وبلاگ

معرفی هدایای تبلیغاتی مناسب بانک ها

معرفی هدایای تبلیغاتی مناسب بانک ها

تحقیقات نشان می‌دهند که هدایای تبلیغاتی یکی از محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی به شمار می‌روند. کیست که هدیه رایگان دوست نداشته باشد؟ این روش بازاریابی کم‌هزینه، به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی کمک می‌کند. علاوه بر این، هدایای تبلیغاتی به مردم این امکان را می‌دهند که برند شما را ببینند و آن را به خاطر بسپارند. به عنوان مثال، اگر کسی یک گلدان تبلیغاتی حاوی لوگوی برند و اطلاعات تماس شما را روی میز همکارش ببیند، قطعاً آن را به خاطر سپرده و دفعه بعد که به خدمات شرکتتان نیاز داشت با شما تماس می‌گیرد. کار هدیه تبلیغاتی بانکی نیز همین است.

کسب‌ و کارها سخت در تلاش‌اند تا نام خود را به گوش مردم برسانند: از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا آگهی‌های بیلبورد، همه روش‌های پرهزینه‌ای برای دستیابی به مخاطبان و مشتریان جدید هستند. چه یک کسب و کار کوچک داشته باشید و چه یک سازمان بزرگ، هدیه تبلیغاتی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به شما در جذب مشتریان بیشتر کمک کند. اگر به دنبال هدیه تبلیغاتی مناسب بانک می‌گردید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چرا به هدایای تبلیغاتی نیاز داریم؟

برای اینکه اهمیت هدیه تبلیغاتی بانکی را درک کنیم، بیایید با یک شاخص مهم در کسب و کار آشنا شویم: ROI یا بازگشت سرمایه معیاری است که میزان سودآوری یک شرکت را با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری اولیه محاسبه می‌کند. هدایای تبلیغاتی، ROI بالایی ارائه می‌دهند و یک رسانه تبلیغاتی بسیار موثر به شمار می‌روند. مخاطبی که یک هدیه تبلیغاتی کاربردی و جذاب حاوی لوگوی شما را دریافت می‌کند، احتمالاً برای مدت طولانی از آن استفاده کرده و برند شما را در فضاها و مکان‌های گوناگون تبلیغ خواهد کرد.

هدایای تبلیغاتی محبوب و جذاب مانند گلدان‌های تبلیغاتی، تی‌شرت، کیف، ماگ و خودکار یک راه مقرون به صرفه برای افزایش آگاهی از برند هستند. اگر تعداد بارهایی که یک هدیه تبلیغاتی در معرض دید یک مخاطب جدید قرار می‌گیرد را با هزینه خرید آن مقایسه کنیم، این هزینه بسیار ناچیز خواهد بود.

علاوه بر این، به لطف روانشناسانی مانند دکتر رابرت سیالدینی، اکنون می‌دانیم که کسب‌ و کارهایی که «اصل عمل متقابل» را در استراتژی بازاریابی و تبلیغات خود لحاظ می‌کنند، می‌توانند وفاداری مشتری و درآمد خود را افزایش دهند. اصل عمل متقابل به این معنی است که ما به هر کسی که به ما هدیه می‌دهد احساس بدهکاری می‌کنیم؛ حتی اگر این حس ناخودآگاه باشد. این اصل در مورد هر گونه امتیاز رایگانی که یک کسب و کار ممکن است به مشتریان خود ارائه دهد صدق می‌کند؛ از جمله سمپل رایگان، کوپن، اسپانسرشیپ و هدایای تبلیغاتی.

اگر از هدیه تبلیغاتی بانکی به صورت استراتژیک استفاده کنیم، می‌توانیم آگاهی از برند را افزایش داده، مشتریان بیشتری را نسبت به استفاده از خدمات ترغیب کرده و مشتریان قبلی را وفادار نگه داریم.

ویژگی های هدایای تبلیغاتی مناسب بانک

اما هدیه تبلیغاتی بانکی مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ هدیه‌ای که یک بانک به مشتریان یا کارمندان خود می‌دهد، باید ظاهری متشخص و رسمی داشته باشد. برای مثال، کم پیش می‌آید که بانک‌ها از لوازم فانتزی به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنند. هدایای تبلیغاتی بانکی معمولاً به کارمندان و عموم مردم عرضه می‌شوند؛ بنابراین باید برای همه قابل استفاده باشند. علاوه بر این، مخاطبان بانک‌ها هم مذکر هستند و هم مونث، بنابراین باید هم بانوان و هم آقایان بتوانند از هدایای آن‌ها استفاده کنند. میزان کیفیت و کاربردی بودن محصول نیز با اثرگذاری آن رابطه مستقیم دارد: هر چه کیفیت هدیه تبلیغاتی بالاتر و برای فرد کاربردی‌تر باشد، بیشتر در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شود.

مردم به چه ویژگی‌هایی بیشتر اهمیت می‌دهند؟

اگر ترجیح می‌دهید ویژگی‌های هدیه تبلیغاتی مناسب بانک را بر اساس آمار و تحقیقات انجام ‌شده بشناسید، جالب است بدانید انجمن هدایای تبلیغاتی بریتانیا یک تحقیق در این زمینه انجام داد و از عموم مردم پرسید که چه ویژگی‌هایی در یک هدیه تبلیغاتی برای آن‌ها مهم‌تر است. پاسخ را در ادامه می‌خوانیم:

  • کاربردی بودن (۵۰%): مهم‌ترین ویژگی که ۵۰ درصد از پاسخ‌ دهندگان به آن اشاره کردند، قابلیت استفاده و کاربردی بودن محصول بود.
  • شخصی‌سازی‌شده (۱۱%): شخصی‌سازی به معنای ارائه چیزی متناسب با نیازها و ترجیحات فرد است. با شناخت مخاطبان خود و نیازهای آن‌ها، می‌توانید یک هدیه تبلیغاتی شخصی‌سازی ‌شده به آن‌ها بدهید.
  • منحصر به فرد بودن (۱۱%): اگر هدیه تبلیغاتی بانکی شما چیزی خاص و منحصر به فرد مانند گلدان تبلیغاتی باشد، قطعاً نام شرکتتان بیشتر از رقبا در ذهن مشتریان خواهد ماند.
  • ماندگاری طولانی (۱۱%): هرچه ماندگاری هدیه تبلیغاتی بیشتر باشد، مخاطب از آن برای مدت طولانی‌تری استفاده می‌کند و در نتیجه، محصول در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد.
  • وابسته به مخاطب (۹%): بسیار مهم است که شما مخاطبان و رویدادی که قرار است در آن هدایای تبلیغاتی اهدا شود را در نظر بگیرید و بر این اساس نسبت به تهیه هدایا اقدام کنید.
  • کیفیت بالا (۸%): هدیه تبلیغاتی نماینده شرکت شما است، بنابراین باید به گونه‌ای انتخاب شود که بالاترین کیفیت و بیشترین دوام را به نمایش بگذارد.

معرفی انواع هدایای تبلیغاتی مخصوص بانک

هدیه تبلیغاتی بانکی مانند گلدان‌های تبلیغاتی که افراد می‌توانند روی میز کار خود قرار دهند یا محصولات مختلف با تم مالی، یک روش بازاریابی عالی برای بانک‌ها به شمار می‌روند که به افزایش آگاهی از برند و وفاداری مشتری کمک می‌کنند. محصولات زیر را می‌توانید به عنوان هدیه تبلیغاتی در سمینارهای بزرگ، افتتاحیه و رویدادهای مختلف دیگر به مخاطبان خود اهدا کنید:

۱. گلدان تبلیغاتی

گلدان‌های تبلیغاتی یکی از نوآورانه‌ترین و جذاب‌ترین هدایای تبلیغاتی هستند که می‌توانید به مشتریان و کارمندان خود ارائه دهید. شرکت ارمغان گرافیک این گلدان‌ها را از جنس سرامیک سفید حاوی گیاهان طبیعی زیبا و مقاوم مانند سانسوریا و هاوارتیا تولید کرده و لوگو و اطلاعات مورد نظر شما را روی گلدان تبلیغاتی چاپ می‌کند. چاپ به صورت کوره‌ای روی گلدان‌ها انجام می‌شود که کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی دارد و زیرگلدانی‌های چوبی تولیدشده از چوب صنوبر با پوشش ضدآب نیز زیر آن‌ها قرار می‌گیرد. این گلدان‌ها با سلفون و طلق بسته‌بندی می‌شوند تا در صورت ارسال به شهرستان نیز از آسیب در امان باشند.

گلدان تبلیغاتی

۲. جعبه سکه شکلاتی

یک هدیه تبلیغاتی بانکی دیگر خلاقانه و جذاب، سکه‌های شکلاتی هستند که داخل یک جعبه شیک و چوبی بسته‌بندی شده‌اند. اکثر افراد شکلات را دوست دارند و آن را با علاقه می‌خورند. علاوه بر این، بعد از تمام شدن شکلات‌ها، جعبه آن‌ها آن‌قدر شیک و بادوام است که مشتری بخواهد آن را روی میز خود نگه دارد و لوازم دیگری را داخل آن بگذارد.

جعبه سکه شکلاتی

۳. کیف سکه و پول خرد

این کیف‌ها برای زمانی که فرد می‌خواهد کوله پشتی یا کیف حجیم خود را داخل خانه بگذارد و فقط وسایل ضروری را با خود حمل کند عالی هستند. همچنین مخاطبان می‌توانند آن‌ها را در جیب حمل کنند تا در زمان لازم، سریع به پول خرد دسترسی داشته باشند. لوگو یا شعار برند خود را روی کیف چاپ کنید تا مخاطبان در اولین نگاه، برندتان را به خاطر بسپارند.

کیف سکه و پول خرد

۴. فلش USB به شکل کارت اعتباری

این فلش مموری شیک یک هدیه تبلیغاتی بانکی فوق‌العاده محسوب می‌شود. از آنجا که اندازه یک کارت است، به راحتی می‌توان آن را در کیف پول نگهداری کرد. به علاوه، طراحی منحصر به فرد آن بسیار جذاب و چشم‌نواز است، بنابراین مشتریان همیشه تمایل خواهند داشت از آن استفاده کنند! حتی می‌توانید اطلاعات تماس و آدرس شعب خود را روی فلش اضافه کنید و آن را به عنوان کارت ویزیت به مشتریان تحویل دهید.

فلش USB به شکل کارت اعتباری

۵. خودکار مدیریتی

خودکارهای مدیریتی یکی از لوازم ضروری در اکثر مؤسسات مالی به شمار می‌روند زیرا ظاهری کلاسیک دارند که هرگز از مد نمی‌افتد! برای مثال، یک خودکار استیل ساده و کلاسیک نه تنها شیک و لوکس است بلکه به خوبی لوگو و نام بانک شما را به نمایش می‌گذارد.

خودکار مدیریتی

۶. قلک به شکل خوک

قلک خوکی یکی از بامزه‌ترین انواع هدیه تبلیغاتی بانکی به شمار می‌رود که برای مثال می‌تواند برای دارندگان حساب نوجوان و کم‌ سن مناسب باشد. قلک چیزی است که مشتریان دوست دارند از آن استفاده کنند و سال‌ها آن را در خانه خود نگه خواهند داشت. قلک همچنین هدیه‌ای عالی برای نوجوانان و کودکان است و آن‌ها را تشویق می‌کند که پس‌انداز را از سنین پایین شروع کنند.

قلک به شکل خوک

سخن پایانی

چه شما مدیر یک بانک باشید یا موسسه اعتباری و هر نوع موسسه مالی، قطعاً می‌خواهید مشتریانی وفادار به دست آورید. با توجه به اینکه جذب یک مشتری جدید می‌تواند ۶ تا ۷ برابر بیشتر از نگه داشتن مشتریان فعلی هزینه داشته باشد، به وضوح می‌توان دید که وفاداری مشتری چقدر برای کسب و کارها اهمیت دارد.

یک راه بسیار کارآمد و کم‌ هزینه برای انجام این کار، اهدای انواع هدیه تبلیغاتی بانکی است. این هدایا می‌توانند به شما در ایجاد و حفظ روابط قوی با مشتریان کمک کنند. با خواندن لیست هدایایی که در این مقاله معرفی کردیم، می‌توانید هدیه متناسب با مشتریان خود را پیدا کرده و از این طریق درآمد خود را افزایش دهید. برای اطلاع از تمامی محصولات با مشاوران ارمغان گرافیک در ارتباط باشید.

سوالات متداول

قبل از تهیه هدایای تبلیغاتی برای بانک چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

قبل از تهیه هدایای تبلیغاتی بانکی، مخاطب هدیه، ارتباط هدیه تبلیغاتی با برند شما، کاربردی بودن هدیه، بودجه لازم برای هدیه و بازه زمانی لازم برای تهیه آن را در نظر داشته باشید.

مهم‌ترین مزایای هدایای تبلیغاتی بانکی چیست؟

مهم‌ترین مزیت این هدایا این است که به صورت مداوم و مستمر بر مشتری تأثیر می‌گذارند و مشتریان و مخاطبان بانک تا مدت‌ها از آن استفاده می‌کنند. مزیت مهم دیگر استفاده از هدایای تبلیغاتی بانکی، برند سازی و افزایش آگاهی از برند است.

مقرون به صرفه‌ترین هدیه تبلیغاتی برای بانک‌ها چیست؟

مقرون به صرفه‌ترین هدیه تبلیغاتی برای بانک‌ها، گلدان تبلیغاتی است که به دلیل استفاده از گیاه زنده تا مدت‌ها در معرض دید قرار دارد و مشتری به صورت روزانه با آن تعامل خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *