وبلاگ

موارد استفاده از پاکت عکاسی چیست

موارد استفاده از پاکت عکاسی

عکس‌هایی که در آتلیه‌های عکاسی می‌گیریم، پس از چاپ شدن بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند؛ به همین دلیل، نباید آن‌ها را بدون محافظ جا به جا کرد. از این رو کسانی که در آتلیه‌های عکاسی کار می‌کنند یا به هر نحوی با چاپ عکس سر و کار دارند، باید این عکس‌ها را به شکلی به مشتریان ارائه دهند که دچار آسیب نشوند. بهترین راه محافظت از عکس‌ها، قرار دادن آن‌ها داخل پاکت عکاسی است؛ اما آیا می‌دانید موارد استفاده از پاکت عکاسی چیست و این پاکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟‌ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوال‌ها بیشتر بپردازیم.

پاکت عکاسی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، پاکت‌ها انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال می‌توان به پاکت‌هایی اشاره کرد که برای نگه داشتن چیزهای مختلفی مثل سربرگ اداری، نامه و غیره به کار می‌روند. یکی از انواع پاکت‌ها که در آتلیه‌ها و لابراتوارهای عکاسی کاربرد زیادی دارند، پاکت‌های عکاسی هستند. این پاکت‌ها از جنس مواد مختلفی مثل کاغذ، مقوا یا حتی طلق تولید می‌شوند تا عکس‌های چاپ‌شده در آن‌ها قرار گیرند.

در گذشته نیز استفاده از پاکت‌های عکاسی رواج داشت، اما این پاکت‌ها به شکل ساده و سفید مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه چاپ پاکت عکاسی به صورت اختصاصی با طرح مد نظر شرکت، لوگو و اطلاعات آن امکان‌پذیر شده است. به این ترتیب پاکت عکاسی نه تنها مزیت‌هایی مثل محافظت از عکس‌ها و بسته‌بندی آراسته را به ارمغان می‌آورد، بلکه به بازاریابی نیز کمک می‌کند. کسب و کارها با چاپ لوگو و اطلاعات تماس خود روی پاکت‌های عکاسی می‌توانند آگاهی از برند را افزایش دهند و مشتریان بیشتری را جذب کنند.

پاکت عکاسی چیست؟

انواع پاکت های عکاسی کدام‌اند

همان‌طور که گفته شد، مهم‌ترین کاربرد پاکت عکس محافظت از عکس‌ها و ایمن نگه داشتن آن‌ها در حین جابجایی و حمل و نقل است؛ اما این پاکت‌ها کاربرد مهم دیگری نیز دارند: برندینگ و تبلیغات برای کسب و کار. با توجه به موارد استفاده از پاکت عکاسی، این پاکت‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که می‌توان آن‌ها را از چندین جهت دسته‌بندی کرد. در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد:

از نظر شکل ظاهری

شکل ظاهری پاکت‌های عکاسی اولین مشخصه‌ای است که آن‌ها را از سایر انواع پاکت‌ها متمایز می‌سازد. در گذشته با توجه به اینکه بیشتر عکاسی‌ها سفارش عکس پرسنلی داشتند، پاکت‌های عکاسی مورد استفاده آن‌ها دارای سایز ۶.۵ * ۹.۵ سانتی‌متر بودند که به آن‌ها پاکت عکس پرسنلی نیز گفته می‌شد؛ اما امروزه با توجه به گسترش نیازهای مشتریان و تنوع سفارش آتلیه‌ها، پاکت‌ها در شکل‌های مختلفی (از جمله پاکت نامه‌ای، ملخی و غیره) طراحی و تولید می‌شوند.

از نظر ابعاد و سایز

پاکت‌های عکاسی همچنین در سایزهای مختلفی قابل استفاده هستند که هرکدام برای کاربرد خاصی طراحی می‌شوند. از جمله رایج‌ترین ابعاد پاکت‌های عکاسی می‌توان به پاکت‌های ۱۰*۷، ۱۲*۹، ۱۶*۲۱، ۲۰*۳۰ و ۳۰*۴۰ اشاره کرد؛ اما از میان این ابعاد رایج پاکت‌های عکاسی، پاکت ۱۰*۷ که برای عکس‌های پرسنلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیشترین کاربرد را دارد. طراحی پاکت‌های عکاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که از هر طرف چند میل فضای اضافی داشته باشند تا عکس‌ها به راحتی داخل آن‌ها قرار گیرند.

از نظر جنس و متریال ساخت

همان‌طور که گفته شد، از مواد مختلفی می‌توان برای طراحی و ساخت پاکت عکاسی استفاده کرد؛ از جمله انواع کاغذها و مقواهای گرم بالا و گرم پایین. در ادامه با انواع متریال ساخت و موارد استفاده از پاکت عکاسی بیشتر آشنا می‌شویم:

  • کاغذ تحریر (همان کاغذ معمولی سفید رنگ) ۸۰ گرم و ۱۰۰ گرم که ارزان‌ترین اما رایج‌ترین گزینه است.
  • کاغذ کتان ۱۲۰ گرم که ضخیم‌تر و دارای بافت خاصی است.
  • کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرم که سفید و براق بوده و مقاومت آن از کاغذ تحریر بیشتر است.
  • کاغذ شومیز یا کارتی ۱۴۰ گرم که ضخامت نسبتاً بالایی دارد.
  • کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم که ضخیم‌ترین نوع متریال مورد استفاده برای ساخت پاکت عکاسی به شمار می‌رود و ماندگاری و مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • سایر متریال‌های مورد استفاده برای تولید پاکت عکاسی از جمله طلق، مقوای تحریر و مقوای گلاسه.

از نظر قابلیت‌ها و ویژگی‌های سفارشی

به صورت کلی می‌توان پاکت عکاسی را به شکل ساده طراحی کرده و تنها اطلاعات مورد نظر کسب و کار را روی آن چاپ کرد؛ اما اگر بخواهید، می‌توانید ویژگی‌های کاربردی و جالب دیگری نیز به پاکت عکاسی خود اضافه کنید تا مشتریان را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید. برخی از ویژگی‌های جالبی که می‌توانید سفارش دهید عبارت‌اند از:

  • پاکت عکاسی طلقی دکمه‌دار: این پاکت از جنس طلق و معمولاً در ابعاد استاندارد طراحی و ساخته می‌شود. روی آن می‌توان یک دکمه پلاستیکی تعبیه کرد تا پاکت کاملاً مهر و موم شده و از عکس بهتر محافظت کند. می‌توانید پاکت عکاسی طلقی را در انواع رنگ‌بندی‌های مختلف سفارش داده و اطلاعات کسب و کار خود از جمله لوگو، آدرس، شماره تماس و غیره را به صورت طلاکوب یا نقره‌کوب روی آن چاپ کنید.
  • پاکت عکاسی قبضی: این پاکت جنبه کاربردی‌تری دارد و می‌تواند به عنوان قبض یا فاکتور نیز استفاده شود. روی درب این پاکت‌ها معمولاً قبض سفارش با شماره سریال و قابلیت پرفراژ طراحی می‌شود که می‌توان روی آن نام مشتری، تاریخ و مبلغی که او پرداخت کرده است را نوشت. به این ترتیب می‌توان به راحتی و بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی جهت صدور قبض دارای شماره سریال، سفارش‌ها را پیگیری کرد.

انواع پاکت های عکاسی کدام‌اند

ویژگی‌های پاکت عکاسی

اما ویژگی‌ها و موارد استفاده از پاکت عکاسی اختصاصی چیست؟ همان‌طور که گفته شد، پاکت عکاسی اختصاصی را می‌توانید با توجه به ترجیحات و نیازهای کسب و کار خود سفارش دهید. ابعاد، رنگ پاکت‌ها، ویژگی‌های کاربردی آن‌ها و جنس متریال به کار رفته همه بستگی به ترجیح شما دارد. چاپ پاکت عکاسی اختصاصی یک روش به‌صرفه و ارزان برای تبلیغ کسب و کار شما نیز به شمار می‌رود. شما هنگام سفارش پاکت عکس آماده کنترلی بر روی مشخصات پاکت نخواهید داشت، اما با سفارش پاکت اختصاصی می‌توانید دقیقاً آن‌چه در ذهنتان است را به گرافیست انتقال داده و اجازه دهید او ایده‌هایتان را به واقعیت تبدیل کند.

اهمیت استفاده از پاکت عکاسی

کاربرد و مزایای فراوان پاکت‌های عکاسی برای آتلیه‌ها و لابراتوارها باعث شده بسیاری از آن‌ها به سفارش پاکت عکس اختصاصی روی بیاورند. تنوع این پاکت‌ها از نظر رنگ، اندازه و جنس متریال بسیار زیاد بوده و قابلیت‌های زیادی را می‌توان در آن‌ها تعبیه کرد. البته کاربرد این پاکت‌ها تنها به آتلیه‌های عکاسی محدود نمی‌شود و مراکز عکس‌برداری رادیولوژی هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه با دلایل اهمیت استفاده از پاکت عکاسی آشنا خواهیم شد:

  • پاکت عکاسی می‌تواند برای بازاریابی و تبلیغ برند شما مورد استفاده قرار گیرد.
  • با قرار دادن عکس‌ها داخل پاکت عکاسی، از گم شدن، خش افتادن و آلودگی آن‌ها جلوگیری خواهید کرد.
  • ارائه عکس‌ها داخل پاکت عکاسی وجهه حرفه‌ای‌تری به کسب و کار شما می‌بخشد.
  • با درج شماره تماس، آدرس و غیره روی پاکت عکاسی اطلاعات مورد نیاز مشتری را به او می‌دهید.

اهمیت استفاده از پاکت عکاسی

تأثیر استفاده از پاکت عکاسی مناسب بر روی مخاطب

اکنون می‌دانیم که از جمله مهم‌ترین موارد استفاده از پاکت عکاسی در لابراتوارها، آتلیه‌های عکاسی و همچنین مراکز عکس‌برداری رادیولوژی است. چنین کسب و کارهایی می‌توانند با سفارش پاکت عکاسی مناسب، اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیار او قرار داده و مجموعه خود را حرفه‌ای‌تر و رسمی‌تر نشان دهند. اگر پاکت عکاسی کسب و کار شما ظاهری آراسته و مقاوم داشته باشد، مشتری درک می‌کند که به سفارش‌های او اهمیت می‌دهید و حاضرید با کمی سرمایه‌گذاری بیشتر، از ایمن و سالم ماندن عکس‌های او اطمینان حاصل کنید.

تأثیر استفاده از پاکت عکاسی مناسب بر روی مخاطب

سخن پایانی

در این مقاله به ویژگی‌ها و اثربخشی پاکت عکاسی برای مخاطبان کسب و کارهایی همچون آتلیه‌ها و لابراتوارهای عکاسی پرداختیم. پاکت عکاسی یکی از مواردی است که به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز ندارد، اما بازده بسیار بالایی را برای کسب و کار شما به ارمغان می‌آورد. با سفارش پاکت عکاسی مطابق با ترجیحات و نیازهای خود از مجموعه ارمغان گرافیک، نه تنها کسب و کار خود را در نظر مشتریان حرفه‌ای و رسمی جلوه می‌دهید بلکه می‌توانید ویژگی‌های کاربردی از جمله دکمه‌دار بودن و پاکت قبضی را به آن اضافه کنید.

 

 

سوالات متداول

آیا امکان سفارش طراحی پاکت عکاسی وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید ایده خود را با کارشناسان ارمغان گرافیک در میان بگذارید تا آن‌ها در ازای مبلغ کمی به ایده‌تان جامه عمل بپوشانند.

برای سفارش پاکت عکاسی چه اطلاعاتی لازم است؟

پس از تصمیم‌گیری درباره جنس پاکت، ابعاد و نوع آن، باید اطلاعات مربوط به کسب و کار خود از جمله نام و آدرس، لوگو، شماره تماس و آدرس شبکه‌های اجتماعی را در فرم سفارش ثبت کنید.

حداقل تیراژ برای سفارش پاکت عکاسی چقدر است؟

حداقل تیراژ چاپ پاکت عکاسی ۱۰۰۰ عدد است؛ اما شما می‌توانید بیشتر از آن نیز سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *