وبلاگ

دستگاه شماره زنی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه شماره گذاری چیست

در برخی از رستوران‌ها، ادارات و شرکت‌ها از دستگاهی برای ثبت شماره، تاریخ، قیمت و… استفاده می‌کنند که با نام دستگاه شماره زنی شناخته می‌شود. این دستگاه‌ها که جهت نظم دادن به پرونده‌های مهم به کار می‌رود، بسیار کاربردی بوده و ویژگی‌های خاصی دارد، در صورتی که بخواهید به صورت جامع‌تری بدانید که «دستگاه شماره زنی چیست» و در چه مصارفی کاربرد دارد، می‌توانید ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

به این ترتیب، دستگاه‌هایی وجود دارند که به حل کردن پرونده و جابه‌جایی سریع فاکتورها کمک کرده و با دقت و نظمی که در اوراق و مدارک انجام می‌دهد، سرعت عمل را افزایش داده و با ایجاد نظم در پرونده‌ها کارمندان را از سردرگمی خارج می‌کند. بد نیست بدانید که این دستگاه‌های کاربردی در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه شده است.

معرفی دستگاه شماره زنی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه‌ها، دستگاه‌هایی ساخته شده است تا افراد بتوانند تمام مشکلات خود را به راحتی حل کنند، دستگاه شماره زن یکی از دستگاه‌هایی است که برای افزایش سرعت در کار، نظم دادن به پرونده‌های بایگانی بدون نیاز به پرینترهای گران، دقت فراوان در شماره‌گذاری فاکتورها و… تولید شده و توانسته است مشکلات بسیاری را حل کند.

در اکثر کارخانه‌ها این دستگاه را به صورت مقاوم و با بدنه فلزی می‌سازند تا مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد. همچنین در برخی مواقع این دستگاه‌ها تاریخ و قیمت را نیز می‌توانند ثبت کنند، این نوع دستگاه پیشرفته‌تر بوده و در فروشگاه‌ها بیشترین کاربرد را دارد. دستگاه‌های شماره زن به صورتی ساخته شده‌اند که شماره دلخواه شما را ثبت کنند و عملکردی سریع در کارها و منظم کردن پرونده‌ها در اختیارتان قرار دهند.

دستگاه شماره زنی

انواع دستگاه شماره زنی

کاربرد دستگاه شماره زن، نوع آن را تعیین می‌کند، در حالت کلی این دستگاه‌ها را به صورت کلی در دو نوع تقسیم‌بندی می‌کنند، شماره زن اتوماتیک که پیشرفته‌ترین نوع دستگاه‌ها به شمار می‌آیند، در این دستگاه اعداد به صورت خودکار توسط خود دستگاه تعویض می‌شود و کارها به صورت راحت‌تر و سریع‌تری انجام می‌شود. نوع دوم که با عنوان دستگاه شماره زن دستی شناخته می‌شود، همان‌گونه از اسم آن مشخص است، تعویض اعداد به صورت دستی انجام شده و لازم است اپراتور دقت بالایی داشته باشد تا اشتباهی در نوشتن ایجاد نشود.

مهر‌هایی که در این دو دستگاه وجود دارد، می‌توانند گزینه‌های بیشتری را نیز ثبت کنند؛ به‌عنوان مثال برخی از دستگاه‌ها دارای قسمتی برای ثبت تاریخ، ثبت ساعت، ثبت قیمت و… هستند، از این‌رو بهتر است در هنگام خرید با توجه به نیازهای خود گزینه مناسب‌تری را انتخاب کنید.

بد نیست بدانید که علاوه‌بر این دسته‌بندی کلی، شماره زن‌ها را به صورت افقی، عمودی، نزولی، صعودی، شماره زن‌های 7 رقمی، 9 رقمی، شماره‌ زن‌های لاتین، عربی، فارسی، شماره زن فنر دار و بدون فنر می‌سازند که هر کدام ویژگی‌ خاصی داشته و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شماره زن اتومات

ویژگی های دستگاه شماره زنی

زمانی که از این دستگاه ویژه صحبت می‌کنیم، شاید برایتان سوال باشد که ویژگی‌های دستگاه شماره زنی چیست؛ این دستگاه‌ها که برای مصارف گوناگونی ساخته شده‌اند، می‌توانند با دقت بالایی که ارائه می‌دهند، هرگونه اشتباهی را در درج شماره فاکتورها و پرونده‌هایتان به صفر برسانند.

همچنین به دلیل سرعت بالا خود، کارها را در زمانی کوتاهی به اتمام برسانند، این ویژگی‌های برجسته می‌تواند باعث شود تا کارها به سرعت و دقت بالایی انجام شود. همچنین با درج همزمان چند شماره در یک صفحه می‌توانید قبوض خاص را شماره‌گذاری کنید و از امکانات فوق‌العاده آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر کدام از دستگاه‌ها شماره‌ها را در اندازه‌های مختلف ثبت می‌کنند، از این‌رو در انتخاب گزینه مناسب، دقت فراوان داشته باشید.

ویژگی های دستگاه شماره زنی

کاربرد ها و مصارف دستگاه شماره زنی

همان‌طور که می‌دانید در شغل‌های گوناگون، لازم است رسیدها، قبوض، فاکتورها و… دارای شماره‌های خاصی باشند تا در هنگام حساب کتاب و یا موارد گوناگون به راحتی پیدا شوند، در دسترس بودن برخی از پرونده‌ها بسیار ضروری بوده و ازاین‌رو بایستی با استفاده از دستگاهی شماره زنی به سرعت صورت گیرد، به همین دلیل استفاده از این دستگاه‌ها در برخی شرکت‌ها و مراکز ضروری است.

از دستگاه‌های شماره‌ زن در صنایع مختلف استفاده می‌شود، یکی از مهم‌ترین صنایع که بدون آن نمی‌تواند کارها را به سرعت و درستی انجام دهد، صنعت چاپ است. این دستگاه‌ها را در انواع مختلف برای به‌کارگیری در بانک‌ها رستوران‌های مدرن، داروخانه‌های جدید، اداره‌ها و… می‌بینیم. از کاربرد دستگاه شماره زن می‌توان به مواردی مانند برای فروش فاکتورها در شرکت‌های مختلف، صدور بلیط‌های قرعه‌کشی، چاپ آگهی، اطلاعیه‌های مختلف در مراسم گوناگون، چاپ اخطاریه برای موارد خاص و… اشاره کرد.

کاربرد ها و مصارف دستگاه شماره زنی

یکی از بهترین خدماتی که موسسه ارمغان گرافیک برای مشتریان عزیز خود عرضه می‌کند، خدمات چاپ ریسوگراف است  و تمام مراحل چاپ (ریسو یا افست)،  توسط مجموعه ارمغان گرافیک برای شما در کمترین زمان ممکن انجام شود.

جمع‌بندی

برای این‌که کارهای اداری با سرعت بیشتری انجام شود و پرونده‌ها با نظم خاصی در کنار هم قرار گیرند، لازم است هر کدام با شماره خاصی ثبت شوند، شماره‌گذاری دستی می‌تواند کاری دشوار باشد، همچنین دقت کمی دارد و ممکن است انسان دچار خطا شود و تمامی رسیدها، قبض‌ها و موارد شماره‌گذاری شده، اشتباه بوده و خللی در کار ایجاد کند؛ بنابراین در پاسخ به سوال دستگاه شماره زنی چیست و چه کاربردهایی دارد؛ می‌توان گفت که این دستگاه جهت سرعت دادن، نظم دادن و دقت در عملکرد بالا ساخته شده است و در صنعت‌های مختلف مانند صنعت چاپ کاربرد ویژه‌ای دارد.

توجه داشته باشید که این دستگاه را می‌توانید به صورت دستی و اتوماتیک خریداری کنید و فاکتورهای خود را به صورت منظم در کنار هم با شماره‌گذاری خاصی قرار دهید تا کارهایتان با نظم خاصی انجام شود و هیچ‌گاه دچار خطا و یا مشکل نشوید. پیشنهاد میکنیم برای خرید دستگاه شمار زنی با کارشناسان ارمغان گرافیک در ارتباط باشید.

سوالات متداول

در چه مواردی از دستگاه‌های شماره‌ زن استفاده می‌کنند؟

برای اینکه بتوانید کارهای خود را سرعت بخشید و با نظم خاصی در کنار هم قرار دهید، لازم است از دستگاه‌های شماره زن دستی و یا اتوماتیک استفاده کنید.

انواع دستگاه‌های شماره زن را نام ببرید؟

درحالت کلی این دستگاه‌ها به دو گروه دستی و اتومات تقسیم می‌شود که هر کدام نوع خاصی دارد، به عنوان مثال برخی می‌تواند علاوه بر ثبت شماره، تاریخ، قیمت، ساعت و… را نیز ثبت کند.

دستگاه شماره زن چیست؟

دستگاه‌هایی که برای برقراری نظم در بین فاکتورها، پرونده‌ها، رسید و قبض تولید شده‌اند و شماره‌های مدنظر شما را ثبت می‌کنند و می‌توانند عملکردتان را سرعت ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *