌برند. در دنیای پس از کووید، این رقم نگران‌کننده‌تر از همیشه است!

خوشبختانه، بسیاری از صاحبان کسب و کارها هر کاری که می‌توانند برای کمک به کاهش انتشار میکروب‌ها انجام می‌دهند. ماسک‌های لوگودار صورت، بطری‌های کوچک ضدعفونی‌کننده دست و سایر اقلام بهداشتی شخصی مانند بالم لب و بسته‌های دستمال کاغذی، پرفروش‌ترین هدایای تبلیغاتی از زمان آغاز پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰ بوده‌اند.

۵- خودکار

خودکارها به دو دلیل یکی از موثرترین هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شوند:

  • ارزان هستند
  • همه از آن‌ها استفاده می‌کنند!

اگر خودکارهای حاوی لوگوی کسب و کارتان را به عنوان هدیه تبلیغاتی به مشتریان اهدا کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که این خودکارها بارها و بارها مورد استفاده قرار گرفته و در معرض دید افراد مختلف قرار گیرند. یک مطالعه در یکی از سایت‌های روانشناسی معتبر نشان داد که نوشتن با دست، شما را به کلمات نزدیک‌تر کرده و به مغز شما اجازه می‌دهد آن‌ها را بهتر درک کند. حتی در دنیای دیجیتال امروزی، شما با تشویق مشتریان خود به نوشتن با دست، به آن‌ها لطف بزرگی می‌کنید.

۶- بطری آب قابل استفاده مجدد

امروزه ما نسبت به گذشته در مورد مزایای آب خوردن و هیدراته ماندن بیشتر آگاه هستیم. در سال ۲۰۱۷، فروش آب‌های بسته‌بندی‌شده ۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و برای اولین بار فروش نوشابه را پشت سر گذاشت! این ترندی است که از آن زمان ادامه یافته و اهدای بطری‌های آب قابل استفاده مجدد به عنوان هدیه تبلیغاتی را برای هر کسب و کاری ضروری می‌سازد.

اگر به دلایل بیشتری برای متقاعد شدن نیاز دارید، کافیست عکس‌های فیسبوکی نسل جدید را مرور کنید یا در فروشگاه‌های بزرگ و مدرن قدم بزنید. بطری‌های آب شیک در همه جا وجود دارند و به نظر می‌رسد که هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. با اهدای یک بطری آب شیک و قابل استفاده مجدد به مشتریان خود، قطعاً آن‌ها را خوشحال خواهید کرد.

۷- ماگ یا لیوان

ماگ یا لیوان تبلیغاتی

آیا چیزی بهتر از نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای داغ در صبح وجود دارد؟ یک تحقیق نشان داد مردم آمریکا با این جمله موافق هستند زیرا هر سال حدود ۶۶ میلیارد فنجان قهوه مصرف می‌کنند! مطمئن باشید بقیه کشورهای دنیا نیز دست کمی از این آمار ندارند.

اگر مدیر یک کسب‌وکار هستید، مهم است که نسبت به آنچه مردم از آن لذت می‌برند، آگاه باشید و بر این اساس عمل کنید. ماگ‌ها و لیوان‌های سفارشی به‌عنوان یکی از موثرترین هدایای تبلیغاتی در تمام دوران محسوب می‌شوند، بنابراین انتخاب این محصولات به عنوان هدیه تبلیغاتی کسب و کارتان نمی‌تواند تصمیم نادرستی باشد.

۸- تی شرت

می‌توان گفت تی شرت یکی از معمول‌ترین و رایج‌ترین پوشاک هم بین مردان و هم زنان به شمار می‌رود. همه ما یک تی شرت خوب و باکیفیت را دوست داریم، به خصوص اگر بتوانیم آن را رایگان دریافت کنیم!

جای تعجب نیست که هر سال میلیون‌ها تی شرت در سراسر جهان فروخته می‌شود. علاوه بر این، ۸۵ درصد از مردم اگر یک تی شرت تبلیغاتی دریافت کنند، نام تبلیغ کننده را به خاطر می‌سپارند. رستوران‌ها، شهربازی‌ها، گروه‌های موسیقی و بسیاری دیگر عاشق سفارش تی شرت‌های سفارشی به عنوان هدایای تبلیغاتی برای مشتریان خود هستند.

۹- لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل

نیازی به آوردن آمار و ارقام نیست تا بدانیم مردم زمان زیادی را در حال استفاده از تلفن همراه خود می‌گذرانند، اما بیایید این کار را انجام دهیم! ما هر روز به طور متوسط ۳٫۵ تا ۴ ساعت را در حال استفاده از تلفن‌هایمان سپری می‌کنیم. این شامل استفاده از اپلیکیشن‌ها، رسانه‌های اجتماعی و اینترنت می‌شود.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، مهم است که با دوره خود همگام باشید و اکنون عصر کالاهای دیجیتال است! پاپ‌سوکت، شارژر، قلم و دیگر لوازم جانبی موبایل به عنوان یکی از موثرترین هدایای تبلیغاتی همیشه مورد توجه مردم خواهند بود.

۱۰- جاکلیدی

یک مطالعه انجام‌شده در آمریکا می‌گوید مردم این کشور هر سال تقریباً ۸۴ میلیارد ساعت را صرف رانندگی می‌کنند. به نظر شما این آمار برای ایران چقدر است؟ اگر بیشتر نباشد، قطعاً کمتر از این نیست!

بازاریابی خوب زمانی انجام می‌شود که مطمئن باشید پیام شما در جایی قرار دارد که مشتریانتان هر روز آن را می‌بینند. به همین دلیل، جاکلیدی‌ها یکی از هدایای تبلیغاتی محبوب به شمار می‌روند. آن‌ها به کلید ماشین متصل می‌شوند، به این معنی که هر بار مشتری پشت فرمان می‌نشیند لوگوی شما را مشاهده می‌کند.

جاکلیدی

سخن پایانی

در این مطلب سعی بر این بود که بهترین و تأثیرگذارترین هدایای تبلیغاتی را برای شما شرح دهیم. بسیاری از هدایای تبلیغاتی موثر وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را به مخاطبان هدف خود اهدا کنید تا لوگویتان را در ذهن آن‌ها حک کرده و کسب و کار خود را توسعه دهید. هنگام انتخاب موثرترین هدایای تبلیغاتی، به این فکر کنید که مشتریان شما دوست دارند چه چیزی دریافت کنند و چه محصولی برای آن‌ها کاربردی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *