وبلاگ

تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر روی مخاطب

تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر روی مخاطب

برخی افراد می‌گویند بسته‌بندی هدیه از آنچه که داخل آن است، اهمیت بیشتری دارد. چه با این عبارت موافق باشید یا مخالف، باید بپذیریم که این بسته‌بندی محصولات است که ما را جذب می‌کند، زیرا اولین چیزی که ما هنگام خرید می‌بینیم بسته‌بندی محصول است. در مورد هدایا نیز همین امر صدق می‌کند، زیرا بسته‌بندی هدیه اولین چیزی است که مخاطب می‌بیند و نظر او را درباره هدیه‌ای که دریافت می‌کند، شکل می‌دهد. بر این اساس، نمی‌توان تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر مخاطب را نادیده گرفت و به آن نپرداخت.

امروزه در میان انواع و اقسام روش‌های تبلیغات و بازاریابی، هدایای تبلیغاتی به جایگاه ویژه‌ای دست یافته‌اند زیرا یکی از پرکاربردترین و موثرترین روش‌های توسعه کسب‌وکار و شناخته شدن برند هستند. علاوه‌بر این، هدایای تبلیغاتی یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های تبلیغات به شمار می‌روند و با حس خوبی که در مخاطب ایجاد می‌کنند، باعث می‌شوند برند شما تا مدت‌ها در ذهن او بماند؛ اما در کنار هدایای تبلیغاتی مثل گلدان تبلیغاتی، بسته‌بندی آن‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تاثیر طراحی و رنگ بندی بسته بندی

تاثیر طراحی و رنگ بندی بسته بندی

همانطور که گفته شد، ظاهر کلی هدیه تبلیغاتی اولین چیزی است که مخاطب با آن مواجه می‌شود و بر او تأثیر می‌گذارد. از این‌رو، می‌توان گفت که تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر روی مخاطب بسیار پررنگ بوده و شما باید اینکه چگونه و با چه کیفیتی هدیه را مخاطب تقدیم می‌کنید را نیز در نظر بگیرید. درواقع، بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی می‌تواند همان وجه تمایزی باشد که شما را از سایر برندها متفاوت جلوه داده و به مشتری نشان می‌دهد که شما به کوچک‌ترین جزئیات نیز اهمیت می‌دهید. هرچه این بسته‌بندی خلاقانه‌تر و همراه با نوآوری‌های بیشتری باشد، وجه تمایز و جذابیت آن نیز در نظر مخاطبان بیشتر خواهد بود.

اما رنگ‌بندی و طراحی بسته‌بندی چه تأثیری بر مخاطب دارد؟ معمولاً هنگام مشاهده اشیاء مختلف، رنگ آن‌ها اولین چیزی است که توجه ما را به خود جلب می‌کند. حال اگر این رنگ به شکلی با کسب و کار شما مرتبط باشد، شناساندن آن به مشتریان راحت‌تر می‌شود و بیشتر در ذهن آن‌ها می‌ماند. برای مثال، اگر از رنگ‌های سازمانی برندتان برای بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی استفاده کنید، ذهن مخاطب آنقدر با هویت شما خو می‌گیرد که در هر کجای دیگر این رنگ را ببیند به یاد برند شما می‌افتد. این یعنی شما موفق شده‌اید تمامی ویژگی‌های ظاهری و نمادین برند خود را در ذهن مخاطب حک کنید؛ که به‌خودی‌خود موفقیت بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

تاثیر طراحی و رنگ بندی بسته بندی

تاثیر اهمیت استحکام و کیفیت بسته بندی

نمی‌توان از تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر مخاطب سخن گفت و به استحکام و کیفیت آن اشاره نکرد. مسلماً اگر مشتری هدیه را دریافت کند و ببیند یک قسمت آن دچار تورفتگی یا پارگی شده است، تصور می‌کند شما اهمیتی به کیفیت هدایا نمی‌دهید و این‌گونه اعتبار برندتان زیر سوال می‌رود. برای مثال، گاهی اوقات ممکن است مجبور باشید هدایای تبلیغاتی را به یک شهر دیگر ارسال کنید. بسته‌بندی آن‌ها باید آنقدر محکم و باکیفیت باشد که هدیه صحیح و سالم به دست مشتری برسد و در راه دچار آسیب نشود.

گاهی اوقات بسته‌ها با گذشتن از مسافت‌های طولانی حین حمل و نقل دچار صدمه می‌شوند و در اثر تکان‌های جاده‌ای آسیب می‌بینند. اگر چنین بسته‌ای به دست مشتریان شما برسد، قطعاً احساس خوبی در آن‌ها ایجاد نخواهد کرد و حتی ممکن است تأثیر عکس داشته باشد. البته به این نکته توجه کنید که کیفیت و استحکام بسته‌بندی تنها برای ارسال هدایای تبلیغاتی به شهرهای دیگر صدق نمی‌کند و بسته‌بندی هدایای شما باید به گونه‌ای باشد که مشتریان با هر فاصله و مسافتی آن را سالم و بی‌نقص دریافت کنند.

در نتیجه، بخصوص اگر مخاطبان شما ساکن شهرهای دور و نزدیک هستند، بسیار مهم است که به استحکام و کیفیت بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا مشتریان از شدت دقت و وسواسی که برای آن‌ها به خرج داده‌اید شگفت‌زده شوند.

تاثیر اهمیت استحکام و کیفیت بسته بندی

تاثیر نگهداری و حفاظت از هدایای تبلیغاتی

این نکته نیز تا حدودی به همان استحکام و کیفیت بسته‌بندی برمی‌گردد. برای مثال، گاهی اوقات ممکن است شما هدایا را آماده کرده باشید اما به دلایلی (از جمله نرسیدن زمان ارسال یا به تعویق افتادن زمان رویدادی که در آن قرار است هدایای تبلیغاتی اهدا شوند) نتوانید آن‌ها را ارسال کنید و مجبور باشید آن‌ها را در انبار خود نگه‌دارید. در چنین حالتی، جنس بسته‌بندی باید به گونه‌ای انتخاب شود که هنگام نگهداری در انبار آسیب نبیند و اگر روی آن گرد و غبار نشست به راحتی قابل تمیز کردن باشد. تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر مخاطب بسیار مهم است و نباید هدایای تبلیغاتی شما دچار آسیب‌دیدگی یا دارای گرد و غبار باشند.

اهمیت زیبایی ظاهری بسته بندی ها

همانطور که گفته شد، ظاهر بسته‌بندی در جلب نظر مخاطب تأثیر بسزایی دارد و اولین چیزی که مخاطب می‌بیند، بسته‌بندی هدیه تبلیغاتی است. اگر بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که زیبا، شکیل و لوکس باشد، قطعاً مشتری از دیدن آن هیجان‌زده می‌شود و به خاطر دریافت چنین هدیه شیک و زیبایی به خود می‌بالد؛ بنابراین، اهمیت بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی بر مخاطب را دست کم نگیرید و هنگام سفارش بسته‌بندی هدیه تبلیغاتی با یک گرافیست ماهر مشورت کنید تا بهترین و خلاقانه‌ترین بسته‌بندی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

اهمیت زیبایی ظاهری بسته بندی ها

تناسب داشتن بسته بندی با هدیه تبلیغاتی

بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی از یک نظر دیگر هم بر جذب مخاطبان شما تأثیر می‌گذارد؛ و آن تناسب داشتن بسته‌بندی با هدیه‌ای است که درون آن قرار می‌گیرد. برای مثال، شما نمی‌توانید یک ست دیجیتال حرفه‌ای یا هدایای نفیس صنایع دستی را درون یک ساک پارچه‌ای بی‌کیفیت قرار دهید. علاوه بر جنس و ظاهر بسته‌بندی، ابعاد آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلاً اگر هدیه تبلیغاتی شما یک خودنویس خوش‌دست و شیک است، نباید آن را درون یک بسته‌بندی بزرگ و بی‌تناسب قرار دهید.

در مورد هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی نیز برای مخاطب بسیار راحت‌تر خواهد بود اگر این هدایا را داخل بگ‌های پارچه‌ای شیک و زیبا با رنگ‌ها و طرح‌های جذاب قرار دهید. البته حتی در مورد بگ‌ها و ساک‌های پارچه‌ای نیز باید کیفیت و استحکام بسته‌بندی را مد نظر داشته باشید. همچنین از آنجا که امروزه سطح آگاهی مردم درباره مسائل زیست‌محیطی بالاتر رفته و همه می‌دانند که مواد پلاستیکی چقدر می‌توانند برای محیط زیست خطرناک باشند، استفاده از این مواد اصلاً توصیه نمی‌شود. اگر به نکاتی از این دست توجه نکنید، به عنوان یک کسب و کار حرفه‌ای نه تنها مسئولیت اجتماعی خود را به جا نیاورده‌اید بلکه مخاطبان نیز شما را به عنوان برندی بی‌ملاحظه خواهند شناخت.

تناسب داشتن بسته بندی با هدیه تبلیغاتی

بسته بندی هدایای مدیریتی

همانطور که اشاره کردیم، هدایای تبلیغاتی یکی از مؤثرترین شیوه‌های بازاریابی به شمار می‌روند که یکی از زیرمجموعه‌های آن‌ها، هدایای مدیریتی است. هدایای مدیریتی در واقع هدایای نفیس و باارزشی هستند که دریافت‌کننده آن‌ها دارای پست مدیریتی یا مراتب بالاتر است. تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر مخاطب در هدایای مدیریتی حتی پررنگ‌تر می‌شود زیرا فرد دریافت‌کننده دارای پست و مقام مهمی بوده و باید برای او جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

برای متمایز ساختن هدایای مدیریتی از سایر انواع هدایای تبلیغاتی، باید برای بسته‌بندی آن‌ها از چیدمان خاص و بسته‌بندی منحصر به فردی استفاده کرد تا هدیه به جای یک ظاهر معمولی، ظاهری فاخر و متناسب با شأن و جایگاه فرد دریافت‌کننده داشته باشد. در نتیجه نحوه بسته‌بندی هدایای مدیریتی و شیوه ارائه این هدایا به مدیران حتی از خود هدیه مهم‌تر بوده و این بسته‌بندی است که اولین تأثیر را روی مخاطب می‌گذارد. برخورد شما هنگام اعطای هدیه نیز از جمله نکات مهمی است که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب خواهد ماند.

بسته بندی هدایای مدیریتی

نکات مهم درباره بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی

اکنون که تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر روی مخاطب را درک کردیم، قصد داریم به نکات مهمی بپردازیم که باید برای داشتن یک بسته‌بندی خوب و جذاب مورد توجه قرار دهید:

  • بسته‌بندی باید متناسب با مخاطبان هدف شما باشد

هنگام طراحی بسته‌بندی هدیه تبلیغاتی، به مخاطبان هدف و اینکه چه چیزی بیشتر برای آن‌ها جذاب است فکر کنید. آیا می‌خواهید افراد بالای ۴۰ سال را تحت تأثیر قرار دهید؟ پس باید به دنبال یک بسته‌بندی ظریف و شیک باشید. یا شاید می‌خواهید مخاطبان زن در گروه سنی ۲۰ سال به بالا را جذب کنید که درآمد بالایی دارند و می‌توانند سود زیادی به کسب و کار شما برسانند؟ پس باید از بسته‌بندی متناسب با این گروه از مخاطبان استفاده کنید. از رنگ و جنس بسته‌بندی گرفته تا فونت و عناصر گرافیکی چاپ‌شده روی آن، هر جنبه از بسته‌بندی شما باید با توجه به مخاطبان هدف طراحی شود.

  • بین خود و رقبا تمایز ایجاد کنید

چه دلیلی وجود دارد که ما هم مثل دیگران عمل کنیم؟ بسته‌بندی هدیه تبلیغاتی شما می‌تواند راهی فوق‌العاده برای متمایز کردن محصولتان از سایرین باشد، بنابراین از آن نهایت استفاده را ببرید. طراحی بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی که شبیه رقبا باشد، می‌تواند باعث کم‌رنگ شدن برند شما و گم‌شدن آن در میان خیل عظیم برندهای موجود در بازار شود؛ به عبارت دیگر، اگر مشتریان نتوانند برند شما را به خاطر بسپارند و وجه تمایز آن با رقبا را تشخیص دهند، سودآوری کسب و کارتان دچار مشکل می‌شود.

  • بسته‌بندی باید منعکس‌کننده برند شما باشد

مهم است که مطمئن شوید بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی شما با رقبا فرق می‌کند، اما به همان اندازه مهم است که بسته‌بندی با برند شما و پیام‌های آن سازگار باشد. با توجه به تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر مخاطب، علاوه بر اینکه باید توجه او را جلب کنید، برند شما نیز باید از روی بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی‌تان قابل تشخیص باشد و به‌طور دقیق ارزش‌ها و هویت آن را منعکس کند.

  • بسته‌بندی باید مقاوم و کاربردی باشد

طراحی به کنار، بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی باید به درستی عمل کند. از محافظت از محصولات گرفته تا باز و بسته شدن بدون دردسر، طراحی یک بسته‌بندی کاربردی و مقاوم بسیار مهم است. اگر سرمایه‌تان را خرج بسته‌بندی کنید که مقاوم نیست و از آسیب دیدن هدیه جلوگیری نمی‌کند، نه تنها پول خود را هدر داده‌اید بلکه مخاطبان نیز برداشت خوبی از این موضوع نخواهند داشت و شما را به عنوان یک برند چیپ تلقی خواهند کرد.

  • بسته‌بندی باید ارزش و اعتبار بالای برند را نشان دهد

با توجه به نکاتی که پیش‌تر در این مقاله ذکر شد، هنگامی که مخاطب هدیه تبلیغاتی را دریافت می‌کند که با مواد باکیفیت بسته‌بندی شده است، احتمال نگهداری و استفاده از هدیه و همچنین افزایش ارزش آن افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، بسته‌بندی‌هایی که ارزان و ضعیف هستند تصوری منفی از برند شما ایجاد می‌کنند و مخاطب به سرعت آن‌ها را دور می‌ریزد.

نکات مهم درباره بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی

سخن پایانی

در این مقاله، تاثیر بسته بندی هدایای تبلیغاتی بر مخاطب را بررسی کردیم و به نکاتی که باید هنگام بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی خود مد نظر داشته باشید پرداختیم. بسته‌بندی یک محصول، اولین چیزی است که مخاطب می‌بیند و با آن ارتباط برقرار می‌کند، در نتیجه می‌توان گفت اهمیت آن اگر از خود هدیه بیشتر نباشد، قطعاً کمتر نیست. با طراحی بسته‌بندی شیک، بادوام و باکیفیت برای هدایای تبلیغاتی خود، اعتبار برندتان را نزد مشتریان افزایش می‌دهید و نام آن را در ذهن آن‌ها حک می‌کنید.

 

سوالات متداول

✅بهترین بسته‌بندی برای انواع هدایای تبلیغاتی چیست؟

به طور کلی توصیه می‌شود از بسته‌بندی شیک، لوکس و باکیفیت استفاده کنید. البته این نوع بسته‌بندی زمانی که قصد اهدای هدایای تبلیغاتی در سطح گسترده را دارید به‌صرفه نخواهد بود؛ برای مثال در سمینارها و نمایشگاه‌ها بهتر است از بگ‌های زیبا و خوش‌دست استفاده کنید.

✅بهترین هدایای تبلیغاتی کدامند؟

 پرطرفدارترین انواع هدایای تبلیغاتی عبارتند از ماگ و لیوان، پاور بانک، ساعت دیواری، جاکلیدی، سررسید،‌ خودکار، ارگانایزر، ست مدیریتی و غیره.

✅آیا می‌توان لوگو و سایر اطلاعات شرکت را روی بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی چاپ کرد؟

بله. فارغ از اینکه بسته‌بندی مد نظر شما از چه رنگ یا متریالی تشکیل شده باشد، می‌توانید اطلاعات مورد نظرتان را روی آن حک یا چاپ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *