وبلاگ

آشنایی با 5 هدیه تبلیغاتی ارزان

آشنایی با 5 هدیه تبلیغاتی ارزان

استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از روش‌های معرفی برند است که سابقه نسبتاً طولانی هم در حوزه مارکتینگ دارد. اگر شما هم صاحب کسب و کار هستید، احتمالاً تا به حال به فکر خرید هدیه تبلیغاتی برای مشتریان خود افتاده‌اید؛ اما چه محصولی می‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد؟ در این مقاله از سایت ارمغان گرافیک قصد داریم شما مخاطبین گرامی را با ۵ هدیه تبلیغاتی ارزان آشنا کنیم. پس اگر قصد دارید با صرف هزینه کم یک تبلیغات موثر داشته باشید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی

در میان تمام روش‌های تبلیغات، استفاده از هدیه تبلیغاتی را می‌توان یکی از به‌صرفه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌ها در نظر گرفت. هدایای تبلیغاتی با ایجاد یک حس مثبت، جایگاه ماندگاری برای برند شما در ذهن مشتری ایجاد می‌کنند. این محصولات برای مدت طولانی با مشتری باقی می‌مانند؛ برای همین بارها و بارها برند شما را یادآوری خواهند کرد. گذشته از این یک هدیه تبلیغاتی ارزان نه‌تنها توسط فرد دریافت کننده به کار گرفته می‌شود؛ بلکه احتمالاً در معرض دید سایر افراد نیز قرار می‌گیرد؛ بنابراین می‌توان هدیه تبلیغاتی را به یک بیلبورد تبلیغاتی کوچک، اما موثر تشبیه کرد؛ بیلبوردی که بر خلاف نمونه‌های بی‌روح موجود در سطح شهر، منتقل‌کننده یک حس خوب است.

از این گذشته اگر برای انتخاب هدیه تبلیغاتی ارزان کمی خلاقیت به خرج دهید، تأثیر آن چندین برابر خواهد شد. چنین محصولی علاوه‌بر دیده شدن می‌توان دلیلی برای صحبت در مورد برند شما باشد؛ تأثیری که از کمتر شیوه تبلیغاتی برمی‌آید.

ویژگی‌های هدایای تبلیغاتی ارزان

با توجه به مطالبی که گفته شد، مهم‌ترین ویژگی‌های هدیه تبلیغاتی ارزان را می‌توان در گزینه‌های زیر خلاصه کرد.

  • کاربردی بودن
  • انتقال حس مثبت به مشتری
  • ماندگار ماندن برای مدت طولانی
  • تبلیغ برند و آشنا کردن افراد بیشتر

چرا از هدایای تبلیغاتی ارزان استفاده کنیم؟

یک هدیه تبلیغاتی ارزان علاوه‌بر دارا بودن مزایایی که پیش‌تر اشاره کردیم، فشار زیادی از لحاظ اقتصادی به شما وارد نمی‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید با صرف بودجه نه‌چندان زیاد، برند خود را به افراد زیادی معرفی کنید. این امتیاز به خصوص برای کسب‌وکارهای نوپا که معمولاً با کمبود بودجه برای امور تبلیغاتی روبرو هستند، کمک بزرگی محسوب می‌شود. اگر هم مشکلی بابت اختصاص بودجه قابل توجه نداشته باشید، باز هم انتخاب یک هدیه تبلیغاتی ارزان به معنی تحت تأثیر قرار دادن افراد بیشتر خواهد بود.

این را هم فراموش نکنید که ارزان بودن یک هدیه تبلیغاتی لزوماً به معنای کم‌اهمیت بودن آن نیست. در بخش بعد خواهید دید که برخی از هدایای تبلیغاتی می‌توانند در عین ارزان بودن، بسیار جذاب و چشمگیر باشند.

معرفی ۵ هدیه تبلیغاتی ارزان

در این فهرست پنج مورد از بهترین هدایای تبلیغاتی ارزان را معرفی می‌کنیم. این گزینه‌ها از لحاظ اندازه، کاربرد و خاص بودن با هم متفاوت هستند؛ برای همین هر سلیقه و نیازی که داشته باشید می‌توانید یکی از آن‌ها را برای معرفی برند یا کسب و کارتان انتخاب کنید.

گلدان تبلیغاتی، یک خلاقیت سبز و چشمگیر

گلدان، یکی از جذاب‌ترین و ارزشمندترین گزینه‌هایی است که باید در لیست ۵ هدیه تبلیغاتی ارزان به آن اشاره کنیم. گلدان تبلیغاتی تمام ویژگی‌های یک هدیه تبلیغاتی مناسب را دارد، یعنی هم ماندگار، هم کاربردی و هم جذاب است.

با خرید گلدان تبلیغاتی و هدیه دادن آن به مشتریان برند خود، حس مثبت سرزندگی و رشد را به آن‌ها منتقل می‌کنید. فرقی هم نمی‌کند گلدان شما میهمان میز کار مشتری‌تان شود یا راه خود را به خانه او باز کند؛ در هر حال به یک عنصر دلنشین در دکوراسیون تبدیل می‌شود.

گلدان تبلیغاتی نسبت به بسیاری دیگر از هدایای تبلیغاتی ارزان، بیشتر عمر می‌کند. گیاه کاشته شده در این گلدان می‌تواند ماه‌ها یا حتی چند سال زنده بماند و در تمام این مدت توجه و نگاه مشتری شما را به خود معطوف داشته باشد. حتی در صورت خشک شدن گیاه نیز، گلدان شما می‌تواند بستر رشد یک گیاه جدید باشد و زندگی دیگری را در خود جای دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گلدان تبلیغاتی، جلوه عمومی آن است؛ یعنی بر خلاف بسیاری دیگر از گزینه‌های این حوزه، در کمد یا جیب مشتری پنهان نمی‌شود؛ برای همین به خوبی می‌تواند برند شما را به سایرین نیز معرفی کند. اگر شما هم به این فکر هستید که برای خرید گلدان تبلیغاتی اقدام کنید، می‌توانید روی لینک درج شده کلیک کرده و از میان محصولات متنوع شرکت ارمغان گرافیک، گلدان مورد نظر خود را خریداری کنید.

گلدان تبلیغاتی

خودکار تبلیغاتی

خودکار یکی دیگر هدایای تبلیغاتی است که قطعاً تا به حال با آن روبرو شده‌اید. خودکار تبلیغاتی برای کسب‌وکارهایی که بودجه خیلی محدودی دارند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. چاپ کردن لوگو یا شعار برند روی خودکار، یک روش معمول برای تبلیغات به خصوص در جریان نمایشگاه‌ها و همایش‌ها است. خودکار تبلیغاتی یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هایی است که پیش رو دارید؛ برای همین می‌توانید تعداد زیادی از آن را سفارش دهید. با این وجود انتخاب خودکار به عنوان هدیه تبلیغاتی ارزان، ممکن است وجهه خوبی برای برند شما ایجاد نکند. نکته دیگر در مورد خودکار تبلیغاتی این است که چندان در معرض دید سایرین قرار نمی‌گیرد.

خودکار تبلیغاتی

ساعت تبلیغاتی

ساعت تبلیغاتی یکی دیگر از گزینه‌های شما برای معرفی برند خود در قالب یک هدیه است. ساعت‌ها در مقابل خیلی از هدایای تبلیغاتی دیگر قیمت بالاتری دارند؛ برای همین کسب‌وکارهای کوچک قادر به تهیه تعداد زیادی از آن‌ها نیستند. البته مدل‌های مختلفی از ساعت در بازار وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را می‌توان یک هدیه تبلیغاتی ارزان در نظر گرفت. از طرف دیگر اگر مخاطب شما از قبل ساعت دیواری داشته باشد، احتمالاً از هدیه شما استفاده نخواهد کرد؛ اما اگر خوش‌شانس باشید و ساعت تبلیغاتی اهدایی شما بتواند جای خود را روی دیوار دفتر یک شرکت باز کند، ابزار مناسبی برای تبلیغ برند شما خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مزایای ساعت دیواری به عنوان یک هدیه تبلیغاتی، ماندگاری زیاد آن است؛ زیرا می‌تواند تا سال‌ها دوام بیاورد و بارها و بارها مورد توجه چشم مراجعین قرار بگیرد.

ساعت تبلیغاتی

دفترچه یادداشت تبلیغاتی

دفترچه یادداشت نیز می‌تواند یک هدیه تبلیغاتی ارزان و کاربردی محسوب شود. این دفترچه‌ها در اندازه‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی در دسترس هستند. همین تنوع به شما اجازه می‌دهد گزینه مناسب را با توجه به بودجه خود و نیاز مشتریانتان انتخاب کنید. یک نکته مثبت در مورد دفترچه یادداشت تبلیغاتی این است که هر برگ آن به صورت بالقوه می‌تواند نماینده‌ای برای معرفی برند شما باشد. چرا که ممکن است به عنوان حامل یک لیست خرید، یادداشت یادآور و یا آدرس یک مکان از دفترچه جدا شده و در اختیار فرد دیگری قرار بگیرد.

دفترچه یادداشت تبلیغاتی

جاکلیدی تبلیغاتی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توان در لیست ۵ هدیه تبلیغاتی ارزان از آن نام برد، جاکلیدی تبلیغاتی است. این محصول انواع مختلف دارد که بسته به بودجه و سلیقه خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. شیشه، چوب، پلاستیک و حتی چرم از جمله متریال‌هایی هستند که در ساخت جاکلیدی تبلیغاتی به کار می‌روند. این موارد گرچه از نظر قیمت با هم یکسان نیستند؛ اما همه آن‌ها را می‌توان هدیه تبلیغاتی ارزان به حساب آورد. جاکلیدی تبلیغاتی شانس زیادی برای مورد استفاده قرار گرفتن دارد؛ با این وجود نمی‌توانید روی دیده شدن توسط بقیه حساب خاصی باز کنید. در مجموع می‌توان گفت که جاکلیدی یک هدیه تبلیغاتی ارزان است که در حد و اندازه خود می‌تواند معرف خوبی برایتان باشد.

جاکلیدی تبلیغاتی

نتیجه‌گیری

هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین و البته قدیمی‌ترین راه‌ها برای معرفی کسب‌وکارها هستند. مزایای زیادی باعث می‌شوند این محصولات انتخاب خوبی برای تبلیغات به خصوص شرکت‌های کوچک و نوپا باشند. کاربردی بودن، ماندگاری بالا و البته برانگیختن یک احساس خوب در مشتری، از جمله مزایای استفاده از هدیه تبلیغاتی هستند. گرچه گزینه‌های فراوانی برای ارائه تبلیغات در قالب هدیه وجود دارد، یک هدیه تبلیغاتی ارزان می‌تواند در کنار حفظ سایر ویژگی‌های مثبت، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز کمک کند. گلدان تبلیغاتی، ساعت، خودکار، دفترچه یادداشت و جاکلیدی از جمله بهترین هدایای تبلیغاتی ارزان هستند. هرکدام از این موارد ویژگی‌های خاص خود را دارند که ممکن است برای کسب‌وکارهای مختلفی جالب باشند. در این میان می‌توان گلدان را یکی از بهترین گزینه‌ها دانست؛ چرا که در کنار ماندگاری بالا و قیمت مناسب، حس سرزندگی متفاوتی را به فرد دریافت‌کننده منتقل می‌کند. از همین رو نماینده خوبی برای معرفی برند شما خواهد بود. پیشنهاد می کنیم برای خرید و سفارش هدایای تبلیغاتی به سایت ارمغان گرافیک مراجعه کنید.

 

سوالات متداول

چالش‌های انتخاب هدیه تبلیغاتی ارزان چیست؟

اگر هدایای تبلیغاتی را متناسب با جایگاه برند خود انتخاب نکنید، ممکن است تبلیغات شما اثر معکوس داشته باشد. این عدم تناسب می‌تواند مربوط به موضوع برند شما باشد؛ مثلا انتخاب کلاه تبلیغاتی برای یک برند بستنی احتمالاً نتیجه‌ای جز بلااستفاده ماندن آن نخواهد داشت. بیش از حد ارزان بودن هدیه یک برند معتبر نیز می‌تواند چنین پیامدی داشته باشد.

بهترین راه اهدای محصولات تبلیغاتی چیست؟

روش‌های زیادی برای توزیع هدایای تبلیغاتی وجود دارد که قرار دادن آن‌ها در سفارش‌های مشتریان، اهدای آن‌ها در جریان رویدادها و نیز استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان مشوقی برای ثبت‌نام یا خرید از جمله آن‌ها هستند.

چه راه‌هایی برای افزایش اثرگذاری هدایای تبلیغاتی وجود دارد؟

برگزاری کمپین در فضای مجازی یکی از راه‌های جالب برای افزایش تأثیر هدایای تبلیغاتی ارزان است. به طور مثال پس از ارسال گلدان تبلیغاتی برای مشتریان خود از آن‌ها بخواهید تصاویری از میز کار یا اتاق خود که گلدان در آن قرار دارد را برای شما ارسال کنند. انتشار بهترین عکس‌های گرفته شده با گلدان تبلیغاتی در صفحات مجازی کسب و کار شما راهی اثربخش برای دریافت بازخورد بهتر از تبلیغات برندتان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *