وبلاگ

نکات استفاده از گیاه برای هدیه تبلیغاتی

نکات استفاده از گیاه برای هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی به شمار می‌روند که همواره اثربخشی ویژه‌ای برای کسب و کارها داشته‌اند. یک شرکت با دادن هدیه تبلیغاتی به مخاطبان هدف خود هم می‌تواند لوگو و نامش را در ذهن آن‌ها حک کند و هم به آن‌ها نشان دهد که برایشان ارزش قائل است. طی سال‌های اخیر نوع جدیدی از هدایای تبلیغاتی توسط شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است. استفاده از گیاه برای هدیه تبلیغاتی یک روش نوآورانه و جذاب برای تبلیغ شرکتتان است که اثرات مثبتی نیز بر محیط زیست دارد.

اما هنگام خرید گیاه به عنوان هدیه تبلیغاتی باید یک سری نکات را مد نظر داشته باشید تا اثرگذاری هدایای خود را افزایش دهید. در ادامه این مطلب از سایت ارمغان گرافیک به طور مفصل به این نکات خواهیم پرداخت.

مزایای خرید گلدان تبلیغاتی (گلدان هدیه)

اگر مطمئن نیستید که استفاده از گل برای هدیه تبلیغاتی روش مناسبی است یا خیر، شاید دانستن مزایای این روش بازاریابی به شما در تصمیم‌گیری کمک کند. مزایای خرید گلدان به عنوان هدیه تبلیغاتی عبارتند از:

  • هدیه‌ای متفاوت و خلاقانه: همانطور که گفته شد، گلدان‌ تبلیغاتی نسبت به سایر انواع هدایای سازمانی تبلیغاتی جدیدتر و خلاقانه‌تر هستند. گزینه اول اکثر شرکت‌ها برای هدیه تبلیغاتی، اقلامی مانند ماگ، خودکار، سالنامه و کیف یا محصولات فرهنگی و دیجیتال مانند کتاب و فلش مموری است. خرید گلدان تبلیغاتی شما را از رقبا متمایز می‌سازد و می‌توانید مطمئن باشید که همه افراد جامعه این هدیه را دوست دارند و از آن لذت می‌برند.
  • ماندگاری در ذهن و قلب مشتریان: همه افراد گل‌ها و گیاهان را دوست دارند و حتی اگر بلد نباشند به خوبی از آن‌ها نگهداری کنند، می‌توانید گیاهی تهیه کنید که به آبیاری و توجه کمی نیاز داشته باشد. با انتخاب گلدان به عنوان هدیه تبلیغاتی، مستقیماً به قلب مشتریان خود نفوذ می‌کنید. علاوه بر این، مشتریان گلدان را روی میز، کنار پنجره یا در مکانی قرار می‌دهند که در معرض دید است، بنابراین افراد دیگری که لوگوی شما را روی گلدان مشاهده می‌کنند حتی با وجود اینکه شناختی از برندتان ندارند، حس مثبتی نسبت به شما پیدا خواهند کرد.
  • تبلیغات عالی با هزینه کم: اکثر روش‌های بازاریابی هزینه‌بر بوده و به سرمایه‌گذاری بزرگی نیاز دارند، اما این امر در مورد گلدان‌های تبلیغاتی صدق نمی‌کند. سفارش این گلدان‌ها حتی با بسته‌بندی کامل نیز از سایر روش‌ها مقرون به صرفه‌تر، متفاوت‌تر و جذاب‌تر است. این هدیه خاص بخصوص برای مناسبت‌های مهمی مانند نمایشگاه‌ها، سمینارها و برنامه‌های سازمانی قابل استفاده خواهد بود.
  • جذب مشتریان جدید: فضاهای جدید مانند نمایشگاه‌های تخصصی، فرصتی عالی برای جذب مشتری به شمار می‌روند. با استفاده از گیاه برای هدیه تبلیغاتی در چنین رویدادهایی، می‌توانید به سرعت مشتریان جدید را به سوی کسب و کار خود جذب کنید.

مزایای خرید گلدان تبلیغاتی (گلدان هدیه)

بازاریابی سبز چیست؟

برخی شرکت‌ها محصولات یا خدمات خود را به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که نشان دهد آن‌ها حامی محیط زیست هستند و از آسیب رساندن به آن خودداری می‌کنند. این همان بازاریابی سبز است؛ فرآیندی برای تبلیغ محصولات یا خدمات با استفاده از روش‌هایی که به محیط زیست ضرر نمی‌رسانند.

بازاریابی سبز معمولاً توسط شرکت‌هایی انجام می‌شود که متعهد به توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی خود هستند. هر ساله سازمان‌های بیشتری تلاش می‌کنند تا شیوه‌های پایدار را چه در تولید و چه در تبلیغات به کار گیرند. آن‌ها تشخیص داده‌اند که می‌توانند محصولات خود را برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر سازند و در عین حال هزینه‌های بسته بندی، حمل و نقل، مصرف انرژی و موارد دیگر را کاهش دهند.

علاوه بر این، کسب و کارها کشف کرده‌اند که نشان دادن سطح بالایی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی می‌تواند وفاداری به برند را در میان مصرف‌کنندگان افزایش دهد. یکی از روش‌های بازاریابی سبز، اهدای گل و گیاه به عنوان هدایای تبلیغاتی است. با انتخاب گلدان تبلیغاتی به مشتریان خود نشان می‌دهید که حفظ محیط زیست برایتان اهمیت دارد و در راستای ترویج این امر و فرهنگ‌سازی تلاش می‌کنید. مخاطبان قطعاً از دریافت این هدیه لذت خواهند برد، زیرا گیاهان به پاکسازی فضا از آلودگی، زیباسازی و شاداب ساختن محیط اطراف آن‌ها کمک خواهند کرد.

بازاریابی سبز چیست؟

از چه گیاهانی نباید استفاده کرد

گیاهان هدیه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی به شمار می‌روند و تقریباً می‌توان گفت همه آن‌ها این قابلیت را دارند که جلوه‌ای زیبا و شاداب به محیط منزل یا محل کار ما ببخشند؛ اما برخی گیاهان در عین سادگی و زیبایی، بسیار سمی هستند و نگهداری از آن‌ها در نزدیکی کودکان، حیوانات خانگی و برخی افراد مسن می‌تواند بسیار خطرناک باشد. هنگام استفاده از گیاه برای هدیه تبلیغاتی و انتخاب نوع گیاهی که می‌خواهید هدیه دهید، باید گیاهان سمی را بشناسید تا از آن‌ها دوری کنید. این گیاهان عبارتند از:

  • فیلودندرون: رشد این گیاه بسیار سریع بوده و به مراقبت چندانی نیاز ندارد، اما به دلیل داشتن اگزالات کلسیم برای حیوانات خانگی از جمله گربه‌ها و سگ‌ها بسیار سمی است. حیوان بعد از خوردن برگ این گیاه ممکن است دچار علائمی از جمله افزایش ترشح بزاق، تورم زبان، استفراغ، تشنج، کاهش هوشیاری، مشکلات تنفسی و مشکل بلع غذا شود.
  • خرزهره: بوته خرزهره در ظاهر بسیار زیبا و جذاب است. این گیاه گل‌دهنده را می‌توان هم در داخل و هم در خارج از خانه نگهداری کرد، اما باید بدانید که تمام قسمت‌های آن برای انسان و حیوانات سمی هستند.
  • سینگونیوم: این گیاه به دلیل ظاهر زیبایی که دارد در آپارتمان‌های بسیاری یافت می‌شود، اما به دلیل داشتن کریستال‌های اگزالات بسیار سمی و خطرناک است.

نکات مهمی که باید در هدیه دادن گلدان تبلیغاتی در نظر گرفت

اکنون که با مزایای استفاده از گیاه برای هدیه تبلیغاتی آشنا شدیم و گیاهان سمی را نیز مورد بررسی قرار دادیم، وقت آن رسیده که به نکات مهم هدیه دادن گلدان تبلیغاتی بپردازیم. هنگام تهیه گلدان تبلیغاتی، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

از چه گیاهانی نباید استفاده کرد

نوع گیاه

منظور از نوع گیاه این است که آیا می‌خواهید به مخاطبان خود گل هدیه دهید یا گیاه سبز؟ هر کدام از آن‌ها مزایای خاص خود را دارند؛ برای مثال می‌توان به گل‌های شاخه‌بریده اشاره کرد که در باکس‌های متفاوت چیده می‌شوند و قابل تهیه به عنوان هدیه تبلیغاتی هستند؛ اما دوام این گل‌ها کم بوده و با توجه به اینکه گیاهان سبز، پایداری و دوام بیشتری دارند و نگهداری از آن‌ها ساده‌تر و جذاب‌تر است، استفاده از آن‌ها به عنوان هدیه تبلیغاتی بیشتر توصیه می‌شود. از بین گیاهان آپارتمانی مختلف، با توجه به اینکه اکثر افراد نمی‌توانند برای رسیدگی به گیاه خیلی زمان صرف کنند، می‌توانید نوعی کاکتوس یا ساکولنت تهیه کنید تا نگهداری از آن راحت باشد.

شرایط نگهداری

چهار عامل مهم که به حفظ حیات و شادابی گیاهان کمک می‌کنند عبارتند از آب، نور، دما و خاک. در صورت دقت و توجه به این عوامل، می‌توان عمر گیاه را افزایش داد و از حضور نشاط آور آن در فضا بیشتر بهره برد. البته میزان نیاز گیاه به این چهار عامل، به نوع گیاه بستگی دارد و باید با در نظر گرفتن این نکته، مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تأمین کرد. در ادامه نکات مهمی که باید در رابطه با این عوامل بدانید را بازگو خواهیم کرد:

  • آب: آب اصلی‌ترین منبع تغذیه گیاه به شمار می‌رود. بر اساس نوع گیاه، میزان آب مورد نیاز و برنامه آبیاری متناسب با آن تعیین می‌شود. هنگام استفاده از گیاه برای هدیه تبلیغاتی بهتر است به دنبال گیاهانی باشید که تغییر در آبیاری به آن‌ها آسیب چندانی وارد نکند.
  • خاک: خاک بستری است که گیاه در آن قرار می‌گیرد و نیازهای حیاتی آن از جمله رطوبت و مواد غذایی را تأمین می‌کند. با توجه به اینکه گلدان‌های تبلیغاتی بیشتر در فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید به محدودیت‌های مربوطه توجه کرده و گیاه را در خاکی قرار دهید که بدون بو، عاری از مواد بیماری‌زا و استریل باشد.
  • نور: به طور کلی می‌توان گیاهان را به سه دسته تقسیم کرد: آفتاب‌پسند، نیمه سایه‌دوست و سایه‌دوست. گیاهان آفتاب‌پسند نیاز به نور مستقیم آفتاب دارند، گیاهان نیمه سایه‌دوست به نور محیط راضی هستند و گیاهان سایه‌دوست مثل سرخس باید در سایه قرار گیرند. برای اهدای گلدان تبلیغاتی بهتر است از گیاهان سایه‌دوست استفاده شود تا ریسک از بین رفتن گیاه کمتر باشد. برای تأمین نور مورد نیاز این گیاهان، لامپ CLL، LED و لامپ‌های رنگی با طیف‌های رنگی مختلف کافی هستند. با توجه به اینکه داخل ساختمان‌ها معمولاً کم‌نور است، توصیه می‌شود گیاهی هدیه دهید که نیاز نوری و رطوبتی کمی داشته باشد.
  • دما: گیاهان آپارتمانی به شدت نسبت به گرما حساس هستند و در صورت عدم توجه به این موضوع ممکن است آسیب جدی ببینند و حتی بسوزند. در مواقعی که هوا گرم‌تر است (بخصوص فصول گرم سال) باید مراقب باشید تا گیاه تشنه نشود، آن را به موقع آبیاری کرده و از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم خودداری کنید.

نوع بسته بندی

نوع بسته بندی

بسته‌بندی گلدان تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که از گیاه در برابر ضربه محافظت کرده و هوا را تهویه کند. علاوه بر این، هنگام استفاده از گیاه برای هدیه تبلیغاتی به مدت زمان مطلوب برای ارسال هدایا به مخاطبان توجه ویژه داشته باشید تا گیاهان در اثر فاصله طولانی دچار بی‌آبی یا آسیب نشوند.

زمان سنجی

هنگام استفاده از گیاهان به عنوان هدیه تبلیغاتی باید به اینکه در چه زمانی و به چه مناسبتی قرار است آن‌ها را به مخاطبان اهدا کنید نیز توجه داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید متناسب با رویداد مورد نظر (همایش، گرامیداشت کارمندان، هدیه نوروز و غیره) نسبت به انتخاب گیاه، گلدان و بسته‌بندی مناسب اقدام کنید. همچنین باید فصلی که رویداد در آن برگزار می‌شود را مد نظر داشته باشید و بر این اساس گیاه مناسبی هدیه دهید.

فواید گیاهان

آخرین نکته‌ای که باید هنگام انتخاب گیاه مناسب برای هدیه تبلیغاتی مد نظر قرار دهید، فایده گیاه است. می‌توانید گیاهی به مخاطب هدیه دهید که در ذهن مخاطب بماند و تأثیرات روانی مثبت مانند کاهش استرس و تأثیرات سلامتی مانند تصفیه کردن هوا را به دنبال داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به استفاده از گیاه برای هدیه تبلیغاتی پرداختیم و نکاتی که باید هنگام انتخاب گیاه مناسب مد نظر داشته باشید را بازگو کردیم. گیاهان هدیه‌ای جذاب، دوست‌داشتنی و نشاط آور به شمار می‌روند که می‌توانند هر کسی را خوشحال کنند. با انتخاب گیاهی که نگهداری آسان و کم‌دردسری داشته باشد و به محیط اطراف خود زیبایی و طراوت ببخشد، می‌توانید حسابی نامتان را در ذهن و قلب مشتریان حک کنید.

 

سوالات متداول

✅بهترین گیاهان برای قرار دادن در گلدان تبلیغاتی کدامند؟

برای استفاده از گیاهان به عنوان هدیه تبلیغاتی می‌توانید گیاهی زیبا و مقاوم مانند پتوس، سانسوریا، هاوارتیا گورخری، زامیفولیا، آگلونما، فیکوس آلاستیکا، نخل شامادورا، درختچه یوکا و مواردی از این دست تهیه فرمایید.

✅برای گلدان‌های تبلیغاتی چه نوع گلدانی استفاده می‌شود؟

برای گلدان‌های تبلیغاتی معمولاً از گلدان‌های سرامیکی استفاده می‌شود که در سایز کوچک (5×5×10) یا بزرگ (11×11×22) موجود هستند.

✅گلدان تبلیغاتی را از کجا می‌توان سفارش داد؟

ارمغان گرافیک یکی از معدود شرکت‌هایی است که به طور تخصصی در طراحی و تولید گلدان‌های تبلیغاتی فعالیت دارد. می‌توانید گلدان مورد نظر خود را با یا بدون زیرگلدانی و با بسته‌بندی کامل از ارمغان گرافیک سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *